Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dorine92

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 13:30

Ik heb vanochtend een rondje door de regen gemaakt. Kon mn jodhpurs leeg gieten :D maar was wel lekker

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 13:34

Ik had het nét droog gehouden vanochtend :D

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 13:50

Ik ga duimen dat het vanmiddag/vanavond een beetje droog is :))

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 13:52

Mijn zadel is opgevuld. Dus ik kan eindelijk weer rijden!
Vandaag en morgen eerst even nog in de bak, weer even rustog beginnen. Dan kunnen we vrijdag een rondje buiten gaan doen
Afbeelding

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 14:07

Hier is het nog droog, dus ik heb lekker een rondje droog kunnen rijden.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 17:23

hier al de hele dag horizontale regen.... de pest is dat je hier ook meteen wind er gratis bij krijgt

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 17:25

Nou ik vond het voor in 't oosten vandaag ook best behoorlijk onstuimig kwa wind.

Heb de eerste 20 jaar van m'n leven aan de kust gewoond, dus ben op zich wel wat gewend, maar hier in 't oosten is het meestal wat rustiger kwa wind.

Behalve dan toen begin juni die tornado hier over kwam dan :+

Inmiddels hier ook wel regen, maar ik had gelukkig dus vanmorgen al gereden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 20:01

Ik heb tussen de buien door kunnen rijden. Wijze les voor mezelf: GEEN galoptraining meer als ik mijn laarzen vergeten ben. Had gewone schoenen aan met kleine hak en veiligheidsbeugels dus dacht "ach, kan wel voor een keertje".

Amehoela :+

De naad van mijn rijbroek heeft gewoon huid van een plek van zeker 5cm lang en 1cm breed weggeschuurd. Beetje Auw :+

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 20:18

Aaauw pijnlijk!

Voor iedereen die de kontnat gekregen heeft: bikkels!
Helaas gaan we de verkeerde kant weer op wat betreft het weer..

Hier even geen kilometers. Cas is een poosje uit logeren. Hij wordt beleerd voor de wagen :D

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 20:41

Ik had mazzel :D zon bij vertrek en regen toen ik net het zadel van zn rug haalde

Afbeelding

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 20:47

Ik had les vandaag en de heenweg naar de bak was een soort van droog en de terugweg gewoon nat. Wind viel me voor deze hoek van het land eigenlijk nog wel mee.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 07:28

Ik ga vandaag kijken wanneer het droog is een uurtje dan stap ik er weer op sinds april.
Kijken of ze nog zadel mak is.. :D
Zal mijn regenjas er maar bij houden .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 07:46

Ik ga morgen weer voor een klein rondje. Mijn kuit gaat nu niet vrolijk worden als die terug geconfronteerd wordt met de naad van mijn broek en ik wil zaterdag toch graag mijn crossje kunnen rijden :o

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 08:17

Goede blaren pleister overheen plakken misschien nog een optie voor zaterdag.
Tip gladde rijbroek zonder naden heel fijn voor veel galop werk.. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 08:22

Volgende keer gewoon laarzen niet vergeten :') Of een keer bruine chaps scoren voor bij mijn stalschoenen. Scheelt ook gezeul van laarzen en dan kan ik laarzen sparen voor wedstrijd.

Blarenpleister niet in huis. Ik hoop iig dat ik zaterdag überhaupt kan gaan. De 2 straten langswaar ik het veldpad naar de weide in moet zijn allebei voorzien van "niet parkeren" bordjes op datum van zaterdag. Ik ga proberen uitzoeken waarom die er staan. Heb geen zin om €27,50 inschrijvingsgeld kwijt te spelen omdat ik niet aan de paarden (en trailer) kan.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 08:26

Ik heb mijn chaps en laarzen op stal liggen. Kan ik ze niet vergeten vanaf huis!

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 09:03

Zo ik heb me toch wat meegemaakt gister...

Vreselijk.
Ik ging rondje natuurgebied rond.
Lkkr aan draven.. Ik denk huh wat ligt daar nu op het pad..
Met dat ik het denk rijd ik erover heen..
Een slang!(adder)
Ik ben me kapot geschrokken en wist niet als hij paddy gebeten had of niet.. Hij sprong niet weg.. Liep gewoon braaf.
De slang was gewond of half dood want was al raar aan het kronkelen..
Terug gestapt gekeken en op me in laten werken.. Paard gecheckt en daar sta je dan..
En nu....!??
Da gebeld en verhaal voorgelegd.. Nr huis stappen en nogmaals checken.. Sta je dan op een uur stappen van huis....
Mijn Duitse da gebeld
Stelde me al ietwat gerust dat het voor een paard niet dodelijk hoeft te zijn.. Maar goed hoeft niet dodelijk te zijn of is niet dodelijk.. .
Zijn naar huis gestapt paddy liep ook niet vreemd verder.. Thuis gekomen.. Hoeven gedaan en alles checken.. Kon nog steeds niks zien..

Toen kwam de da langs.. Hij was bij toeval onderweg hierlangs, dus erg fijn dat ie langsschoot.. Hij heeft zijn benen gecheckt en hij dacht ook dat spuiten niet nodig was.. (een paard KAN een allergische reactie krijgen op een beet dan/kan het wel gevaarlijk zijn)

Maar ook vandaag niks aan de hand, dus met een sisser afgelopen...

Hoop het nooit weer mee te maken

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 09:19

Das nog eens een avontuur, Paddraigh. Maar als die slang gebeten had, was je paard wel een meter de lucht in gegaan, denk ik.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 09:21

Getsie :oo Hopen dat het bij de schrik blijft en je paard verder in orde blijft

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 10:51

Ja was flink schrikken..

Ja dat denk ik ook mbt pijn en wegschiet moment..ik ging er vanuit dat hij niet gebeten was.. Maar goed zeker wist ik dat niet, nu ben ik er vrijwel volledig van overtuigd dat het goed gegaan is...
Maar pfff wat een dag was dat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 12:32

Tijdens weideseizoen ligt alles thuis, maar hoofdzakelijk in mijn auto. Mijn bak voldoet 100% aan die foto's die je met regelmaat op FB ziet langskomen over "equestrians car" enzo :+. Mijn auto is mijn mobiele zadelkast.
Thuis ivm geen plek en mag niet in de garage van vriend (staat nu al aardig vol ook met zijn fiets, kasten en zijn sportauto) en op de weides heb ik geen plek waar ik alles veilig en wel kan bewaren.
Op stal probeer ik eerlijk gezegd ook te vermijden in de winter. De "zadelkamer" is gewoon een omgebouwde buitenbox, niet geïsoleerd, wel volledig dichte schuifdeur, waar mijn kast staat. Maar da's nog steeds geen optimale bescherming tegen kou, vochtige lucht etc. En vanuit de auto zijn mijn laarzen warm bij aantrekken ipv steenkoud als het vriest O:)

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 12:41

Ik heb chaps, cap en handschoenen idd wel op stal liggen, mijn rijlaarzen liggen meestal in mijn auto, een enkele keer in de trailer.

Ik rijd eigenlijk alleen wanneer ik dressuurmatig rijd, met laarzen, voor de rest met schoenen en chaps.
En in de winter in m'n outdoorlaarzen, maar die trek ik dan thuis al aan, daar stamp ik ook gewoon mee door de bagger in de wei.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 12:45

Rijdende zadelkamer heb ik ook gehad, toch wel blij dat dat nu niet meer nodig is.

Hopelijk blijft het straks anderhalf uur droog, dan doe ik mooi nog even een lummelrondje met de merrie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 12:50

Ik heb altijd ruzie met de rits van mijn laarzen/bovenkant laarzen en mijn autostoel :') Met mijn korte pootjes komt dat nooit echt goed uit. Vandaar dat ik met gewone eenvoudige stalschoenen rij, maar die zou ik wel kunnen combineren met chaps.

Hier nog steeds droog maar er hangt wek regen in de lucht.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 13:22

paddraigh schreef:
Zo ik heb me toch wat meegemaakt gister...

Vreselijk.
Ik ging rondje natuurgebied rond.
Lkkr aan draven.. Ik denk huh wat ligt daar nu op het pad..
Met dat ik het denk rijd ik erover heen..
Een slang!(adder)
Ik ben me kapot geschrokken en wist niet als hij paddy gebeten had of niet.. Hij sprong niet weg.. Liep gewoon braaf.
De slang was gewond of half dood want was al raar aan het kronkelen..
Terug gestapt gekeken en op me in laten werken.. Paard gecheckt en daar sta je dan..
En nu....!??
Da gebeld en verhaal voorgelegd.. Nr huis stappen en nogmaals checken.. Sta je dan op een uur stappen van huis....
Mijn Duitse da gebeld
Stelde me al ietwat gerust dat het voor een paard niet dodelijk hoeft te zijn.. Maar goed hoeft niet dodelijk te zijn of is niet dodelijk.. .
Zijn naar huis gestapt paddy liep ook niet vreemd verder.. Thuis gekomen.. Hoeven gedaan en alles checken.. Kon nog steeds niks zien..

Toen kwam de da langs.. Hij was bij toeval onderweg hierlangs, dus erg fijn dat ie langsschoot.. Hij heeft zijn benen gecheckt en hij dacht ook dat spuiten niet nodig was.. (een paard KAN een allergische reactie krijgen op een beet dan/kan het wel gevaarlijk zijn)

Maar ook vandaag niks aan de hand, dus met een sisser afgelopen...

Hoop het nooit weer mee te maken

Gelukkig goed afgelopen! Maar wat een leuke woordspeling "met een sisser afgelopen".