Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 14:49

Hier is het andersom. Hij zweet of heeft last van de vliegen, gaat rollen, zand/vuil blijft plakken, het regent -> modderplekken *zucht*

Soms heeft hij eerder gezweet, vb tijdens werk. Dan komt dat stof uit de vacht ook naar boven. Opgedroogd veeg je dat er best vlot af, maar nat blijft dat ook plakken. Het enige wat je dan doet is uitsmeren...

Had bedacht om zo'n jas te kopen die ook over de achterhand van je paard komt. Alleen, met een sterke windvlaag vlieg ik zo weg als ik op de grond sta en de wind raakt eronder. Of stap ik gegarandeerd uiters charmant af nadien _O-

marsyl

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 16:26

Hier vandaag geluk met het weer! Gewoon droog gehouden gelukkig :D ben er even een paar dagen tussenuit geweest, vakantie. Vandaag weer een heerlijk ritje kunnen maken <3 Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 16:55

Ik ging -even vlechten- voor wedstrijd. Zit al 20min in de gieten de regen in de auto te wachten tot het overgaat :')

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 18:02

Pff nou volgens mij kijk ik al mn paarden kreupel maar is dit normaal?
Afbeelding
Als ik eenmaal ga kijken zie ik overal verdachte dingen en rare pasjes maar dat zou dan paard nummer 3 zijn met een probleem
Hij had al nooit zulke droge achterbenen als de merrie met mok maar ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zeker weet hoe zn benen er dan normaal uit zien
Hij loopt naar mijn weten niet kreupel maar deze en het laatste paard moeten echt goed blijven. Zit niet te wachten op 4 onberijdbare paardjes

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 18:05

Zijn het geen insectenbeten?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 18:07

Dilan93 schreef:
Zijn het geen insectenbeten?

Nee dat sowieso niet. Het zit ook bij beide achterbenen op dezelfde plekken. Achterbenen zijn gewoon sowieso aan de achterkant ietsje sponzig

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 18:30

als er modder op onze knollen zit leg ik een navajo onder de westernpad, als de paarden nat zijn zadel ik ze gewoon op, immers zweet is ook nat. De ergste modder bezemen we eraf maar in de winter krijg je echt niet alles eraf.

Voor wat betreft ijzers; hoefschoenen zijn een heel mooi alternatief. Wij rijden ook alles langs de weg hier, want ja we hebben geen bos. Maar kan me voorstellen dat springen en krap draaien op gras op blote voeten een enge aangelegenheid is. Het zou leuk zijn als de KNHS hoefschoenen zou toelaten, want ik denk dat flexboots best zouden werken met soort kalkoenen erin. Gelukkig is het bij endurance wel toegestaan (en hoef je ook niet in zo'n apenpakje te rijden, pfff alleen al dát weerhoudt me van een dressuurproef)

Onze haflinger heeft inmiddels twee paar scoots aan flarden gelopen, dure grap, maar ja rondom beslaan 'vroegah' was ook al 110 euro en Rein liet elke 5 weken beslaan omdat ondanks rijden in de berm z'n ijzers dan doormidden gesleten waren hahaha. Voordeel van schoenen is dat we ze in het bos niet aandoen en ze dus ook niet slijten, netto komen we dus net zo duur uit denk ik als met ijzers.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 18:37

Arabesk schreef:
als er modder op onze knollen zit leg ik een navajo onder de westernpad, als de paarden nat zijn zadel ik ze gewoon op, immers zweet is ook nat. De ergste modder bezemen we eraf maar in de winter krijg je echt niet alles eraf.

Voor wat betreft ijzers; hoefschoenen zijn een heel mooi alternatief. Wij rijden ook alles langs de weg hier, want ja we hebben geen bos. Maar kan me voorstellen dat springen en krap draaien op gras op blote voeten een enge aangelegenheid is. Het zou leuk zijn als de KNHS hoefschoenen zou toelaten, want ik denk dat flexboots best zouden werken met soort kalkoenen erin. Gelukkig is het bij endurance wel toegestaan (en hoef je ook niet in zo'n apenpakje te rijden, pfff alleen al dát weerhoudt me van een dressuurproef)

Onze haflinger heeft inmiddels twee paar scoots aan flarden gelopen, dure grap, maar ja rondom beslaan 'vroegah' was ook al 110 euro en Rein liet elke 5 weken beslaan omdat ondanks rijden in de berm z'n ijzers dan doormidden gesleten waren hahaha. Voordeel van schoenen is dat we ze in het bos niet aandoen en ze dus ook niet slijten, netto komen we dus net zo duur uit denk ik als met ijzers.

Jantine lijkt mij eng hoor met hoefschoenen springen. Mijne zijn een keer losgegaan tijdens een galopje over de dijk. Je moet er wel 100% op aan kunnen en ik denk dat de kracht van een landing van het paard en het haken van de kalkoen in het gras het beide gaan winnen van het stevig in elkaar zitten van de hoefschoen

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 18:42

Bij de laatste endurance wedstrijd stond er een ijzer rechtop op het pad met nog een stuk hoef eraan, dus ook daarmee garantie tot de deur vrees ik.... Plakschoenen zouden ook nog een optie kunnen zijn, maar ja dan moet de knhs dat wel toestaan bij dressuur en springen.

Ik ga snel eten koken en nog een pony zadelen en nog een rondje rijden!!!! Achterstand op jou een beetje bijwerken.

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 18:44

Dorine92 schreef:
[ [url=m/GBPDMD.jpg]Afbeelding[/url] ]
Als ik eenmaal ga kijken zie ik overal verdachte dingen en rare pasjes maar dat zou dan paard nummer 3 zijn met een probleem
Hij had al nooit zulke droge achterbenen als de merrie met mok maar ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zeker weet hoe zn benen er dan normaal uit zien
Hij loopt naar mijn weten niet kreupel maar deze en het laatste paard moeten echt goed blijven. Zit niet te wachten op 4 onberijdbare paardjes

Kun je er in knijpen en doet dat zeer? Voelen ze warm?
In ieder geval goed dat hij niet kreupel is, maar hoeft niet te betekenen dat het niks ergs kan zijn helaas :\

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 19:42

Hier springen we wel gewoon met de hoefschoenen als we wat tegenkomen. En zonder ijzers crossles.

Vandaag lekker kilometers gemaakt. Ik op de fiets en achterop de wagen. Beiden pony's lekker gelopen.
Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 22:11

Ik heb de ijzers echt tegen overmatige slijtage en gevoelig lopen in de eerste plaats. Geen idee of je in België met hoefschoenen mag starten, denk het niet.

Ik betaal €75 voor vierkant ijzers met vijsgaten. Normaal is hij duurder maar ik zorg altijd dat hij ofwel de 3 andere ook kan kappen, ofwel in combinatie met een vriendin. Hij moet een eind rijden en dit is voor iedereen makkelijker.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 22:53

marsyl schreef:
Dorine92 schreef:
[ [url=m/GBPDMD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Kun je er in knijpen en doet dat zeer? Voelen ze warm?
In ieder geval goed dat hij niet kreupel is, maar hoeft niet te betekenen dat het niks ergs kan zijn helaas :

Voelt niet warm en kan er in knijpen ja.
Maak me er wel beetje zorgen om. Twee stilstaande paarden is genoeg

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 08:45

Dat snap ik.. wat balen zeg! Als het niet wegtrekt toch maar een echotje maken voor de zekerheid?

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 09:01

marsyl schreef:
Dat snap ik.. wat balen zeg! Als het niet wegtrekt toch maar een echotje maken voor de zekerheid?

Neehoor daar doe ik niet aan. Dan zet ik hem weg. Maar dat zou echt balen zijn want dit is mn lekkerste paard. Samen met die andere die ik al heb weggezet. Wat een pech
Maar hij heeft nooit hele slanke benen gehad dus ik twijfel gewoon of ik nu niet gewoon overal spoken zie. Ik ben ook totaal ongeschikt om te beoordelen of mijn eigen paarden weer goed lopen na een kreupelheidje want ik kijk ze gewoon kreupel en ik zie dan ineens allemaal afwijkingen
Terwijl feitelijk eentje vermoedelijk kreupel liep van de mok, eentje door de dierenarts niet eens kreupel is bevonden (maar zij denken pees terwijl ik juist dacht dat zn been dik was door een wondje, en ik vond hem wél kreupel) en de laatste heb ik nu een slecht gevoel over omdat ik een klein beetje vocht zie terwijl ik me wel al kan herinneren dat hij nooit hele slanke benen had. Maar ik heb wel het idee dat het ietsje meer vocht is dan dat het was

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 09:16

Hier ook rondom op ijzers ivm mennen over asfalt. 75..... ik betaal 115 euro :=

Ik heb er een onbeleerd fjordje bij gekocht. Daar wil ik ook lekker kilometers mee gaan maken, maar dat duurt nog even haha. Heb zijn zadel inmiddels wel binnen, volgende week komt de zadelpasser en dan zijn we er klaar voor +:)+
Afbeelding

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 09:22

Mooi zadel! Is dat die witte fjord?

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 09:24

Dorine92 schreef:
Mooi zadel! Is dat die witte fjord?

Ja een boomloos westernzadel van Silverado. Klopt, Palm is uls <3

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-19 09:31

Ik doe ondertussen al 4jaar met mijn equine fusion hoefschoenen, ze staat er rondom op (of alleen achter soms). Scheelt wel dat ik geen gigantische km vreter ben dus ze lang meegaan. Aanschaf deed even pijn, 400 euro o.i.d., maar nu ze al zo lang mee gaan (2× klittenband laten vernieuwen bij schoenmaker a 20 euro) zijn ze best budget vriendelijk.

Ijzers heb ik ook gehad, scheelt je wel tijd met opzadelen. Maar huidige pony vind het niet prettig, in de groep op het land vind ik blote voeten fijner en ik rij niet heel veel op de weg meer. Dus hoefschoenen it is :) .
Onze jonge dondersteen loopt nu nog blootvoets mee, maar heb mijn handpaard altijd rechts dus die kan ik de berm insturen.

Afbeelding

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 11:58

Jets, wat een leukerd heb je erbij <3

Hier vanochtend een nat, modderig paard uit de paddock gehaald. Modderlaag op de plek van zadel en hoofdstel eraf geborsteld en opgezadeld voor ee kort rondje in de regen. :)

Afbeelding

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 12:00

Wij zijn bezig aan de volgende 40 km :D

Afbeelding

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 13:37

Vind het heerlijk met die miezer ook geen last van vliegen! Paar uur onderweg geweest #genieten
Afbeelding

Afbeelding

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 13:47

Geen vliegen is idd een heel groot voordeel :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 13:49

Hier was het geen miezer haha! Vanochtend een extra paard in de wei gekregen dus druk geweest, hoop vanavond een rondje te gaan!

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 16:06

Vandaag een fijne rit gereden met mijn vriendin. De heide staat al zo mooi in bloei! Dat was voor mijn vakantie nog niet zo. Ik houd dr van <3

Afbeelding

Wij hebben zonder vliegendeken gereden. Weinig last gehad van dazen. Ze waren er wel, maar het was te doen. Kan niet wachten tot ze er helemaal niet meer zijn haha.

Hij is zo leuk jetske! Ik kom gauw kijken :D