Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 21:51

wat was de nachtmerrrie dan ?

MachoPablo

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 21:52

Ik vertel het wel Via pb, vind ff te Heftig openbaar te vertellen, ;)

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 21:56

Melody7: Ik zie je er inderdaad nog niet tussen staan. Heb je mooney al gepb't met je endomondo naam? :) Zij kan je dan toevoegen aan de challenge!

Hier vandaag een erg rustig ritje gedaan, 15 km in 2 uur. Samen met een stalgenootje naar een restaurantje gereden en daar even wat gedronken. Het is daar altijd druk op zondag, dus we hadden veel bekijks. Veel kindjes kwamen Freya even aaien, een moeder met haar kleine dochtertje hebben een hele tijd naast ons gezeten, ze vonden haar heel leuk en Freya hen gelukkig ook :D

Afbeelding

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 22:35

Wat ziet dat er toch heerlijk uit, :O

Loraine1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 08:42

oeeh jeah sta op plaats 44.... -O- ... haha, maar wie weet kom ik nog in de buurt van die 400 km... :D

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 11:28

oeh ziet er relaxed uit chouchou ik doe dat niet met sparky mensen die willen komen aaien enzo , maar heb dan ook niet de meest brave zeg maar die je kan vertrouwen , met andere zeker kindjes : )
wel met mijn eigen kind haha ,

Loraine joh maak je niet druk tis geen wedstrijd, maar gewoon heel erg leuk om andere hun kaartjes te zien en te zien waar ze rijden elke omgeving is toch weer anders ik vind het geweldig!

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 11:48

Chouchou schreef:
Melody7: Ik zie je er inderdaad nog niet tussen staan. Heb je mooney al gepb't met je endomondo naam? :) Zij kan je dan toevoegen aan de challenge!

Hier vandaag een erg rustig ritje gedaan, 15 km in 2 uur. Samen met een stalgenootje naar een restaurantje gereden en daar even wat gedronken. Het is daar altijd druk op zondag, dus we hadden veel bekijks. Veel kindjes kwamen Freya even aaien, een moeder met haar kleine dochtertje hebben een hele tijd naast ons gezeten, ze vonden haar heel leuk en Freya hen gelukkig ook :D

[ Afbeelding ]

Ja die heb ik gestuurd, ben ook toegevoegd als vriend :j

Ahh wat lief! Ik vind dat altijd zo leuk van die kinderen die dan heel blij zijn om een pony te zien :D Heb laatst een meisje die met haar ouders de weg kwijt was geraakt in het bos een half uur op Mel laten 'rijden' omdat ik toch dezelfde kant uit moest, kind was echt onwijs blij, zo leuk!

Leuk dat je in zo'n groep rijd Moonforever! Lijkt me wel gezellig :D

Loraine1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 12:22

Sparky10, het was ook als geintje bedoeld.. Ik vermaak me prima op mn tochtjes en geniet ervan. En die km's dat komt vast nog wel.. we gaan 26 oktbober een rit doen van ruim 25 km. Dus we trainen al een tijdje om dat te halen..

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 12:37

Ja hadden wij ook, kinderen komen altijd langs hahah :-)

Ja is gezellig alleen is voor my well veel moeite, die van vind nog spannend, gaat wel steeds beter en ze willen dat ik mee gaat vanwege ik van de groep weg ken als iemand niey mee wilt galoperen enz haha

vind 409 km in 2 maanden tijd vind ik best veel haha.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 12:40

loraine waar ga je rijden dan ?

moonforever ah ja je moet alles proberen he haha , alleen ik ken spark laner dan vandaag dusals ik ernaast sta mogen ze aaien , maar ze moeten niet naar hem toe komen rennen ..

Eindelijk zijn me hoefschoenen van cavello binnen pffff *\o/*

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 12:48

Gisteren voorlopig mijn laatste ritje gemaakt.
Ze gaat een tijdje op rust. In ieder geval een maand.
Hopelijk daarna weer oppakken, maar wie weet was het mijn laatste ritje ooit! -O-

Wel fijn ritje gemaakt hoor, lekker rustig aan gedaan.
ruim 21 km en 3,5 uur weg geweest.
Vanavond kaartje en foto's

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 13:06

Nessa schreef:
Gisteren voorlopig mijn laatste ritje gemaakt.
Ze gaat een tijdje op rust. In ieder geval een maand.
Hopelijk daarna weer oppakken, maar wie weet was het mijn laatste ritje ooit! -O-

Wel fijn ritje gemaakt hoor, lekker rustig aan gedaan.
ruim 21 km en 3,5 uur weg geweest.
Vanavond kaartje en foto's

jeetje nee nessa waarom ?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 13:08

ze heeft wondjes op de rug.
Is een tijd goed gegaan, mooi genezen ook.
Maar gaat nu weer echt niet de goede kant op. Dus even rust geven.
Maar weet niet, gisteren had ik echt het gevoel, ok nu is het klaar. Gewoon gevoelsmatig dat ze strakjes gewoon met der pensioen gaat ofzo.

Maar dat moeten we nog maar even zien hoor :)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 13:23

Jeetje wat klote!! Sterkte ermee,
Haha inderdaad, eens moet de eerste x zijn ken pab door en door,
Weer allemaal bultjes verlopig weer korte rondes en longeren hellaas

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 14:34

Wat zonde Nessa, beterschap voor je peerdje.

Hier ook geen ritjes, ben zelf verre van fit. Rondje met de hond en paarden voeren endoen is de max. Echt grieperig, blegh!

macha6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 15:46

Soms komen er alleen maar leuke berichten maar helaas soms ook slecht nieuws. -O-
Ik heb ondertussen ook al drie weken niet meer gereden ivm de wonden op zijn knieën (op het asfalt gevallen) en de hoefsmid kwam laatst en die zei dat z'n benen ijskoud aanvoelde. Misschien hebben die twee dingen wat met elkaar te maken, in ieder geval is de doorbloeding ergens verstoort. Vrijdag komt er een fysiotherapeut om hem eens even na te checken, ik ben wel benieuwd, heb nog nooit een dierenfysio in actie gezien!
Ik kan trouwens wel extra genieten van de ritten die hier voorbij komen als ik zelf niet kan rijden! :)

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 15:55

jemig jongens wat een pech hier , macha is dat toen die val van de foto's ?

Nessa jeetje balen, balen nou je bent een keer welkom hier hoor mag je fjordlief hobbelen haha ,:)

Jaan jij ook beterschap dan maar, hier al wel twee dagen enorme koppijn en niet helemaal fit, mja als mama zijnde ga je gewoon door met een half doosje zware pijnstillers is het nu redelijk weg, en dat me hoefschoenen hier eindelijk op tafel bij mij staan maakt ook wel wat goed in mijn humeur enz hihi ben nogal een ehmm driftkikkertje als dingen niet gaan zoals ik dat wil

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 15:57

Wat vervelend voor de mensen die om wat voor redenen niet kunnen rijden, sterkte!

Het was vanochtend zalig rustig herfstweer dus we hebben ruim 25 km gereden (is ook wel het maximale in mijn uitrijgebied zonder dat je steeds over hetzelfde pad gaat :+ ).

We staan nu op plek 16, niet dat dat me erg boeit. Ben wel benieuwd hoeveel we nu eigenlijk in een heel jaar rijden. Daarom vind ik het wel leuk alles wat we buiten rijden te registreren.

Vind ruim 400 km in 2 maanden echt giga! Is dat met een paard? Schat in dat we meestal ergens rond de 100 km/maand zitten.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 16:26

vanhuisuit hier ligt het ook echt aan welke evenementen we aan meedoen of niet haha ,
zoals de eperpaardenvierdaagse tikt lekker aan , onze weekendjes weg ook wel, en dit jaar dan de martinusrit .. dus hoop aankomende maanden maar weer even te gassen haha ,

de zomer niet heel veel gedaan op de eperpaardenvierdaagse na dan , maar trailer gezeur enzo , ik had in januarie een trailer gekocht, maar ik had geen klik met de trailer :+ ;)
klep ging te zwaar, stang was een schuifsysteem dat werkt niet met een fjord die naar achter dendert haha, en ach nog wel meer dingentjes waar ik me aan irriteerde, dus die te koop gezet en een nieuwe gekocht, haha , die zijn we nu nog even sparky proof aan het maken :') O:) lees extra trapwanden aanbrengen stangen makkelijk maar stevig met rubbers tussen de ringen , de ring voor het hooinet verplaatsen en ik wil hem nog bestickeren heb al een geniale sticker gevonden die ook echt bij mij en sparky past haha zal hem zo ff opzoeken en plaatsen

waar rij jij in welke omgeving dan vanhuisuit ?

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 16:32

vanuithuis: Nee met 2 en soms een ander paard erbij,
Buitenritten zijn buiten ritten :) verwaarloos het dressuur een beetje haha Geniet zo van buitenritten :D

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 16:32

Wat ontzettend balen, Nessa! Wetende dat iets de laatste keer gaat zijn is nooit leuk, maar het niet zeker weten is misschien wel erger... Hopelijk knapt ze na dit maandje rust lekker op!

Macha6, voor jou ook balen zeg. Het leek allemaal nog redelijk onschuldig toen het net was gebeurd, maar niet dus. Ben benieuwd wat de fysio erover te zeggen heeft!

Toen ik vanochtend wakker werd, werd ik door het weerbericht heel erg bang gemaakt: bij de middagvoorspelling stond een hele donkere wolk met 3 druppels, zware regen dus. Net nu ik een lange ronde wilde maken. Gelukkig kon buienradar me geruststellen: het zou pas om 4 uur komen. Dus ik kon gewoon lekker rijden!! :D

Afbeelding

Ik heb endomondo pas aangezet na het instappen zodat ik wat beter mijn 'echte' gemiddelde snelheid weet. Ik begreep dat je in de klasse I endurance lager dan de 13 km/u moet rijden, dus ik ben met mijn 12,95 km/u erg blij! Dit is inclusief een paar minuten stilstaan voor het koelen (paard wilde niet dichterbij de fles komen die ik had klaargezet dus moest eraf) en ongeveer een kilometer uitstappen, en natuurlijk tussendoor ook wat gestapt. Lijkt mij dus representatief voor de wedstrijd, al is de korte klasse I natuurlijk nog wel zo'n 6 km langer.

En dan, wat ik me afvroeg: je rijtijd stopt toch op het moment dat je je paard aanbiedt? In het reglement staat namelijk dit:

Citaat:
Klasse I:
c. De rijtijd stopt bij het passeren van de finish. Het paard moet uiterlijk 10 minuten na het passeren van de finish aangeboden worden voor controle waarbij de hartfrequentie lager dan of gelijk moet zijn aan 60 per minuut. Indien de hartfrequentie hoger is dan 60 per minuut volgt re-inspection.

Het passeren van de finish lijkt mij wat anders dan het moment waarop je je paard aanbiedt, lijkt nu net alsof je daarna nog 10 minuten op je gemakje kan koelen enzo? :)

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 16:36

Afbeelding

*\o/* en dan zijn naam nog ergens boven bij het dak

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 20:13

@Chouchou: de rijtijd stopt bij het passeren van de finish. Binnen 10 minuten na het passeren moet de HF 60 of lager zijn. Je mag je paard maximaal 2 keer aan de dierenarts aanbieden. In klasse krijg je punten (max. 10) voor je snelheid en punten voor de aanbiedtijd bij de finish (per elk deel van een minuut een punt eraf, 10 pt bij direct aanbieden en 0 bij 10 min wachten). De 10 min klinkt lang maar is heel kort als de HF van je paard niet (goed) wil zakken.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 22:04

Sparky10 schreef:
jemig jongens wat een pech hier , macha is dat toen die val van de foto's ?

Nessa jeetje balen, balen nou je bent een keer welkom hier hoor mag je fjordlief hobbelen haha ,:)

Jaan jij ook beterschap dan maar, hier al wel twee dagen enorme koppijn en niet helemaal fit, mja als mama zijnde ga je gewoon door met een half doosje zware pijnstillers is het nu redelijk weg, en dat me hoefschoenen hier eindelijk op tafel bij mij staan maakt ook wel wat goed in mijn humeur enz hihi ben nogal een ehmm driftkikkertje als dingen niet gaan zoals ik dat wil

Ik loop al tijdje opn tandvlees, doosje pillen standaard in de tas, maar nu ist echt genoeg.
Helaas op een boerderij geen tijd om echt hele dagen op bed te liggen, maar kruip er ff in wanneer ik kan. Dan dus ff geen ritjes...

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-14 22:05

Wat een hoog gemiddelde trouwens, 12,96km/u. Erg knap! :j