Dat is idd balen dat je moet wachten op hoefsmid. Zou er zelf ook van balen als iemand wie dan ook zijn afspraak niet na komt. Heb dit gelukkig niet vaak gehad. zeker niet met de hoefsmid.
Wat hebben jullie veel gekletst dit weekend! Ik hoop dat jullie begrijpen dat het mij niet lukt om op 5 pagina's nog te reageren
Ik was dit weekend groom van vriendinnetje die haar eerste klasse 3 reed. Heeft ze top gedaan! maar mehn wat wordt je toch ook moe van dat groomen vooral ook met 2 overnachtingen in tentje op matje erbij. Nu lekker uitrusten!
Groomen is inderdaad vermoeiend. Dat vond ik al toen ik af en toe met een ex-stalgenootje 1 dagje meeging naar een dressuurwedstrijd. Ik vond/vind het wel altijd erg leuk!
Wat balen van de SB, hopelijk is ie er nu en kan je snel weer trainen!
Vanmorgen zat ik om 8u op de mountainbike. Heerlijk een 27km gemountainbiken met vriendlief. Mijn KM zitten er op. Ty is later vandaag aan de beurt!
Irritant Sb, ik heb ook een korte periode zo'n smid gehad. Bloedvervelend. Gelukkig is mijn huidige smid eigenlijk wel stipt,als ik tenminste op tijd een afspraak maak anders is het soms lastig er tussendoor te kunnen.
lekker gefietst Rais?
Myrthe, waar heb je gegroomd?Uddel?
Marije, rijd ze!
Ik heb rondje van ongeveer 25 km gedaan, naar pannenkoekenhuis en weer terug. Daar waren mijn vriend en ouders(stukje gewandeld),dus samen wat gedronken. Pony was op zich goed aan de sjouw alleen is hij een beetje snel moe merk ik. Misschien ook door het weer.
Somebitch
Geplaatst: 04-08-13 17:57
Klinkt lekker Darkchrystal Denk dat het snelle moe wel door het weer komt.
Mijn hoefsmid was niet zo'n fan van kunststof, heb het enkel over kunststof beslag gehad niet over duplo oid. Maar hij gaf aan dat de hoefwand een eigen leven kan gaan leiden, deze zou op den duur ook slap worden.. Hij adviseerde eerst de aankomende vijf weken af te wachten om te kijken hoe dat gaat.
Nou net dus gereden. Zembla was sloom, totdat we twee fietsers tegen kwamen die hem inhaalde, daar werd hij fanatiek van. Ik wilde over de grasdijk om daar een flink stuk galop mee te pakken, helaas, dijk net gemaaid en het gras lag er nog op. Niet verstandig om daar dus overheen te gaan. Ik heb een andere route genomen. Toen kwamen we op een dijk en daar beneden waren ze bezig met stro pakken. Maar die trekker die reed exact ter hoogte van ons over het land en dat maakte een kabaal Zembla werd er opgefokt van. Nou dat overleefd toen kwamen we bij een boederij die dicht bebost was, daarachter waren kinderen met een bal aan het spelen, paard weer druk. Al viel het hier wel mee en weer door. Toen over het viaduct, eerste keer overheen gedraafd. Normaal stapten we hier altijd. Toen door, zag ik in de verte een paard en wagen, gelukkig gingen deze de andere kant op. Zembla zag ze ook, kop in de lucht en weer weg ontspanning, wij sloegen het weggetje in waar paard en wagen uit kwam. Daar stond me toch een machtige Arabier. Hinneken, showen naar Zembla en Zem dus ook, hup rug gebolt, voetjes van de vloer, staart omhoog en snuiven maar. Weer weg ontspanning.. Toen het laatste stuk, een fietspad naast die 80 km weg waarvan ik een aantal weken geleden nog op die 80 km weg reed. Tot mijn grote verbazing had ik al een aantal km afgelegd en kwam ik daar wéér dat paard en wagen tegen, maar die was maar 1 km verder gekomen, niet zo snel dus. Wat ik nog het ergste vond is dat dat fietspad al smal is voor een ruiter als deze een fietser of scooter nadert.. Maar wat denk je?! Ze gaan gewoon OP DAT fietspad rijden met paard & wagen Ik dacht echt die zijn niet goed, hier kom ik nooit met mijn paard langs.. Dus ik hop 100 km weg opgedraafd en hun voorbij gedraafd, tis goed ik ga niet stappen omdat hun de weg blokkeren. Wel netjes gegroet en doorgereden..
We hebben iets meer dan 10 km afgelegd met een snelheid van 10.8 per uur. Waarvan ik maar 100 meter gegallopeerd heb, derest in stap en draf heb afgelegd.
Op kleine stukken liep hij fijn, maar het grootste gedeelte liep hij echt op zijn eigen manier. Achja... Voor een keer..
^^ Hier waren we aan het draven, en dit waren de fietsers die ons dus inhaalde.
Attitude
Geplaatst: 04-08-13 18:10
Jip alweer beter Marije?
Mijn hoefsmid en de jouwe dus blijkbaar ook zijn denk ik minder fan van kunststof omdat er geen lippen opzitten. Met elk ijzer zonder lip vindt de mijne dat de hoefwand dus idd teveel een eigen leven kan gaan leiden en hij vindt zichzelf niet bekwaam genoeg om ervoor te zorgen dat dat niet gebeurd. Ik vind dat een pluspunt van mijn smid door te zeggen: Ik kan daar ( op dit moment ) niets mee. Liever dit, en dat ik, of een andere smid moet kiezen of een andere oplossing moet kiezen, dan dat hij het eronder slaat met alle gevolgen van dien.
Een smid die pertinent kunststof beslag afkraakt, zonder zich verdiept te hebben, ja daar kan ik verder weinig mee. Net als een smid die zich niet laat horen als je een afspraak maakt. Het kan altijd voorkomen dat iets anders prioriteit krijgt. Ik wordt ook graag geholpen als er een ijzer afligt. Maar goede communicatie ontbreekt nogal bij veel smeden, helaas.
Ik heb vandaag bak kilometers gemaakt. Wij hebben een sprongetje gemaakt. Na de enjoy the ride in ermelo was er gelegenheid om nog wat crosshindernissen mee te pakken onder begeleiding. Nu is die van mij geen goede springer en was-is nogal bodemschuw etc. Maar hebben daar 2x een boomstam en de wal gesprongen. Hij was vandaag toch echt beter aan het springen daardoor.
De hoeven van Djilna haar paard zijn ook prima. Die ken ik niet anders dan op kunststof (of blote voeten, in de winter). En ik ken Bliksem inmiddels bijna 4 jaar. Die staat op cera's, geloof ik.
Jip had last van de warmte. We hebben wel gereden, hij liep in stap wel lekker door, maar maakte erg weinig aanstalten om te willen draven. Dus dat hebben we ook nauwelijks gedaan. In mijn rondje zaten twee stevige bulten vlak na elkaar, die hij normaal altijd op racet. Nu maakt hij ook wel aanstalten, maar hij micht niet van mij. Dat gaf wat protest, maar toen ik voet bij stuk hield, is hij braaf naar boven gestapt. Verderop op een mooi zacht zandpad wilde hij weer draven. Daar heb ik hem wel laten gaan en liep hij verder goed. Maar dat was hooguit een km, toen zijn we weer gaan stappen. Vlakbij huis ging hij nog even stuireren, dat doet hij daar vaker, mooi bermpje voor een stukje galop. Heb m mooi laten stuiteren, galop mocht niet van mij. Als met al wel tevreden. Het wordt tijd dat het kwik rond de 21-22 graden blijft hangen, dan zit hij vast weer beter in zijn vel.
Mooi dat de smid nog geweest is, klinkt alsof je een lekkere buitenrit hebt gehad.
Hier was de buitenrit met een klein groepje ook heerlijk, ik ben 2 uur weggegaan en half 7 terug met 30 minuten pauze bij een cafe tussendoor. We hadden niet veel last van de warmte gehad, lekker veel stap en af en toe een stukje galop. Ik kreeg nog een bokje van Daan toen ze aan het versnellen was in de rengalop, ik denk dat ze het wel leuk vond om snel te gaan.
Heb gisteren achterin het weiland gereden, maar toen was hij een brok spanning. En daarbij was zijn maatje de door de omheining heen gesprongen achter ons aan. Dus dat zorgde ook even voor wat extra spanning. Had dus gisteren een complete bom hangend op de teugels en moest dus heel goed uitkijken dat ik hem gaten hou. Vandaag met hackemore gereden tegen het hangen in de teugels maar hij was heerlijk relaxt en uiteindelijk met uitstappen rondje weiland gereden. Dus gelijk nog wat nieuwe stukjes opgezocht om te verkennen. Wel met een beetje spanning, maar niet meer zo erg als gisteren.
Ik heb er 3 geprobeerd met Mo en nu 1 die ik niet meer kwijt wil De enige die haar in haar waarde laat en begrijpt dat ze wat moeite heeft met vreemden (mannen) en dan zeker als die ook nog aan haar benen willen gaan zitten