Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sherivey

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 12:30

Ah met paarden aan huis kun je idd op alle tijden een rondje gaan rijden :j

Ik heb helaas te maken met niet heel ideale openingstijden van stal. Met warm weer rijd ik niet, omdat ik niet buiten de warmte kan rijden (ga met 35 graden niet overdag rijden) en in de weekenden sluit stal eerder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 12:36

Ik werk ook 30u met wisselende uren maar dan haal ik dat nog steeds niet :') Paarden staan niet aan huis, dat scheelt natuurlijk wel. Nu valt het best mee qua verkeer, buiten de schoolvakanties om kan het een ramp zijn. Sowieso is er altijd minimaal 20min enkele reis verplaatsingstijd. Dan nog opzadelen/afzadelen, voeren, water bijvullen... Op die manier is een dag heel snel om.

Werk ik 9u-13u dan heb ik ofwel aansluiting van 14u-16u ofwel 17u-21u (gesplitste dienst). Werk ik 13u-17u dan krijg ik 3x/week een aansluiting van 8u-12u. Gelukkig werk ik geen weekends, maar een weekje paard rijden plannen kan weleens een uitdaging worden omdat ik ook nog clubles volg en wedstrijd rij op zondag :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 12:52

Ik werk 36 u, 3 dagen van 8.30 - 17.00 en 2 dagen van 8.30 - 15.00 u.

Nu ze sinds kort aan huis staan merk ik wel dat ik sneller ´even´ op pad ga.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 12:55

Ja ik kan binnen een kwartier vanuit bed op mn paard zitten. Ideaal. Snap niet dat er mensen zijn die paarden aan huis zwaaaaar moeilijk moeilijk moeilijk zucht steun kreun vinden (maarja ik had een in de dagelijkse omgang zeer makkelijk wedstrijdpony/paard-vuilnisbakkie en nu heb ik IJslanders)
Lessen en wedstrijden doe ik niet meer want mijn held is overleden en ik ben er niet in geslaagd een ander sportpaard te vinden waar ik blij van werd. Ik wil alles makkelijk qua omgang en gedrag en die IJslanders passen dus nu perfect in mijn leven. Sport komt ooit wel weer als het weer gaat kriebelen wanneer ik de boel hier thuis op orde heb. Maar dan op andermans paard. Ik wil niet meer moeten gokken welk paard ik ga kopen en dan moeten verkopen als ik hem niet leuk genoeg blijk te vinden.
Misschien ga ik wel eens endurance proberen. Blijkbaar ben ik naast dressuur ook wel goed in kilometers maken, en ik ontdek graag nieuwe plekken.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 12:56

Ja dat herken ik, hier ook sneller even een ritje nu ze aan huis staan. Soms ook voor het werk als ik een thuiswerkdag heb, heerlijk. Of gewoon op zo'n heerlijke zomeravond, en dan om 21.00 nog een ritje of zo. Echt genieten! Ik maak alleen vrij lange dagen op het werk omdat ik veel reistijd heb, dus kijk nu al weer een beetje op tegen het najaar en de winter. Dan komt het bij mij echt aan op de weekenden... Het valt mij wel altijd vies tegen hoeveel km's ik maak hier in het bosje. Is ook niet groot, maar ik moet echt moeite doen om veel meer dan 6-7 km te maken :)

Gister weer een heerlijke rit gemaakt op de Stippelberg. Met veel dank aan iemand (die ik niet ken) die een ruiterroute via Endomondo had gedeeld. Bleek een prachtige route te zijn. Ik ga nog veel mooie plekken leren kennen via Endomondo gok ik zo :D

Afbeelding

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 13:01

Dorine92 schreef:
Ja ik kan binnen een kwartier vanuit bed op mn paard zitten. Ideaal. Snap niet dat er mensen zijn die paarden aan huis zwaaaaar moeilijk moeilijk moeilijk zucht steun kreun vinden (maarja ik had een in de dagelijkse omgang zeer makkelijk wedstrijdpony/paard-vuilnisbakkie en nu heb ik IJslanders)
Lessen en wedstrijden doe ik niet meer want mijn held is overleden en ik ben er niet in geslaagd een ander sportpaard te vinden waar ik blij van werd. Ik wil alles makkelijk qua omgang en gedrag en die IJslanders passen dus nu perfect in mijn leven. Sport komt ooit wel weer als het weer gaat kriebelen wanneer ik de boel hier thuis op orde heb. Maar dan op andermans paard. Ik wil niet meer moeten gokken welk paard ik ga kopen en dan moeten verkopen als ik hem niet leuk genoeg blijk te vinden.
Misschien ga ik wel eens endurance proberen. Blijkbaar ben ik naast dressuur ook wel goed in kilometers maken, en ik ontdek graag nieuwe plekken.

Ijslanders zijn ook gewoon geweldig hoor <3

Zie mezelf er ooit nog wel eens een kopen haha. Als ik er ooit een paard bij kan nemen.

Ik zou dolgraag paarden aan huis willen. Snap dat het iets meer werk is. Alhoewel ik wel voor een 24/7 met onbeperkt hooi manier van houden ben. Dus hoef niet binnen en buiten te zetten.
Maar ik zou het extra werk voor lief nemen. Heb genoeg op stallen gewerkt om te weten hoeveel werk er in kan zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 13:02

Eerlijk is eerlijk, ik denk vaak "na het werk ga ik rechtstreeks en maak ik een rondje" of "ik ga die dag snel 's ochtends even de hort op". Maar dan heb ik op het werk een k*tdag, is het veel drukker dan voorzien of komt er zoveel op me af, moet ik onverwachts overuren doen, ben ik niet goed wakker na een slechte nacht met weinig slaap, zit het verkeer immens tegen dat ik dan bij aankomst aan de weide denk... laat maar zitten.

Of blijkt dat ze weer eens wat ondersteboven gelopen hebben wat ik dan eerst moet herstellen. Wat uiteraard volgens de wet van Murphy weer langer moet duren dan je zou willen :')

In de winter staat hij halfpension, dan kruipt er nog tijd zat in stallen mesten, voer halen, hooi bestellen en mee helpen stapelen en natuurlijk ook de verplaatsingstijd en alles steeds klaarzetten voor de dag nadien. Soms denk ik, ik zet 'm in de winter ofwel volpension ofwel ook gewoon in het weiland maar pfft...

En dan natuurlijk ook de uitdaging om telkens nieuwe routes te vinden. Steeds maar hetzelfde rondje gaat na een tijd ook vervelen.
Voor paarden aan huis of dichterbij huis willen we op termijn wel rondkijken. In principe heb ik een hele makkelijke bende waar weinig bijzonders voor nodig is. Nu is het vooral de reistijd telkens die maakt dat het gepuzzel is.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 13:11

Muiz schreef:
Ja maar even, nu al 140 kilometer :wow:

Ik kan echt niet wachten tot ik naar buiten kan, zit nu even niet mee met een pijnlijke schouder en een paard wat moet presteren met mennen. Na augustus ga ik er voor.

Endurance wedstrijden rijden, dan kachel je zo'n 60 km op één dag, dat tikt lekker aan. En anderhalf uur trainen levert al zo'n 25 km op :+ Met vier keer per week zit je dan al op 100 km per week. Een uurtje trainen is al tussen de 10 en 15 km. Ik rij nooit in de bak he, al mijn rij-tijd is buiten. Kan me zo voorstellen dat de meeste ruiters 3 a 4 keer per week een uur in de bak rijden, ja dan zit ik al op 40 tot 60 km.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 13:12

Ja paarden aan huis is echt niet veel werk. Je moet het 1 keer goed neerzetten. Dus echt knap spul. Ik heb paddocks met rubberen paardentegels zodat ze altijd droog kunnen staan. Omheining is van kunststof en staat in beton gestort met een mega klap stroom ervoor zodat ze het niet in hun hoofd halen iets te mollen. Als het goed is hoef ik hier nooit meer wat aan te doen. Mest ruimen is easy peasy op dat rubber. Voer is onbeperkt overjarig hooi waar ze snel genoeg van stoppen te eten omdat het niet zo heel lekker is. Dat hebben ze wel altijd tot hun beschikking, plus wilgentakken om af te knagen. Dus nooit stress over maagzweren ontwikkelen, te dikke paarden, opschieten en voor de voerbeurten thuis moeten zijn om een bepaalde tijd, en al dat soort gezeik. Ze kunnen altijd knagen en ik voer knap hooi bij wanneer ik daar zin in en tijd voor heb. Ze lopen dus ook nooit te bedelen en ruziën tijdens voertijd want voertijd bestaat hier niet.
Stallen heb ik wel (en hele mooie enorm grote ook nog) maar die gebruik ik vrijwel nooit want dat kost stro.
En als je het thuis zo voor elkaar hebt kost een kudde paarden in totaal zo’n 50 euro per maand en heel weinig werk. Waardoor je tijd hebt om in 8 dagen tijd 140 kilometer te rijden :j

Jantine 25 kilometer red ik niet in anderhalf uur hoor.. eerder 3,5 uur
Laatst bijgewerkt door Dorine92 op 09-08-19 13:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 13:14

Dorine92 schreef:
Ja paarden aan huis is echt niet veel werk.

Vind je :') , in de winter is uitmesten en alles voeren al dik een uur werk. Als ik één pony in volpension had staan dan zat ik echt dagelijks twee uur op mn paard.

Er is nog iemand op endomondo die loeiveel rijdt, daar kan ik ook niet tegenop. Marian vd Loo, die rijdt 18 km elke dag. En Carlijn S. die heeft drie bijrijdpaarden, ja dan schiet t ook lekker op.
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 09-08-19 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 13:14

Ik vind het gewoon leuk om m’n kilometers te tracken :+ 100’en kilometers in de week is niet aan ons besteed.

Nu dat de kids vakantie hebben ben ik al blij dat ok überhaupt zelf ff naar buiten kan

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 13:15

stap 1; neem geen kinderen :+

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 13:16

Arabesk schreef:

Check

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 13:16

Moet er gewoon nog 2 pony’s bij maar dat mag niet van de baas :P

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 13:17

En het is nog afwachten hoe de winter gaat he.. de vraag is hoeveel mooi-weer-ruiters we hier hebben

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 13:18

In de herfst en winter kachelen wij lekker door :D

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 13:20

Arabesk schreef:

Ik zou eerder voor een tweede paard dan een kind gaan :') :o

Dorine92

Emori schreef:
Moet er gewoon nog 2 pony’s bij maar dat mag niet van de baas :P

Dat doe je niet goed. Elke dag als je opstaat moet je even goed inprenten: Wie-is-de-baas? Ik-ben-de-baas! En dan meer poownies verzamelen :Y) :D
Dat is mijn tactiek

sanowa

Dorine beetje oftopic maar heb je een foto van je paddock,s met rubberen tegels? Rennen ze daar ook op en word het niet glad?

Ben me aan het oriënteren namelijk!

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 13:26

sanowa schreef:
Dorine beetje oftopic maar heb je een foto van je paddock,s met rubberen tegels? Rennen ze daar ook op en word het niet glad?

Ben me aan het oriënteren namelijk!

Afbeelding
Deze kon ik zo gauw ff vinden. Nee wordt niet glad. Tenzij je alle mest laat liggen maar dat komt dan door de mest en niet door de tegels. Echt rennen is mijn paddock te klein voor, maar ik rij blijkbaar best veel dus dat is geen ramp. Maar ze kunnen er wel een drafje op doen

Dilan93 echt hoor. Als mensen zeggen van wow je hebt een paard die zijn best duur toch? Dan zeg ik ja ongeveer 1 honderdste van jouw kind kosten ze. Best duur inderdaad

Emori wij ook hoor. Lekker de kipwarm rijbroek van de decathlon aan met een skibroek er overheen en gaan met die banaan

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-19 13:30

In de "good old times" reed ik ook 100 km in de week in juli en augustus. Nu rij ik in een jaar wat ik toen in een maand reed :')

Voor mij ligt dat verschil vooral in wel of geen ruiterpaden hebben. Met ruiterpaden kan ik uren op pad gaan, nu op de straat heb ik het met een uurtje wel gehad omdat je continue in het verkeer vooruit moet denken. En het hielp destijds ook wel dat een deel van mijn werk buitenritten begeleiden was haha.
Nu heb ik wel tijd, maar ga ik net zo lief op de wei aan de slag met ze. Maar vind de challenge en mooie foto's nog wel erg leuk.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 13:36

Dorine, hahaha ja ik zeg ook altijd dat kinderen minstens net zo veel kosten :P

Jessol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 13:36

OlympicOrry schreef:
Ik neem voor het eerst dit jaar deel aan de challenge en ik ben gisteren in het zonienwoud gaan rijden, met een rondje renbaan van groenendaal erbij met een kijkje op de koninklijke loge van lang vervlogen tijden. Heerlijk relax rondje, helaas wel heel lang in de file gestaan onderweg naar huis met de trailer.

Ik stel ons dus ook nog even voor, mijn merrie is een 14 jarige PRE en we doen niets anders dan buiten rijden, weekends en trektochten. Helaas vergeet ik vaak mijn endomondo op te zetten :o
Ik ben een 30 jaar en ben terug wat in conditie aan het komen want ik ben 3 maand geleden bevallen van een dochter, daarvoor 7 maand stilgelegen ivm de zwangerschap. Maar nu gaan we er dus weer voor. Ik lees al een lange tijd mee en geniet altijd erg van jullie foto's en verhalen :)

[ [url=m/LCUrqw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Daar wil ik ook heel graag eens gaan rijden!
Is dat met ruiterroutes? Of kun je bijvoorbeeld ook iemand meenemen met de fiets en zo een toertje maken?
Ik rij vaak alleen maar heb toch graag ook iemand bij me als ik op locatie ga, bv op de fiets, zeker de eerste keren dat ik op verplaatsing zou gaan.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 13:39

mooney schreef:
In de "good old times" reed ik ook 100 km in de week in juli en augustus. Nu rij ik in een jaar wat ik toen in een maand reed :')

Voor mij ligt dat verschil vooral in wel of geen ruiterpaden hebben. Met ruiterpaden kan ik uren op pad gaan, nu op de straat heb ik het met een uurtje wel gehad omdat je continue in het verkeer vooruit moet denken. En het hielp destijds ook wel dat een deel van mijn werk buitenritten begeleiden was haha.
Nu heb ik wel tijd, maar ga ik net zo lief op de wei aan de slag met ze. Maar vind de challenge en mooie foto's nog wel erg leuk.

Mijne zijn makker dan mak dus verkeer boeit niet. Al rijdt er een idioot grote tractor keihard langs met een mega aanhanger met kuilbalen met wapperend plastic dan beweegt hooguit zn oor even.
Ruiterpaden is voor mij juist minder leuk want dat tölt minder goed. Rij meestal met barebackpad dus dan is asfalt eigenlijk lekkerder

Dilan93 en ik vind ze naast dat ze geld en tijd kosten en de hele dag gillen, nog stom ook dus voor mij is kinderen niet eens iets waar ik over na ga denken. Je kunt er niet eens op rijden.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 14:09

hahaha Dorine jij begrijpt het :')