Gaat nu echt hard met me Kilometer zo,,

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
[***] schreef:Heb voor de grap vandaag de gps eens aan de longeersingel gehangen. Had namelijk het idee dat hij bij het longeren sneller liep dan onder het zadel (of dat door de ruiter komt of door het feit dat ik vanaf de grond meer te zeggen heb laat ik in het midden) en wilde dat zo eens testen .. Hij liep vandaag echt super, reageerde heel fijn en liep goed ruim (achterhoeven in afdruk van voorhoeven ben ik zeer tevreden mee) dus heb het kort gehouden (17 min., uitstappen niet meegerekend).
Wel verbazende resultaten, kaartje ziet er geweldig uit (heb blijkbaar gelongeerd tot in 2 velden verder) en hij loopt zo'n 2-3 km/u langzamer dan in het bos
(in draf) Dus eigenlijk doet hij buiten wel gewoon goed zijn best, aangezien ik hem vandaag echt super vond lopen
Zal natuurlijk wel wat zwaarder zijn, die 'kleine' cirkels in het zand .. maar toch interessant vind ik
Wilde ik gewoon even delen
[***] schreef:Meteen ook besloten dat ik echt niet meer met de koets op pad ga, ik ontdek graag nieuwe paadjes en nieuwe routes en als ik deze vandaag met de koets had gedaan.. dat had ik niet overleefd (onder het zadel was het al spannend qua hoogteverschillen). Dus we blijven lekker onder het zadel doorkachelen, gaat prima op dit moment
Deze toch ook maar even plaatsen, vind het wel interessant om te zien .. hij houdt wel best consequent tempo aan, is wel fijn(stap 4.5 - 5 km/u ; draf rond de 11 km/u ). Nu uitbouwen naar minder stappen en meer draven
[***] schreef:Echt? Dat zou je niet denken, Cobe lijkt nog altijd langzaam te gaan, maar hij doet zijn stinkende best dus ik ben tevreden. Heb toch geen endurance-plannen. Wil wel uitbouwen om langere afstanden wat aantrekkelijker te maken (zodat we geen 6u over 30 km doen) maar ik ga gewoon kijken wat erin zit.. en wat niet dat niet
Echter toch wel leuk om te lezen dat andere paarden ook rond dat tempo zitten
Dat mag je zeker eens doen hoorWie weet is het wat voor jullie, koets is verder leuk genoeg zoals je al gemerkt hebt
Echter is hij momenteel nog steeds kapot
![]()
Morgen komt iemand kijken wat er precies het probleem is (of het enkel dat ene wiel is of toch nog meer) en dan krijg ik daar ook nog een kostenraming van .. Morgen kan ik je dus wat meer vertellen, maar momenteel is even proberen nog gee, optie
![]()