Huifkarvakantie Drenthe 2020: 14-23 Augustus, geniet je mee?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rij je ook dit jaar (weer) met ons mee virtueel?

Ja, gewoon om te kijken hoe vaak Mariska "het is warm" gaat schrijven.. Geen beter vermaak dan leedvermaak..
96 (22%)
Ja, kom maar op met de drank en de sterke verhalen..
110 (26%)
Ja, ik volg voor de eerste keer
55 (13%)
Ja, ik volg weer
148 (35%)
Nee, ik zit liever thuis te mopperen over Corona maatregelen..
13 (3%)

Totaal aantal stemmen: 422

JolisaJ

Re: Huifkarvakantie Drenthe 2020: 14-23 Augustus, geniet je mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 16:20

Wat een prachtige plekjes komen er langs, zou zo naar Drenthe rijden <3 Erg leuk om de dagverslagen weer te lezen!

Milo2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-20 16:32

Wat een heerlijkheid! Heb genoten van de foto's. Fantastisch dat dit zo kan! :D :D <3

detos240

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 10:34

Wat een prachtige tocht! Bedankt dat we met de avonturen weer mee konden genieten!

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 07:49

Mariska_28 schreef:
Met frisse moed begonnen we aan de rit naar Gasselte, maar daarover later meer want daar is ook genoeg over te vertellen.. Stomme Staatsbosbeheer...

Ik zit al dagen in spanning na deze cliffhanger........Zo benieuwd naar het vervolg.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-20 09:01

Sorry sorry sorry.. Zo druk geweest, ik denk dat ik weer op vakantie moet om weer tot rust te komen.. :D

Ik denk dat vandaag wel moet lukken, moet er gewoon even tijd voor maken haha!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-20 23:50

Nou, dag 9 dan. Dit zou een leuke mooie rit van zo`n 15 km moeten worden van Schoonloo dwars door de bossen naar Gasselte.
Direct na vertrek konden we naast de camping door een hek waar bij stond "vrij rijden". Mooi, daar worden we blij van. Achteraf had ik beter kunnen weten, want dit was hetzelde bos als waar ik vorig jaar moest omkeren omdat een pad opeens ophield, maar okey.. :D

Het werd al snel een mooi breed hard zandpad waar schijnbaar veel gereden werd met auto`s, zonder verdere zijpaden.
Afbeelding

Op een gegeven moment passeerde we een bordje met de tekst "alleen campinggasten". Euhh okey? Nouja geen zijpaden en vrij rijden dus we rijden maar door...
En niet lang daarna een grote houten slagboom (die open stond gelukkig) en de tekst Welkom op natuurcamping Uteringskamp. Euhh okey? Nouja geen zijpaden en vrij rijden dus we rijden maar door, we kunnen er vast ook weer af want we zitten midden in het bos. In de verte zagen we een balk liggen, en Liesbeth ging even kijken of deze open kon..

Afbeelding

Helaas, op slot. Ik had geen zin om de weg waarlangs we gekomen waren weer te rijden, rit was al lang zat, dus toch maar de "camping" opgereden. Het leek trouwens totaal niet op een camping maar gewoon bos waar her en der tentjes stonden. Een lang verhaal kort makend, nergens konden we van het terrein af, alle balken lagen op slot en we konden er ook niet langs glippen met de kar. Dus er was geen andere keuze dan helemaal terug en een ander pad het bos in kiezen. Zucht, vrij rijden mijn hoela..

Om niet nog meer kilometers te moeten maken dan nodig maar voor save gegaan en paden gepakt waar we eerdere vakanties gereden hadden zodat ik zeker wist dat we daar langs konden. Waren trouwens prachtige paden dus je hoort mij niet klagen hoor.. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een zieke boom? Of getroffen door de bliksem?

Afbeelding

Liesbeth zat ook lekker ontspannen te genieten van de omgeving :D
Afbeelding

En toen kwamen bij het bos van Gieten, aka boomkroompad-bos en ook het bos waar de zwemplas "'t nije hemelriek" in ligt. Het eerste stuk was over de weg, en daarna draaide we het bos in (niet het pad dat ik eigenlijk wou, dat bleek meer een heeeel smal wandelpad te zijn, op google maps leek het meer haha..)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We namen de lunchpauze naast/op een pad dat schijnbaar toch aan een wandelroute lag gezien de hoeveelheid wandelaars, en ook best veel fietsers moesten er langs. En als je denk dat je alles dan wel gehad hebt zo in het bos, kwamen er opeens ook twee scooterrijders aanrijden.. Op een keienpad in het bos?? Maar zij bleken verdwaald te zijn, navigatie had ze dit pad op gestuurd en ze waren naarstig op zoek naar de goede route..

Daarna weer verder, voor wat een simpel stukje rijden had moeten zijn. Ik had tenslotte gekeken hoe we vorig jaar gereden hadden, die balken lagen los en niets aan het handje... dacht ik.. Totdat we opeens hiervoor stonden..

Afbeelding
Mooie nieuwe balk, dik slot, greppel en stenen aan de ene kant, aarden walletje aan de andere.. ships ships ships.. Hoe dan? Waarom??
Ik wou natuurlijk niet omkeren, niet nog meer kilometers na de ellende van vanmorgen. En als deze op slot ligt, liggen ze dan niet allemaal op slot? Wat nu? Gerard probeerde nog te kijken of hij hem niet open kon krijgen, of misschien zelfs wel uit de grond kon tillen, maar helaas er zat geen beweging in. Erlangs dan? En inderdaad, met heel veel stuurwerk en een beetje mazzel kon ik een stukje parallel aan de weg rijden tussen de bomen, om daarna de weg op te kunnen sturen.

Wat bleek.. Tijdens het warme weer voor onze vakantie wou iedereen natuurlijk verkoeling zoeken in de zwemplas. De parkeerplaats was al snel vol, en mensen hadden bedacht dat ze dan prima door het bos konden rijden en verderop konden parkeren in het bos. Omdat dit natuurlijk absoluut niet de bedoeling was had de boswachter dus maar alles op slot gegooid.. En bedankt.. Ik was al lang blij dat ik niet nog meer om hoefde te rijden, want bij aankomst op de camping gaf endomondo 21 km aan..
En dat hadden de hondjes ook gemerkt :D
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 23:57

Jeetje wat een gedoe.. Idd bij hemelriek super druk die dagen dus wel begrijpelijk, maar ja..

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 00:05

Pffff... wat een gedoe zeg! Wellicht kan de boswachter de volgende keer er even ergens een bordje neerzetten: VOL! Balken op slot! Of zoiets.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 07:51

Ik zie op alle foto's twee hondjes ernaast lopen geloof ik,
De derde mag prinsheerlijk meeliften? :D

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 08:27

Doen ze er dan echt een hangslot op? Bij ons in het bos zijn het van die generieke sleutels, die kun je gewoon bij bol.com kopen O:)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 11:17

Wat een pech die dag zeg.
Gelukkig kon je er bin die laatste er een soort van omheen rijden

Naath86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 14:25

Ja bij Uteringskamp is ook altijd een drama met paardrijden. Je mag daar nergens komen met het paard maar eigenlijk kan je nergens anders heen, want de andere kant is Ieberenplas. Mag je ook nergens komen met het paard!

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-20 23:03

Wel alles tegelijk op deze rit.

Je zou toch haast een zaag meenemen de volgende keer. O:)
Met een goede voorbereiding ben je het meestal niet nodig.
En ook schroefogen en een strotouwtje om de balk mocht het toch nodig zijn,
weer aan elkaar vast te maken, met een strikje erop :D

Groet Karin.

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 09:54

Doppensetje standaard in de huifkar. Kun het beslag op de balk mooi demonteren en na passeren ook weer netjes vast zetten :D

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-20 10:49

criollo_yess schreef:
Doppensetje standaard in de huifkar. Kun het beslag op de balk mooi demonteren en na passeren ook weer netjes vast zetten :D

Dat is wel een goed idee inderdaad!

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 16:01

Mijn dochter is meermalen op Uteringskamp geweest. Volgens haar kan je de sleutel bij de beheerder/boswachter ophalen en die moet je dan weer in een vogelhuisje terug leggen.

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 23:13

Mariska_28 schreef:
criollo_yess schreef:

Dat is wel een goed idee inderdaad!

Dat is een betere oplossing voor het probleem ... +:)+

Maar zag het al helemaal voor me ...
de twee losse balken in het midden vastgeknoopt met een strikje :wow:

Groet Karin.

RachelB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-20 18:14

Ze hadden dat wel wat beter aan kunnen geven vind ik.
Wat een mooie foto's zeg, dit heb ik zelf nog niet eerder gedaan.