Leuk hoor, die livestream. Ik geniet elke dag. Moest gisteren wel lachen met die gasfles.
Mariska_28
Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-16 22:29
Grrrr hele lap tekst getypt, en dat gaat al niet zo snel, gooit hij opeens de pagina dicht en geeft een stomme meldig.. Zucht, zen, en maar opnieuw.
Ik hou van Gerard. Dat wisten jullie natuurlijk al wel, maar wou het toch even zeggen. Omdat ik gisteren zo`n ruzie had met de muis die aan de laptop hangt, had hij vandaag speciaal voor mij een andere bij de COOP gehaald. Toppie!!
We zitten nu voor het eerst sinds zaterdag weer buiten onder de partytent, en het was om 21:30 nog 15 graden, 5 graden warmer dan gisteren.. En wat een verschil is dat!
Okey, de rit van vandaag.. De schoolkinderen die kamp hadden op onze overnachtingsplek gingen pas laat slapen en waren al vroeg weer op, maar gelukkig hadden we niet echt heel veel last van ze. Na afrekenen gauw inspannen en weg wezen, we hebben een lange rit vandaag.. die begint in de bossen van Ruinen.
Eerste stukje gaat nog over de weg, die vrij druk was...
Maar daarna draaien we al snel de bossen in..
Prachtig natuurschoon, met druk zingende vogels
We hebben hier vorig jaar ook gereden, alleen dan de andere kant op, dus hoe moeilijk kan het zijn... nouja heel moeilijk dus
Al gauw komen we op een stuk waar de dikke takken erg laag hangen, en de huif doen schudden..
Dit kon ik mij niet herinneren van vorig jaar.. Mmmm volgens mij zitten we fout.. En nu weet ik zeker dat ik fout zit..
Maarja, keren was geen optie, echt onmogelijk, dus maar rustig verder en hopen dat we later weer op een gewone route verder kunnen.. En er geen paaltjes staan aan het eind van het fietspad, want dan hebben we echt een probleem.. Met geknepen billen rijden we naar deze bocht, wat is daarna??
Maar gelukkig, geen paaltjes, en we kunnen onze weg vervolgen..
Dwars door het bos loopt een weg die we kruisen, alwaar er reclame wordt gemaakt voor Bokkers??
Wat levert zo`n bos toch mooie plaatjes op.. Ook dit pad wist ik niet zeker, leek zo anders dan vorig jaar.. maar we kwamen gelukkig op de goede plek het bos weer uit. Sorry, bokt weigert om de foto gewoon rechtop te laten staan, dus even je hoofd draaien
Daarna waren het kronkelige weggetjes, tot een paar km buiten het bos de pauzeplek opdoemde. Een mooie doodlopen weg waar de paarden lekker konden grazen en ik rustig kon kleuren totdat Gerard terug was met de boodschappen..
Na de lunch met voor mij een vegaburger (ben al sinds mijn 18e vegetariër) en voor Gerard een vacu-vlees burger, vertrokken we voor het tweede deel van de rit. Gerard is toen wat gaan streamen, en heeft dit ruim een uur gedaan, met gemiddeld steeds rond de 30 kijkers! Erg grappig om te doen, vooral omdat er vragen en feedback gegeven wordt via de teksten op de stream. Ik vond het in ieder geval erg geslaagd, en gaan we vrijdag zeker weer doen als we naar Oude Willem rijden!
Van dit stuk van de rit dan dus ook geen foto`s, want die arme man kan natuurlijk niet alles tegelijk Het laatste deel van de rit ging door een klein natuurgebied, met dit sluisje en bruggetje..
Met vlak daarna een boerka-pony
Dit keer in een keer goed gereden in Uffelte (je snapt toch niet dat je in zo`n klein dorp verkeerd kan rijden, maar is mij vorig jaar gelukt.. En vraag mij niet waarom, net buiten het dorp staat deze boog En vraag me niet waarom, ook deze vind de bokt upload mooier als hij op zijn zij ligt
Niet lang daarna komen we op de camping aan, en worden we belaagd door 2 kleine kinderen.. Die gelukkig niet al te lang blijven hangen maar in die tijd toch wel zo`n 100 vragen de man gesteld hebben... pffff vermoeiend
Daarna keerde gelukkig de rust terug, wij hadden een heerlijke plek op de camping, en de paarden deden zich te goed aan het sappige gras.
Morgen een rustdag. We gaan op de fiets naar Havelte (jaja die dingen hangen er niet voor de sier of stroomlijning achter), en dan `s middags nog even een kort ritje onder het zadel. Eens kijken of we rijdend kunnen streamen?
Cool, het is nu bijna donker, we zitten nog buiten de kar bij kaarslicht en hele foute gekleurde lampjes in de partytent (zal zo wel even proberen of ik het op de foto krijg ) en er vliegt hier een heule dikke meikever rond.. Klinkt echt vet indrukwekkend... Brrrrrrr (doe nu het geluid na hé, niet dat ik doe van Brrrr eng ofzo )
Tja die kinderen, hier rijden we dagelijks langs een school. Wanneer het speelkwartier is (heet dat nog zo trouwens ). Dan is standaard de vraag "hoe heten ze, hoe heten ze", het maakt niet uit welke naam we zeggen, Jip en Janneke, Ernst en Bobby, Iedere keer kijken de kinderen ons vol ongeloof aan.
Heerlijk verslag sister!!! Nog 3 nachtjes slapen en dan kan ik aanhaken!!!! Door het drukke werk lijkt het nog zoooooooo ver weg...
Anoniem
Geplaatst: 25-05-16 22:38
Lekker verslag weer! , wat is Drenthe ook mooi
Lekker slapen strakjes!
Ik heb telefoon vermoord dus ik kan de live streams niet cht meer volgen overdag
senna21
Geplaatst: 25-05-16 22:41
Echte drentenaren zeggen Huffelte en Oavelte Geen idee waarom.
Mariska_28
Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-16 22:42
Zo zitten we er nu dus bij (nou ja bijna, heb net de laptop uitgezet en ga nu verder op de mobiel )
Haha tja kinderen, breek me de bek niet open.. Ben niet zo'n grote kinderfan Begin van de vakantie werden we lastig gevallen door een meisje dat op een gegeven moment vroeg hoe heten de paarden.. En toen zei ik: Rechts en links haha
dck48
Geplaatst: 25-05-16 22:43
Mooie plek, je kan je uitleven, maar doe je wel voorzichtig (de verontruste vader). Btw zag dat je af en toe met een vierspan rijdt.
Heerlijk om jullie te volgen Mariska, ik ga morgen avond lekker de tijd nemen om de streamingvideos terug te kijken, morgenavond ben ik lekker alleen thuis en door omstandigheden hebben we geen TV. Huifkar TV is on morgenavond gelukkig!
Ik hoop dat het weer vanaf nu gaat meezitten voor jullie.
Nog een vraagje: ik liet wat foto's zien aan een collega van me en die riep meteen: 'zullen we dat eens samen doen, zo met de huifkar kamperen?!' En toen dacht ik... 'Ja, leuk, maar ik kan niet mennen '... Kan je zo'n huifkar nou ook huren als je niet veel menervaring hebt.
de blauwe haan!! ik geniet elke dag weer van je verslag!
Wendy_Komen
Geplaatst: 26-05-16 07:04
Vandaag lijkt het droog te blijven en bijna 20 graden!! Hoop dat jullie een mooie dag krijgen!!
Nog maar 2 nachtjes slapen!!!!
De aller eerste spullen zijn klaar gepakt:
Mariska_28
Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-16 08:25
Gaaaaap wakker..
Oeps die telefoon ziet er niet te best meer uit, tijd voor een nieuw schermpje? Wel jammer dat je uitstapt terwijl er net een paar dagen mooi weer aan komt..
Amy2: Ja hoor, ze verhuren je een kar zelfs als je moeite hebt de voor en achterkant van een paard te herkennen.. Gewoon doen, die pony's lopen wel..
Nog grappiger Froukje, we staan niet op de blauwe haan, maar op de groene hen (echt waar, geen grap, Google het maar ).
Zozo sis, verwacht je regen ofzo?
Zo, ik had Gerard beloofd dat hij mocht uitslapen, dus ik ga maar eens douchen denk ik.. Ooh hij begint met wakker te worden..
Leuk om jullie zo te volgen! Vooral omdat jullie route over bekend terrein loopt Die boog zal er trouwens wel vast staan voor het Uffelterfeest, dat begint over een paar dagen
Mariska_28
Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-16 08:38
xSwanHeart schreef:
Leuk om jullie zo te volgen! Vooral omdat jullie route over bekend terrein loopt Die boog zal er trouwens wel vast staan voor het Uffelterfeest, dat begint over een paar dagen
Feest?? We zijn hier dus eigenlijk te vroeg?
miccamaaike
Geplaatst: 26-05-16 08:40
Wat een heerlijke verslagen. Ga je verhalen missen straks. Ik lees ze iedere nacht als ik m'n kleine man zit te voeden
Veel bekende plekjes voorbij zien komen en ook bekende campings. Leuk om te zien!
(Voor de huifkar en paardlozen, je kunt oa bij Rijmaaran in Schoonoord een huifkar met paard huren. Heb ik vorig jaar gedaan [ITP] Met de huifkar door Drenthe )
Laatst bijgewerkt door miccamaaike op 26-05-16 08:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Erg leuk verslag weer. Bedankt! Voor de livestream heb ik geen tijd, maar ik vind het wel super tof om 's ochtends even bij te lezen. Wat is Nederland toch ook mooi. Alleen jammer dat het zo koud is (15 graden, brrrr).