Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 17:25

Zo, heerlijk rondje kampina gemaakt! Bijna 20 km weer op de teller erbij :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 17:27

Nessa schreef:
ziet er heerlijk uit chouchou!
Ik wilde met vriendin binnenkort ook een zonsopgangsrit maken.

Wat een leuk idee Linda!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 17:47

horsies5 schreef:
kim345 schreef:
@moonforever,
leuke foto's maar ik vroeg me af hoe jouw martingaal zit? Of kijk ik zo scheef.

Het is niet echt een martingaal.. hij zit namelijk niet gekoppeld aan de teugels zeg maar..
volgens mij is het een springteugel.. ofja onder die naam ken ik t uit de drafsport.. het is een riem tussen de benen rechtstreeks naar het hoofd van t paard.. als een bijzet zeg maar.. zodat het paard zijn hoofd niet omhoog kan gooien..bij moonfever zit hij nog om de hals maar dat ik volgens mij gewoon zodat hij er niet in gaat staan als hij zijn hoofd laag heeft ;)
Correct me if i'm wrong

Het kan zijn dat ik hem er verkeerd om heb gedaan, maar zo is mijn uitgelecht dat Clipjes aan bit vast moeten, en bij hals zitten nog wel 2 dingen waar teugel door kunnen, ik vind Prima zo, hij gooit zijn hoofd niet zo ver meer omhoog en in de strijd, zit niet extreem strak ofz, doet het er prima op, Hier betere foto ;) Daar zie je de ringen ook hangen

Afbeelding

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 18:00

Moonforever. Denk dat je dezelfde martingaal als mij hebt. Die ringen doe je je teugels
Doorheen. En dan kun je de martinga aan die ringen klippen. Snel los vast in de vetgate bijvoorbeeld

edit foto
Afbeelding

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 18:08

Haha daar lijkt die idd wel heel erg op, ik was er eeuwigheid mee aan bezig kwam zo als ik hem heb als oplossing, haha vind die van jou Logisher haha,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 18:48

Afbeelding

Afbeelding

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 19:52

Hier eindelijk na anderhalve week weer een rondje gedaan. Paard van de wei wezen halen, halverwege een koets opgehaald (hem dus gelijk ingespannen) en daarna nog klein rondje met die koets gedaan met m.

Vrijdag moet ie n bruiloft lopen (naar de kerk) vandaar dat ie ff paar daagjes thuis staat. Vrijdag weer lekker terug naar z'n heerlijke grote wei

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 21:13

@ Joyce het lijkt wel op een soort van stootteugel. (zoek maar op op google)

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 22:35

Moet ee martigaal zijn ik dacht zo hoorde maar MEl heeft gelijk ik hou lekker zo hij doet het er PRIMA OP :D
Afbeelding

Weer een heerlijk ritje zonder zadel gemaakt, :D

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 22:40

xRiiannex schreef:
@ Joyce het lijkt wel op een soort van stootteugel. (zoek maar op op google)

Dat is het niet. Het is een verkeerd vastgemaakte martingaal, zoals crazymel heeft uitgelegd.

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 23:28

Ik zat ook al te kijken idd!
maar dus wel gewoon een martingaal maar dan verkeerd vastgemaakt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 15:30

Gisteren nog een fijn rondje gedaan :) Wilde wat korter en dan wat meer draven omdat ik daarna nog nachtdienst had, maar in mijn herinnering waren de afstanden tussen de knooppunten precies korter dus alsnog bijna 10 km gedaan :') In verhouding nog veel gestapt maar toch ook een paar drafjes en zelfs een klein stukje galop! *\o/* Draf ging fijn, blijft rond de 11-12 km/u hangen dus daar ben ik heel blij mee :) Hij hapert wel altijd als ik de eerste keer vraag om te draven (gaat dan echt stilstaan), weet niet goed waarom .. denk dat hij misschien schrik heeft dat het weer pijn gaat doen allemaal? Eénmaal op gang is er geen probleem meer, en ook daarna aandraven gaat prima..

Anyway, de route van gisteren :)

Afbeelding

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-14 22:36

weer eeen heerlijk ritje gehad, hellaas is me voet nu weer 10x zo dikker !!
maar dameszit de laatste stuk zat als huis !:D
Afbeelding

Afbeelding

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 07:29

Moonfever, dat boomloze zadel op je laatste foto, hoe zit dat? Zit daar over te denken voor m'n trekpaardje.

Hier vandaag weer menritje, wel een bijzondere, want we moeten een bruidspaar vervoeren! Leuk!

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 09:03

Super leuk een bruidspaar vervoeren, ik moet zeggen ik vind hem heerlijk zitten, ik hou het er ook uren mee vol wouw zeggen woonde je in de buurt mag je hem wel een x lenen

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:47

Gister weer heerlijk ritje gedaan, samen met mijn vriend die mee was op de fiets.
Bijna 18km in bijna 3 uur. En weer wat nieuwe paadjes uitgeprobeerd. Ik vermaak mij nog wel de komende tijd :D

Onderweg nog even ijsje halen
Afbeelding

En nog even sokken wassen (stond weinig water in, normaal kom ik op diepste punt tot aan bovenkant van mijn chaps, nu niet verder dan mijn hakken)
Afbeelding

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:49

Grappig met die zebravliegendeken!

Hier gisteren ook een leuke rit gemaakt, 12 km met de ijslanders, dus lekker kunnen tölten :)

Afbeelding

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:51

Wat leuk om alle verhalen te lezen, dan kan je altijd een beetje meegenieten. Ik kom alleen niet altijd aan (uitgebreid) reageren toe - sorry!

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:55

Leuke foto's!
Ik heb eindelijk ook weer groen licht om weer op pad te gaan! Ik heb er zin in :D

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:56

Leuk rondje heb je gemaakt Lieneke! Dat meertje reed ik laatst ook langs, het is dan zo verleidelijk, maar zo onzeker als ik ben, durf ik dat dan niet he :=
Ik wacht tot oktober, dan ga ik wel weer een keer naar het kotermeer haha :P

Fijn Horsies5. Veel plezier met de komende kilometers :)

Net ook een klein rondje gemaakt. Moet vanmiddag weer werken, dan is dit een leuk ronde om te doen :o
Afbeelding

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 12:16

Simone, gewoon in gaan! Ik ga er regelmatig in en heb wel vaker mensen met paard er gezien. Ken verder niks in de buurt waar ik kan zwemmen (op rij afstand).

Wesabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 13:33

Voor 2014 2015 is er ook weer eentje toch? Ik kan het nergens vinden. Doe je niet automatisch mee met de neiuwe ronde?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 13:42

je enodomono naam doorsturen naar de ts, ze voegt je dan toe

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 18:04

Leuk alle verhalen, (ik lees ze wel maar weet meestal niet zo goed wat te reageren)
Lizette en ik hebben weer een rondje gedaan. Een hoop nieuwe paden verkend.

We zijn een paar plaatsen gestegen van 79 naar 73. 16,88 kilometer gereden in 2 uur. In totaal hebben we nu 25,75 km gereden binnen de nieuwe challenge.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 21:49

Heb voor de grap vandaag de gps eens aan de longeersingel gehangen. Had namelijk het idee dat hij bij het longeren sneller liep dan onder het zadel (of dat door de ruiter komt of door het feit dat ik vanaf de grond meer te zeggen heb laat ik in het midden :+ ) en wilde dat zo eens testen .. Hij liep vandaag echt super, reageerde heel fijn en liep goed ruim (achterhoeven in afdruk van voorhoeven ben ik zeer tevreden mee) dus heb het kort gehouden (17 min., uitstappen niet meegerekend).

Wel verbazende resultaten, kaartje ziet er geweldig uit (heb blijkbaar gelongeerd tot in 2 velden verder :') ) en hij loopt zo'n 2-3 km/u langzamer dan in het bos :+ (in draf) Dus eigenlijk doet hij buiten wel gewoon goed zijn best, aangezien ik hem vandaag echt super vond lopen :Y) Zal natuurlijk wel wat zwaarder zijn, die 'kleine' cirkels in het zand .. maar toch interessant vind ik :)

Wilde ik gewoon even delen :+