[HK] De kilometervreters en genieters

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Re: [HK] De kilometervreters en genieters

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 10:41

Leuk Raya dat je zo met twee pony's opstap kan. :))

Zo het is weer afgekoeld hier, eind van de middag maar eens een rondje doen met mijn topper. Iets langer rondje en morgen waarschijnlijk in de bak rijden. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 10:42

Snadrem schreef:
Sonja89 schreef:
Hoeraaaa, het is slecht weer! *\o/* _/-\o_ :') Dat wordt een ritje maken!!

Hahaha, my thoughts exactly! Gisteren ging de les supergoed, Alanda dacht echt heel goed mee! Vandaag eens kijken of het weer slecht genoeg is om het bos in te gaan zonder te worden opgevreten door de dazen.

Leuke foto Raya! Handig dat je paarden zo'n goed team zijn!

Wat een noodweer was het he? We waren naar de bios geweest en heel de parkeergarage begon blank te lopen :j
Rogannetje komt als het weer mee zit vandaag weer naar zijn vertrouwde stalletje *\o/*

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 10:45

Blingh schreef:
Wat een noodweer was het he? We waren naar de bios geweest en heel de parkeergarage begon blank te lopen :j
Rogannetje komt als het weer mee zit vandaag weer naar zijn vertrouwde stalletje *\o/*

Echt he! We zaten op een terras bij de kermis toen de eerste druppels vielen. We zijn toen maar meteen naar huis gegaan, want we hadden het weerbericht al gelezen. Eenmaal thuis begon het geleidelijk aan steeds harder te regenen en te waaien, en vervolgens begon het gewoon te hozen! :') Mijn vriend heeft als een soort kapitein van een schip het slaapkamerraam moeten dichtduwen, haha!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 10:47

:= Hier ging het ook goed tekeer vannacht, of ja gisterenavond laat. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 10:48

Snadrem schreef:
Blingh schreef:

Echt he! We zaten op een terras bij de kermis toen de eerste druppels vielen. We zijn toen maar meteen naar huis gegaan, want we hadden het weerbericht al gelezen. Eenmaal thuis begon het geleidelijk aan steeds harder te regenen en te waaien, en vervolgens begon het gewoon te hozen! :') Mijn vriend heeft als een soort kapitein van een schip het slaapkamerraam moeten dichtduwen, haha!

Ja we waren bij de euroscoop en opeens kwam er allemaal water via de buizen naar beneden en echt keihard. Naar huis rijden was echt eng en toen begon het ook nog te onweren.En voor mijn gevoel echt dichtbij :j Bij ons staat de slaapkamer blank :o

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 10:50

Bij mij is het helemaal droog met een lekkere koele temp. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 11:20

Ja de schade viel mee gelukkig, ik wilde al een tijdje de velgen vervangen door eentje met een nog kleinere breedte, nu heb ik eindelijk een goed excuus om dat ook echt te doen en er echte racebanden onder te zetten. :)

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 11:42

Tjonge even bij lezen hoor , ik heb gisteravond 2 uur gereden ondanks de benauwdheid en de dazen toch lekkere stukjes in de schaduw en de wind. Nu is het echt heel erg lekker in de wei, het waait heerlijk alleen ik moet zo aan het werk helaas ... het is hier nu nog droog.

Op het werk afgelopen dagen letterlijk in de oliebol gestaan, het riool kon niet weg dus alle badkamers ( woongroep met eigen appartementen )beneden op mijn werk liepen over ... dus al 2 dagen na de regen aan het "puinruimen "gisteren de gemeente maar gebeld en als het goed is is de verstopping ergens nu weg ... men wat een gedoe in die hitte ;-) hopelijk vandaag een rustige dienst !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 11:57

Ik heb gisterenavond lekker stukje gewandeld met pony en vriendlief, helaas veel dazen in het bos.

Ga straks denk ik nog rondje bos doen, of ff longeren...hangt van het weer af.

Hier ook eng onweer vannacht, vooral die bliksemflitsen vond ik eng...leek wel of ik in de disco onder een stroboscoop stond..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 11:59

MyrtheJ schreef:
Jaaa wij staan er in! *\o/* En ook leuke foto's van Attitude.

Vanavond geen bokt, maar her&der lezen :D

Die van jou staat op duplo's? Hoe bevalt dat? :o

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 12:40

Ja klopt, wat wil je weten? Ze staat er inmiddels al 1,5 jaar naar volle tevredenheid op :)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 12:44

Alles :P

Ik had het zelf nooit zo op kunststof beslag. :o Ik dacht ouderwets is goed dus waarom kunststof? Maar met de endurance merk ik wel dat mijn paardje gaat glijden, tenminste ik wist dat wel eerder maar zag er de ergheid niet van in en nu wel.. die van mij schuift soms dus door met zijn gewone ijzers op het asfalt. Ik heb het een en ander gelezen maar ben er nog niet veel wijzer van.

Wat ik me afvraag is waarom een duplo en geen ander kunststof beslag? Waarom kunststof en geen ijzers (schokdemping heb ik wat over gelezen). Daarnaast vraag ik met af hoe het zit met het slijten van de ijzers, verliezen van duplo's blijven ze goed zitten?

en nou ja zo'n beetje alles dus :P Ik weet er niks van, heb me wat ingelezen maar uit de forumberichten op bokt als op het endurance forum wordt ik niet heel veel wijzer, wel wat maar het is allemaal maar ik vind en ik vind.
Je hoort dus zowel positief als hele erge negatieve reacties. Erg lastig voor mij dus om te kijken hoe of wat.

Daarnaast weet ik ook niet of mijn smid er voor open staat, maar ga sowieso er even over praten met hem. :)

edit: Oja en heel belangrijk nog, ik las dat duplo's glad waren op gras wat nat is? Klopt dat? Want ik gallopeer weleens overn at gras met mijn ijzers, niet te nat want anders is het voor de ijzers ook te glad. Gezien ik hier alleen maar bermen heb is dat toch wel een belangrijk iets.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 13:11

Ik lees even mee over de duplo's :D Heb ze van het week in het echt gezien, bij een klasse 4 ruiter. Zij was er heel erg tevreden over! En het zag er ook goed uit.

Maarten, gelukkig dat je verder niks aan de val hebt overgehouden!

Pony en ik hebben net een km of 5 gestapt en dat was... Vermoeiend! Kon meteen merken dat de klad er bij ons allebei weer goed in zit.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 13:46

Had welzijn om te rijden, maar moest de voorbereidingen treffen voor verjaardag van onze dochter. En vriendin had vanmorgen dringend hulp nodig met stal uit mesten. Man was er slecht aan, en ja dan help je elkaar. Dus kijk volgende week wel weer.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 13:56

Ok ik zal een poging doen :D

Ik had slechte ervaringen met ijzers bij Judy, das bijna haar dood geworden dus dat durfde ik er sowieso niet meer onder te leggen. Naarmate we meer gingen trainen gingen we het blootsvoets niet meer redden en moest ik dus toch over naar een ander alternatief. Hoefschoenen overwogen, maar er zijn maar weinig ruiters die op hoger niveau nog met hoefschoenen lijken, dus dat was ook niet de ideale optie. En er zijn wel veel ruiters die op kunststof rijden :D dus ben ik me daarin gaan verdiepen.

Daarin had ik ook nog rekening te houden met Judy's kleine hoefjes, niet alle merken hadden kleine maten.

Duplo omdat het een ijzeren kern heeft, slijtvast is, flexibel en goede schokdemping geeft, en idd, ook heel goed helpt tegen uitglijden. Wel moet ik er bij zeggen dat het niet geschikt is voor paarden die biljarderen achter; die kunnen niet fijn lopen op duplo's.

Ik doe ongeveer 12 tot 15 weken met duplo's in het wedstrijdseizoen. Ze worden er dan wel na 6 a 7 weken opnieuw onder gelegd. Vaak gebruik ik in het seizoen een set 2x en bewaar ik het dan om in de winter "op" te gebruiken. Ik heb slechts 1x een afgetrapte duplo gehad, verder blijven ze super zitten.

Nat gras zelf geen last van gehad, ook heel veel in de bermen getraind zelf!

In principe kan iedere hoefsmid duplo's bestellen en onder je paard timmeren, maar het is wel behoorlijk anders dan standaard beslag. Ik vind het zelf wel fijn om een hoefsmid met meer ervaring ermee te hebben :)

En het enige nadeel wat ik kan bedenken is dat het wat prijziger is dan standaard beslag.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 14:09

Duplo is trouwens feitelijk geen kunststof beslag maar een composietbeslag. Kunststof met een metalen kern. De Cera's die mijn paard heeft vallen wel onder kunststofbeslag.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 15:42

Oke wat is het verschil in composiet beslag en kunststof?

Hoe duur kost jullie beslag?

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 15:47

Het verschil is dus dat composietbeslag een metalen kern heeft en kunststof beslag niet.
Dat maakt kunststofbeslag flexibeler en composietbeslag steviger/stabieler.

Ik betaal aan materiaal zo'n 20 euro extra bovenop het normale tarief voor beslaan. Rondom dan.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 15:49

Ah 20 euro is wel te doen. :j

Zo heb heerlijk gereden daarnet zeg. :) 6 km a 8.3 km per uur. Heerlijk reed hij, lekker over de rug, goed beengebruik in draf echt super zo lekker heeft hij buiten nog nooit gelopen! Kan wel merken dat ik meer dressuurmatig aan het trainen ben buiten, geeft weer hoop op minder blessures tijdens de endurance echt top! :)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 16:02

Super dat het goed ging, krijg je zelf ook altijd een goed gevoel bij :)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 16:04

Zeker weten. :D Eergisteren dacht ik nog ik moet in de bak gaan trainen en nu dacht ik heee zie je wel hij kan het ook buiten. :))

Attitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 20:52

Kunnen jullie ook vertellen welk beslag meer slijt? Ik rij nl veel asfalt en heb ook al eens gekeken naar de duplo's.
De prijzen voor een set valt ook wel mee. Hoe kan het dan zijn dat het per beslagbeurt duurder is dan een gewoon ijzer?

Ook iemand ervaring met het plakbeslag wat Esther verkoopt?

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 21:17

Mijn hoefsmid vraagt per duplo idd ook 5 euro per stuk, dus idd voor vierkant ook 20 euro er bovenop.

Ik heb geen cera's (waar Djilan mee rijdt) geprobeerd, dus kan niet zeggen wat harder slijt. Is ook weer per paard en per bodem verschillend...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 21:20

ik heb geen verstand van ijzers en beslag...pony kan nog steeds blootvoets,gelukkig.

Heb een lekker ritje gemaakt, 2 uurtjes weggeweest.
meneer moest echt op gang komen met zijn dikke pens, pffff...
Hij is echt behoorlijk rond, merk dat ie er beetje last van heeft.

En zelf had ik weer beetje last van doorrijden, of tenminste, het wordt bij mij snel schraal zeg maar eh, bij je bikinilijn...beetje ruw...

Gekke vraag misschien maar wat voor ondergoed dragen de dames?Tips?
(mag ook per pb)wat misschien fijner is voor lange ritten?

En zou een wollen seatsaver wat zijn?

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 21:24

Laatst was daar ook een topic over op het endurance forum! Naadloze ondergoed van de hema was erg favoriet. En bij mij zelf ook trouwens :P