Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nessa

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 11:30

Ja dat kan heel goed!
Denk ook eerder dat het dat is, klinkt wel zo iig.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 15:47

Wat goed ChouChou dat je Mooney helpt _/-\o_

Hier vandaag ook weer lekker ritje gedaan, sta nu ergens op nr ... 18, met 189.16 km :D Wij rijden gewoon altijd door, weer of geen weer :D alleen als het ijzelt of met onweer en windkracht 10, dan wordt het te gevaarlijk in het bos <<)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 16:28

hier dan het kaartje en het filmpje!

Afbeelding

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 17:46

Nou hier ook eindelijk weer eens een ritje gemaakt. Ik heb de laatste tijd zo weinig zin en als ik er eenmaal op zit denk ik weer. Dit moet ik veel vaker doen haha.

Dus vandaag nieuwe route uitgeprobeerd en was best geslaagd. Alleen kleine keffende jack russels waren een beetje irritant maargoed haha.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 18:24

Wow wat super veel omgevallen bomen daar! Blijven die expres liggen of wordt het gewoon slecht onderhouden daar? Dit zijn wel mooie hoogtes, zou zelfs ik aandurven :D Ik ben altijd bang dat mijn paard haar benen niet optilt, maar dit lijken wel mooie beginnerssprongetjes te zijn!

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 18:32

oh wat een heerlijke paden nessa!!

koekeroekus waarom geen zin dan ?

chouchou ga zo even jou filmpje bekijken :)

moonfever heerlijk joh! hier momenteel echt te weinig echt buiten wel op het landgoed, maar dat is gewoon te klein om kmters te maken :( mja 3 oktober nieuwe bandjes op mijn trailer en dan ben ik er weer klaar voor eindelijk !

hier ook een cap camera maar eh dan moet ik wel me cap op doen ... en vind het lastig vergeet het ding ook steeds, haha , soms ben ik echt een zeef heb van de week endomodo pas halverwege aangezet oeps, na al 3x vergeten aan te zetten, en daarna vergeten uit te zetten ahah ach ja ooit worden we wijzer

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 18:37

Ja geen idee sparky10. Moet mezelf echt erop slaan haha. Misschien gewoon te druk ofzo. Maargoed als ik eenmaal bezig ben vind ik het ook wel heerlijk.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 18:44

hmmhaha ok ja kan natuurlijk , ik heb meestal wel zin , alleen bakrijden maak je me echt niet blij mee, alleen laatste tijd doen we dat wel even iets meer ,

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 23:20

Haha Ritje dorp gedaan, Zit geen logica in zoals je ziet :-)
maar was nog beetje verlicht we reden in donker wel met kerstlichtjes aan ^^ :P
Mis de zomer wel met lange licht, ze doen prima in donker !:)

Afbeelding

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 08:00

Chouchou, ik denk dat dat stuk slecht onderhouden is. Is ook officieel geen ruiterpad. Vind ik niet erg. Maakt het een heel leuk pad!

Ik rij nooit zonder cap. Je weet maar nooit wat er gebeurd.

Ja vind het ook jammer dat het zo snel donker is.

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 08:54

Spranky10 de bak is te zwaar.. vandaar ook in donker buiten rijdt.
Is Idd heerlijk.

Ik rij altijd zonder cap op de ene en de andere met cap.
Blij als weer langer lichy is ken na werk tijd gwn rijden..
en me stal af is

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 10:19

Sinds mijn val met mijn fjord rijd ik niet meer zonder cap. Heb zo'n mazzel gehad dat ik dat ding op had. Viel met mijn hoofd op straat.. Het enige wat ik er aan heb overgehouden was een gebroken been :+
En met het ouder worden van mijn paardje, lijkt het mij ook iets veiliger voor het geval ze wel een keer goed struikelt. Ben niet bang om eraf te vallen, maar wel bang dat ze een keer struikelt en valt of zo.

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 11:18

Ik rij ook altijd met cap! Toevallig was ik hem twee dagen geleden zomaar vergeten! We waren net het erf af gestapt en ik dacht al wat een lekker windje rond mijn hoofd :P Snel omgekeerd en cap gehaald, ik zie niet echt in waarom je geen cap zou dragen; kleine moeite, groot plezier!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 11:27

Iedereen zo zijn eigen keuze natuurlijk. Maar ik ben zuinig op mijn hoofd. Ongeluk zit in een klein hoekje.
Zoals vorige week, heb toch een flinke klap gemaakt (nog steeds last van mijn nek). Door zoiets sufs als een lage tak...

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 11:52

Nou, eens moet de eerste keer zijn...
Vandaag flink van mn haflinger afgekukeld, vol in de brandnetels. Ik kan best wat hebben qua bokken en weet hem meestal ook te voorspellen maar deze bok was zó hoog dat ik hem zelfs in mn westernzadel echt niet uit kon zitten. Ik ben er aan de voorkant met een soort halve koprol vanaf gedonderd.
Wel mooi te zien in de grafiek op 4,5 km trouwens!

Afbeelding

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 15:20

Balen zeg Delaja! Wel zonder problemen gelijk weer opgestapt? Die brandnetels lijken me wel heel erg...

Ik had het plan om vandaag een lekker lang ritje te doen met mijn paard voor het eerst in haar endurance outfit...

Afbeelding

Maar helaas, het mocht niet baten. Ik hoorde al wat gedonder in de verte toen ik haar uit de wei haalde, maar ik dacht dat dat wel over zou zijn als ik opgezadeld had. Dat was het nog niet helemaal, dus ik besloot eerst maar even over het erf te wandelen zodat ze in ieder geval wat te doen had. Maar toen barstte ook de regen nog los en buienradar voorspelde dat dat nog wel even door zou gaan, dus helaas weer afgezadeld.

Nu schijnt het zonnetje al weer en is het niet meer zo klam, dus dat is wel lekker. Morgen herkansing, maar dan heb ik niet zoveel tijd dus wordt het weer een kort ritje.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 16:22

Meneer stond rustig bij mn andere paard te wachten (zonder hoofdstel :D ) maar ik ben inderdaad weer gewoon opgestapt!
Die brandnetel steken zijn wel echt hardnekkig pijnlijk |(

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 16:23

Dat is jammer zeg!
Hier de hele dag benauwd, maar geen onweer.
Sowieso niet rijden, niet mijn lease dag en ik ben aan het werk :P

Oej brandnetels zijn niet fijn!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 16:30

Dat is niet fijn zeg die brandnetels Sterkte,
Ik ga zo mis nog ritje doen,
ff aan me stalletje gewerkt en vanochtend in de bak was TE mistig om te gaan rijden buiten en te gevaarlijk, :)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 16:31

Oeh jakkes in brandnetels vallen is niet fijn!

Ik heb vandaag en gisteren een kort rondje gedaan gisteren 6 vandaag 8 km :)
Mel was heel braaf, alleen vandaag twee keer een mega sprong zonder reden :+
Afbeelding

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 17:21

Balen van je val in de brandnetels Delaja.. Dat is altijd schrikken, en vallen komt ook bijna altijd onverwacht.
Over het rijden met cap, ik rij echt nooit zonder cap. Is inderdaad maar een kleine moeite.

Hier ben ik nog bezig met opbouwen, vandaag voor het eerst een klein stukje galop meegepakt. Dat voelde echt goed aan. Paardlief wilde nog heel graag verder draven en galopperen, maar dat mag ze nog even niet van mij haha :+

Nog wat foto'tjes van de afgelopen tijd:
Deze is van een paar weken geleden:
Afbeelding

En deze van vandaag, nadat ik haar manen had kortgewiekt:
Afbeelding

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 17:45

Ik heb al twee weken niet buiten gereden, heb er de tijd en energie niet voor met stage.. Morgen onderlinge wedstrijd op de ponyclub en heb vandaag ook pas voor het eerst in weken dressuurmatig gereden :')

Ik rijd overigens ook altijd met cap. Mijn verzorgpony is zo'n beetje de braafste pony die je je kunt voorstellen en ik vertrouw haar 99,9%, maar ze wil nog wel eens struikelen (dat ze dus echt op d'r knieën ligt) en ondanks dat ik er daardoor nog nooit af gevallen ben ga ik niet riskeren dat dat zonder cap wel gebeurt.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 19:27

Ik rijd sinds ik m'n ruin heb ingereden ook áltijd wel met cap. Voel me zelfs kaal zonder ;)

Fijne ritjes komen voorbij!
Leuke endurance-outfit ook!

Hier vanmiddag lekkere ronde gestapt. 9km in totaal. Stiekem stukje over strand geweest. := Mag eigenlijk nog niet, maar zag vijf andere paarden vanaf de duinen over strand gaan, dus toen zelf ook 1 overgang er gereden. Lekker even voeten wassen. <3 Was genieten! Paard was lekker alert en wakker, haha!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 19:38

Oef, vallen is niet prettig, en al zeker niet in de brandnetels!

Ik rij ook altijd met cap op, en telefoon op zak (Niet in zadeltas, maar echt op mijn lijf) en met een tag aan mijn hoofdstel en zadel met daarop de naam van mijn paard, mijn naam en telnr en mijn vriends naam en telnr. Mocht er ooit wat gebeuren, dan heeft hij in ieder geval belangrijke info bij zich. Eigenlijk zou ik zelf ook zo'n tag moet dragen, bedenk ik me nu... :-)
En als ik endomondo aan heb staan, kan mijn vriend me nog "live" volgen ook... Mocht ik er ooit afkukelen kan hij me precies terugvinden.

Overigens klinkt dit nu alsof ik een enorme stresskip en angsthaas ben, maar dat valt nogal mee. Ik rij overal waar het mij uitkomt, ook tussen het grote verkeer en dat gaat altijd prima. Al die zaken zijn ook nog nooit nodig geweest, en ik hoop dat dat zo blijft. Maar het kost geen enkele moeite extra.
Telefoon met endomondo heb ik toch al bij me (Al is het maar voor deze challenge :D ) en de tags hangen altijd aan mijn zadel en hoofdstel. Cap is een gewoonte.

Vandaag ben ik nog even buiten geweest. Bijna precies een uur, 7,15 kilometer. Een stuk heen en weer, een klein stukje van de Enjoy the Ride op Marienwaerdt uitgetest. (Die rit is morgen, daar sta ik onderweg ergens bij een oversteek te helpen)
Leuk stukje gereden, veel fazanten en hazen gezien.
En gruwelijk nat geworden, het begon te plenzen toen ik onderweg was.
En op een gegeven moment ook echt te knallen van het onweer, dat was wat minder.
Toen ik terug op stal was, sloeg de boel ook ergens vlakbij in. Alle paarden in de weilanden in galop, Tweet verkrampte en ik ook. Alles leek even blauw om me heen.
In een aantal gebouwen ook direct stroomstoring. Was best heftig even.
Maar gelukkig alles goed gegaan. Ook 3 andere ruiters die samen op pad waren kwamen vlak daarna in volle draf terug het erf op. Ook zij hadden onweer heel dichtbij gehad.

Afbeelding

edit: paar weggevallen letters toegevoegd, ruzie met de j op mijn toetsenbord...

Loraine1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 20:01

Halloooo lieve Bokkers.

Mag ik mij bij dit groepje voegen? We doen wel niet mee voor de prijzen maar we rijden wel met endomondo.. Kun je elkaar ook toevoegen op een een of andere manier?

Groetjes Loraine en Sem de Maflinger