Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 08:28

Dorine92 schreef:
Hier wat kreupelheidsgedoetjes. Nieuw vriendje eerder gearriveerd dan gepland omdat er eentje kreupel was, staat er acuut vandaag weer eentje kreupel. Dat schiet niet op zo.
Die ene was waarschijnlijk vanwege haar mok dat ze kreupel werd dus ik ga morgen maar eens bellen of ze een AB kuur mag. Ik ga dit niet onder controle krijgen, die mok wordt al erger.
Nummer twee stond vandaag ineens met een dik been van boven kogel tot onder voorknie. Ook warm. Ze heeft wel een wondje gehad van dr hoefschoen aan datzelfde been dus ik heb een lichtelijk vermoeden dat dat wondje de oorzaak is van dat dikke been. Misschien moet ook daar dan maar een kuurtje in. Gaat lekker in ieder geval :( gelukkig heb ik mijn nieuwe vriend erbij en dan nog eentje die het ook nog doet. Maargoed de nieuwe moet ik nog opbouwen dus dat moet rustig aan. Die is ook al 23 jaar. En die andere is ook wel aan een rustdagje toe. Dus nou heb ik verd..... 4 pony’s en alsnog tekort om te rijden. Die ene kan ik ook niet alleen mee op pad want dan rent ie naar huis. Pff hopen dat ze gauw weer allemaal berijdbaar zijn

Dat ken ik wel ja: een wei vol paarden en niks om op te rijden. Van de 5 had ik er 2 waar ik kms mee maakte. 1 ervan is overleden, dus nu nog 4 paarden/ponies en 1 waar ik op kan rijden. Soms vraag ik me af of ik de zin van het leven wel heb begrepen :')

In ieder geval nu lekker spierpijn, dus hopelijk woensdag kan ik weer op pad.

OlympicOrry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 16:56

Ik ben vrijdag nog even wezen rijden in de gietende regen, ofja het was droog als ik vertrok maar na 500m is het beginnen regenen en aangezien ik toch al nat was heb ik er maar 25 km van gemaakt in de gietende regen, is ook zo eens wat anders, ik met paard in ons eentje in het bos, was op de een of andere manier toch ook wel weer genieten. De foto is gemaakt op de kempense heuvelrug in lichtaart.
Afbeelding

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 18:29

Net bij de dierenarts geweest. De ene moet eigenlijk prednisolon hebben maar die heeft een veulen aan de voet die nog melk drinkt en het dan dus binnenkrijgt, plus dat het voor de merrie levensgevaarlijk is vanwege hoog risico op hoefbevangenheid. En ze is nog maar 12. Dus ik ga het eerst toch nog proberen weg te smeren met hydrocortisol of weet ik veel hoe dat heet. De prednisolon wel meegekregen voor als het alsnog uit de hand loopt of niet werkt.
Andere merrie vermoeden ze een peesblessure. Waarschijnlijk misstap gemaakt in de wei. Super balen. Mijn lekkerste paard doet het gelukkig nog wel en ik heb dus net een nieuwe waar ik op kan gaan hobbelen. Hopelijk in ieder geval de mok bij de merrie snel onder controle en dan hopen dat de kreupelheid daardoor kwam en niet door nóg een probleem. En duimen dat de andere merrie toch geen peesblessure blijkt te hebben.
Leuke hobby hoor, knolhobbelen :n

Mijn nieuwe hoefschoenen (renegade vipers) waren afgeleverd bij het DHL punt dus die heb ik even met mijn nieuwe pony opgehaald, en even geshopt bij welkoop. Top braaf ding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Dorine92 op 12-08-19 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Sherivey

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 18:47

Ah wat balen zeg Dorine := :n sterkte voor je paardje

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 06:16

Ben met de mokpatient maar even aan de hand naar de zee geweest. Maar die kilometers tel ik niet mee in endomondo. Ik houd alleen de kilometers bij dat ik erop zit
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 07:25

Ik was dinsdag met een vriendin naar een provinciaal domein getrokken om daar de ruiterroute met hindernissen te doen.
Alleen niet op de website gekeken... de route was grotendeels afgesloten ivm opruim van een festival vorig weekend. Ons dus moeten beperken tot het ene deel wat wel gewoon vrij was, en er maar een conditietraining van gemaakt met de 4 beschikbare hindernissen :')
Nadien uitgestapt op het stuk buiten het domein. Alles samen toch 11km bijeen gereden.

Straks de smid regelen, er begint een achterijzer los te komen. Best normaal, ze zitten er bijna 8 weken onder denk ik nu (sedert begin juli). Voor wedstrijd geen ramp, op 1/9 staat een rally van 20km op de agenda en dan moet ie wel goed op de voeten staan.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 09:05

Deze week even dressuurbootcamp voor de pony.
Dus na zaterdag geen nieuwe km's er meer bij.
Heb morgen een rij-date staan. Hoop dat dat geen zwemdate wordt :')
Er wordt nog wel weer wat regen voorspeld...

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 09:28

Geweldig hierboven, even op de pony naar de winkel!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 23:51

We staan 2e onder Dorine, vanavond nog maar even 10 km weggedraaid in de schemering om de achterstand enigszins in te perken

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 08:54

Ik ben alvast een afspraak met de smid aan het regelen, had deze week indruk dat er wat los begint te komen :') Behalve dat ene ijzer zitten ze er van begin juli onder, sowieso tijd voor vervanging. Zeker als ik op 1/9 een rally wil meerijden en 7/9 veilig een oefencross door wil raken.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 09:06

Varekaj schreef:
Ik ben alvast een afspraak met de smid aan het regelen, had deze week indruk dat er wat los begint te komen :') Behalve dat ene ijzer zitten ze er van begin juli onder, sowieso tijd voor vervanging. Zeker als ik op 1/9 een rally wil meerijden en 7/9 veilig een oefencross door wil raken.

Hier hoefschoenen alleen ik krijg van 1 type wondjes na een lange rit. Dus nu ga ik andere proberen te scoren om te kijken of dat beter gaat

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 09:17

Helaas moet de mijne rondom op ijzers blijven het hele jaar door. Enerzijds voor wedstrijd, heel veel gaat door op gras, zoals springen en oefencrossen. Dan heb ik vijzen nodig.
Anderzijds omdat hij een enorme krabber/schraper is en ook met alleen bakwerk alles snel slijt.
Ik ben voorstander van ijzerloos als het kan namelijk, maar dat is bij deze geen beginnen aan. Hij zou vooraan dan al 24/7 hoefschoenen nodig hebben.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 09:32

Varekaj schreef:
Helaas moet de mijne rondom op ijzers blijven het hele jaar door. Enerzijds voor wedstrijd, heel veel gaat door op gras, zoals springen en oefencrossen. Dan heb ik vijzen nodig.
Anderzijds omdat hij een enorme krabber/schraper is en ook met alleen bakwerk alles snel slijt.
Ik ben voorstander van ijzerloos als het kan namelijk, maar dat is bij deze geen beginnen aan. Hij zou vooraan dan al 24/7 hoefschoenen nodig hebben.

Ik heb hetzelfde. Met mijn vorige paard (dat was dan een dressuurpaard) kon het niet anders dan ijzers nemen. Maar nu is het ideaal zo want alle ijsjes op ijzers is een duur grapje. Hoefschoenen kunnen ze delen. En het is gewoon veel beter voor de hoef op deze manier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 09:59

Mijn tinker heeft bikkelharde voeten dus die staat ijzerloos en mijn 2 mini's ook. Wil ik graag zo houden :P

Het is ook weer de tijd van het jaar dat ze op alle veldpaden steenpuin gooien om de gaten te dichten heb ik gemerkt -O- en dat zijn dan echt ng halve bakstenen, stoeptegels en dakpannen. Echt niet fijn als je daar ijzerloos een eind overheen moet.

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 10:03

Ik vergeet de laatse tijd om mijn tomtom spark aan te zetten...
Maar... genieten doen we wel!

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 10:08

Na twee weken vakantie gisteravond weer een klein rondje gedaan.

Afbeelding

De kleine waterrat mocht ook weer eens mee :')

Afbeelding

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 10:58

Hier ook voorstander van ijzerloos hoor. :j Alleen liep Titane zo gevoelig dat er een paar weken geleden toch ijzers onder gezet zijn.

Net even ee rondje van 10 km door de regen gereden :)

Sta op plaats 6 in het klassement :+

Afbeelding

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 12:01

Dilan93 vandaar dus die hoefschoenen want mijne gaan anders ook gevoelig lopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 12:02

Het nadeel van paarden 24/7 in de weide is dat ze soms zeiknat zijn als je ze moet opzadelen -O-
Hier dus geen rondjes vandaag, komt bij periodes met bakken uit de lucht. Ga vanavond wel alvast vlechten voor wedstrijd morgen en mijn recuptex uit zijn hoes halen. Ze voorspellen in de voormiddag nog fiks regen namelijk. Hopelijk krijg ik 'm met dat deken goed droog en kan ik de rug ontspannen houden.

Namiddag geven ze droog weer, dan moet het wel lukken.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 12:20

Ik had de mazzel dat het begon met zachtjes regenen toen het zadel er net op lag. En toen we net in het bos waren begon het hard te regenen. :+

En de kabouters die met regen tevoorschijn komen zijn heul eng :))

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 12:40

Maar je kunt toch gewoon je spullen op een nat paard gooien? Geen enkel probleem lijkt me

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 12:59

Ik heb geen bos om te schuilen als het hard regent :') Alles is open veld.

Als hij kletsnat is krijg ik de modder er niet af, en mij is altijd verteld dat dat gaat schuren onder je dekje/zadel? Droog of vochtig vertrekken zonder vuil en dan regen maakt inderdaad niet uit.

Teveel regen of motregen met flinke wind laat ik ook aan me voorbijgaan. Omdat hij dan stomweg heel irritant wordt tijdens het rijden: constant dribbelen en proberen de kont er tegenin te draaien. Heb een tijdje een waterdicht nierdekentje gehad. Echter bij wind fladdert dat alsnog makkelijk op, dat touwtje trekt dan onder zijn staart en dat is gewoon niet aangenaam rijden.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 13:58

Varekaj schreef:
Ik heb geen bos om te schuilen als het hard regent :') Alles is open veld.

Als hij kletsnat is krijg ik de modder er niet af, en mij is altijd verteld dat dat gaat schuren onder je dekje/zadel? Droog of vochtig vertrekken zonder vuil en dan regen maakt inderdaad niet uit.

Teveel regen of motregen met flinke wind laat ik ook aan me voorbijgaan. Omdat hij dan stomweg heel irritant wordt tijdens het rijden: constant dribbelen en proberen de kont er tegenin te draaien. Heb een tijdje een waterdicht nierdekentje gehad. Echter bij wind fladdert dat alsnog makkelijk op, dat touwtje trekt dan onder zijn staart en dat is gewoon niet aangenaam rijden.

Begrijpelijk idd. Hier is geen modder dus bij regen zijn ze gewoon schoon

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 14:26

Dorine92 schreef:
Maar je kunt toch gewoon je spullen op een nat paard gooien? Geen enkel probleem lijkt me

Klopt, als ie alleen nat is, is dat niet erg. Maar vaak vind meneer het nodig om in de modder te gaan liggen als het regent :+

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 14:46

Paard op klei en nat is idd bijna niet te doen.
Met zandgrond en nat vd regen, dat gaat prima.
Nu moet ik zeggen dat ik met dit soort dagen ook nog wel de vliegendeken met waterdichte rugstrook erop leg, dan is de rug en schoon en droog als ik wil rijden.

Maar hier zandgrond en dat poets je er eigenlijk ook bij een nat paard nog wel af op essentiële plekken als de zadel- en singelplek.