Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 22:36

Weer een heerlijk ritje gemaakt, op me Stuiterbal :D
Gaat nu echt hard met me Kilometer zo,,

Afbeelding

Afbeelding

Chouchou

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 09:23

Ik heb gister na 2 dagen wat intensievere rondjes, even een rustig ritje gemaakt van zo'n 5 km. Hierdoor sta ik dan eindelijk wat hoger in de ranglijst, pagina 2 nu. Ik moet nog best wat kilometers maken om op pagina 1 te komen, en uiteindelijk mijn doel te bereiken van de top 10, maar ik geloof dat dat moet lukken nu ik bijna elke dag wel rij. Ik kan nu gelukkig ook op mijn gemak zelfstandig het bos in, zonder dat ik dus altijd een stalgenootje nodig heb, en dat helpt wel mee natuurlijk! Zelf de afstand en het tempo bepalen: heerlijk!

Zometeen weer een ritje maken met Em_, was erg goed bevallen vorige week! Ik heb de route gister ingetekend om te kijken hoe lang het ongeveer zal zijn, ik kwam uit op ongeveer 18 km. Langere ritjes heb ik nog nooit gemaakt met Freya, dus ben benieuwd hoe ze het doet!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 11:36

Gister toch nog 4,5 km gepakt met de bruiloft, haha! Het was echt helemaal geweldig. Heerlijk toch, zo'n relaxed maar voorwaarts paard!

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 13:11

[***] schreef:
Heb voor de grap vandaag de gps eens aan de longeersingel gehangen. Had namelijk het idee dat hij bij het longeren sneller liep dan onder het zadel (of dat door de ruiter komt of door het feit dat ik vanaf de grond meer te zeggen heb laat ik in het midden :+ ) en wilde dat zo eens testen .. Hij liep vandaag echt super, reageerde heel fijn en liep goed ruim (achterhoeven in afdruk van voorhoeven ben ik zeer tevreden mee) dus heb het kort gehouden (17 min., uitstappen niet meegerekend).

Wel verbazende resultaten, kaartje ziet er geweldig uit (heb blijkbaar gelongeerd tot in 2 velden verder :') ) en hij loopt zo'n 2-3 km/u langzamer dan in het bos :+ (in draf) Dus eigenlijk doet hij buiten wel gewoon goed zijn best, aangezien ik hem vandaag echt super vond lopen :Y) Zal natuurlijk wel wat zwaarder zijn, die 'kleine' cirkels in het zand .. maar toch interessant vind ik :)

Wilde ik gewoon even delen :+

Hou je er wel rekening mee dat de gem. Snelheis waarschijnlijk lager is doordat de gps op zon klein stukje niet betrouwbaar is?

Je zou het wel kunnen testen door bv een lang recht stuk te wandelen met longeersingel/bijgezet. En hetzelfde stuk ook een x onder het zadel te doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 13:47

Zou dat zoveel verschil maken? Je kon die ook voor indoorsporten gebruiken dacht ik, is toch allemaal op kleine oppervlakten? (gebruik trouwens een horloge, geen mobiel met endomondo op ofzo, maakt misschien ook verschil ;) ). Of bedoel je met klein stukje de lengte van het draven enzo? (want dat heb ik buiten ook gewoon, altijd maar een minuut of 2-5 per keer).

Ben al vaker met hem gaan wandelen, zowel aan de hand als onder het zadel (ook lange lijnen, echter nooit bijgezet), maar in stap is weinig verschil te merken, was vooral nieuwsgierig naar het draven (ev. galopperen) omdat ik het idee heb dat hij buiten niet vooruit komt terwijl hij met longeren wel actief leek .. Vandaar :)

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 16:03

Het ritje met Em_ ging helaas toch niet door, dus weer in m'n eentje een rondje gemaakt, bijna 16 km!

Ik vond het wel heel jammer dat het gps-signaal echt vaak uitviel. Nu klopt een gedeelte van de kaart ook niet. Onderin op de kaart heb je km 10 > km 11 > heel lang niks > km 12 & 13 bijna tegelijk, allemaal op een kaarsrechte lijn. Juist op dat stuk, van km 10 t/m km 13, had ik een heel stuk gegaloppeerd. Op de grafiek heeft hij dat stuk als 5 km/u geteld en daarna opeens een piek van 44 km/u, mijn maximale snelheid. Dat klopt dus ook niet. De afstand klopt wonderbaarlijk genoeg wel, ik heb dit rondje al vaak gereden (nu met een rondje bovenin de kaart extra), dat heb ik apart ingetekend om te kijken hoeveel km dat was, opgeteld bij eerdere rondjes, en dan kom ik op ongeveer 15,5 km. Mijn afstand volgens endomondo is dan wel weer 300 meter meer, maar dat zou natuurlijk ook prima kunnen, het blijft een schatting.

In ieder geval heerlijk gereden, maar had wel heel graag willen zien hoe de grafiek nou had moeten zijn. Daarom misschien voortaan toch maar weer runtastic aan en dan maar overzetten, die grafiek vind ik één van de leukste dingen!

Afbeelding

Afbeelding

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 20:52

Ik heb vandaag ook een heerlijk rondje gedaan over het strand, door de duinen en door het bos :) Zeehonden van vrij dichtbij gespot, verder geen 'wildlife' gezien. Of je moet de vele konijnen in de duinen meetellen ;)

Rondje van 21 km gereden, in 2u52. Top van 40 km/u en dat geloof ik ook wel, want we gingen ook best hard! Wel zijn we iets verder geweest dan de bedoeling was, maar dat geeft niks :) Wel een nieuw duinpad verkend!

Afbeelding

Als je goed kijkt, zie je de zeehonden :)

Afbeelding

Ik heb trouwens de betaalde versie van de app aangeschaft en daar ben ik best tevreden over!

CarolienV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 10:13

Paardennamen: welke voordelen/extra's biedt de betaalde versie?

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 10:31

Naar die voordelen ben ik ook benieuwd! Als dat het GPS-probleem ook een beetje vermindert, vind ik dat best de moeite waard om hem aan te schaffen, ik gebruik hem bijna elke dag en heb er veel plezier van dus daar wil ik best wat voor betalen.

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 12:42

Zowiezo kun je de betaalde versie op batterijsparende stand zetten, dus dan trekt je batterij niet zo snel leeg. Ik heb eerlijk gezegd niet zoveel last van gps-problemen, dus daar zie ik niet veel verschil in.

Maar er is ook een appje, gps-booster geloof ik, waarmee je je gps kunt verbeteren.

Daarnaast kan ik op mijn telefoon de grafiekjes zien met snelheid ed, wat jullie in mijn vorige post kunnen zien. Dit kan met de gewone app niet.

Verder deed/doe ik er niet zo veel mee, dus de rest kan ik je niet vertellen!

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 12:51

Ohja die gps-booster! Die ga ik ook nog eens opzoeken en kijken of dat verschil maakt. Hij heeft het een hele tijd goed gedaan, maar nu dan toch weer niet helaas.

Maar welke versie heb jij nu dan precies? Heb je de app voor 4,99 gekocht in de app-store/market of heb je een upgrade naar endomondo premium gedaan voor 30 USD per jaar?

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 13:04

Gekocht in de store. Ik ga niet maandelijks of jaarlijks betalen voor zoiets :)

Dus de Pro-versie :)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 14:03

Ook gekocht in de store.
Zeker de batterij besparende stand is erg fijn.
Vind ook dat hij minder vastloopt. Maar kan ook toeval zijn.

Zo weer lekker ritje maken!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 15:34

Ik heb ook de pro-versie. Ik ben alleen sinds de vorige update m'n stem kwijt. 'Go' wil ze nog wel.zeggen, maar de kilometermarkeringen geeft ze niet meer :n

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 16:01

Misschien ben ik een laat komer... Maar ik wil hier ook mee gaan beginnen, heb zo juist de app gedownload, vroeg me alleen af... Hoe kan routes van andere ruiters vinden? (kan alleen hardloop en fiets routes vinden in de buurt). En zijn er paarden mensen bij mij in de buurt zodat ik vriendjes kan worden? Ik woon in Lemele, vlakbij Ommen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 20:39

Welkom xLianneZorro , fijn dat je ook mee doet :)
Zelf heb ik geen idee hoe dat zit met routes van anderen, dacht dat je in je endomondo-profiel kan instellen of je je routes wil delen of niet.. denk dat je dan gewoon op namen van personen moet klikken ofzo?

Wij hebben er vandaag wat leuks van gebakken :Y)
Afbeelding

Een heel stuk nieuwe route gedaan, [***] was dolgelukkig :D

Afbeelding

Afbeelding

Een laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang pad :))
Afbeelding

Meteen ook besloten dat ik echt niet meer met de koets op pad ga, ik ontdek graag nieuwe paadjes en nieuwe routes en als ik deze vandaag met de koets had gedaan.. dat had ik niet overleefd (onder het zadel was het al spannend qua hoogteverschillen :') ). Dus we blijven lekker onder het zadel doorkachelen, gaat prima op dit moment :)

Deze toch ook maar even plaatsen, vind het wel interessant om te zien .. hij houdt wel best consequent tempo aan, is wel fijn :) (stap 4.5 - 5 km/u ; draf rond de 11 km/u ). Nu uitbouwen naar minder stappen en meer draven :Y)

Afbeelding

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 20:45

Echt jarloes op jullie Ritten ik kom met moeite aan de 10 Km. en jullie leuke omgevingen WAUW

Weer rondje van 9 km gereden,!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 20:53

Ikke weer een oriëntatie rit! 26 km over oa de oirschotse heide!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 21:24

Zo, 26 km, dat tikt lekker door! ;)

Wij zijn hier echt gezegend qua routes & rijden :j Gelukkig maar, want [***] is echt een trektochtpony (lang stappen & nieuwe wegen verkennen vind die heerlijk .. je kan ook vanalles vanaf zijn rug doen en hij blijft gewoon doorkachelen :D ) en anders waren we snel uitgekeken :Y) :))

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 11:18

Lang geleden dat ik hier iets gepost heb, veel wedstrijden gereden de afgelopen 2 maand. Maar gisteren was het zo'n mooie dag, die kon ik niet laten schieten! Geen spectaculair ritje, maar bekijk die Max speed, woop woop *\o/* en dan te bedenken dat die zeker nog sneller kan <3

Afbeelding

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 12:42

Lekker [***], dat je weer zonder zorgen zulke ritjes kunt maken!

Vanochtend weer even snel een klein rondje gedaan, 8 km in drie kwartier. En ik hou van de GPS-booster! Hij is geen één keer uitgevallen, dus eindelijk weer eens een kloppende grafiek :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 17:02

Ben zelf ook heel blij :j Toch gek hoeveel invloed zoiets kan hebben op je pony (en hoelang het duurt voordat je beseft dat er iets mis is als je er met je neus op staat :o :o :o )

Jij gaat ook hard de laatste tijd! Top hoor ;)

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 17:52

[***] schreef:
Meteen ook besloten dat ik echt niet meer met de koets op pad ga, ik ontdek graag nieuwe paadjes en nieuwe routes en als ik deze vandaag met de koets had gedaan.. dat had ik niet overleefd (onder het zadel was het al spannend qua hoogteverschillen :') ). Dus we blijven lekker onder het zadel doorkachelen, gaat prima op dit moment :)

Deze toch ook maar even plaatsen, vind het wel interessant om te zien .. hij houdt wel best consequent tempo aan, is wel fijn :) (stap 4.5 - 5 km/u ; draf rond de 11 km/u ). Nu uitbouwen naar minder stappen en meer draven :Y)

Hey [***]! Leuk om te horen.. Ik heb vandaag eens gekeken naar mijn snelheden he omdat ik jou tempo's voorbij zag komen. Maar de mijne liggen bijna gelijk (maar een klein beetje hoger) hoor, echt goed van Cobe!
Verder heb ik nog een vraagje, mag ik binnenkort een keertje die kant op komen en zou het dan mogelijk zijn om jou kar eens achter Sita te hangen? Je weet dat ik een kleinere kar wil en ik wou eens proberen of jou maat niet iets was..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 19:10

Echt? Dat zou je niet denken, [***] lijkt nog altijd langzaam te gaan, maar hij doet zijn stinkende best dus ik ben tevreden. Heb toch geen endurance-plannen. Wil wel uitbouwen om langere afstanden wat aantrekkelijker te maken (zodat we geen 6u over 30 km doen :+ ) maar ik ga gewoon kijken wat erin zit.. en wat niet dat niet :Y) Echter toch wel leuk om te lezen dat andere paarden ook rond dat tempo zitten :)

Dat mag je zeker eens doen hoor :j Wie weet is het wat voor jullie, koets is verder leuk genoeg zoals je al gemerkt hebt ;) Echter is hij momenteel nog steeds kapot :o :o Morgen komt iemand kijken wat er precies het probleem is (of het enkel dat ene wiel is of toch nog meer) en dan krijg ik daar ook nog een kostenraming van .. Morgen kan ik je dus wat meer vertellen, maar momenteel is even proberen nog gee, optie :+ :))

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 20:32

[***] schreef:
Echt? Dat zou je niet denken, Cobe lijkt nog altijd langzaam te gaan, maar hij doet zijn stinkende best dus ik ben tevreden. Heb toch geen endurance-plannen. Wil wel uitbouwen om langere afstanden wat aantrekkelijker te maken (zodat we geen 6u over 30 km doen :+ ) maar ik ga gewoon kijken wat erin zit.. en wat niet dat niet :Y) Echter toch wel leuk om te lezen dat andere paarden ook rond dat tempo zitten :)

Dat mag je zeker eens doen hoor :j Wie weet is het wat voor jullie, koets is verder leuk genoeg zoals je al gemerkt hebt ;) Echter is hij momenteel nog steeds kapot :o :o Morgen komt iemand kijken wat er precies het probleem is (of het enkel dat ene wiel is of toch nog meer) en dan krijg ik daar ook nog een kostenraming van .. Morgen kan ik je dus wat meer vertellen, maar momenteel is even proberen nog gee, optie :+ :))

Nee echt ik heb echt opgelet.. zal eens kijken of ik de statestieken zo kan bewerken dat je het kan zien. Sita loopt stappend 5.33 tot 5.80 en in draf schommelt ze volgens mij tussen de 11 en de 12.. Behalve op 1 pad, dat was vroeger heel goed maar nu kan ik er amper nog op stappen. Heel veel kiezel enzo..
En Sita is even groot als Cobe he dus dan is het helemaal leuk om te horen!

Ik wil het graag horen van de koets. Niet dat ik de jouwe wil inpikken maar gewoon eens om te proberen en dan kan ik eventueel rond kijken voor een even grote.. Ik ben benieuwd!