Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Equisync

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 21:23

Kort avond ritje gemaakt met mn poownie.
Zal t kaartje hier niet plaatsen want das toch niet interessant xd
Was maar 3 km haha.
Meneer heeft de hele terugweg de longen uit zn lijf gegild en kon alleen maar drammen, bit tussen zn kaken pakken en zo hard mogelijk naar huis :')

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 22:15

hihi hier vanmiddag dus ook gereden eerst even geshopt nieuwe dekjes haha , daarna eerst maar even in de bak want het onweerde, dus denk ga maar niet onder de bomen door rijden, ...in de bak beetje regen en dus onweer, maar daarna droog en nog even met mijn rijmaatje een rondje landgoed gedaan , ...tsss 3, nog wat kmter haha maar ach ze hadden het ook zoohoo warm die vacht en dan het weer ... mja
Afbeelding
geel dekje

Afbeelding
en oranje dekje haha

tja ik rij nu eenmaal niet met cap dochterlief sinds vandaag wel jeuh haha

Distance3.64 km
Duration33m:54s
Avg. Speed6.5 km/h
Max. Speed28.3 km/h
Calories378 kcal
Hydration0.49L
Min. Altitude0 m
Max. Altitude12 m
Total Ascent11 m
Total Descent10 m
WeatherMostly cloudy

Weather data provided by
AccuWeather.com

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 23:19

Hoe heb jij je teugels nou vast zitten, Sparky? Waarvoor dient dat? :)

Fijn dat je weer een galopje hebt kunnen doen, Maaike, jullie zijn weer op de goede weg dus!

Eng dichtbij het onweer gekomen dus, Femke. Ik ben blij dat ik besloten had niet te gaan, had daar ook niet middenin willen zitten!

Loraine, leuk dat je mee wil doen! Als je mee wil doen met deze challenge, moet je even de TS een pb'tje sturen met je naam zoals je op endomondo te vinden bent. Zij zal je dan toevoegen aan de challenge. Vanaf dat moment kan je alle bokkers zien die meedoen, dat zijn er op het moment al meer dan 100! Je kan dan naar het profiel gaan van wie je maar wil, maar niet iedereen heeft alles op openbaar zichtbaar staan. Voor vrienden is het meestal wel zichtbaar, dus je kan natuurlijk wel vriendenverzoekjes doen! :)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 23:30

Ik heb de buitenritje ook af moeten sluiten begon te miezeren ;)
gelukkig niet door gezet tot omweer !:)

Loraine1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 08:03

Ik zal me vanaaf even voorstellen met pony!!! ;-)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 08:18

Ik ben gisteren voor het eerst na zijn blessure weer naar het bos geweest! Klein rondje gedaan en enkel gestapt gezien we nog aan het opbouwen zijn maar hij deed het fantastisch. :)) ook nog een ree gespot!

Afbeelding

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 08:40

lekker somebitch :)

moonforever haha nou ik rij gewoon in weer of geen weer maar echt onweer is niet echt tof natuurlijk .

Chouchou , ah dat riempje moest ff zoeken wat je nu bedoelt, haha ik rij met pelham bit, en die riemjes zorgen ervoor dat dat met 1 teugel kan , ik kan niet met twee teugels rijden lastig, :)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 13:40

Mooi plaatje Somebitch.
Hier pony alweer geschoren (dekenmodel) ze zweette gewoon op de wei.
Vandaag weer lekker ritje gedaan, we staan nu 14e. Toch raar dat je daar dan op gaat letten, die plaatsing, gaat natuurlijk nergens over maar ja :+

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 13:41

Hier zal het ook vast niet lang meer gaan duren voordat we weer moeten gaan scheren..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 13:45

Ollie is een New Forest x Arabier. Qua karakter is het een arabiertje maar die vacht ... was echt geëxplodeerd afgelopen weken }:0 duidelijk invloed van de Forest. Haar zoon Hero is 3/4 arabier, die heeft een veel meer zijdeachtige dunne vacht, zelfs in de winter.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 13:47

:=

Die van mij zit nu nog dun in de vacht, hoop eind oktober te gaan scheren. :j

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 19:18

Die van mij zit ook al in d'r wintervacht, zomervachtje is mooi geel maar wintervacht is wit #) Gister met dat benauwde weer stond ze ook zwetend in de wei, gelukkig vandaag niet.

Pony is vorige week ziekgeweest door de enting. Vorige jaar heeft ze een longontsteking gehad en blijkbaar komt ziek zijn bij haar nog steeds hard binnen, want na een rondje van 7km met kleine stukjes draf en galop stond ze al te pompen |o Kunnen dus weer bij 0 beginnen met opbouwen, ik was net aan het opbouwen om wat langere ritten te kunnen gaan maken

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 19:24

hey ik kom ook weer eens wat melden, vergeet vaak hier wat te posten en het lukt me nog steeds niet om een screen shot te maken van endomondo GRrrr. _-:(

deze week 3 rondjes gereden, een hele kleine van 3km en gisteren en vandaag 2 mooie ritten van 14 en 15 km.

ook vergeet ik nog steeds om endomondo elke keer aan te zetten als ik naar buiten ga dus dubbel _-:( _-:(

vind het wel super leuk om jullie rondjes en statistieken te zien!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 19:43

Vandaag weer een heerlijk ritje gemaakt.
Dit keer het zadel eens laten hangen en met een schapenvachtje gereden.

worden jullie al moe van mijn foto's? :')

Afbeelding

blij paard :)
Afbeelding

saampjes
Afbeelding

Afbeelding

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 19:45

Leuke foto's kom ik weer tegen! En Nessa, ik wordt nooit moe van foto's ;)

Vandaag weer een rit mogen begeleiden met twee enthousiaste meisjes, was gezellig :) Alleen toen ik endomondo aanzette, stopte mijn telefoon ermee _-:( Ik heb net ingetekend hoe we gereden zijn. Ik vind het alleen jammer dat ik nu niet kan zien hoe hard we gegaan zijn op het strand. Het ging zo goed, dat we het laatste stukje nog een keer heen en weer gecrost zijn :D

Kirstenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 19:50

Gaaf Nessa, volgens mij staat jouw paard op n mooi plekje!!

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 20:05

Foto's zijn altijd leuk Nessa, blijf ze lekker posten :D Flink rondje heb je gereden ook, leuk!

Mijn paard heeft nog een best dunne vacht gelukkig, maar je merkt natuurlijk al wel dat de wintervacht eraan begint te komen. Vorig jaar hebben we het zonder scheren gedaan, maar toen hebben we het zelf ook heel rustig aan gedaan. Ik wil nu aankijken hoe lang het gaat puur natuur, en anders wil ik de hals en borst scheren :)

Vandaag had ik een verjaardag, maar in de namiddag gelukkig toch nog tijd gevonden voor een kort ritje! Het waaide hard en af en toe waren er eens wat druppels, maar we hebben heel fijn gereden. We hebben lekker tempo erin gehouden, we hebben in totaal zo'n 2,5 km gestapt en de rest gedraafd en gegaloppeerd :) Ga binnenkort eens endomondo later aanzetten, pas vanaf het moment dat we gaan draven, dan weet ik beter hoe mijn gemiddelde snelheid zou zijn bij een endurance wedstrijd.

Afbeelding

Afbeelding

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 20:15

Ik ben eigenlijk merendeel een meelezer (snap niet veel van het posten van lijstjes en foto's :o )
maar ik word ook heel blij van mooie foto's hoor Nessa.

Ik plaats vaak wel een foto op endomondo , dat gaat heel makkelijk met je foon.
Ach, ik ben ook niet zo'n hele fanatieke :D , sta op plaats 70 _O- maar ik vind het wel heel leuk om de ritten terug te zien, zeker die waar ik een foto bij heb geplaatst.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 23:10

Mijn uitzichten vandaag ! :)
Hoop niet dat jullie al moe worden van mijn foto's :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-14 08:58

Chouchou schreef:
Ik heb een Kieffer Wien dressuurzadel, toevallig komt de zadelpasser ook al over 1,5 week om het allemaal even te controleren dus dat is wel fijn. Als het dan echt fout is, komen we er dan sowieso achter :) Ik las ook al ergens over dat het piepen komt door het leer dat tegen elkaar aan schuift en dat het met even goed invetten al verholpen zou moeten zijn!

Ik heb toevallig ook een Kieffer Wien op mijn gekke schimmel. Bij mij kraakt hij volgens mij niet zo erg, zal de volgende keer even opletten. Maar soms wil een keertje vetten ook helpen, droog leer kraakt nog wel eens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 09:14

Mijn zadel kraakt ook zo lekker... Kieffer Athen Olympic. Wel een ouder filmpje, en gewoon met een fototoestel gefilmd, denk van 2 jaar terug ofzo. In de bossen nabij Uden trouwens toen ik een weekendje naar Grid, Grit en Ellieellende ging.

http://youtu.be/7wg7FZMvI34?list=UUOqQ-_4uSsi20-rdfborY1w

Gisteren weer lekker rondgesjouwd, was met een recreatieruiters club op pad, dus elders een rondje uitgeprobeerd, vanaf nu zal ik minder frequent kunnen rijden denk ik. Winterseizoen.

Mooi plaatje Chouchou, dankzij jouw foto's en kaartjes heb ik echt de Utrechtse heuvelrug ook op de lijst staan om ook eens naartoe te gaan kijken :D

Da's idd altijd balen Paardennamen, juist die snelheden en pieken vind ik grappig om te zien.

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 10:07

Hier zit de vacht er ook al enorm op.. Na een ritje zonder zadel van een half uur kwam hij al bezweet terug, laat staan hoe die eruit ziet als ik een half uur intensief rij in de bak, dan druipt ie van alle kanten..

Pff ik wil echt niet scheren maar de vacht moet dan ook niet dikker worden dan dit. Tijd dat het week slecht word dan kan ik de deken erop gooien :')

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 10:16

mooney schreef:
Chouchou schreef:
Ik heb een Kieffer Wien dressuurzadel, toevallig komt de zadelpasser ook al over 1,5 week om het allemaal even te controleren dus dat is wel fijn. Als het dan echt fout is, komen we er dan sowieso achter :) Ik las ook al ergens over dat het piepen komt door het leer dat tegen elkaar aan schuift en dat het met even goed invetten al verholpen zou moeten zijn!

Ik heb toevallig ook een Kieffer Wien op mijn gekke schimmel. Bij mij kraakt hij volgens mij niet zo erg, zal de volgende keer even opletten. Maar soms wil een keertje vetten ook helpen, droog leer kraakt nog wel eens.

Ik kwam er ook pas bij het filmpje achter, eerder viel het me nooit op! Maar ik heb gister even snel de delen ingevet waarvan ik vermoed dat zij het kraken veroorzaken, dus ik ga het vanmiddag merken :)

Maya schreef:
Mijn zadel kraakt ook zo lekker... Kieffer Athen Olympic. Wel een ouder filmpje, en gewoon met een fototoestel gefilmd, denk van 2 jaar terug ofzo. In de bossen nabij Uden trouwens toen ik een weekendje naar Grid, Grit en Ellieellende ging.

http://youtu.be/7wg7FZMvI34?list=UUOqQ-_4uSsi20-rdfborY1w

Gisteren weer lekker rondgesjouwd, was met een recreatieruiters club op pad, dus elders een rondje uitgeprobeerd, vanaf nu zal ik minder frequent kunnen rijden denk ik. Winterseizoen.

Mooi plaatje Chouchou, dankzij jouw foto's en kaartjes heb ik echt de Utrechtse heuvelrug ook op de lijst staan om ook eens naartoe te gaan kijken :D

Da's idd altijd balen Paardennamen, juist die snelheden en pieken vind ik grappig om te zien.

Zo, jouw zadel kraakt behoorlijk!! Zo ver is die van mij nog niet heen haha.

Fijn dat ik je kan enthousiasmeren met mijn foto's :D Ik heb in de planning staan om morgen ongeveer 20 km te gaan rijden, mét helmcamera voor het eerst. Hopelijk levert dat ook nog mooie beelden op :) En als je dan daadwerkelijk hierheen komt voor een ritje en je hebt gezelschap nodig, stuur maar een berichtje!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 10:20

Het kraken van een zadel kan ook wijzen op een kapotte boom.. Hoeft niet persee natuurlijk maar wel iets om rekening mee te houden :)

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 10:29

Die heb ik ook al zelf gecheckt, voor zover ik dat kan dan. De zadelpasser komt ook over een week dus dan weet ik het zeker :) Thanks voor het meedenken!