Somebitch schreef:zit nu op m'n telefoon.
Zit dat nou lekker?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kim345 schreef:Hallo!
Ik heb weer eindelijk gereden, gisteren teruggekomen en vandaag een mooi rondje van 20 km gemaakt. iets van 13,5 km/h gereden.
Heb Endomondo aan gedaan maar volgens mij klopt hij niet helemaal. Hij pakt de snelheid niet helemaal lekker in het bos. Als ik normaal doordraaf zit ik echt niet op maar 9km/h of zelfs maar 5... Eerder ook rond de 14 en met een stevige draf wel ronde de 15 a 16 km/h
Fijn robijntjah dat je al wat langer kunt draven nu!
kim345 schreef:Ja ik heb er bijna 500 verbrand
Lijkt me wel een beetje veel. Hoe kun je nou je rondje terugkijken?
Ik denk dat ik endomonde niet echt geweldig vind. Ik kijk liever als ik terug ben even op afstandmeten hoever we hebben gereden en dan het gemiddelde berekenen.
kim345 schreef:Ja ik heb er bijna 500 verbrand
Lijkt me wel een beetje veel. Hoe kun je nou je rondje terugkijken?
Ik denk dat ik endomonde niet echt geweldig vind. Ik kijk liever als ik terug ben even op afstandmeten hoever we hebben gereden en dan het gemiddelde berekenen.
kim345 schreef:Is mapmyrun beter? heb je dan een beter ontvangst?
O nu doet hij het wel, toen ik nog op stal was kreeg ik alleen een mooie stip te zien dar ik inderdaad op stal was
Somebitch schreef:Ik heb een tijd bitloos zowel buiten als in de bak gereden. Puur omdat mijn paard het bit niet meer aannam, hij werd daardoor gespannen, ging het bit vastpakken en racen maar. Ook met het opzadelen kreeg ik gewoon zijn mond niet open, vinger in mond werkte niet ik moest hem echt open trekken duwen met mijn vinger die je dan in zijn mond doet zegmaar.. Dusja, dat was voor mij een duidelijk teken..
Ik heb toen een jaar a anderhalf jaar geen bit in zijn mond gehad, niet voor een foto, niet om te rijden gewoon helemaal niet en ben bitloos verder gegaan. Daar hebben we gewerkt aan de ontspanning en waren we dus na een jaar tot anderhalf zover er weer een bit in te doen om dressuurmatig meer te kunnen vragen. En dat ging goed! Hij doet nu zelf zijn mond open als ik het bit voor zijn mond hou.
Somebitch schreef:Buiten wil ik absoluut geen bit erin hebben, ik weet dat ik hem op deze manier ten alle tijden kan stoppen als ik dat wil mocht het nodig zijn. Maar met bit heb ik helaas de negatieve ervaring in de bak alleen al opgelopen dat hij daar dus niet te stoppen is en alleen maar harder gaat. En geloof me hij kan hard! Hij stond daarna ook altijd te trillen van angst.. Die ervaring wil ik buiten niet meemaken.
En het is handig ook, zo kan hij onderweg als ik het toesta een hap gras pakken of wat mais.