Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 21:57

Zoals de wielrenners: zeemlap in je broek. Of een pamper voor volwassenen aantrekken en Dactarin op je billen sprayen :')

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 22:00

Ik rij met barebackpad dan zit je lekker zacht en kan je geen zadelpijn hebben
Een rit van 25 kilometer is voor mij geen gek rondje maar 10-12 km/u haal ik (nog?) niet. Tot nu toe steeds 7 a 8

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 22:21

Ik heb een keer zonder zadel de mijne gereden. Had een zadeldekje gebruikt.
Mijn kont was er absoluut niet blij mee :+

paddraigh

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 22:27

Met mijn zadel ook geen last van zadelpijn!

Ik rijd ook ritten van 25 km
Eper 4 daagse waren er 4 achter elkaar. Geen centje pijn in mijn heerlijke zadel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 23:05

18 km met mijn springzadel en ook geen centje pijn :D

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 23:17

Getup schreef:
zelfde paard nog ,Fabster?

Jazeker. Alleen wat extra kilootjes eraan, door al dat stilstaan :')

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 23:46

Varekaj schreef:
Ik heb een keer zonder zadel de mijne gereden. Had een zadeldekje gebruikt.
Mijn kont was er absoluut niet blij mee :+

Ja maar een goede barebackpad heeft niks te maken met een zadeldekje!
Tölt zal zonder zadel of bbp waarschijnlijk ook best meevallen maar een goede barebackpad heeft niks te maken met zonder zadel rijden. Daar zal je paard ook niet blij mee zijn, een lange rit zonder zadel. Nul drukverdeling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-19 23:52

Ik heb ooit een bbp gehad maar intussen is die alweer verkocht. Heb 'm amper gebruikt.
Het paard waar hij voor bedoeld was bleek te onbetrouwbaar om zonder zadel te rijden, de andere is te groot. Ik kom er dan simpelweg niet op zonder ladder.

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 07:46

Ik heb mijn bbp nog steeds. Vroeger gebruikte ik m veel, maar mijn huidige merrie is veel te bol. Dat zit voor mij echt niet fijn. Maar ik gebruik m juist voor mijn ‘onbetrouwbare’ paard. Die houdt niet van zadels, maar meer van bbps

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 09:07

Fabster schreef:
Ik heb mijn bbp nog steeds. Vroeger gebruikte ik m veel, maar mijn huidige merrie is veel te bol. Dat zit voor mij echt niet fijn. Maar ik gebruik m juist voor mijn ‘onbetrouwbare’ paard. Die houdt niet van zadels, maar meer van bbps

Ik vind het jammer dat je bij endurance wedstrijden een zadel moet. Zou best wel eens mee willen doen namelijk, gewoon voor de ervaring en de lol. Maar mijn paarden en ik vinden bbp fijner.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 09:30

Je hebt wel hele bbp achtige zadels waar je endurance mee mag starten zoals een ghost of barefoot

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 09:38

_Nelleke_ schreef:
Je hebt wel hele bbp achtige zadels waar je endurance mee mag starten zoals een ghost of barefoot

Ja maar dat zijn toch echt wel zadels, ook al zijn ze boomloos. Maar ik rij idd als ik al met zadel wil, met een barefoot nevada. En ben nu toevallig bezig met een ghost tweedehands aan te schaffen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 09:57

Diegene waar de bbp voor zou zijn is eentje die bij schrikken keihard wegrent, stopt en pijlsnel om zijn as draait.
Dat wegrennen en stoppen zit ik uit. Dat omdraaien niet. Hij is kort en enorm rond zonder schoft, je schuift/vliegt er gewoon vanaf.

Alle zadels tot nu toe draaien ofwel mee in zo'n twist. Diegene die niet opzij schuiven klapperen dan weer heel snel wat hem ook bang maakt ofwel duik je ermee tussen zijn oren omdat het naar voor schuift -O-

Zolang ik niks heb wat 100% past en ligt als een huis kan ik met hem niks doen op de baan. Hooguit ernaast wandelen/joggen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 17:59

Lastige zadelproblemen zeg :=

Wij hebben er een flinke tocht op zitten. :D
Een hele hoop gezien en weer heel wat ervaring opgedaan.
En voel alle spieren in mijn onderlichaam nu :+

Titane kwam nog heel vrolijk en energiek terug. :')

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 21:05

Vandaag ook weer rondje van 11,8km gemaakt. Helaas wil endomundo het voorlopig niet overnemen vanaf mijn garmin -O-

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 21:15

Varekaj schreef:
Vandaag ook weer rondje van 11,8km gemaakt. Helaas wil endomundo het voorlopig niet overnemen vanaf mijn garmin -O-

Ow da's echt balen. Ik heb dat soms met mn TomTom :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 21:39

Intussen heeft hij ze toch meegeteld! 30km in 2 dagen, morgen krijgt hij rust. Dinsdag komen er weer wat bij :D

Hij heeft het beide dagen heel goed opgepakt, kwam er telkens fit uit. Ben ik blij mee, heb nog geen rondjes langer dan 12km gemaakt de laatste tijd.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 21:44

Netjes!

Ik ben benieuwd hoe Titane er morgen bij loopt. Lijkt me toch dat ie die 50 km wel voelt in zn spieren

Viooltje91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 22:04

Wauw Dilan! 50 km, super gaaf! Komt er nog een uitgebreider verslag in je volgtopic (stille meelezer)? Ik ben ook wel benieuwd hoe jij er morgen bij loopt :p

Varekaj ook goed bezig!!

Ik heb vandaag ook weer een ritje van 11 km gemaakt, Dancer gewisseld van weiland :)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 22:27

Viooltje91 schreef:
Wauw Dilan! 50 km, super gaaf! Komt er nog een uitgebreider verslag in je volgtopic (stille meelezer)? Ik ben ook wel benieuwd hoe jij er morgen bij loopt :p

Varekaj ook goed bezig!!

Ik heb vandaag ook weer een ritje van 11 km gemaakt, Dancer gewisseld van weiland :)

Ik loop nu al met O-benen :+

Maar zal morgen eens een verslagje schrijven :)

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 22:45

Hier wat kreupelheidsgedoetjes. Nieuw vriendje eerder gearriveerd dan gepland omdat er eentje kreupel was, staat er acuut vandaag weer eentje kreupel. Dat schiet niet op zo.
Die ene was waarschijnlijk vanwege haar mok dat ze kreupel werd dus ik ga morgen maar eens bellen of ze een AB kuur mag. Ik ga dit niet onder controle krijgen, die mok wordt al erger.
Nummer twee stond vandaag ineens met een dik been van boven kogel tot onder voorknie. Ook warm. Ze heeft wel een wondje gehad van dr hoefschoen aan datzelfde been dus ik heb een lichtelijk vermoeden dat dat wondje de oorzaak is van dat dikke been. Misschien moet ook daar dan maar een kuurtje in. Gaat lekker in ieder geval :( gelukkig heb ik mijn nieuwe vriend erbij en dan nog eentje die het ook nog doet. Maargoed de nieuwe moet ik nog opbouwen dus dat moet rustig aan. Die is ook al 23 jaar. En die andere is ook wel aan een rustdagje toe. Dus nou heb ik verd..... 4 pony’s en alsnog tekort om te rijden. Die ene kan ik ook niet alleen mee op pad want dan rent ie naar huis. Pff hopen dat ze gauw weer allemaal berijdbaar zijn

Fabster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 22:51

Eindelijk ook weer eens gereden. De eerste 12 km op de klok. Nu volhouden, natuurlijk. Maar zal eerst moeten bijkomen. Voel nu al het ‘niet kunnen lopen’ van morgen aankomen :=

Afbeelding
Afbeelding

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 23:11

Hier ook de eerste km weer gemaakt.
4 dagen gereden in de Eifel.
Super gave trektocht weer gedaan.
Heb weer genoten en de eerste 89 km er weer opgezet.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 23:18

Ik heb me pas vanavond gerealiseerd dat ik morgen een dag van 8u heb op het werk. Beginnen met 4u in de ochtendzorg _O- Beklaag het me nu al haha.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 07:28

Mooie omgeving fabster.

Dorine wat vervelend. Hopelijk kan je snel weer op pad.