Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 11:11

foutje
Laatst bijgewerkt door luckyboy5 op 25-09-14 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 11:12

Sparky10 schreef:
luckyboy5 schreef:
Zie onderstaande , misschien een leuk idee om de kilometertjes op te schroeven? De omgeving is er in ieder geval prachtig, ik rij er zelf iedere week (met endomondo aan :D ) :

Martinusrit 2014
Beste amazone, ruiter of koetsier,
Bij voldoende deelname wordt op zondag 09 november 2014 weer de traditionele Martinusrit verreden.

Voor diegene die hier niet mee bekend is, dit is een puzzeltocht (meer gezelligheidsrit dan wedstrijd) van ca 20 km met een start en finish bij Manege De Spreng aan de Priesnitzlaan te Laag-Soeren.

U hoeft geen lid van welke vereniging dan ook te zijn om mee te kunnen doen, wel moet u een toegangslabel van Natuurmonumenten bij u hebben.

Er wordt in, door u zelf samengestelde, koppels van 2- tot max 4 personen gestart. Koetsen starten niet in koppels maar individueel.

Start vanaf 09:30 uur, organisatie maakt startlijst

Zo rond 17:00 uur vindt de prijsuitreiking van de puzzeltocht plaats in de foyer van Manege De Spreng.

Omdat we graag van te voren willen weten of er genoeg animo voor is verzoeken wij u om zich voor 20 oktober a.s. per mail op te geven bij Jos Arnoldus, mailadres: martinusrit@live.com

Kosten voor deze tocht bedragen € 7,50 per persoon welk bedrag ten goede komt aan de PPSV en Manege De Spreng.

Voor meer informatie:

Jos Arnoldus
martinusrit@live.com
06-10984554

maareh ong 7 uur lang voor 20 km ?? das lang joh of is er tussendoor ook nog wat?

De start is vanaf half 10. Er zal tussen de verschillende ruiters wel 5 minuten zitten om te zorgen dat je niet te dicht achter elkaar zit. De verschillende puzzeldelen zullen ook nog wel wat tijd kosten :+ en onderweg is er vast wel een pauzeplek. Het is echt een gezelligheidsrit!

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 14:10

ok ik zal is ff kijken kan paardlief als het te lang duurt erna naar huis brengen os 48 minuten of bij benno zetten ...
ga er ff over nadenken rij met de trailer liever niet in het donker, vind ik zonder trailer al niet fijn

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 17:12

luckyboy5 schreef:
Zie onderstaande , misschien een leuk idee om de kilometertjes op te schroeven? De omgeving is er in ieder geval prachtig, ik rij er zelf iedere week (met endomondo aan :D ) :

Martinusrit 2014
Beste amazone, ruiter of koetsier,
Bij voldoende deelname wordt op zondag 09 november 2014 weer de traditionele Martinusrit verreden.

Voor diegene die hier niet mee bekend is, dit is een puzzeltocht (meer gezelligheidsrit dan wedstrijd) van ca 20 km met een start en finish bij Manege De Spreng aan de Priesnitzlaan te Laag-Soeren.

U hoeft geen lid van welke vereniging dan ook te zijn om mee te kunnen doen, wel moet u een toegangslabel van Natuurmonumenten bij u hebben.

Er wordt in, door u zelf samengestelde, koppels van 2- tot max 4 personen gestart. Koetsen starten niet in koppels maar individueel.

Start vanaf 09:30 uur, organisatie maakt startlijst

Zo rond 17:00 uur vindt de prijsuitreiking van de puzzeltocht plaats in de foyer van Manege De Spreng.

Omdat we graag van te voren willen weten of er genoeg animo voor is verzoeken wij u om zich voor 20 oktober a.s. per mail op te geven bij Jos Arnoldus, mailadres: martinusrit@live.com

Kosten voor deze tocht bedragen € 7,50 per persoon welk bedrag ten goede komt aan de PPSV en Manege De Spreng.

Voor meer informatie:

Jos Arnoldus
martinusrit@live.com
06-10984554

ik heb me opgegeven met nog een vriendin en komt misschien nog 1 of 2 vriendinnen bij jeeeee!! organiseer jij het luckyboy? of rij je mee ?

Anoniem

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 17:45

Hier de afgelopen dagen nog 2 kleine ritjes kunnen maken. Dinsdag zo'n 8.5 km dacht ik en gisteren nog geen 5 km, was wel droog maar de grond was echt niet fijn. Niet gewoon modder maar echt glad. Hij deed keihard zijn best maar merkte dat hij het echt niet leuk vond. En het was niet zo heel warm dus om de hele tijd te stappen ... Hebben we maar een klein rondje gedaan. Normaal in het weekend weer 2 dagen waarvan 1 grote rit, dus komt wel weer goed :Y)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 22:52

Pfff paardlief was vandaag echt tikkende tijdbom ik merk dat die bij buitenritten niet veel engerie kwijt kan ofzo, Hoe doen Endurence ruiters dat eingelijk die alleen maar buiten trainen vraag ik me echt af,
Afbeelding

Afbeelding

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 23:05

Moonforever : misshien meer draven en galoperen? Ik zie dat je 4.4 km per uur rijdt?
Mijn pony is 20 en met hem rijd ik 6 a 7 km per uur. En dan race ik echt niet :o

Sparkie : super leuk dat je meerijd !!
Ik organiseer het niet , maar sta op een stal tegenover die manege. Ik rij wel mee : ik op een bruin/zwarte IJslander en mijn vriendin op een bruine Arabier. Lijkt me leuk je daar even te spreken!
Wij zijn nog wel even aan het "trainen" :) Ik rij alleen meestal zo'n 7 kilometer, een uurtje, dit is toch wel een stuk langer. Voor mijn oudje (20) toch een behoorlijke rit , ondanks dat hij heel fit en enthousiast is.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 23:13

Dit x liet ik hem expres stappen hoor, Zodra ik toegaf om te draven maakte hij zich zo sterk en wilde op zijn tempo erg hard lopen, het voelde niet goed ga dan maar lekker stappen ree met 2 andere, Was er 2 x vandoor geschoten al, pff haha,

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 23:15

moonforever indd even je gemiddelde opkrikken ! wij rijden alleen maar buiten en als ik meneer niet veel lees heel veel draaf of laat gaan dan is die druk terug op stal of ik nu 20 of 30 km rij, bij de kleine ritjes ligt het lager omdat ik hem dan wat meer bij me wil houden ivm een defecte rem haha :D

Luckyboy ah kijk leuk , wij zijn er toen geweest een weekend bij camping boszicht vorig jaar en daarvoor steeeds met mijn vorige stal een dagrit gemaakt vanaf de spreng haha , sparky is 17 en die crost vaak wel enorm door epervierdaagse, weekenden weg, dagen weg in het weekend enz soms doordeweeks in debak , wss met de winter weer meer omdat het nu zo snel donker word helaas en gister het echt een spookpaard was haha
maar lijkt me wel tof denk dat ik hem een dag ervoor alvast naar de camping breng ofzo , leuk :)
ik heb de fjord met de knal kleuren haha oranje hoofdstel en wss knal geel dekje of oranje haha
maar twee weekenden ervoor zijn we eerst nog een weekend in epe te vinden jee

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 23:15

Haha, daar heb ik dan gelukkig met mijn ouwetje geen last van ;-) moonforever!

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 23:17

moonforever schreef:
Dit x liet ik hem expres stappen hoor, Zodra ik toegaf om te draven maakte hij zich zo sterk en wilde op zijn tempo erg hard lopen, het voelde niet goed ga dan maar lekker stappen ree met 2 andere, Was er 2 x vandoor geschoten al, pff haha,

hmm komt nu ook door het weer hoor , ik had gisteren ineens ook een spookpaard alles maar dan ook alles was eng meneer knorde erover heel irritant , sparky is klophengst dus heeft een achterlijke nek erop zitten en die gooit die bij boosheid ook echt in de strijd .... ik win meestal maar rij niet voor jan banketstaaf met een pelham bit, ik moet hem soms ook echt even omtrekken richting een boom , het word nu natuurlijk weer wat kouder, maar volgende week weer warmer, frustreerd enorm

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 23:17

luckyboy5 schreef:
Haha, daar heb ik dan gelukkig met mijn ouwetje geen last van ;-) moonforever!

scheelt maar 3 jaar maar de mijne is nog zo gek als een deur buiten .... uh hha :+ :D

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 23:18

Haha leuk Sparkie, die Arabier waarmee ik rij die rijd bitloos met ook zo'n oranje hoofdstel, staat hartstikke leuk!!!

IJslander of haflinger zal dan het verschil maken? :+ Die Arabier is ook 18 maar kan ook racen als een gek! Inmiddels gelukkig wel redelijk te temperen :)

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 23:23

luckyboy5 schreef:
Haha leuk Sparkie, die Arabier waarmee ik rij die rijd bitloos met ook zo'n oranje hoofdstel, staat hartstikke leuk!!!

IJslander of haflinger zal dan het verschil maken? :+ Die Arabier is ook 18 maar kan ook racen als een gek! Inmiddels gelukkig wel redelijk te temperen :)

ooo hij is fjord ahah

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 23:24

Ja ik rij sins een week bitloos, Met bit is alleen maar steigeren en bokken als ik maar klein beetje druk gaf, Ik trok vandaag ook x om alleen hij dacht ik trek terug en sgiet weg pff. Denk dat groep rijden niks voor ons is haha..

Rij als ik alleen rij gemiddelde van 7 tot 8 Km, en hij normaal is,

Ik heb een Pre haha die bijna 3 jaar onder zadel is, naja 2 want is eerst met veel vallen en op staan gegaan haha

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 23:33

Brrr, veel te griezelig voor mij moonforever, ik ben nogal een angsthaas (en nog een ouwe ook :) )

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 23:43

luckyboy5 schreef:
Brrr, veel te griezelig voor mij moonforever, ik ben nogal een angsthaas (en nog een ouwe ook :) )

Haha met mijn oudje rij ik alijd Bitloos en zadelloos Haha met die pre tja is dat ik hem door en door ken anders ree ik echt niet zo makkelijk buiten

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-14 23:51

hmm vriendin van mij fokt en rijd enkel PRE"s ik ken dit gedrag niet wat je stuurde net...
misschien tandarts is vragen ?? ?
ik kan je met haar in contact brengen

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 03:32

Je kan hem ook buiten dressuurmatig bezighouden.
ik kan na enkele weken rust zo opstappen en wegrijden.
ja ze zal drukker zijn maar zolang jij gewoon rustig door blijft rijden en de controle bij jezelf houdt. Niks aan de hand.
je kan ook gewoon overgangen oefenen enz, pasje wijken kan ook prima buiten en schoudervoor enz ook allemaal.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 10:46

en als je eerst even gaat grondwerken? gaat er wat energie uit, ook tegelijk band opbouwen.

Hier ook bitloos, maar dat hebben jullie vast al gezien aan de foto's :)

Eens kijken wat ik vandaag ga doen. Stiekem wel zin om het ene stuk met de bomen weer op te zoeken

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 10:48

moonforever schreef:
Pfff paardlief was vandaag echt tikkende tijdbom ik merk dat die bij buitenritten niet veel engerie kwijt kan ofzo, Hoe doen Endurence ruiters dat eingelijk die alleen maar buiten trainen vraag ik me echt af,

Buiten alleen maar buitenrijden doen er veel ook nog grondwerk, werken aan de hand en dressuren.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 11:13

Ik heb nu de endomondo pro maar nog steeds loopt mijn batterij leeg als een gek dus ieder ritje valt in tweeen :roll:
Afbeelding Afbeelding

ritje achterom gemaakt

Afbeelding

Afbeelding

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 11:19

hier geen grondwerk dat red ik niet met mijn benen , ik heb protheses in beide heupen en 1 knie dus ernaast lopen en doen is eh niet te doen haha, maar we redden ons prima in de kmters en soms de bak voor weer even wat meer controle indd

spatter balen! ik heb nu dus mijn internet uit bij endomondo, en moet zeggen ik spaar batterij !
wellicht proberen ?
mooie foto's!

Nessa ja leuk het bitloos, gaat hier helaas niet werken :) , als het had gekund had ik het zeker gedaan , maar geloof dat je levensmoe moet zijn om dat met mijn bolletje te proberen haha en dat was ik nog niet eigenlijk haha

hier wacht ik nog steeds op me hoefschoenen -O-

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 11:28

bitloos rijden ga ik ook niet proberen...

hier 2 weken niet buiten gereden, hopelijk heb ik van de week tijd en energie...

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 11:39

sparky hoe zet jij je internet uit dan?