Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Paardennamen

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 11:58

Spatter, ik zet tegenwoordig standaard WIFI uit als ik niet thuis ben en geen wifi-verbinding heb. Scheelt batterij. En daarnaast: heb je wel de batterij-besparende functie aangezet in endomondo? Want ik doe nu echt een stuk langer met mn batterij.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 12:31

je kan ook je apps beheren , ik eh heb buiten geen wifi hoor paardennamen haha ,
maar je kan je internet dus uitgooien voor bepaalde apps, en dan pakt die alles gewoon op je gps :D

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 13:15

Mooie foto's Spatter! Wat betreft je batterij: kan je eens kijken waar je batterij het meest aan op gaat? Die statistieken staan bij mij onder energiebeheer. Bij mijn telefoon bleek een fout in een update te zijn geweest waardoor de batterij door een niet-werkende app leeg ging. Dus kijk eens of endomondo echt zoveel verbruikt, of dat het door andere apps komt :) En anders inderdaad mobiel dataverkeer uit, je hebt alleen GPS nodig.

Het is hier al de hele ochtend aan het miezeren, vet vies. Wilde vanmiddag nog een ritje doen, maar nu twijfel ik. Ik vind constante miezer erger dan af en toe een buitje, daar kan je nog tussendoor... Dan maar lekker twee vrije daagjes voor mijn paard, vindt ze ook vast niet erg :)

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 13:20

Wifi trekt enorm veel batterij als je geen verbinding hebt. Het blijft dan continue zoeken en daarom zet ik dat uit tegenwoordig :)

Hier schijnt het zonnetje!

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 13:22

Chouchou schreef:
Mooie foto's Spatter! Wat betreft je batterij: kan je eens kijken waar je batterij het meest aan op gaat? Die statistieken staan bij mij onder energiebeheer. Bij mijn telefoon bleek een fout in een update te zijn geweest waardoor de batterij door een niet-werkende app leeg ging. Dus kijk eens of endomondo echt zoveel verbruikt, of dat het door andere apps komt :) En anders inderdaad mobiel dataverkeer uit, je hebt alleen GPS nodig.

Het is hier al de hele ochtend aan het miezeren, vet vies. Wilde vanmiddag nog een ritje doen, maar nu twijfel ik. Ik vind constante miezer erger dan af en toe een buitje, daar kan je nog tussendoor... Dan maar lekker twee vrije daagjes voor mijn paard, vindt ze ook vast niet erg :)

Het valt wel mee hoor! Ben nog langs je stal gegaan vanochtend en niks van de miezer gemerkt :)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 13:58

Hier gelukkig niet.
besloten voor een kort rondje te gaan. Vriend gaat mee wandelen :)

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 14:08

Oké ik neem het terug, nu op de fiets in de regen :P gelukkig wel droog paardgereden. Rondje van 16 km. Paard ging hard!! Was leuk :)

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 14:46

wifi heb ik al uit en alle dingen die veel stroom vragen er al afgeknikkerd

die energie besparing bij endomondo kan ik niet vinden en ze l*lt ook nog de hele tijd onderweg dus het geluid had ik ook al uitgezet :')

ah, de settings gevonden *\o/*

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 15:25

Over grondwerk ervoor doen, doe ik wel is,
Maar heeft weinig effect, hij heeft zoveel engerie, had vandaag ff gas aan staan, ik dacht die wordt van zelf wel moe, en na uur gereden te hebben zet ik hem op de wei en gaat die veder,
Afbeelding

Afbeelding

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 16:50

weer flink ritje,"
Nu ben ik mee gevraagd voor ritje maar wel door de Tunnel heen wat zouden jullie doen ?

Afbeelding

Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 21:01

Ligt helemaal aan je pony/paard en hoe jij je erbij voelt. Met mijn welshje Snuitje reden we overal doorheen, met mijn huidige pony ook. Maar met mijn vorige paard...

Hier vandaag lekker ritje gedaan met stalgenootje, alleen maar stappen en kletsen heerlijk.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 22:41

Over algemeen is hij gericht op mijn wilt nog wel is weg sgieten of enorm druk zijn, :)
Zo 3 ritjes op 1 dag ben Kapot !:)

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 22:56

hier vandaag niet gereden was wel de plannig maar vriendlief had besloten de trailer op stal op te halen en te schilderen bij ons huis dus tjsaa hha , ach daarna de trailer terug gebracht vanavond en nienke mocht natuurlijk nog wel even op sparky zitten haha
maandag avond hopelijk een ritje maken met me schoenen maandag maar ophalen faal epplejelck

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 09:21

Vandaag weer lekker ritje maken!
Hopelijk niet teveel last van de endurance rit.
Wilde misschien meedoen, maar met mijn oudje sla ik over.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 10:37

Ik heb gisteren een leuk ritje gemaakt en vandaag mag paardlief weer mee :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 11:31

Gisteren een ritje gedaan van 12.46 km met een nieuw stalgenootje.
Deze heeft een vrij vlotte merrie, en dat was wel aan [***] te merken. Die heeft gestapt alsof zijn leven er vanaf hing :') Heb zelfs op een bepaald moment 7 km/u geklokt! Dus hij kan het wel :Y)

Vooral gestapt want bleek een wandeltocht daar in de bossen te zijn. We zijn ook een paar keer op foto gezet :+ Ook veel andere ruiters tegengekomen. Vandaag gaan ik weer een rondje doen met ander stalgenootje, zal ook wel druk zijn in de bossen denk ik zo :+

Mbt door tunnels gaan.. hangt volledig van je eigen paard af, met [***] zou ik het wel doen, maar met [***] doe ik zowat alles dus daar heb je ook weinig aan ;)

Edit; zie trouwens net dat we de 150 km gepasseerd zijn *\o/*

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 18:20

Spatter, heb je het gevonden? :)

Ik heb vandaag weer een heerlijk rondje over strand gedaan. Het was zelfs zo warm, dat ik spijt had van mijn t-shirt in plaats van een hemdje!
Paardlief vond het ook wel warm met zijn beginnend wintervachtje. Maar energie voor 10, dus een paar keer lekker gegaloppeerd. En tot bijna aan zijn buik het water in geweest :)

Afbeelding

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 19:04

Haha wow wat ziet de bovenkant van jouw kaartje er gek uit, Paardennamen! Aparte zee zo! Mooi grafiekje ook, lekker constante snelheid :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 20:14

Fijn zo aan het strand! :)

Hier nog de kaartjes van gisteren & vandaag.. weer een plaatsje gestegen in het klassement *\o/*

Gisteren
Afbeelding

Vandaag
Afbeelding

Vooral de terugweg was zéér interessant .. gewoon 1 rechte lijn :Y)
Stalgenootje zei na de pauze ineens dat ze eigenlijk om 18u thuis moest zijn, alleen was het rond 16u45 dus dat werd zo'n 7.5 kilometer doen in liefst minder dan 1 uur tijd (ze vroeg of het in een half uur kon maar dat was een beetje te grote uitdaging :+).. [***] wist niet wat hem overkwam :') (en ik ook niet om eerlijk te zijn _O- ).

Uiteindelijk die 7.5 km gedaan in 55 minuten, dus een gemiddelde van 8.1 km/u op dat stukje (en daar zit 1 km uitstappen bij). Alleen met draven! Toch best trots op mijn poon :D Waar ik nog trotser op was is dat hij zich op een bepaald moment echt een ongeluk zweette (heel die hals gewoon nat), had zowaar medelijden met hem :(:) Maar 1 km uitstappen en er was niks meer van te merken! :D Dus qua conditie en dergelijke zit het toch best wel goed bij hem denk ik :)

Weet nu alleen niet goed wat we morgen gaan doen, wordt ook weer prachtig weer, maar hij heeft al zoveel km's in de benen ... zit te twijfelen of ik morgen gewoon wat zou kunnen gaan stappen, of beter helemaal met rust laten (hij loopt overdag in de paddock). Moeilijk..

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 20:16

Ik sta volgens mij nog niet in de uitdaging, hij staat in ieder geval nog niet in de uitdagingen, doe ik dan zelf iets verkeerd of zit ik er echt nog niet in?

Deze week heb ik geen een keer buiten gereden helaas, hopelijk deze week wel weer min. 1 keer :D

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 20:31

Geweldig dat kaartje van aan de zee! :D Moet heerlijk zijn zo vlakbij het strand te staan :)

Cobe ook weer goed gewerkt lees ik :j

Mijn jonge paard is helaas nog steeds geblesseerd (schouderblessure) dus hebben mijn oude paard en ik een ontspannen wandelingetje gemaakt vandaag. Tot aan de hondenzwemvijver en terug, onderweg nog op een bankje gezeten en hij lekker grasjes vreten. Ook wel eens fijn :)

edit: 3 km gedaan in drie kwartier _O- kaartje is niet de moeite van het plaatsen waard haha. Maar het was wel heel ontspannend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 21:05

Haha, lekker kuieren moet ook eens kunnen toch? En het was héérlijk weer om zo lekker ontspannen te stappen! :)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 21:10

Oh, ik heb ook regelmatig van die ministukjes. Vandaag ook, 2,2 km, in bijna 3 kwartier.... Kwam 2 X een bekende tegen waarik eeen poos mee heb staan kleppen.

Ach, ook dat zijn km's buiten de bak, en ook dat relaxte kan soms heel goed zijn.

Ijzer ligt los r.a. dus tot dinsdag (dan komt de smid) is het voor mij ook even rustig aan. Eind van de week (zat) staat weer een 15km rit gepland met Tweet. Mogelijk donderdag nog zo'n rit, maar dan mss met een ander paard.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 21:17

prachtig zo aan zee dat kaartje!

cobe goed zijn best gedaan dus hahah :)

hier op zondag zowieso geen stal helaas, maar morgen dan eindelijk me hoefschoenen !! mja kan pas morgen avond, ivm dochterlief ... dus morgen even een klein klein rondje morren doen, dat is echt geloof ik zo een 1 km , maar we kunnen er daar ong 5 maken haha door steeds hetzelfde pad heen en weer te crossen erg grappig uh,,, maar de uitdaging is dan wel om dat is in stap te doen soms haha drampaard!!

hoop dat ik halvewege deze oktober weer kmters bij kan schrijven flinke ! en dan euhm begin november natuurlijk :)
komt vast goed ik ga niet voor de plaatsing gewoon voor de leuk en de kaartjes van de mensen die hier rijden erg mooi om te zien verscillende omgevingen :)

schouderblessure jeetje hopelijk snel opgeknapt

lekkere kletsritjes ook leuk haha

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 21:49

Toch door de Tunnel heen gegaan, ik dacht is altijd te proberen in de groep,,
Hebben super rit gehad met picknick er tussendoor en gezwommen, en zelfs achter de groep kunnen blijven terwijl de rest er vandoor shoot, en paardenruil gedaan maar Pablo blijft het lekkerste rijden haha,,

De rit eindigde bijna in nachmerrie, weten zeker dat zei engeltje op schouder hebben gehad, *schake nog steeds*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dit blijft geweldige foto vinden :
Afbeelding