[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 17:09

Somebitch schreef:
zit nu op m'n telefoon. :)

Zit dat nou lekker? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 17:10

Hilli schreef:
Somebitch schreef:

_O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 17:11

kim345 schreef:
Hallo!
Ik heb weer eindelijk gereden, gisteren teruggekomen en vandaag een mooi rondje van 20 km gemaakt. iets van 13,5 km/h gereden.
Heb Endomondo aan gedaan maar volgens mij klopt hij niet helemaal. Hij pakt de snelheid niet helemaal lekker in het bos. Als ik normaal doordraaf zit ik echt niet op maar 9km/h of zelfs maar 5... Eerder ook rond de 14 en met een stevige draf wel ronde de 15 a 16 km/h

Fijn robijntjah dat je al wat langer kunt draven nu!

Ja die snelheden geloof ik ook niet altijd.

En de calorieën geloof ik ook niet :') Of het paard moet ze verbranden

kim345

Re: [HK] De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 17:20

Ja ik heb er bijna 500 verbrand :=
Lijkt me wel een beetje veel. Hoe kun je nou je rondje terugkijken?
Ik denk dat ik endomonde niet echt geweldig vind. Ik kijk liever als ik terug ben even op afstandmeten hoever we hebben gereden en dan het gemiddelde berekenen.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 17:21

Ja zit heerlijk :)) Moet je ook eens proberen. :')

Klinkt heerlijk kim! Ik wil ook weer zulke ritten maken.. :D

Afbeelding
Nou heerlijk gereden dus, het was erg druk bij onze boer met het rooien dus veel trekkers tegengekomen. :j
Afbeelding
Dit was op de terugweg^^ Op de heenweg was de trekker daar ook zo langs de kant van de weg bezig, we konden heerlijk in een ontspannen stapje op eigenbenen via de weg ernaast rijden. :)) Hij deed niks. :D Hier ging ik even over een stuk land omdat er ook een trekker van voren aan kwam die wel op de weg reed. (zie je niet op de foto, toen was hij al voorbij). :) toen we een stuk verder waren en weer op de weg liepen kwam er weer een trekker van achteren.. Ik wist niet wat hij zou doen, normaal draven we dan naar het dammetje en wachten. Maar nu bleef ik stappen, persies toen ik op het stukje was waar ik in wilde om de trekker te laten passeren vond meneer de trekker te dichtbij komen. :+ Man ik wist niet dat hij ZO SNEL 190 graden kon draaien, ik weet wel dat hij snel kan draaien, maar zo snel. :=
Nouja ook goed trekker gepasseerd niks aan de hand. :) Hoop alleen wel dat het draaien zijn been niet belast heeft. Morgen is hij weer vrij. :))

Heb 5 km gereden in circa 10 km per uur gemiddeld.. Ik wilde niet zo snel, ik wilde maar 9 km per uur gemiddeld rijden, maar ik had weer een weggetje uitgekozen waar veel dazen zitten. Dacht dat het wel meeviel ivm de wind maar helaas waren ze er dus WEL! Toen heb ik ervoor gekozen om Zembla zo te draven als hoe hij wilt draven, dus harder als dat ik eigenlijk wilde.. Maar daarvoor wilde ik wel een ontspannen nek terug en dat hoeft niet aan de teugel want dat gaat toch niet met mijn hackamore maar wel laag ontspannen over de rug. En dat ging goed. :D :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 17:22

kim345 schreef:
Ik denk dat ik endomonde niet echt geweldig vind. Ik kijk liever als ik terug ben even op afstandmeten hoever we hebben gereden en dan het gemiddelde berekenen.

Bij history kun je terugkijken.

Gebruikt er hier ook iemand saferider?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 17:22

kim345 schreef:

gebruik is mapmyrun :)

www.mapmyrun.com (ik heb wel de gratis versie)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 17:23

Ik snap dat je fijn gereden hebt SB! Wat leuk!!

Rijd je al lang met hackamore?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 17:25

Ja buiten wel, in de bak gewoon met bit. :) Buiten rij ik al zo'n 2 jaar zo rond denk ik. :j Daarvoor andere bitloze optomingen en daarvoor nog met bit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 17:26

Somebitch schreef:
Ja buiten wel, in de bak gewoon met bit. :) Buiten rij ik al zo'n 2 jaar zo rond denk ik. :j Daarvoor andere bitloze optomingen en daarvoor nog met bit.

Waarom heb je voor bitloos gekozen als ik vragen mag?

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 17:29

Is mapmyrun beter? heb je dan een beter ontvangst?

O nu doet hij het wel, toen ik nog op stal was kreeg ik alleen een mooie stip te zien dar ik inderdaad op stal was :+

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 17:29

Ik heb een tijd bitloos zowel buiten als in de bak gereden. Puur omdat mijn paard het bit niet meer aannam, hij werd daardoor gespannen, ging het bit vastpakken en racen maar. Ook met het opzadelen kreeg ik gewoon zijn mond niet open, vinger in mond werkte niet ik moest hem echt open trekken duwen met mijn vinger die je dan in zijn mond doet zegmaar.. Dusja, dat was voor mij een duidelijk teken..

Ik heb toen een jaar a anderhalf jaar geen bit in zijn mond gehad, niet voor een foto, niet om te rijden gewoon helemaal niet en ben bitloos verder gegaan. Daar hebben we gewerkt aan de ontspanning en waren we dus na een jaar tot anderhalf zover er weer een bit in te doen om dressuurmatig meer te kunnen vragen. En dat ging goed! Hij doet nu zelf zijn mond open als ik het bit voor zijn mond hou. :)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 17:30

kim345 schreef:
Is mapmyrun beter? heb je dan een beter ontvangst?

O nu doet hij het wel, toen ik nog op stal was kreeg ik alleen een mooie stip te zien dar ik inderdaad op stal was :+

Ik heb nooit problemen met het bereik van mapmyrun, maar dat kan in de bossen misschien anders zijn dat weet ik niet.. Endomodo vertrouw ik ook niet, mapmyrun wel dat komt echt overeen met wat ik rij voor mijn gevoel. :j

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 17:33

In het veld had ik wel goed bereik, toen kwam de snelheid ook overeen met mijn gevoel maar in het bos pakt hij hem niet lekker... Ach een GPS heb ik toch niet echt nodig. Op de wedstrijden staat toch om de 5km wel een bordje kun je zelf even bedenken hoe snel je gaat.

Fijn dat je lekker gereden hebt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 17:36

Somebitch schreef:
Ik heb een tijd bitloos zowel buiten als in de bak gereden. Puur omdat mijn paard het bit niet meer aannam, hij werd daardoor gespannen, ging het bit vastpakken en racen maar. Ook met het opzadelen kreeg ik gewoon zijn mond niet open, vinger in mond werkte niet ik moest hem echt open trekken duwen met mijn vinger die je dan in zijn mond doet zegmaar.. Dusja, dat was voor mij een duidelijk teken..

Ik heb toen een jaar a anderhalf jaar geen bit in zijn mond gehad, niet voor een foto, niet om te rijden gewoon helemaal niet en ben bitloos verder gegaan. Daar hebben we gewerkt aan de ontspanning en waren we dus na een jaar tot anderhalf zover er weer een bit in te doen om dressuurmatig meer te kunnen vragen. En dat ging goed! Hij doet nu zelf zijn mond open als ik het bit voor zijn mond hou. :)

Fijn dat deze oplossing voor jullie beiden goed werkt :j
En als bitloos voor jullie buiten werkt is het zonde om er weer een bit in te hangen..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 17:38

Buiten wil ik absoluut geen bit erin hebben, ik weet dat ik hem op deze manier ten alle tijden kan stoppen als ik dat wil mocht het nodig zijn. Maar met bit heb ik helaas de negatieve ervaring in de bak alleen al opgelopen dat hij daar dus niet te stoppen is en alleen maar harder gaat. En geloof me hij kan hard! Hij stond daarna ook altijd te trillen van angst.. Die ervaring wil ik buiten niet meemaken.

En het is handig ook, zo kan hij onderweg als ik het toesta een hap gras pakken of wat mais. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 17:40

Somebitch schreef:
Buiten wil ik absoluut geen bit erin hebben, ik weet dat ik hem op deze manier ten alle tijden kan stoppen als ik dat wil mocht het nodig zijn. Maar met bit heb ik helaas de negatieve ervaring in de bak alleen al opgelopen dat hij daar dus niet te stoppen is en alleen maar harder gaat. En geloof me hij kan hard! Hij stond daarna ook altijd te trillen van angst.. Die ervaring wil ik buiten niet meemaken.

En het is handig ook, zo kan hij onderweg als ik het toesta een hap gras pakken of wat mais. :)

Ja dat is wel makkelijk .Als we aan het rijden zijn,ook met lange teugel mag hij absoluut niets pakken. Heb ik zo`n hekel aan. Maar met een stop mag het wel en daarom wil ik zo`n halsterhoofdstel. Maar ik zit nog te twijfelen welke kleur :')

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 17:42

Kleuren zijn altijd lastig. :=

Ik vind het wel handig dat bitloos, als hij het goed gedaan heeft mag hij aan het eind van de rit ook altijd wat grasjes pakken. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 17:44

Somebitch schreef:
Kleuren zijn altijd lastig. :=

Ik vind het wel handig dat bitloos, als hij het goed gedaan heeft mag hij aan het eind van de rit ook altijd wat grasjes pakken. :)

Ja ik zit te denken aan turqoise ofzo :j

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 17:45

Over die van mij heb ik ook een tijdje moeten denken. := Maar dat was ook omdat ik iets anders wilde dan wat er al is. :+

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 17:56

Je hebt een vos toch? Oranje of turquoise vind ik idd mooi op een vos.
En oranje met donkerblauw vind ik ook wel chique maar dan wel echt donkerblauw. Weet niet of dat mooi zou zijn voor een halsterhoofdstel.
oranje en turqoise heb ik tussen zitten twijfelen maar het is dus oranje geworden :)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 17:57

avond :) ik heb neit gereden vandaag, hebe en gebroken dienst en moeders wilde graag een rondje doen.

ik scheer 2-3 keer in de winter. een deel vanwege wedstrijden (ik vind t mooier), maar ook omdat hij zijn warmte niet kwijt kan en met 10 minuten neit meer lopen wil

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 17:58

Hilli schreef:
Somebitch schreef:

Echt zo droog he _O-

Fijn dat iedereen weer lekker op pad is geweest! Ik ga over een halfuurtje!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 18:05

Bollie scheer ik wanneer het nodig is en alleen dat wat nodig is. Doe al jaren niet meer volledig scheren en dat vind ik ook niet nodig als ik geen wedstrijden rij.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 18:10

Veel plezier straks dancer! :D