[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Re: [HK] De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 21:25

Ik rijd met katoenen strings van de hema. Elk ander ondergoed rijd ik mij op door, deze strings gaan al jaren goed.
Seatsaver vroeger mee gereden, een gel ding. Ik vond dat wel een zweetreet geven :+
Met een wollen seatsaver heb ik geen ervaring.

Ik heb geen ervaring met kunststof. Jip loopt zn hele leven al 4kant op ijzers. Heb bij zijn verhuizing naar mij toe blootsvoets geprobeerd, ook gezien de overgang van 23,5/7 stal naar 24/7 wei bij mij. Maar na een maand of 4-5, toen ik weer actief ging rijden, bleek hij toch te gevoelig. Nu dus weer gewoon ijzers eronder en daar doet hij het prima op.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 21:26

Ik rij overal mee wat ik aan heb, nergens last van. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 21:26

Ik draag afwisselend string of gewoon broekje maar laatsgenoemde kan weleens opkruipen...
Hema is wel goeie tip.

Ik heb nu een seatsaver van heather moffet, voor mijn stuitje..die dempt. Maar is niet heel zacht.

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 21:29

Ik draag gewoon boxers zoals altijd, zit prima hoor!

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 21:29

MyrtheJ schreef:
Mijn hoefsmid vraagt per duplo idd ook 5 euro per stuk, dus idd voor vierkant ook 20 euro er bovenop.

Ik heb geen cera's (waar Djilan mee rijdt) geprobeerd, dus kan niet zeggen wat harder slijt. Is ook weer per paard en per bodem verschillend...

Maar waar bovenop dan Myrthe, bovenop het bekappen?
Ik betaal nu 90 euro voor rondom ijzers, en als ik het dan zo zie dan kunnen Duplo's toch niet duurder zijn?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 21:33

Hier naadloos ondergoed (gewone slip) van Zeeman en Hema.

Kunststof wel overwogen maar vanwege de kosten, het extreem beperkte aantal kundige smeden en een merrie die wat biljardeert achter toch niet gedaan. Zolang ik veel rij blijft ze op ijzers staan, tegen de tijd dat ze als pensionada door het leven gaat dan zie ik wel weer verder.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 21:35

Bovenop de prijs van beslaan.

Wollen bontje helpt truowens wel goed als je je al wel doorgereden hebt (daar heb ik wel ervaring mee).

Ik betaal bij mijn smid 110 voor vierkant beslaan met duplo, maar hij is redelijk goedkoop in mijn regio. En 90 voor gewoon vierkant beslaan.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 21:35

Attitude schreef:
MyrtheJ schreef:
Mijn hoefsmid vraagt per duplo idd ook 5 euro per stuk, dus idd voor vierkant ook 20 euro er bovenop.

Ik heb geen cera's (waar Djilan mee rijdt) geprobeerd, dus kan niet zeggen wat harder slijt. Is ook weer per paard en per bodem verschillend...

Maar waar bovenop dan Myrthe, bovenop het bekappen?
Ik betaal nu 90 euro voor rondom ijzers, en als ik het dan zo zie dan kunnen Duplo's toch niet duurder zijn?

De gewone ijzers kosten je smid niet zoveel. Dikke kans dat je dus €110,- mag aftikken voor Duplo rondom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 21:36

(wat is biljarderen?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 21:39

En wat voor ondergoed (boxershorts) voor mannen is populair dan? :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 21:40

Wilde jou niet buitensluiten hoor,hihih.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 21:44

Haha ik was gewoon benieuwd, met gewone onderbroeken hou ik lange tochten niet vol, de tocht zelf wel maar daarna moet ik nog terug naar huis op een hard fietszadel. Meestal ga ik dan wat langzamer.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:03

Fietsondergoed wellicht, Maarten?

Biljarderen is het iets draaien van de voet tussen,het moment dat 'ie landt en weer vertrekt.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:11

Ik heb geen ervaring met mannenondergoed, Maarten :+
Laatst bijgewerkt door Marije_jiplover op 28-07-13 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:13

Ja misschien, ik heb laatst een paar maanden terug een goede naadloze sportonderbroek gekocht, hij zit heel lekker. Het wordt me alleen iets te duur om genoeg voorraad te hebben voor een week, dus meestal doe ik hem alleen als ik weet dat ik toch wat langer ga rijden/fietsen dan normaal (vrijdag of zondag). :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:16

Mijn vriend is MTB-er en heeft speciale zalf gekocht voor de wrijving

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:26

Blingh schreef:

Ja ik heb chamois creme die ik vooraf kan insmeren, helpt wel een beetje. Voor achteraf heb ik pro-fit sportsgel, dat heeft me echt geholpen toen mijn huid nog niet zo gewend/dood was van al dat schuren bij het paardrijden. Als door al dat geschuur mijn huid helemaal gloeit dan koelde die het een beetje af. Tegenwoordig heb ik dat niet echt meer nodig gelukkig. Maar ik heb eigenlijk gewoon een extra laag stof nodig zodat het zadel wat minder hard aanvoelt. :P

EDIT: het was chamois creme

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:29

Juist met dikke rijbroeken wordt het schuren erger is mijn ervaring.

Enduranceruiters rijden niet voor niets met speciaal ontwikkelde rijbroeken voor deze sport. Naadloos en heel dun.
Dat zou je ook eens kunnen proberen Maarten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:29

Anoniem schreef:
Blingh schreef:

Ja ik heb chamois creme die ik vooraf kan insmeren, helpt wel een beetje. Voor achteraf heb ik pro-fit sportsgel, dat heeft me echt geholpen toen mijn huid nog niet zo gewend/dood was van al dat schuren bij het paardrijden. Als door al dat geschuur mijn huid helemaal gloeit dan koelde die het een beetje af. Tegenwoordig heb ik dat niet echt meer nodig gelukkig. Maar ik heb eigenlijk gewoon een extra laag stof nodig zodat het zadel wat minder hard aanvoelt. :P

EDIT: het was chamois creme

Dan zou ik toch kijken voor fietsondergoed :j Of een bontje op je zadel?

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:31

MyrtheJ schreef:
Bovenop de prijs van beslaan.

Wollen bontje helpt truowens wel goed als je je al wel doorgereden hebt (daar heb ik wel ervaring mee).

Ik betaal bij mijn smid 110 voor vierkant beslaan met duplo, maar hij is redelijk goedkoop in mijn regio. En 90 voor gewoon vierkant beslaan.

Hmmm ga eens overleggen met mn smid. De glue ons die Esther verkoopt zijn dan misschien meer een uitkomst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:37

Ik zal eens rond gaan kijken in de fietswinkel als ik mijn voorwiel ga afhalen. Aangezien het probleem vooral komt door het paardrijden denk ik dat ik gewoon wat vaker moet smeren dan ik nu doe.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:40

In de endurance rijden er ook mensen met fietsbroeken/-ondergoed onder hun rijbroek. Verder zou je nog eens een fietsbroek als rijbroek kunnen proberen. Dat werkt in elk geval bij de dames :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:40

Anoniem schreef:
Ik zal eens rond gaan kijken in de fietswinkel als ik mijn voorwiel ga afhalen. Aangezien het probleem vooral komt door het paardrijden denk ik dat ik gewoon wat vaker moet smeren dan ik nu doe.

Ook niet te dik smeren he?

Hilli: Ik heb ook nog een lange fietsbroek (spinning) maar dan glij je toch alle kanten op?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:44

Nee, dat valt heel erg mee. Ik heb 3 of 4 fietsbroeken van dat glimmende lycra en 1 endurancebroek van datzelfde spul. Eerste keer heel gek, daarna went het. Broeken met een (kunst)leren zit of kniestukken heb ik al heel lang niet meer - dat zit te 'vast'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 22:45

Hilli schreef:
Nee, dat valt heel erg mee. Ik heb 3 of 4 fietsbroeken van dat glimmende lycra en 1 endurancebroek van datzelfde spul. Eerste keer heel gek, daarna went het. Broeken met een (kunst)leren zit of kniestukken heb ik al heel lang niet meer - dat zit te 'vast'.

Dan ga ik het ook een keer proberen :j
Ik heb trouwens meer last als we veel stappen. Met veel afwisseling heb ik nergens last van.