[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:33

Blingh schreef:
Hilli schreef:
Nee, voor de Impulsklasse heb je alleen een KNHS-lidmaatschap nodig. Dat heb je al als je een ruiter- of koetsiersbewijs hebt of lid bent van een rijvereniging.

Top! Ik wil toch mijn startkaart anvragen en dan moet ik me aanmelden bij de rijvereniging. Dan ga ik toch eens kijken naar het endurance :j
Nog een vraag, moet je dan ook veel over asfalt bij die route' s?

Als je een startkaart wilt dan moet je inderdaad lid zijn van de vereniging. Wil je een startkaart voor de Endurance dan dien je ook lid te zijn van de Endurance Vereniging.

De routes zijn wisselend, in de vraagprogramma's wordt aangeven of de route veel steenslag bevat. In principe mag een wedstrijd maar maximaal 10% steenslag hebben over de te rijden route.

Rais

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:35

Snadrem schreef:
Hier dan een foto van mijn onderbroek-tip :)
[ Afbeelding ]
Zitten geweldig, net alsof je niets aan hebt. En jullie zullen het wel ontkennen zo in het openbaar, maar we zijn natuurlijk allemaal het liefst gewoon bloot. Met deze onderbroek kan je dan een beetje doen alsof.
:+

Welke is dat? Ziet er goed uit.

Ik rij meestal met de seamless boxers vd Hema.

Hier de laatste tijd ook weinig gereden. Soms beetje hobbelen met de barebackpad, beetje zijgangen en schakelen. Hier erg veel dazen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:37

Maar zo' n oefenwedstrijd moet ik dan ook een startkaart hebben voor de endurance? Ik weet helemaal niet of het wel wat is voor ons dus zo' n oefenwedstrijd is dan perfect :j

Somebitch

Re: [HK] De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:38

Nee als je dus een impulsklasse wilt rijden dan rij je eigenlijk voor spek en bonen mee. Je rijdt de rit net als hoe het officieel gaat maar je punten tellen niet mee.

Omdat te mogen rijden moet je dus lid worden van het KNHS alleen en dat kost je €17,- per jaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:39

Somebitch schreef:
Nee als je dus een impulsklasse wilt rijden dan rij je eigenlijk voor spek en bonen mee. Je rijdt de rit net als hoe het officieel gaat maar je punten tellen niet mee.

Omdat te mogen rijden moet je dus lid worden van het KNHS alleen en dat kost je €17,- per jaar.

Super +:)+

Ga ik dat vanavond gelijk regelen :j

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:41

:))

Maar let wel.. Als je impuls gaat starten dat die startkaart ook zo aangevraagd is. O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:44

Somebitch schreef:
:))

Maar let wel.. Als je impuls gaat starten dat die startkaart ook zo aangevraagd is. O:)

Nou ik moet eerst nog kilometers gaan maken. Maar die conditie bouwt hij best snel op heb ik al gemerkt. Ik wil sowieso mijn startkaart voor dressuur gaan aanvragen, dan heb ik een doel voor de winter :') en maak ik misschien wel gebruik van die binnenbak.
Dan kunnen we van het voorjaar naar endurance gaan kijken :j

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:46

:) Leuk. :D Dan kom ik jullie vast wel tegen volgend jaar gezien we redelijk in de buurt wonen van elkaar en waarschijnlijk dus rond dezelfde wedstrijden zullen zitten. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:56

Leuk joh.
Ik moet eerst e rijbewijs en nieuwe auto hebben.
Financiën zitten niet zo mee.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 18:58

Hier ook al niet.. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 19:12

Ik ga eerst voor de eersel postel rally en na mijn opleiding ook voor de endurance wss!

Dressuur heeeeel misschien als mo wat makkelijk wordt in vreemde omgevingen!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 19:17

Ik ga m'n E binnenkort voor het eerst gebruiken :):)

Ik had vandaag willen rijden, maar had geen zin in een nat pak. Morgen beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 19:20

Wij hebben geen e meer nodig met onze nieuwe auto :D

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 19:21

Ik mag de combinatie die ik meeneem ook nog net op B rijden, maar ben toch wel heel blij met m'n serie lessen :j

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 19:25

Snadrem schreef:
Hier dan een foto van mijn onderbroek-tip :)
[ Afbeelding ]
Zitten geweldig, net alsof je niets aan hebt. En jullie zullen het wel ontkennen zo in het openbaar, maar we zijn natuurlijk allemaal het liefst gewoon bloot. Met deze onderbroek kan je dan een beetje doen alsof.
:+

ik zal maar niet zeggen dat ik me thuis regelmatig neit aankleed als ik een vrije dag heb :')

Sonja89 schreef:
Negatief... Hij heeft i.v.m. de hitte ongeveer 2,5 week stilgestaan. Afgelopen donderdag onze eerste les werken aan de hand, toen zaterdag zelf de oefeningen herhaald. Zondag zijn we een staprit van 5 km gaan maken, toen was hij niet vooruit de branden. Klein stukje draf geprobeerd, maar daar viel hij snel van terug.

Nu net de rit afgewisseld met draven en galopperen, maar vooral in draf hield hij erg terug in tempo. Hij voelde ook wat stijfjes aan, niet lekker. Verder loopt hij wel gewoon rad.

lastig is dat...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 19:57

Somebitch schreef:

Jemig, wat een gedoe, zeg, om te kijken of endurance iets is. Vroeger mocht je gewoon inschrijven als gast. Je mocht op die manier 3x meedoen. Dat was toch een stuk simpeler........

Dat is toch jammer. Op die manier werp je wel een drempel op voor iets wat van oorsprong juist laagdrempelig was opgezet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 19:58

We kunnen idd ook wel een auto kopen die zo zwaar is, dat ik met alleen B mag rijden.
Maar dan kom je toch in de aardig zware(dus dure)auto's. (met name wegenbelasting en verbruik).
Ik wil een gewone 1,5 kunnen trekken met 1 pony erin (max 500 kilo)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 20:11

Anoniem schreef:
We kunnen idd ook wel een auto kopen die zo zwaar is, dat ik met alleen B mag rijden.
Maar dan kom je toch in de aardig zware(dus dure)auto's. (met name wegenbelasting en verbruik).
Ik wil een gewone 1,5 kunnen trekken met 1 pony erin (max 500 kilo)

Verdiep je ens in de nieuwe regels. Zul je ontdekken dat dat nu best wel meevalt. Beetje leuke middenklasser is een prima optie, mits je geen cheapest-of-the-list versie neemt.

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 20:13

ikke schreef:
Somebitch schreef:

Jemig, wat een gedoe, zeg, om te kijken of endurance iets is. Vroeger mocht je gewoon inschrijven als gast. Je mocht op die manier 3x meedoen. Dat was toch een stuk simpeler........

Dat is toch jammer. Op die manier werp je wel een drempel op voor iets wat van oorsprong juist laagdrempelig was opgezet.

Tsja onderdeel van het KNHS he, dus dan heb je geen keuze.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 20:17

IK.wil zo graag mn menbewijs halen, maar is volgens mij best prijzig :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 20:25

Idd, onze auto is super zuinig ( haalt zonder trailer op de snelweg 1 op 50) en niet super duur in de wegenbelasting! Heerlijk! En lekker luxe!

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 20:27

Die onderbroek is de invisible van sloggi. Zitten echt goed!

Robijnt, wanneer is de Eersel-Postel rally?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 20:27

Robijntjah schreef:
Idd, onze auto is super zuinig ( haalt zonder trailer op de snelweg 1 op 50) en niet super duur in de wegenbelasting! Heerlijk! En lekker luxe!

Dat komt me wel erg optimistisch over. Hoe gekleurd is die waarneming?

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 20:32

Robijntjah schreef:

Is die te koop, want dan wil ik hm wel graag van je overnemen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 20:37

Mijn ouders hebben een bus die we mogen lenen :j. Schone papa vind het ook wel leuk om te rijden, maar mijn vaste chauffeur tevens stalgenoot rijdt eik altijd. Geen idee wat voor auto hij heeft. Ik vergoed gewoon de benzine :j