Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mooney

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-19 21:45

Vitaminebrok kan het best zijn, die van mij werd super neurotisch door bepaalde vitaminebrokken, helemaal degene met luzerne erin. Is al een tikje apart hoor, maar ik merkte bij enkele merken echt flink verschil. Succes verder, is altijd moeilijk als je beperkt bent in trainingsvormen door lichamelijke gebreken.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 22:57

Sommige paarden leren het gewoon nooit, Wist bij mn eerste paard,dat t nooit een "fulltime buitenrijpaard " zou zijn. Die was sowieso spooky. Moest er echt pittig mee in de bak trainen,dan kon ik echt wel n paar keer per week erg fijn met hem naar buiten. Maar toen ie op zn 20 e een blessure aan de bandjes in de hoef kreeg rn ik m daarna niet meer naar zn hoge niveau in de dressuur wilde gaan werken ( en ook geen bak had) was t snel gedaan. Kwam er dagelijks echt trillend vanaf ( hij deed echt eng), en toen ik weer eens naar huis kon lopen ivm ontploffingsgevaar,vroeg ik me af,waar ik mee bezig was en heb er nooit meer n zadel op gelegd. Hij werd fulltime babysitter van mn veulen en haar moeder .

Kcinarual

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-19 23:56

Afbeelding

De eerste kilometers van deze challenge zijn binnen :)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 05:50

Getup schreef:
Sommige paarden leren het gewoon nooit, Wist bij mn eerste paard,dat t nooit een "fulltime buitenrijpaard " zou zijn. Die was sowieso spooky. Moest er echt pittig mee in de bak trainen,dan kon ik echt wel n paar keer per week erg fijn met hem naar buiten. Maar toen ie op zn 20 e een blessure aan de bandjes in de hoef kreeg rn ik m daarna niet meer naar zn hoge niveau in de dressuur wilde gaan werken ( en ook geen bak had) was t snel gedaan. Kwam er dagelijks echt trillend vanaf ( hij deed echt eng), en toen ik weer eens naar huis kon lopen ivm ontploffingsgevaar,vroeg ik me af,waar ik mee bezig was en heb er nooit meer n zadel op gelegd. Hij werd fulltime babysitter van mn veulen en haar moeder .

Was met mijn vorige paard ook idd.

Als ik heel fanatiek reed in de bak, kon ik eens een stukje naar buiten. Als ik geluk had. Maar wilde ik veel buitenrijden en opstappen wanneer ik zin had in een ritje, dan had ik gewoon pech.

Titane rijd ik bijna nooit in de bak. Die is juist in de bak spooky

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 07:50

Ik heb echt geluk met mijn ene paard: dressuur, jumping, oefencrossje, buiten rijden... Zolang er genoeg afwisseling in zit doet hij alles met heel veel plezier. Kan hem gerust 3 weken op stal laten in de winter bij erg vriezen/sneeuw waardoor de bak/paddock/straat te riskant is en nadien opstappen en gaan. Zonder een kick te geven. Zal ook nooit ontploffen aan de longe. Dat houdt hij netjes voor op de paddock/weide of bak als ie daarin los mag.

Ga vanavond de eerste km's weer proberen maken aan de hand met de tinker. Heb voor de zekerheid beenbescherming en springschoenen al klaar liggen om de andere mee in te pakken.

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 08:08

Wij hebben ook ons eerste ritje van de challenge gehad :j was heerlijk weer gister, lekker rustig aan gedaan op ons zondagse ritje:)Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 08:19

Ik had gisteren wedstrijd. Was veel te warm om goed te zijn eigenlijk en hij had er toch wel last van.
Vond het wel frappant dat ik op het heetst van de dag de enige was die na afzadelen tussen 2 proeven met het paard in de schaduw ging staan... Al viel het in de trailer uit de zon ook nog goed mee.

Dus vandaag krijgt hij rust. Of ik kan 'm ook meenemen aan de hand... :)* al leert hij dan niet om alleen te staan natuurlijk.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 08:19

Ik ben gisteren ook begonnen aan de nieuwe challenge.
Kleine 18 km staat er weer op!

Mijn pony is in het bos ook braver dan in de bak, gelukkig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 08:36

marsyl schreef:
Wij hebben ook ons eerste ritje van de challenge gehad :j was heerlijk weer gister, lekker rustig aan gedaan op ons zondagse ritje:)[ [url=m/67kR2v.jpg]Afbeelding[/url] ]

Waar zit jij ergens in Limburg?

Hier ook alweer begonnen, vanavond weer op pad. We gaan er weer voor *\o/*

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 09:49

Hier ook de eerste kilometers gemaakt. 8,4 om precies te zijn. Was wel een flink hard techno festival aan de gang in het bos en het ruiterpad ging er vlak langs dus we hebben veel gestapt. Ook nog midden door een stoet festivalgangers door moeten wandelen. Maflinger heeft geen stap verkeerd gedaan. Raar beest, een overhangende tak op het pad is eng maar een festival met harde beat en een hele stoet festivalgangers is prima :+

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 12:09

Robijntjah schreef:
marsyl schreef:
Wij hebben ook ons eerste ritje van de challenge gehad :j was heerlijk weer gister, lekker rustig aan gedaan op ons zondagse ritje:)[ [url=m/67kR2v.jpg]Afbeelding[/url] ]

Waar zit jij ergens in Limburg?

Hier ook alweer begonnen, vanavond weer op pad. We gaan er weer voor *\o/*

Noord-limburg omgeving M.eterik :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 12:51

Ah das inderdaad redelijk in de buurt!

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 12:52

Haha nelleke herkenbaar :')
Stomste dingen zijn soms eng. En dan is er iets dat je denkt: daar zal hij wel bang voor zijn... niks aan de hand.

Vandaag met z’n vieren op pad geweest

Afbeelding

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 17:32

Robijntjah schreef:
Ah das inderdaad redelijk in de buurt!

Want jij woont waar ongeveer? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 17:34

Koningslust! Rijdt wel eens richting Sevenum.

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 19:22

Oh dat is inderdaad vlakbij ja! Ja ga daar nu de bossen niet in met al die dazen.. op de open stukken gaat het prima gelukkig

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 19:54

Lekker bezig allemaal!!

Vind juist de dazen heel erg meevallen dit jaar, nog weinig last van gehad af en toe 1 en die sla ik dan gelijk maar dood

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 22:03

Robijntjah schreef:

Koningslust, daar heb ik een paar jaar geleden in het bos mijn pols gebroken. En het het niets te maken met paardrijden. Nope, we gingen met husky's op pad :')

Blijkbaar ben ik beter met paardrijden dan met honden :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 22:06

Hahaha :+

Ik moet zeggen dat ik de dazen echt mee vind vallen maar ik heb dan ook jaaaaaren op verschillende plekken bijna in het (groooote) bos gestaan dus dit is echt een verademing qua dazen.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 22:07

Hier worden we opgevreten door dazen en dat ben ik niet gewend hier in Friesland :=

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 22:29

Ik heb vandaag een rondje kunnen stappen, met vliegenspray op. Was te doen. We zijn dit keer niet door een zwerm aangevallen.

Maar ik heb vroegah aan de kust gewoond, daar had je vrijwel geen dazen.

Afbeelding

Overstekende boomstammen zijn gevaarlijk :')

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 22:30

Dilan93 schreef:
Robijntjah schreef:

Koningslust, daar heb ik een paar jaar geleden in het bos mijn pols gebroken. En het het niets te maken met paardrijden. Nope, we gingen met husky's op pad :')

Blijkbaar ben ik beter met paardrijden dan met honden :+

Serieus? Mijn zusje heeft daar altijd gewerkt en ik kan me dat verhaal wel herinneren := kleine wereld :')

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 22:31

Serieus ja? Was in 2016, oktober geloof ik _O-

Vond het op het moment zelf iets minder komisch hoor :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 00:09

Prachtig dit hahaha :+

marsyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 07:04

Dilan93 schreef:
Serieus ja? Was in 2016, oktober geloof ik _O-

Vond het op het moment zelf iets minder komisch hoor :o

Ja serieus haha die heeft dat echt jaren gedaan! Maar kan me dat wel herinneren want dat was een hele happening en ze vonden dat heel erg dat dat gebeurt was -O-