Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 08:40

Varekaj schreef:
_O-

Heerlijk droge humor hierboven, I like :))

Goed. De rally die ik zondag normaal zou doen gaat dus niet door. Heb nu 3 andere opties en kan niet kiezen :+
Keuze uit 2 rally's die ik nog niet gedaan heb, of de nieuwe ruiterroute aan de weide eens rijden. Dilemma.

Misschien moet je ook een verzameling beginnen net als Jantine/arabesk en ik :+ dan hoef je niet te kiezen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 11:20

Ik kan helaas niet op meerdere plekken tegelijk zijn :P

Trip

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 21:11

Afbeelding
we zijn er weer 229,26 km in de vakantie gereden met mijn toppers.
4 weken op vakantie geweest buitenritten van de manege met mijn draver als begeleider gereden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nog een leuke fotoshoot laten maken. de tinker is van de manege. stukje kleiner als mijn draver maar oh zo leuk. Ook onze oude pony is nog meegeweest laatste week van de vakantie. we hebben enorm genoten <3

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 05:28

Endomondo is wel raar. Ik heb 1 keer ingelogd via de browser i.p.v. de app en hij ging ineens mijn paardrijden als hardlopen registreren. Ik heb wel handmatig dit kunnen aanpassen maar ik hoop wel dat hij niet continu automatisch terug op hardlopen springt.
Zie ook dat het tekentje alsnog anders is ook al heb ik het aangepast. Hij telt hem nu wel mee als paardrijden maar het blijft raar
Afbeelding

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 13:16

ik log alle ritten met een tomtom sporthorloge, die kent alleen hardlopen en fietsen, dus alles is bij mij eerst 'fietsen' en dan moet ik het handmatig terugzetten.

@ Trip, met een draver schiet 't altijd wel lekker op km's maken :j

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 13:54

Arabesk schreef:
ik log alle ritten met een tomtom sporthorloge, die kent alleen hardlopen en fietsen, dus alles is bij mij eerst 'fietsen' en dan moet ik het handmatig terugzetten.

Oh das helemaal onhandig.
En ja een draver gaat stuk sneller die ijsjes van mij komen amper vooruit

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 14:01

Hier met garmin log ik alles op trailrunnen en zet het om naar paardrijden in endomondo.
Dat ben ik zo gewend, vind het verder niet omslachtig ofzo.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 14:23

Arabesk schreef:

Dat doe ik ook vaak hoor. Mijn mobiel is soms bijna leeg als ik op stal kom na het werk :+

Dan pak ik ook gewoon fietsen op mijn TomTom

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 14:29

Mijn dames zijn al bijna een week vrij door de temperaturen. Ik mis het nu toch echt wel weer zeg.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 14:44

Robijntjah schreef:
Mijn dames zijn al bijna een week vrij door de temperaturen. Ik mis het nu toch echt wel weer zeg.

Oh ik rij hier gewoon hoor. Overdag onder de bomen en s avonds is het heerlijk. Die avondritjes zijn eigenlijk het lekkerst, vooral in het donker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 14:46

Ik vind het echt te warm, mijn merrie waar ik de meeste km´s mee maak heeft het er ook het zwaarste mee nu dus we doen lekker andere dingen :)

Hopelijk koelt het vanaf morgen inderdaad heerlijk af.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-19 14:56

Hier rij ik ook niet met de hitte, maar het verschilt ook nogal waar je zit in het land. Toen ik elke zomer op een waddeneiland zat was met 30 graden + rijden helemaal geen probleem, wind en zee maken dat prima draagbaar. Hier in het binnenland vind ik het bij 27 graden al wel mooi geweest, mijn merrie die op het waddeneiland met die temperaturen wel go had steekt hier ook gewoon haar middelvinger op als ik dat soort fratsen hier ga uithalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 14:57

Dat is zeker waar ja.

Nou zou mijn merrie wel lopen want die gaat gewoon door maar ik vind het zelf ook echt niet fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 15:02

Hier is veel te weinig schaduw overdag om met deze temperatuur te rijden en 's avonds slaat de hitte vanaf de zandpaden je alsnog tegemoet. En ik ben geen ochtendmens :+ Wel graag vroeg op, helaas staat dat niet gelijk aan ook vroeg in actieve modus :o

Vanochtend wel onweer gehad met eerst een fikse bui en nadien nog half uurtje rustig regen. Dat heeft de boel wel heel goed afgekoeld!

Ik track al mijn ritten in mijn garmin met hardlopen. Gewoon omdat die activiteit het eerste staat als je het menu opent :P
Wanneer ik terug ben (of thuis als batterij van mobiel bijna leeg is) zet ik even bluetooth aan, wacht tot het allemaal gesynchroniseerd is en dan is het binnen een minuut aangepast naar paardrijden.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 15:03

Ik ga meestal in de ochtend als het zo heet is. Niet heel vroeg hoor, ben geen ochtendmens. Echt warm wordt het meestal pas na de middag. Dan is het nog goed te doen, zeker in het bos. Maar ja, dan moet je natuurlijk wel de ruimte en vrijheid hebben om je werktijden zelf in te kunnen delen. Vanavond werk ik gewoon door tot een uur of 12 en zo kom ik toch aan mijn uurtjes en krijg ik af wat er af moet (heb eigen kantoor aan huis). Zo fijn, eigen baas zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 15:06

En daarom mis ik mijn onregelmatige werktijden zo haha.

Maar ach, zo verplicht ik mezelf ook een weekje tot rustig aan doen!

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 15:10

Mooney ik zit idd dicht bij de kust en hier zijn veel dijken waar je ieder zuchtje wind goed vangt. Met hitte pak ik dus altijd bomenlaantjes en dijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 15:31

Bwoah, als het zo een paar dagen warm is dan is het 's ochtends rond 9u toch ook alweer best aan de temperatuur. Op dat vlak vloek ik weleens met de omgeving waar ik het merendeel van de tijd rondrij: het weer heeft altijd volledig vrij spel.

Bij regen heb je niks om te schuilen, bij warmte geen schaduw, bij een stevige wind blaas je van je paard af en op van die wisselvallige dagen is je er op kleden gewoon een crime. Dan moet je bijna een halve kleerkast meezeulen :+ Dan is een bos waar je ietwat beschut kan rondrijden wel iets om jaloers op te zijn.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 15:47

Varekaj schreef:
Bwoah, als het zo een paar dagen warm is dan is het 's ochtends rond 9u toch ook alweer best aan de temperatuur. Op dat vlak vloek ik weleens met de omgeving waar ik het merendeel van de tijd rondrij: het weer heeft altijd volledig vrij spel.

Bij regen heb je niks om te schuilen, bij warmte geen schaduw, bij een stevige wind blaas je van je paard af en op van die wisselvallige dagen is je er op kleden gewoon een crime. Dan moet je bijna een halve kleerkast meezeulen :+ Dan is een bos waar je ietwat beschut kan rondrijden wel iets om jaloers op te zijn.

Dat heb ik hier ook niet maar dan pak ik de trailer. Hier is eigenlijk 1 bomenlaantje die redelijk wat wind tegenhoudt en schaduw geeft en de rest is vrij open.
Voor die wisselvallige dagen zou ik je de kipwarm rijbroek van de decathlon aanraden. Water- en winddicht en fleece gevoerd. Voor beneden de 15 graden een top rijbroek. Als het echt koud is doe ik daar zelfs een skibroek over aan maar ik heb het nooit koud en ben ook nooit nat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 15:56

Heb al zoveel goeds gehoord over die broek inderdaad! Ik heb echter geen decathlon in de buurt om zo even langs te gaan om te passen en ik weet niet goed welke maat ik via de website zou bestellen.

Ik heb van die lange chaps die ik over een broek kan aandoen, zoals westernchaps zeg maar, van Kramer. Die zijn ook waterdicht en winddicht, met elastiek onder je voet en rits langs de volledige zijkant van je been. Heel handig, ware het niet dat de stof best glad is. Dus ik vind het wel schuiven als het op beenligging aankomt. En je kont is niet bedekt. Zonder lange jas die over je zadel valt drupt het water dus op je zadel en krijg je alsnog een nat zitvlak. En bij ernstige regen trekt dat ook gewoon door naar de rest van je kleding.

Het is wél ideaal om je witte rijbroek droog/netjes te houden als je in de regen/modder moet inrijden op wedstrijd. Je hoeft niet van je paard om ze uit te doen namelijk. Gewoon vanaf je heup naar je enkels losritsen, de riem om je middel losklikken en je haalt ze zo onder je benen vandaan.
Must have: bomproof paard :')

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 16:15

Varekaj schreef:
Heb al zoveel goeds gehoord over die broek inderdaad! Ik heb echter geen decathlon in de buurt om zo even langs te gaan om te passen en ik weet niet goed welke maat ik via de website zou bestellen.

Ik heb van die lange chaps die ik over een broek kan aandoen, zoals westernchaps zeg maar, van Kramer. Die zijn ook waterdicht en winddicht, met elastiek onder je voet en rits langs de volledige zijkant van je been. Heel handig, ware het niet dat de stof best glad is. Dus ik vind het wel schuiven als het op beenligging aankomt. En je kont is niet bedekt. Zonder lange jas die over je zadel valt drupt het water dus op je zadel en krijg je alsnog een nat zitvlak. En bij ernstige regen trekt dat ook gewoon door naar de rest van je kleding.

Het is wél ideaal om je witte rijbroek droog/netjes te houden als je in de regen/modder moet inrijden op wedstrijd. Je hoeft niet van je paard om ze uit te doen namelijk. Gewoon vanaf je heup naar je enkels losritsen, de riem om je middel losklikken en je haalt ze zo onder je benen vandaan.
Must have: bomproof paard :')

Ja alleen wat je zegt.. het water drupt van je cap af op je bovenbenen en binnen 3min zit er soppend regenwater in je ondergoed dus dat is ook niks lijkt me _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 16:21

Ja wel dat dus :P Zolang er niks in je kruis kan druppen of aan je kont raakt zit je droog :)) (Levert ook altijd hilarische beelden op als je nadien die broek uitdoet).

Ik heb wel zo'n lange bruine jas, maar die kan ik niet altijd gebruiken. Bij les in de regen bijvoorbeeld.

Qua handschoenen: ik heb er met aan de onderkant iets wat op softshell lijkt en bovenkant waterafstotend, van fouganza volgens mij. Heerlijk warm, maar dus niet geschikt bij regenweer of sneeuw. Bij een stevige bui komt het er alsnog doorheen en anders loopt het eraf... op het softshell gedeelte. Krijg je alsnog natte handen die met geen mogelijkheid meer op te warmen zijn omdat die handschoenen niet zo snel drogen. Dus ideaal bij droog, koud weer.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 16:31

Varekaj schreef:
Ja wel dat dus :P Zolang er niks in je kruis kan druppen of aan je kont raakt zit je droog :)) (Levert ook altijd hilarische beelden op als je nadien die broek uitdoet).

Ik heb wel zo'n lange bruine jas, maar die kan ik niet altijd gebruiken. Bij les in de regen bijvoorbeeld.

Qua handschoenen: ik heb er met aan de onderkant iets wat op softshell lijkt en bovenkant waterafstotend, van fouganza volgens mij. Heerlijk warm, maar dus niet geschikt bij regenweer of sneeuw. Bij een stevige bui komt het er alsnog doorheen en anders loopt het eraf... op het softshell gedeelte. Krijg je alsnog natte handen die met geen mogelijkheid meer op te warmen zijn omdat die handschoenen niet zo snel drogen. Dus ideaal bij droog, koud weer.

Misschien zijn dat wel de handschoenen van kipwarm dan ;)
Ik ben momenteel vooral erg druk met verlichting want ik rij altijd s avonds met de buurvrouw en die wil uit het werk eerst eten. We vertrekken dan half 8 dus we komen in het donker thuis. Van de winter wordt het dan vertrekken in het pikkedonker.
Ik ga echt als kermisattractie over straat hoor! Paard heeft voor witte lichtgevende been”beschermers-die-niet-beschermen-maar-wel-lichtgeven” en achter rode. Die zijn oplaadbaar, ideaal. Verder heeft een oplaadbaar lichtgevend borsttuig, ik hang een tweede paar teugels aan de hackmore (niet om mee te sturen maar puur voor de verlichting) met allemaal witte lichtjes eraan en die zet ik gewoon vast aan de voorkant van mn zadel zodat ze doorhangen en mooi verlichten. Dan nog witte fietslampjes aan het hoofdstel, aan de zijkant van mn beugels en aan alle ringetjes die ik maar kan vinden op mn zadel, ook witte voor en rode achter. In de staart zo’n ding met rode lichtsnoeren eraan en dan zelf een reflecterend hesje aan met ook nog knipperlichtjes erop voor geel en achter rood. Op mn cap een hoofdlamp aan de voorkant en aan de achterkant hang ik rode fietslichtjes en dan om mn bovenarmen van die knipperdingen van de action.
Te leuk voor woorden, krijg veel reacties maar het is vooral heel erg veilig. Niemand die me niet ziet!
Binnenkort maar even op de foto zetten.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 16:45

Arabesk schreef:

Haha herkenbaar, ik ga ook altijd met mijn ros :')

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 17:11

Arabesk schreef:

Ik doe hetzelfde. Zet het later in endomondo op paardrijden. Werkt prima :D

Ik lees iets over de wind en waterdichte broek van de decathlon. Zeker een aanrader! Ik heb hem geloof ik wel een maatje groter dan dat ik normaal heb. Maar voor de zekerheid moet ik dat even bekijken. Ik heb hem gewoon besteld op internet.