Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

macha6

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 20:05

82 km?? :wow: _/-\o_ Dat tikt lekker aan! Veel mooie ritten voorbij gekomen zie ik, het was dan ook heerlijk weer de afgelopen tijd!
Ik heb donderdag en vandaag lekker gereden; donderdag een ritje zonder zadel, echt heerlijk nog even in het zonnetje gelegen en niet eens spierpijn gehad daarna! *\o/*
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag ook lekker gereden, een voor mij nieuw gebied verkent en flink wat km's gemaakt. Alles ging goed tot ongeveer 3 km van huis; we stapten al een flinke tijd over een asfalt weg toen ik het opeens van heel dichtbij te zien kreeg. Mijn paard struikelde ineens (vanuit het niets) en ging door zijn knieën en nog bijna over de kop ook, gelukkig kwam hij weer overeind. Het gevolg: zijn knieën lagen open en ook op z'n voorhoofd open schaafwonden. #) De rest van het eind terug gelopen, en thuis de wonden schoongemaakt en ingesmeerd. Maar het was wel duidelijk dat het behoorlijk pijnlijk was, ik ben er net nog geweest om het schoon te maken en in te smeren maar meneer liep behoorlijk stijfjes. Ik hoop niet dat ie morgen nou kreupel is :=(ik sta net op plek 42! :x ). Al met al ben ik best wel geschrokken, het is toch eng als je weet dat je paard ieder moment finaal om niks kan struikelen. Laat ik er maar niet over nadenken volgende keer in volle galop... -O-
Afbeelding
Afbeelding
Het witte op zijn rechterbeen is trouwens de zalf die ik er al opgesmeerd had, geen bot of pus ofzo..

Nog iets; ik heb de laatste tijd problemen met Endomondo, hij pakt m pas na een kilometer of 2. Donderdag had ik dat ook dus toen endomondo maar uit gezet en er later zelf ingezet. Nu in het tweede kaartje zie je dus dat hij hem de rest van de route wel perfect volgt. Alleen de gemiddelde snelheid klopt dus niet.. :\ Iemand nog een idee hoe je dat kan aanpakken? Nou, een lang verhaal weer, iedereen nog veel plezier met komende ritten!

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 20:10

Dat is schrikken mascha!

Diezelfde problemen had ik ook met endomondo. Bij mij hielp het om voor vertrek even internet aan te zetten, dan vind ie vrijwel direct gps. Na het starten zet internet weer uit en het werkt :)

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 20:26

Wauw super hoor, MarliesR! Mijn eerste ritje helemaal alleen met mijn puppypaard was ook pas een paar maanden geleden, ik kan het gevoel nog goed terughalen! :D Best spannend in het begin, maar als je dan bijna terug bent, ben je zoooo trots! Dat hebben jullie maar wel mooi gedaan samen!

Balen zeg, Macha6. Probeer dat maar eens te vergeten als jullie weer eens galopperen (of gewoon stappen...) inderdaad. Mijn paard is altijd best kijkerig, maar ze blijft altijd normaal doorlopen, tot een paar dagen geleden. Ineens een grote sprong omdat er iets geks te zien was naast haar. Verloor m'n beugels en bijna ook mijn evenwicht, maar daar bleef het gelukkig bij. Toch merk ik dat ik haar nu niet meer voluit laat gaan, bang dat er weer zo'n sprong komt. Is natuurlijk zonde, ik ben constant op mijn hoede nu. Hopelijk krijg je geen angst en kan je gewoon weer lekker zorgeloos rijden!

Als het aan de GPS ligt dat hij 'm niet pakt: installeer de GPS-booster app! Heeft mij echt geholpen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 20:31

Heh macha6, wat stom :(:)
Het is allemaal altijd heel snel gebeurd, daar kan ik van meepraten :+
Inderdaad proberen te vergeten tijdens het rijden .. hoe moeilijk dat ook is :P

Had eigenlijk ook nog een vraagje .. Hoe komt het dat ik in het grafiekje niet altijd de snelheden zie die ik op mijn horloge zie? Heb bv. tijdens galop zitten kijken en toen zat het tussen de 17.5 & 18.5 km/u, en dit best wel constant (was trots :D ) maar in de grafiek komt het nooit echt aan de 18, of maar een ieniemienie moment .. Of lijkt dat maar zo omdat het over zo'n afstand staat? (spijtig dat je de km's niet verder uit elkaar kan halen, had wel meer detail willen zien .. Of kan dat wel? )

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 20:38

Dat is wel erg vervelend!
gelukkig is het oppervlakkig dat heelt heel erg snel.

mijn pony is ook onderuit gegaan maat dan met haar achterbenen zo obde rhaar lichaam geschoven
plekken waren een week later al flink geheeld en mooi dicht.
smeren met uiercreme helpt om het velletje soepel te houden

waar ik nu dus wel mee zat waren de spieren die een klap hadden gekregen... Is die van jou raar op zijn spieren onderuit geklapt?

ik zal nu weer heel snel in plaats zakken want dit was de laatste wedstrijd van het seizoen. Nu heeft ze een paar weken rust en daarna doenbwe lekker rustig aan

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 20:51

[***] schreef:
Heh macha6, wat stom :(:)
Het is allemaal altijd heel snel gebeurd, daar kan ik van meepraten :+
Inderdaad proberen te vergeten tijdens het rijden .. hoe moeilijk dat ook is :P

Had eigenlijk ook nog een vraagje .. Hoe komt het dat ik in het grafiekje niet altijd de snelheden zie die ik op mijn horloge zie? Heb bv. tijdens galop zitten kijken en toen zat het tussen de 17.5 & 18.5 km/u, en dit best wel constant (was trots :D ) maar in de grafiek komt het nooit echt aan de 18, of maar een ieniemienie moment .. Of lijkt dat maar zo omdat het over zo'n afstand staat? (spijtig dat je de km's niet verder uit elkaar kan halen, had wel meer detail willen zien .. Of kan dat wel? )

Dat kan wel! :) Je kan met je muis ergens in de grafiek klikken, vasthouden en slepen tot waar je het gedetailleerd wil zien.

Ik heb je trouwens een vriendschapsverzoek gestuurd, vind het wel leuk om je ritjes te bekijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:02

Oh, dat gaat wel, cool :Y)
Maar ik vind nergens 18 km/u terug, terwijl dat toch wel "constant" op mijn horloge stond.
En die 19.9 van de max. snelheid heb ik ook nergens staan :+

Heb je geaccepteerd, maar heb eigenlijk geen idee of je wel iets kan zien? :')

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:06

Nee ik kan niks zien inderdaad, alleen dat je met de TS en mij vrienden bent geworden :P Nouja toch leuk om je als vriend te hebben hoor haha. Die snelheden zullen op endomondo wel wat minder nauwkeurig zijn dan op je horloge!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:11

Handig :P Ik kan wel dingen op "vrienden" zetten maar wat moet dat dan juist zijn?
Duration and Speed
Notes
Training Plan
Fitness Level
Personal Bests
Statistics

Dat laatste?

(kan wel per rit de privacy aanpassen maar dat lijkt me beetje omslachtig :+ )

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:19

Bedankt allemaal! Ik zweef nog even lekker verder op mijn roze wolkje haha!

@ Maaike, thanks! Heb je even een PB gestuurd. En kan me heel erg goed voorstellen dat het spannend is om weer op te bouwen na beenproblemen!

@ Kim, gaaf hoor, al weer 1.000km grens gepasseerd! Op naar de volgende 1.000!

@ Macha, jeetje dat is schikken zeg! Hoop dat je paard er geen vervelende dingen aan over houdt! Jij zelf wel ook helemaal in orde?

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:24

[***] schreef:
Handig :P Ik kan wel dingen op "vrienden" zetten maar wat moet dat dan juist zijn?
Duration and Speed
Notes
Training Plan
Fitness Level
Personal Bests
Statistics

Dat laatste?

(kan wel per rit de privacy aanpassen maar dat lijkt me beetje omslachtig :+ )

Dat heb ik allemaal op public staan, en dan helemaal onderaan in settings - privacy staat "I prefer to control who can see the map for my workouts. This should be visible to..." en daar heb ik friends op ingevuld. Van mij mag iedereen dus zien hoe lang ik doe over een bepaalde afstand enzo, maar het kaartje zie je van mij pas als ik vrienden met diegene ben, dat vind ik het fijnst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:33

Even wat verandert .. Kan je eens kijken of je wat ziet? :)

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:37

Ja ik zie wat! Ik kan nu zien hoe ver je hebt gereden en ook waar op het kaartje, maar geen snelheden en dus ook geen grafiek. Maar het is natuurlijk aan jou wat je gezien wil hebben :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:40

Maakt mij weinig uit, maar weet niet wat wat wil zeggen in die instellingen :')
Nu beter? :)

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:43

Jaaaa :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:45

Jeeej :D Kan je meevolgen :Y)
Zie jij het eigenlijk gewoon zoals ik het erop zet? Of kan je zelf ook van satelliet naar kaart of de labels erbij zetten ofzo? (ik kan dat bij jou wel, maar dat heeft misschien ook met instellingen te maken, vandaar..)

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:50

Ik kan alles zien nu :) Dus ik kan zelf van kaart naar satelliet veranderen en ook de labels aan en uit zetten. Ik weet niet of je dat kan veranderen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:53

Vind niet meteen wat .. Vind het wel stom eigenlijk, zet niet voor niks de labels altijd uit bij kaartjes plaatsen :+ Maar jullie zijn wel lief hé.. dan zit dat wel goed :Y)

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 21:58

Haha ik zal niet stiekem informatie doorspelen :P Ik bedenk me net dat ik wel heel leuk mijn kaartjes op alleen zichtbaar voor vrienden heb gezet, maar vervolgens plaats ik ze wel hier openbaar haha. Nouja, ik ga maar gewoon uit van het goede van de mens :)

macha6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 23:25

Kim, ik denk dat ie recht op z'n knieën, zo op zijn voorhoofd is gevallen ofzoiets?? :? Anders kan ik de schaafwonden op zijn voorhoofd ook niet verklaren. Dus spieren vallen wel mee denk ik, maar dat merken we morgen dan wel..
T doet me wel weer in een klap realiseren dat ik toch wel een beetje zuinig op mijn (oude, 21) paardje moet zijn.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 00:57

Jeetje Cheyenne! :oo Dat is schrikken. Wij hadden het er met onze laatste rit zelfs nog over. He get, hopelijk knapt Nabbie snel weer op en heeft hij er niet al te veel last van.
Kan mij goed voorstellen dat je geschrokken bent. Niet al te veel over nadenken! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 12:21

Chouchou schreef:
Haha ik zal niet stiekem informatie doorspelen :P Ik bedenk me net dat ik wel heel leuk mijn kaartjes op alleen zichtbaar voor vrienden heb gezet, maar vervolgens plaats ik ze wel hier openbaar haha. Nouja, ik ga maar gewoon uit van het goede van de mens :)

:+ Ik tegenwoordig niet meer zo .. vandaar ook dat ik hier alleen "groene kaartjes" plaats, is het toch net wat moeilijker om te weten waar we precies zijn enzo ;)

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 14:21

marlies super lekker et puppypaard op stap smaakt vast naar meer haha

iedereen heeft weer mooie ritten gemaakt zie ik lekker lekker !

oef die benen sneu :( hopelijk opgeknapt en niet kreupel ?

hier momenteel alleen zo nu en dan het landgoed op hihi dat is iedere keer 5 of net geen 5 km haha, ach zijn weer kmters , 3 oktober nieuwe bandjes op de trailer en dan weer heerlijk gassen !!

17 tm 19 oktober een weekendje weg met paardselel op pad

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 16:00

Vandaag twee uitstapjes met het paard. Eentje van de wei naar stal, want de hoefsmid kwam, en daarna natuurlijk weer terug :P Wel met omweg terug natuurlijk, ff z'n Nikes testen ;) Al met al in totaal voor jullie doen nog niet ver gereden (9km) maar paard had het er (en door t weer) goed warm van :oo

Heerlijk om weer eens lekker midden op de middag een rondje te doen.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 16:18

82 km! Lekker zeg
Dat ga ik niet halen met mijn oudje. Wie weet ooit... als ik mijn eigen paard heb.

Gisteren over geslagen ivm mijn rug en nek. Deze week weer nieuwe kansen en gelukkig nog steeds mooi weer.