Zit in dubio wel of geen grasmasker. Gisteren was hij meer opgeblazen dan vandaag. Kan zijn ribben nog steeds goed voelen en af en toe zie ik ze ook en dit mag zo blijven van me.
Ik heb natuurlijk wel stukjes veluwetrail gereden, omdat die nou eenmaal hier loopt. Maar echt de routes niet. Zou wel eens andere stukken willen zien zoals Kootwijk, rondom Ede....
Las over ontstoken ogen? heeft de mijne ook direct met al die vliegen, die staat 24/7 met een kap op. Moet nog ff een reserve regelen voor geval hij deze weer sloopt.
Oh allemaal kappen hier, die van mij ligt in de kast... Heb wel een goede, maar Geisli heeft nog nooit ontstoken ogen gehad en draagt ook al een graasmasker...
Marcella, ziet er goed uit! Ik zou het graasmasker niet te snel af laten, die fout heb ik zelf ook een paar weken geleden gemaakt namelijk.
Een meeting, gaaf!!
Met dit weer doe ik echt niks met de pony, zo meteen alleen even controleren op wondjes i.v.m. graasmasker. Morgenochtend misschien even aan de hand werken, maar dat is het dan ook wel...
Marcella
Geplaatst: 03-08-13 20:30
Hij staat nu sinds vorige week zondag (aangekomen) eigenlijk al zonder masker en toen stond er veel meer gras. Dus eigenlijk val het me al meer dan mee. Hij was een vrijdag wel iets opgeblazen, maar gelijk een vrijdag appelazijn door een beetje eten gedaan en even met grasmasker gestaan. Vandaag gelijk al veel minder opgeblazen.
Nu moet ik wel zeggen dat het me echt opval dat gras op zandgrond veel armer is dan op kleigrond.
Attitude
Geplaatst: 03-08-13 20:32
Rij je er nu mee Marcella? Gras is wel uitgebloeid dus vermoed weinig voedingswaarde. Maar zou toch wel oppassen. Waarom laat je de graasmasker niet altijd om?
Wijslander
Geplaatst: 03-08-13 20:34
Dat laatste klopt sowieso, merk ik hier ook duidelijk!
In dat geval zou ik hem dan nu niet meer opdoen nee, als hij nog op dezelfde wei staat als toen je hem afdeed vorige week zondag.
Heb jij ook weleens last van het jojo-effect met dat ding? Ik vind het erg lastig om het afdoen goed te timen en die opgeblazen buik te voorkomen...
Marcella
Geplaatst: 03-08-13 21:01
Het was inderdaad vrij lang uitgebloeid gras. Ik rij eigenlijk alleen in het weekend wegens de reistijd die ik nu heb met openbaar vervoer en werkgever die rare planningen maak.
Van mij mag hij het grasmasker omhouden......
Anders moet gewoon even rekening houden dat hij vanaf heden als ik er ben gewoon appelazijn over zijn voer doe. Dit werkt namelijk super om dat opgeblazen te voorkomen/verhelpen.
De mijne krijgt wel een dikke buik van het gras, maar is verder niet te dik/vet. Hij lijkt alleen een beetje drachtig. Inmiddels is het echte volle gras wel weggegeten. Had ook een graasmasker, na 2 dagen was ie al kapot.
Ik ga morgen maar weer een blokkie om, rondje heide denk ik.
Hoe stom kun je zijn. Ga ik vroeg naar bed om vanmorgen om zes uur te kunnen gaan rijden voordat mijn man moet gaan werken verslaap ik me. Ben dus niet gegaan. Kleine meid kan nog niet helemaal alleen zijn. Is net 9. Dus kijken we deze week wel.
ik ga zo hopelijk ook ff gauw naar mijn poownie voor ik moet gaan werken vandaag. mits mijn stalgenoot op tijd wakker is en ik met haar mee kan rijden anders redt ik het niet meer haha. maar komt vast goed
Pff ik zit echt even in een baal moment. Hoefsmid zou gisteren komen, heeft afgezegd, maar hij moet echt komen. Dus komt hij vandaag maar hoelaat weet hij niet.
Pfff jeetje ik wil gewoon rijden vandaag! Ik kan niet iedere keer mijn training stil leggen omdat de smid niet kan en mijn paard maar een week lang op 3 ijzers moet staan pff.
Echt als dit nog een keer voorkomt ga ik opzoek naar wat anders want dit werkt zo niet voor mij. Zo ik kon het niet langer voor me houden het moest er echt even uit.
Ja en het erge is dat de afspraak al stond, hij stond al gepland en ik krijg smiddags een berichtje of het goed is als hij een paar dagen later komt.. Niet eens een dag van te voren ofzo, ik vind het niet netjes. Vorige keer was het namelijk ook zo, dat was circa 5 weken geleden.. Toen moest ik ook een week wachten. Nu kan dat voorkomen dus vooruit, maar twee keer achterelkaar..
Inmiddels heb ik me verder ingelezen en zie ik dat Onno Grund een hoefsmid is met ervaring met duplo's EN endurance EN hij zit hier nog in de buurt ook.. Dusja ik ga eens goed nadenken. Ik ben heel blij met mijn huidige smid, hij komt ook al vanaf 2007 bij mij.. Maarja, als het iedere keer zo is dat kan ik gewoon niet. Ik ga ervan uit dat hij komt, ik had liever nog dat hij vorige week was gekomen maar ik dacht nou zaterdag staat de afspraak dus het kan nog wel even.. Ondanks dat de hoeven van mijn paard opdit moment zeer slecht zijn door de droogte.
En nu ook.. hij zou vanochend laten weten hoelaat hij komt.. Ik heb hem al een berichtje gestuurd maar ik weet nog NIKS!
Ik moet vanmiddag naar een verjaardag en nog om boodschappen en ik weet niet hoelaat hij komt en ik wil nog gaan rijden schiet echt niet op zo. Ben zwaaaar pissig.
Mijn vriend zal het ook wel niet leuk vinden dat ik dan weer zo lang van huis ben, smid is al gauw 1.5 uur bezig en dan wil ik nog een lekkere training doen van een uur pfff echt joh ik baal
Ik heb hem gisteren duidelijk vertel dat ik het wel vervelend vindt dat hij niet kon komen (gisteren dus) en dat ik geen dagen kan wachten op een nieuwe afspraak omdat Zembla zijn voeten er zo gigantisch slecht bij staan op dit moment en hij zijn ijzer mist en zijn andere ijzer flinterdun is... Ik heb hem zelfs nog een foto van zijn hoef gestuurd waar mijn smid best van schrok.. Maar dan denk ik ja? en nu dan?