Volg onze huifkarvakantie door drenthe 2014

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Volg onze huifkarvakantie door drenthe 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 16:25

Wat jammer het avontuur is weer voorbij , bedankt dat we weer meegenoten mochten!

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 16:27

Jammer dat het voorbij is maar bedankt voor alle mooie verhalen en foto's!
Ik heb er enorm van genoten :j

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 16:40

Super bedankt voor dit leuke topic. Ik ben ook nog van "voor het digitale tijdperk", dus ik vind groetjes doen wel leuk en normaal op BOKT. Graag reis ik de volgende keer weer met jullie mee want heb genoten van de verhalen, foto's, droge humor etc.

Met name om "die rode meid in bed van Gerard" heb ik erg moeten lachen.

Groeten en het gaat jullie goed.

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 16:43

Bedankt voor de mooie reis die we met jullie mee mochten beleven. Kijk nu al uit naar jullie volgende reis.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 17:17

Het was leuk !

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 17:20

Ah wat jammer dat het zo snel voorbij is! Ik heb genoten van je verhalen en foto's :D

Paloma_Janet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 17:22

Jammer dat het alweer voorbij is!
Ook ik heb erg genoten van de foto's en de verhalen!

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 17:29

Super jammer, ik heb jullie vakantie met veel plezier gevolgd

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 19:08

Oh... jammer dat het alweer voorbij is! Vond het zo leuk om jullie te volgen :)

Paardjes en hondjes weer blij om thuis te zijn, en jullie zelf straks ook weer lekker in je eigen bed :D

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 19:15

Bedankt voor de leuke reis!
Nu effe lekker uitrusten bankhangen etc.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 19:32

Bedankt dat wij zo mee mochten rijden :D

Enne geniet van al je luxe thuis :D

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-14 19:34

Nou, jullie hebben nog 2 verslagen te goed.. Dus geniet er nog even van zou ik zeggen.. :D

Eerst maar gisteren, de rit Lhee - Zwiggelte, door het centrum van Beilen heen :D
We waren, ook door het mooie weer, erg laat met weggaan, en pas rond 12 uur reden we de camping af, en lieten we het mooie Lhee achter ons..
Afbeelding

De route ging gedeeltelijk over de route die we de dag ervoor onder het zadel hadden gereden. Dit was de zogenaamde "nieuwe paden van het bla bla bla bordje", die goed aangegeven zouden zijn maar dit dus helemaal niet waren :D

Afbeelding

Afbeelding

We reden nu tegenovergesteld, en erg grappig, het ziet er dan meteen heel anders uit.. Stonden de dag ervoor links koeien, nu stonden ze rechts :D Aan het einde van het pad was het nog even spannend, daar doemde een balk op... Nu hebben we een zaag en steeksleutels bij ons voor het geval dat.. Maar gelukkig was hij los en konden we zo verder.

Afbeelding

Afbeelding

Daarna gingen we weer "over" de snelweg ... :D

Afbeelding

Het was volgens mij ook weer "nationale fiets en complimenten dag" want meerdere fietsers hebben ons op de foto gezet, en een "ohhh wat ziet dat er gezellig uit" was ook niet van de lucht.. :D Nou ben ik natuurlijk super gezellig, daar heb ik zo`n aanspanning helemaal niet voor nodig :D :D

De paarden hadden toch wel wat last van de opgelopen temperaturen, en voor het eerst in de vakantie wouden ze wat drinken tijdens de stop. Zelf vluchtte we ook de schaduw maar in, al was het maar om het broodbeleg koel te houden.

Na de stop vertrokken we richting Beilen, om daar het centrum even onveilig te maken.. En schijnbaar werden we verwacht... :D
Afbeelding

Afbeelding

Na Beilen kwamen we op wat binnendoor weggetjes, waar schijnbaar "hard rijden" de maat is.. En zo hard gingen wij natuurlijk niet.. tot ergernis van sommige andere.. Die het dan nodig vonden om te toeteren, in te halen terwijl er verkeer aan kwam... En de winnaar is de bestelbus die het nodig vond, om terwijl ik linksaf sloeg, van achter de kar vandaar te komen en binnendoor te schieten.. Zo jammer dat we beide de naam van het bedrijf dat op de bus stond niet onthouden hebben.. :D

Vlak voordat we aankwamen, begon de lucht te betrekken.. En in de verte regende het al..
Afbeelding

En als laatste van die dag, een Mariska die op de mobiel een update op bokt aan het plaatsen is..
Afbeelding

En dan zal ik nu de laatste dag gaan schrijven... -O-

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 19:36

Wat ben je ook verkleurd zeg! Jeetje :D
En wat een heerlijk brede paden!

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 19:44

Gruwelijk, dat verkeer in beilen |o
Bestelbusje he... kan best dat ik door hetzelfde busje bijna van de sokken ben gereden.

Al met al ontzettend genoten van je updates! :))

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 19:50

Ahh ga het zo missen elke dag! Kijk al uit naar volgend jaar!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 19:50

Je ziet eruit of je in zonnig Spanje hebt gezeten!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-14 20:38

De laatste dag.... voor alles de laatste keer..
Na een gebroken nacht, de laatste keer wakker worden om nodig te moeten plassen en daarvoor de camping over te moeten.. :D Maar ook laatste keer lekker ontbijten met uitzicht op de paarden..

Omdat er in de middag regen voorspeld was, waren we al vroeg op pad, half 10.. volgens mij een record tijdens deze vakantie.. :D Het eerste stuk ging via het kanaal, om daarna naar Elp te rijden.. En daar hadden ze de slingers al hangen voor ons.. :D
Afbeelding

En na Elp doken reden we via een open veld met vennetjes naar het bos..

En toen.... Dazen.. niet weinig ook.. Gauw de paarden ingespoten en de eerste (en gelukkig enige) bijtplek op mijn been in te smeren met Prikweg. Ik vloekte al binnensmonds.. Hadden we dan toch die extra dag er in niet moeten plakken? Wordt onze laatste dag zo`n horrorrit, achtervolgd door zwermen hongerige dazen?? Maar zowaar, toen we wat dieper het bos inreden, werden het er steeds minder. Totdat ze zelfs helemaal weg waren. Dit kon 2 dingen betekenen; het spul dat ik op de paarden gespoten heb is een wondermiddel :D, of ze zaten alleen nog bij de poel aan de rand van het bos. :D

We reden crea bea door het bos..
Afbeelding

En kwamen zo ook langs het heideveldje in het bos:
Afbeelding

De rest van de rit ging dus rustig, en ook tijdens de laatste stop waren de enige irritante dieren, de vliegen die met zijn allen Katinka`s stront gingen onderzoeken..

En toen, weer inspannen en de laatste km rijden..
Eerst nog door het bos... dus tijd voor de laatste foto`s:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hoe dichter bij huis, hoe meer ik een "let's get it over" gevoel kreeg... En die laatste km lijken dan meteen ook de langste.. De lucht begon ook al wat dreigender te worden, maar het bleef droog..

Afbeelding

Eenmaal in het dorp hadden de dames het snel door, en toen hun hinnik vanuit de verte beantwoord werd, was het hek van de dam.. Heel het dorp wist dat we terug waren :D

Afbeelding

En dan, kar in de voortuin, paardjes na een lekkere afspoelbeurt in de wei, hondjes in coma op de bank... dan komt het besef... Het is alweer voorbij.. De 10 dagen waar ik bijna een jaar naar toe werkte, is geweest.. En dat waren 10 dagen met regen, kou, rugpijn, maar ook met genieten van je paarden, honden en vooral Gerard, die 100e keren de kar op en af gestapt is omdat ik graag foto`s wou, of een hek dat open moest.. Zonder morren.. Dat samen genieten, dat is toch vooral het overheersende gevoel dat ik van deze vakantie meeneem.. Genot zit ik kleine dingen, dat blijkt wel weer...

En de reacties die ik in dit topic kreeg, op voor en tegenspoed, waren echt geweldig! Zonder jullie, en zonder dit topic, was het een hele andere vakantie geweest. Het voelde ook echt of jullie "mee" waren, en meerdere keren was het "ohh foto maken, dat is mooi voor op bokt" of "dat ga ik straks op bokt zetten". Zo moet ik gewoon nog even melden dat Gerard, na 10 dagen, nog steeds regelmatig in plaats van de "foto" knop, de uitknop indrukt van de fotocamera :D Je zou denken dat dat op een gegeven moment toch beter zou gaan :D :D

Het enige dat mij nou nog rest, is van alle mooie foto`s een mooi fototopic maken, de filmpjes online gooien zodat jullie ook nog de bewegende beelden bij de foto`s hebben :D, en natuurlijk gaan plannen voor volgend jaar... want dan willen we langer, verder en natuurlijk weer samen met jullie allemaal!

Groetjes Mariska en Gerard:
Afbeelding

En als laatste nog 1x het mooiste span ter wereld.. nouja, meestal :D :D
Afbeelding

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 20:42

Bedankt voor jullie heerlijke verslagen!

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 20:49

Mariska en Gerard, bedankt dat we virtueel met jullie mee mochten op vakantie. Het was weer leuk. We kijken uit naar volgend jaar.

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 20:49

Prachtig verslag! Heb er echt van genoten en jullie vast nog 1000x meer :D

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 20:50

Die laatste foto geweldig! Bedankt weer voor het genieten.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 20:55

Super bedankt dat we mee mochten reizen voor het 2e jaar op rij!! Kijk er al naar uit om volgende jaar weer mee te genieten. En foto topic moet natuurlijk gek getemd worden voor uitgelicht.

macha6

Het is/was echt heerlijk om met jullie mee te lezen, veel herkenbare dingen ook en je beschrijft het allemaal echt geweldig! _/-\o_
Ik hoop dat jullie volgend jaar net zo'n geweldige trektocht gaan maken (maar dan zonder de rugpijn)

bora

Als stille meelezer Bedankt voor de verslagen

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 20:56

Mariska en Gerard, bedankt voor 10 dagen mee genieten!
Tot hopelijk volgend jaar!