Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 16:54

ja behalve opzadelen óók nog de schoenen aantrekken is wel een dingetje ja, het wordt meteen een heel project

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 21:56

Hee Mooney je hebt dezelfde cap als ik Afbeelding
Afbeelding
Jantine die hoefschoenen omdoen vind ik eigenlijk weinig werk alleen het meenemen naar de wei is too much want je hebt ook al zadel en hoofdstel mee te nemen.
Ik heb vandaag even alle kneusjes gereden en dat ging hartstikke goed. Allemaal alleen gestapt en de mokpatient loopt prima in stap rechtuit en draf rechtuit ook even paar pasjes geprobeerd, zag er goed uit. Hele kleine omdraaibochtjes volgens mij wel moeizaam maar dat doen we dan maar niet.
De vermoedelijke peesblessuredame liep ook prima in stap en ook even paar meter draf geprobeerd, zag er ook goed uit.
De patiënt met het vocht in het achterbeen loopt mega gevoelig op het harde omdat zn hoeven te kort zijn maar in de berm merk ik niks aan hem in stap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 00:15

Ik had wedstrijd op een stoppelveld. Na de eerste proef zat de modder overal, zelfs tot bovenop mijn helm ^) En het bleef maar regenen, eer zijn benen opgedroogd waren... Gelukkig stond paard wel droog in de trailer. Helaas wel ontzettend veel kleine vliegjes tussen de buien door.

Deze week geen les, geen verplaatsing. Alleen zondag laatste tornooi nog. Ga bekijken om dinsdag en donderdag een rondje veld te maken. Heeft hij meer dan verdiend.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 14:19

Afbeelding
Lekker rondje gedaan. Heerlijk weer nu, dazen bijna weg, even in het water geweest en een lekker sprintje getrokken. Sta nu op 12 zie ik!
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Bloodymary op 21-08-19 14:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 14:20

Ziet er lekker uit! Mooi recht pad ook daar.
Ik ga vanavond de stoute schoenen aan trekken en met het bommetje op pootjes voor het eerst onder het zadel naar het bos. Als dat goed gaat kunnen we weer *\%/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 15:10

Heerlijk Bloodymary! Echt hoor, zodra het rustiger is kom ik een keer op bezoek en mee rijden (volgend jaar ofzo _O- ).

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 15:24

Ik kijk er naar uit! Het is altijd lekker rijden met jou.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 16:04

Sorrie, Bloodymary, heb je net ingehaald :')

Hebben een lange ronde van 34 km gemaakt, over/langs 3 verschillende heidevelden.
Had een 4e ook nog in de planning maar verloor een ijzer en ben vanaf toen maar de kortste weg naar stal terug gegaan.
En wat een geluk, hoefsmid was op stal bezig toen ik terug kwam en stalgenoot die vanmiddag ook nog een afspraak had, wilde wel met mijn geplande afspraak van aankomende maandag ruilen.
Dus meteen vanmiddag is meneer al voorzien van een nieuw setje.

Maar uiteindelijk dus genoten van de bloeiende heide op het Herikhuizerveld (Posbank), de Loenermark en het Rozendaalse Veld.
De Terletse heide komt misschien van het weekend nog aan bod.

Afbeelding

Afbeelding

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 16:12

Nou.... en ik was al zo trots. Ziet er mooi uit je rondje! Maar met zo'n afstand doe je vast aan Endurance? Daar heb ik geen moeite mee als die me voorbij komen, dan ben ik best of the rest. Ga ook nooit zo ver, maar wel best vaak.

Al zal dat over een maand wel minder worden. Mijn paardrijmaatje gaat haar paarden dan naar huis halen en die van mij durft niet alleen naar buiten, heeft een beetje verlatingsangst. Ik ga dat dan wel flink trainen natuurlijk, komt er nu niet van omdat er altijd wel iemand mee gaat. Maar de frequente ritjes zullen dan in het begin wel minder worden. Laatst al wel een keer op een neer naar het bos gestapt alleen met Cas, apetrots. Dus hopelijk gaat het lukken alleen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 16:31

Ik heb dit jaar 1 wedstrijd endurance gereden idd, en mogelijk later dit jaar nog 1.

Ik heb momenteel de focus even iets minder op trainen en iets meer op lol met mijn knol maken staan.
Vandaag dus ook heerlijk 4,5 uur op pad geweest, zat er half 8 vanmorgen op, thermos thee en paar boterhammetjes mee in een zadeltas en ergens op de hei op een bankje zitten ontbijten <3
Heerlijk!

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 16:47

Oh dat lijkt me echt heerlijk! Hoop ik ook ooit te kunnen doen. Maar eerst maar eens zien dat die van mij alleen het bos in gaat straks.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 17:40

Wauw wat een omgeving marije! Heerlijk. Ik kan me voorstellen dat je dan rustig 4,5 uur lekker kan rijden :)

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 18:40

Heerlijke ritjes! Gister bijna 9 km gemend met Winnie en 2,5 km gewandeld met Palmie, was de eerste keer. Vandaag voor de tweede keer met Palm gewandeld en het ging al een stuk beter! Vandaag ook een ritje gepland op de heide in Heerde. Komen we aan, ben ik mijn singel vergeten. Dus maar een rondje van 15 km zonder zadel gedaan :=
Afbeelding
Afbeelding

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 19:54

Jullie hebben zo te zien ook genoten van het heerlijke weer! Heerlijk <3
Hier vandaag verder naar het zuiden afgedwaald en vlakbij Valkenburg een rit gemaakt samen met een vriend van me :) Was best heuvelachtig, zijn we niet gewend dus een fijne training gehad voor endurance Montfonterland :j
Afbeelding
Afbeelding
Ik sta nu op plaats 24 zag ik :wow:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 21:40

Ik zit op plekje 43, maar ga nog wel wat meer zakken. De ijzers zijn best goed versleten en smid komt pas 31/8. Dus even bewust geen buitenritten. Al pak ik de andere misschien nog om aan de hand te gaan stappen morgen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 21:43

Mijne komt echt elke 8 weken. Maar hij kon nu dezelfde ijzers er weer onder zetten :') ,want ik mag nog steeds niet rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 21:48

Hier is het wat afhankelijk van de hoefgroei en wat ik met paard doe. Bij veel km's is het ook 8 weken, zeker over grindpaden en asfalt. Dat viel de laatste periode goed mee, dus wat minder slijtage.
Dit weekend kan ik niet ivm jury-opdracht :+
En ik probeer het altijd zo te plannen dat hij het ofwel kan combineren met een vriendin van me, dan spreken we samen af. Ofwel dat hij er meerdere van mij moet beslaan/bekappen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 23:40

Nou het vele rijden heeft in elk geval voor gewichtsverlies bij mij gezorgd hahaha, maar ik lig verd... al weer 114 km achter op Dorine. Wij staan 2e....

Afbeelding

vreselijk mens :+

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 23:56

Wij staan nu op 16 :)

Best een lekker rondje gedaan zo met zijn 2en. Ik heb wel wat piaffes en gedonder gehad maar het mag geen naam hebben, ik weet immers dat hij af en toe maf doet en de eerste keer buiten zonder oogkleppen mag best spannend zijn :+

Afbeelding
Afbeelding

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 05:59

Ik sta op plaats 19 komt van het weekend Eifel.
Vanaf 1 Sept gaan we weer lekker stappen dan komt er weer wat bij.

Dan word het tijd dat ik meer ga rijden beetje gewicht kwijt zou best mogen .

Volop in training 7 weken deed ik met een setje.
Afspraak maak ik altijd gelijk als ik er ben.
Ik ga vanavond weer .

Lekker Marije gewoon genieten staat voorop toch
Ik start volgend jaar niet veel denk ik vind die trektochten dit jaar gemaakt heb veel leuker eigenlijk,

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-19 07:22

Ik sta op 34, ook best aardig voor wat we momenteel doen. Gisteren het geluk gehad dat we een lift hadden naar het bos, de hei is momenteel prachtig.
Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 08:13

Hopelijk hebben we een mooie nazomer. Niks zo genieten als je omgeving in de herfstkleuren komt met wat rondhangende mist en opwarmend zonnetje <3

Dit weekend weer een opstoot tot 30 graden, net bij de laatste wedstrijd. Gelukkig is mijn proef al om 9u30, dan is het nog zo warm niet. Had ik een later startuur had ik afgemeld.

Moet zeggen dat ik die gezonde concurrentie hier in het topic wel lachen vind :')

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 08:26

Haha ik sta nu ergens op plaats 7 :')

Maar ik rij op weekbasis niet zo heel veel km

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 09:10

Bloodymary wat gaat die van jou hard dan! Renpaard ofzo?
Super mooi die heide. Krijg helemaal zin om de trailer te pakken en ergens op de heide te gaan rijden. Misschien ga ik dat ook wel doen binnenkort.
Ik zit toch alweer op al mijn kneusjes maar met 3 van de vier doe ik alleen stap. Maar alsnog lopen de kilometers wel op. Kom echt op de mooiste plekken en overal trek ik eten uit de bomen/struiken/grond, zo leuk! Gister lekker gele frambozen gegeten en zeekraal geoogst op het wad (pony uiteraard niet op het wad maar als er gras is kan ik die gewoon loslaten, gaat helemaal nergens heen). Die zeekraal gaat vandaag door de pasta
Jantine zo vreselijk ben ik toch niet. Gaat allemaal per ongeluk :(:) dus ik kan er niks aan doen
Laatst bijgewerkt door Dorine92 op 22-08-19 09:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 09:11

Haha, nee gewoon een KWPN'er. Maar is natuurlijk ook maar een momentopname van een klein stukje. Als het al helemaal klopt met die app. Maar hij kan wel lekker hard ja.