Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 14:30

Bloodymary schreef:
paddraigh schreef:
Zo ik heb me toch wat meegemaakt gister...

Vreselijk.
Ik ging rondje natuurgebied rond.
Lkkr aan draven.. Ik denk huh wat ligt daar nu op het pad..
Met dat ik het denk rijd ik erover heen..
Een slang!(adder)
Ik ben me kapot geschrokken en wist niet als hij paddy gebeten had of niet.. Hij sprong niet weg.. Liep gewoon braaf.
De slang was gewond of half dood want was al raar aan het kronkelen..
Terug gestapt gekeken en op me in laten werken.. Paard gecheckt en daar sta je dan..
En nu....!??
Da gebeld en verhaal voorgelegd.. Nr huis stappen en nogmaals checken.. Sta je dan op een uur stappen van huis....
Mijn Duitse da gebeld
Stelde me al ietwat gerust dat het voor een paard niet dodelijk hoeft te zijn.. Maar goed hoeft niet dodelijk te zijn of is niet dodelijk.. .
Zijn naar huis gestapt paddy liep ook niet vreemd verder.. Thuis gekomen.. Hoeven gedaan en alles checken.. Kon nog steeds niks zien..

Toen kwam de da langs.. Hij was bij toeval onderweg hierlangs, dus erg fijn dat ie langsschoot.. Hij heeft zijn benen gecheckt en hij dacht ook dat spuiten niet nodig was.. (een paard KAN een allergische reactie krijgen op een beet dan/kan het wel gevaarlijk zijn)

Maar ook vandaag niks aan de hand, dus met een sisser afgelopen...

Hoop het nooit weer mee te maken

Gelukkig goed afgelopen! Maar wat een leuke woordspeling "met een sisser afgelopen".

*\o/* jij ziet um! :Y)

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 15:38

Varekaj schreef:
Tijdens weideseizoen ligt alles thuis, maar hoofdzakelijk in mijn auto. Mijn bak voldoet 100% aan die foto's die je met regelmaat op FB ziet langskomen over "equestrians car" enzo :+.

Echt he, om die reden had ik een Volvo V70 station :+, de station als zadelkamer, oja én de achterbank én de passagiersstoel :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 15:49

Ik rij een mitsubishi pajero sport waar de achterbank uit is. En die zit standaard tjokvol :+

Sherivey

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 19:36

Iemand wilde aandacht :+

Afbeelding
Afbeelding

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 20:13

Varekaj schreef:
Ik rij een mitsubishi pajero sport waar de achterbank uit is. En die zit standaard tjokvol :+

Hier ook een pajero maar dan een pinin. Maar ik heb die dus keurig uitgezogen van de week. Liggen alleen inderdaad nu alweer twee zadels in.
Ik rij meestal in de zomer met blote voeten of als het wat kouder is met sokken als ik een barebackpad gebruik, en met jodhpurs als ik stijgbeugels heb. En in de winter met snowboots van jahoor-daar-istieweer de decathlon

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 20:34

Oh ik sponsor decathlon ook hoor. Net zoals epplejeck. Waarom jezelf blut betalen als hun huismerk spullen het ook prima doen?

Ik zou nooit met blote voeten of sokken durven rijden. Allee al omwille van de vele grindpaden hier, als je daarop neerkomt als je eraf moet springen... Auw.

In mijn auto ligt 1 zadel met singel en hoofdstel, een dekje, opstapkrukje, poetsbak, bak met reservespul (peesjes, hoofdstel, longeerlijn, bitje,...) bak met bijkomend tuig (uitrijdeken, regenjas, regenbroek) en dan 7 watertonnetjes van 25L/stuk. Vooral die laatste nemen nu veel plek in.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 20:57

Varekaj schreef:
Oh ik sponsor decathlon ook hoor. Net zoals epplejeck. Waarom jezelf blut betalen als hun huismerk spullen het ook prima doen?

Ik zou nooit met blote voeten of sokken durven rijden. Allee al omwille van de vele grindpaden hier, als je daarop neerkomt als je eraf moet springen... Auw.

In mijn auto ligt 1 zadel met singel en hoofdstel, een dekje, opstapkrukje, poetsbak, bak met reservespul (peesjes, hoofdstel, longeerlijn, bitje,...) bak met bijkomend tuig (uitrijdeken, regenjas, regenbroek) en dan 7 watertonnetjes van 25L/stuk. Vooral die laatste nemen nu veel plek in.

Wow dat is echt een rommelschuur op wielen inderdaad
Ja als je eraf moet moet je in het gras eraf glijden en dat is niet hoog vanaf een IJslander. Alleen in principe ga ik erop om te rijden dus dan stap ik pas thuis af waar mijn klompen staan. Vind het zo’n vrij gevoel zonder schoenen

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 21:42

Ik vind mijn schoenen en chaps fijne bescherming tegen brandnetels en steekvliegen.

Was laatst te lui om chaps aan te doen. Werd bestraft met 3x gestoken te worden :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 22:39

Tjah, opslagplek is gewoon een probleem in het weideseizoen. Ik heb sowieso al niet overal bergruimte en kan het nergens 100% goed afsluiten. Dan echt liever een propvolle auto dan op een dag mijn tuig en materiaal kwijt.
Gelukkig is dat enkel in de zomer, in de winter kan er veel op pension blijven.

Zondag staan er weer wat kilometertjes op de planning! Iemand van onze club is druk bezig met het vormen van een ruiterroute netwerk. Zondag is de eerste intro/kennismaking met mogelijke routes open voor iedereen en wij gaan dus vrolijk mee. Ik kies de 10km lus. Vanaf club is het ook pakweg 5km enkele rit dus alles bij elkaar 20km. De andere lus is 30km en een dag na een oefencross is dat toch wel teveel van het goede.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 13:45

Hier net per ongeluk een rondje van 30 kilometer gemaakt

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 13:47

Dorine92 schreef:

Verkeerde afslag? _O-

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 14:19

Fabster schreef:
Dorine92 schreef:

Verkeerde afslag? _O-

Nou wel 2 keer dat we een (klein) stukje waren gereden en dan niet verder konden. Ene keer door asfalteerders en andere keer omdat de hele straat open lag. Maar dat is misschien anderhalve kilometer ofzo totaal geweest. De rest van de rit was expres.
Het is niet dat ik plan om een bepaald aantal kilometers te rijden maar meer van ik wil hier of daar wel eens kijken en dan gebeurt dat vanzelf

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 15:45

Hier ook eindelijk mn eerste ritje weer gereden.
Afbeelding

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 17:43

Lekker rondje gedaan weer. Een keer de andere kant op, naar het Weerterbos, waren we nog niet geweest. Leuk, nieuwe routes ontdekken.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 18:05

Ah tof! Over het bruggetje gegaan?

Ik ga morgen weer :D

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 18:35

Ja, omdat het de eerste keer was vonden ze het maar raar. Marieke was afgestapt en liep er over met Cimi en Cas liep er wel achteraan. Toen ze er op waren vonden ze het niet eens eng, dus denk dat ze er de volgende keer wel zo over lopen.

Veel plezier morgen! Jij gaat ook lekker met alles hè!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 18:40

Heerlijk, het leven is fijn :D
Wel minder ver op het moment omdat de prioriteiten wat verdeeld moeten worden maar de pret is er niet minder om.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 20:11

Hier nog een sponsor van decathlon. Prima spul hebben ze daar.

Oeps, per ongeluk 30 kilometer... dat overkomt mij ook wel eens haha.

Ziet eruit als een mooi rondje bloodymary.

Ik mocht gister met de man mee die mijn paard beleerd voor de wagen. Onverwachts toch een paar kleine kilometertjes erbij. Dit was de tweede keer dat hij er voor stond. Hij doet het al super knap!

Volgende week gaat hij wat meer kilometers makan. Als Cas wat meer gaat ontspannen dan mag ik hem volgende week ook al ophalen :D

Afbeelding

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 20:39

30 km draaide ik eerde mijn hand niet voor om.
Nu zijn we blij met 30 min...
Eindelijk zitten we er weer op.
Wat was dat genieten zeg vanmiddag.

Afbeelding

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 23:33

S_imonee schreef:

Ik mocht gister met de man mee die mijn paard beleerd voor de wagen. Onverwachts toch een paar kleine kilometertjes erbij. Dit was de tweede keer dat hij er voor stond. Hij doet het al super knap!

Volgende week gaat hij wat meer kilometers makan. Als Cas wat meer gaat ontspannen dan mag ik hem volgende week ook al ophalen :D

[ [url=m/EnyYUr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha, heb jij ook een Cas? Zijn geweldige paarden!

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 15:13

Bloodymary schreef:
S_imonee schreef:

[ [url=m/EnyYUr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja! Officieel heet hij Casanova :D
Lief zijn ze he?! Haha

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 15:19

tussen de buien door lekker een rondje gereden op de dijk bij Andijk :j 24 km

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 15:30

S_imonee schreef:
Bloodymary schreef:
[

Ja! Officieel heet hij Casanova :D
Lief zijn ze he?! Haha

Zeker, de mijne heet officieel Cadans, maar de vorige eigenaresse had er al Cas van gemaakt. Past er veel beter bij, lekker stoer. Ook een 12-jarige KWPN-er dan?

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 15:31

Arabesk schreef:
tussen de buien door lekker een rondje gereden op de dijk bij Andijk :j 24 km

Hier ook een lekker rondje gedaan, maar net op het verste punt even een keiharde bui. Dan is het daarna best fris met die natte toelie aan.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 15:39

ik had de rijbroek 'kipwarm' van decathlon aan, die is ook waterdicht dat scheelt wel :j