Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 11:01

Oh dat is onhandig Amanda.

Ik gebruik m'n Garmin horloge en die heeft de optie paardrijden niet, dus ik moet 'm standaard even omzetten van trailrunnen naar paardrijden.
Vanmorgen vroeg nog lekker even ruim 2 uur naar het bos en de hei over geweest.
Pony was er blij mee, die heeft energie zat.
Rest van de dag staat hij samen met m'n ouwe sokje op 't Kleine weitje met schaduw van de schuilstal en van een boom.
Morgen en vrijdag moet ik werken, dan lukt rijden 's morgensvroeg niet.
Zaterdag maar weer een rondje proberen in de vroege morgen.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 11:15

Ik doe vaak hetzelfde met mijn tomtom horloge. Dan pak ik m op fietsen, en zet dat later om in paardrijden :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 14:37

Ik neem hardlopen op mijn garmin omdat dat stomweg de eerste activiteit is die ik tegenkom bij het aanzetten :+
Nog steeds heel erg blij mee trouwens!

Rijden doe ik nu even niet, ik werk van 9 tot 13u. Ervoor is nogal lastig te combineren met werk ivm douchen + verplaatsingstijd en 's avonds is het me echt nog veel te warm om paard dat aan te doen. Wedstrijdseizoen of niet, dat weekje rust mag ie wel hebben.

Morgen na werk "nieuwe" auto ophalen *\o/* Ga hem gelijk volstoppen met tonnetjes water achteraf om de paarden drinkwater te geven en allemaal eens te douchen in de schaduw.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 14:49

Ik rij nu ook niet hoor. Ik werk van 8.30 tot 17.00 en mn stal gaat pas om 9u open en sluit om 20u.

Dus helaas niet echt mogelijkheid om buiten de ergste warmte te rijden.

Dan idd maar een weekje (of 2) rustig aan. Wil 7 september nog een wedstrijd klasse 1 rijden, maar dat moet wel goed komen.

Als ie tenminste niet steeds last van zn hoeven blijft houden :=

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 11:35

Nou, ik ben de afgelopen 1,5 week van plek 20 naar plek 16 gestegen.
Heb vorig weekend 2 dagen gereden en deze week met de warmte ben ik woensdagochtend vroeg gegaan en vanmorgen weer.
Pony was blij met rondje benen strekken.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 12:21

gisteren heb ik overgeslagen en vanmorgen een heerlijk rondje gedaan. Het was nog niet koud,maar zo lekker fris van wat regen.

Sta 13e nu,trouwens.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 12:23

Dilan93 schreef:
Ik rij nu ook niet hoor. Ik werk van 8.30 tot 17.00 en mn stal gaat pas om 9u open en sluit om 20u.

Hoe doe jij die tijden als je een wedstrijd hebt en vroeg weg moet .?
Of juist laat terug bent dat is geen probleem toch?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 13:29

scooby09 schreef:
Dilan93 schreef:

Hoe doe jij die tijden als je een wedstrijd hebt en vroeg weg moet .?
Of juist laat terug bent dat is geen probleem toch?

De wedstrijden die ik gereden heb, pasten gelukkig redelijk binnen de openingstijden. En als ik het aangeef, kan de openingstijd wel iets aangepast worden. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 13:38

Ik vertrek voor wedstrijd eigenlijk altijd wel al rond 7u30-8u in de zomer. Mijn proef ligt altijd tussen 9u en 12u voor dressuur en tussen 13.30 en 16u voor springen. Ook vaak een uurtje enkele rit ongeveer. Dan zou ik bijna wekelijks een probleem hebben op jouw stal :+

Had het idee om vandaag een rondje te maken. Helaas gooit buikpijn roet in het eten en ach, het is al een hele tijd redelijk goed aan het regenen. Als ik morgen na een dag groomen op wedstrijd nog zin heb pak ik 'm dan even en anders maandag na het werk.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 14:22

Varekaj schreef:
Ik vertrek voor wedstrijd eigenlijk altijd wel al rond 7u30-8u in de zomer. Mijn proef ligt altijd tussen 9u en 12u voor dressuur en tussen 13.30 en 16u voor springen. Ook vaak een uurtje enkele rit ongeveer. Dan zou ik bijna wekelijks een probleem hebben op jouw stal :+

Had het idee om vandaag een rondje te maken. Helaas gooit buikpijn roet in het eten en ach, het is al een hele tijd redelijk goed aan het regenen. Als ik morgen na een dag groomen op wedstrijd nog zin heb pak ik 'm dan even en anders maandag na het werk.

De stal waar ik sta geeft van tevoren ook al aan dat het niet geschikt is voor wedstrijdruiters :+

Echter, toen ik er ging staan zou ik al blij zijn als ik ooit weer op buitenrit zou kunnen. Niet gedacht dat ik zo snel vooruit zou gaan :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 14:43

Van maart tot oktober staat alles op eigen land, geen gedoe met openingsuren :+
De rest van het jaar wel op pension. Pension heeft ook geen uren, je komt en gaat wanneer je wil. Alleen is de buur die helemaal voorin het straatje woont een zuurpruim. 1x/14 dagen ga ik op les in de winter op vrijdagavond. Die les is pas om 21u gedaan en 30min reistijd, dus meestal pas na 22u terug.
Gaat de buur klacht indienen voor nachtlawaai omdat ik met de trailer teveel lawaai maak als ik over de stoeprand heen rij... -O-

Maar ik kan het terrein niet op zonder die stoeprand en op straat afladen? Dat kabaal is nog een hoop ernstiger :))

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 14:45

Hahaha nouja zeg. Die 3 seconden dat je daar langs rijdt? :')

Beetje flauw zulke mensen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 14:49

De stal zit er al meer dan 20 jaar, hij woont er nu 2,5 jaar denk ik.
Ok, een ifor is niet de meest stille aanhanger, dat klopt.
Maar het is verdomd schrikken als je in het donker dat smalle baantje in wil rijden en plots staat die malloot voor je auto in het donker razend op zijn uurwerk te tikken.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 14:53

Ja snap ik :=

Snap niet dat die man zo'n probleem maakt van wat geluid. Als ik bij ieder geluidje naar buiten moet, slaap ik niet meer. Onze buren hebben namelijk al een hond die op ieder tijdstip om ieder dingetje buiten aanslaat :')

Oke, ik ben er ook niet blij mee als ie om 4u in de morgen 20 minuten lang blaft, maarja, is nu eenmaal een hond en daar komt wel eens geluid uit :+

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 15:15

Hier nog geen druppel regen gevallen, dus ik hoop dat 't nog komt, maar buienradar is niet zo veelbelovend voor ons.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 15:23

Lekker ritje gemaakt net, 18,5 km. Alleen net toen we op het allerverste punt waren begint het te gieten, echt keihard, wel 20 minuten lang. Was tot op mijn onderbroek nat...

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 15:59

Hier nog steeds erg warm..
Nu weekje op vakantie en daarna hopelijk weet wat doen.
Met deze warmte hebben ze hitte vrij #tropenrooster

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 17:54

Hier is het sinds vanmiddag niet meer gestopt. Ene moment begint het te gieten, nadien dan weer een tijdje een rustige bui. Maar echt ophouden doet het niet.
Volgens de weerman is er 10-20L/m2 gevallen en zou dat vannacht op het zelfde elan doorgaan.

Behalve dat ik een stel chagrijnen onder een boom had staan hoor ik de natuur niet klagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 09:02

Zijn er hier toevallig mensen in het topic die een cambox camera gebruiken voor het filmen van hun ritten? Of andere paardgerelateerde activiteiten?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 08:19

Hé ik zie dat de challenge al beëindigd is?
Ik dacht dat de 31e altijd nog helemaal meetelde?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-19 16:53

Hmm raar, ik heb hem inderdaad wel t/m 31 juli staan maar in mijn app is hij ook beëindigd. Zal kijken of ik het nog kan fixen vanavond op de computer

Edit: sorry, foutje van mijn kant maar ik kan het niet meer aanpassen. De ritjes van vandaag tellen helaas niet meer mee. Ik heb het voor de volgende wel gelijk hersteld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 18:39

Heb ik geluk Dat ik gisteren een rondje gestapt heb met de tinker en niet vandaag :')

En de andere is... jawel... een ijzer kwijt. Alweer. Zucht.

Ik ga beginnen met de tinker aan de hand mee te nemen en rondjes te wandelen/hardlopen. Hij moet dringend fiks afvallen en mijn conditie mag wel wat beter. Vandaar dus meneer die mee veld en bos in mag aan het touwtje vanaf nu :Y)
Voor mezelf kan ik die activiteit wegschrijven onder hardlopen, voorde challenge zet ik 'm in endomundo dan om in paardrijden.

Eens kijken hoe ver we raken :P

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-19 19:21

Ah mooney, voor mij maakt het ook niet uit, had vandaag dressuurles dus ging sowieso niet naar buiten.

Maar was idd verbaasd om te lezen dat die beëindigd was.

Fijn dat je 't voor volgend jaar nog hebt kunnen aanpassen.

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 16:31

Voor mij een 35e plek, meestal zit ik wel in de top 5. Maar door een mooi veulentje heb ik weinig kilometers kunnen maken, maar wat heb ik dat gemist zeg☺️ gelukkig is veulen nu 4 maand oud en boeit het niet of moeders weg gaat dus we kunnen weer langzaam beginnen!!

Ga proberen hier actief te blijven.

Vanmorgen gelijk goed begonnen
Afbeelding

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 19:21

Ik weet niet wanneer ik kan starten.
Normaal heb ik donderdag wel tijd om te rijden, maar vandaag even druk met wat anders.
En zaterdag ben ik ook verhinderd, ik hoop zondag een ritje te kunnen maken.