Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

melody7

Re: Endomondo challenge: Bokkers Bokaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:16

Huh? Ik bedoel gewoon hoe je een rit die je niet getrackt hebt erin kunt zetten :)

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:25

melody7 schreef:
Huh? Ik bedoel gewoon hoe je een rit die je niet getrackt hebt erin kunt zetten :)

haha oeps miscommunicatie van mijn zijde

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 22:58

Oostenrijk lijkt me gaaf om een keer te rijden :) Maar voorlopig moet ik het doen met mijn duinen, strand en bos haha.

Ik ben ook een recreatieruiter, maar sta momenteel toch maar op plek 5. Nu komt dat wel door mijn werk (oa ritten begeleiden), maar dat seizoen is dadelijk ook weer over. En van de winter zal ik hoogstwaarschijnlijk niet heel veel rijden :)

Vanavond ook weer een rit begeleidt, valt alleen wel halverwege mijn telefoon uit wegens te lege batterij. Helaas net voor de derde en snelste galop, was wel benieuwd hoe hard we vandaag konden gaan! Maar helaas...
Ik heb de kilometers aangepast naar de juiste afstand en de tijd ook aangepast. De route is toch iedere keer hetzelfde :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 09:13

Sparky10 schreef:
maya kan je internet gewoon uitzetten dan en toch de app gebruiken ??

Jup, ik track nl ook in het buitenland, en dan laadt hij het later wel op. Dan zie je het niet live verschijnen in je overzicht, maar zodra je weer internet hebt. Is leuk hoor.. Bijv. deze van op vakantie : https://www.endomondo.com/workouts/371570101/5446904 gingen we naar Duitsland op vakantie, hebben we meer in de Nederlandse bossen gereden :))

mooney schreef:
Op het moment dat ik dan op 1 dag lees dat ik te langzaam ben met het verwerken en er weer oude koeien uit de sloot worden gehaald ivm valsspelers (waar ik weinig aan kan doen als ik niet 24/7 achter de computer wil zitten om politie te spelen), ben ik wel even klaar met de dingen die ik hier tijdens mijn vakantie zit te doen.

Het spijt me als je mijn opmerking over het valsspelen als een persoonlijke aanval richting jou hebt opgevat want dat was het absoluut niet. Het was puur en alleen gericht tegen degenen die in het verleden vals speelden. Zoals ik in mijn post ook heb uitgelegd is het verder uit mijn handen, dus maak ik me er niet meer druk om. Ik heb dit al diverse malen herhaald dat het jammer is dat mensen die behoefte voelen, maar dat het nou eenmaal zo is. Dus in plaats van mij eraan te ergeren kan ik beter mijn energie in iets anders steken. Namelijk kijken naar hoeveel lol ik er wel in heb :) Ik dacht dat ik helder was dat ik daarmee ook bedoel dat ik respecteer dat jij hier geen tijd voor hebt om daarnaar te kijken. Blijkbaar niet. Sorry.

Los daarvan, gezien de druk die je ervaart mbt deze challenge : is het mogelijk / een optie om extra beheerders in te stellen? Kan dat bij Endomondo?

Hoeveel mensen hebben we hier eigenlijk die geregeld in het buitenland rijden? :)

macha6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 10:31

Ik heb laatst op vakantie in Zweden een dagtocht gemaakt maar helemaal vergeten te tracken |o
Verder kom ik helaas niet veel in het buitenland..

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 11:13

Oke, het heet een challenge. Maar echt als wedstrijd zie ik het niet.

Voor mij is het leuk om met mensen mooie ritten te kunnen delen, te kunnen praten over allerlei leuks dat je meemaakt buiten met je paard, en nog zo wat. O ja, en je nog weer een keer extra trots te voelen dat je met zo'n fijn paard zoveel heerlijke km's buiten maakt.
En dat dan delen met mensen die ook graag buiten bezig zijn. Tuurlijk, de km's zijn leuk. Maar -voor mij in ieder geval- niet het doel op zich.

Erg fijn dat iemand de moeite neemt om de challenge op te zetten, en bij te houden. En helaas, ongedurige mensen zijn er altijd.

Ik hoop nog veel mooie ritten te delen hier, met ander enthousiaste mensen. Deze week voor mij even weinig buiten rijden. Morgen een demo verzorgen, en daar zat even wat extra tijd en aandacht in.
Volgende week weer lekker actief naar buiten. Zal paardlief het ook wel mee eens zijn.

Aangespannen is ook al weer veel te lang geleden, dus misschien dat volgend weekend maar weer eens doen.

Voor de leuk even een paar fijne buitenfoto's van mijn rij-omgeving. .

Afbeelding

Afbeelding

Dit is van een kort ritje (aangespannen) afgelopen voorjaar. (24 mei geloof ik)
Afbeelding

Afbeelding

Ach, en de ruiterpaden worden bij mij in de omgeving niet zo heel veel gebruikt. Dat betekent dat de paden soms een tikkeltje overgroeit zijn, en dan kan het dus gebeuren dat je met een eenhoorn thuiskomt. (Door de klissen)
Afbeelding

en met het hoofdstel af:
Afbeelding

Zoefken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:10

Hihi, wat een mooie eenhoorn heb je daar! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 15:55

Whaha, een spontane eenhoorn :D

Moet zeggen dat ik wel even met verbazing heb bijgelezen .. wordt er nu echt valsgespeeld met iets als dit? Waarom in hemelsnaam? Het is niet dat je er iets mee wint ofzo.. of dat je leven er vanaf hangt :+

Chouchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 17:30

Ja helaas werd er vorige keer behoorlijk vals gespeeld, voornamelijk door de app aan te zetten als er in de bak werd gereden of als er werd gewandeld of gefietst, wat toen nog niet mocht. Het is natuurlijk leuk om bovenaan in de ranglijsten te komen, prijs of geen prijs, dus dan wordt er alles uit de kast getrokken! Om het voor iedereen leuk te houden is eerlijkheid dus wel fijn, maar je kan natuurlijk niet iedereen controleren.

Ik ga morgenmiddag weer voor het eerst na mijn vakantie een ritje maken :) Mijn merrie was de eerste paar dagen na mijn vakantie erg onrustig door een net gearriveerde ruin op stal die pas 2 weken eerder gecastreerd was. Daar reageerde ze erg sterk op en er was niks met haar te beginnen. Inmiddels gister en vandaag al zonder problemen uit de wei gehaald en gelongeerd, dus morgen wel weer tijd voor een ritje!

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 17:55

Bij mij was vorige indd ook 1x in de bak ( toen deed ik nog niet mee met de challenge) en niet uit de challenge gehaald

Doe ik niet meer hoor en stond op plek 57 ofzo

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:20

maya oh handig joh! ga ik zeker dan proberen haha ,

die eenhoorn geniaal !

ik heb 1 keer in de bak hem aangehad voor me zelf omdat eh niemand graag bij mij in de bak gallopeerd en ik niet snapte waarom haha, hij gaat in de bak 20km per uur hihi nu snap ik het gewoon wel whaha ...

vandaag bijna helemaal kortgewiekt helaas door het dazen seizoen moest die wel een halsdeken om , mja nu kort *slik* en gelongeerd ... was ook wel weer is nodig haha

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 18:27

Hallo allemaal!

Ik ben eindelijk terug van vakantie en heb deze week dan ook meteen de eerste km gemaakt *\o/* !

Gisteren een buitenritje met de pony wat resulteerde in +/- 8.5 km. Voor haar is dat een kort rondje maar we moeten ook weer een beetje opbouwen natuurlijk (voor mijn kont/spieren). Het viel me op dat er super weinig dazen zaten!!

En vandaag dan een uitstaprondje met mijn nieuwe paardje. Hij is het helemaal niet gewend om alleen buiten te rijden (of toch niet in onze omgeving waar allemaal enge koeien staan - heel anders dan bij zijn oude eigenaar natuurlijk) dus met hem ga ik heel langzaam opbouwen en meer zelfvertrouwen maken.

Beetje te laat kwam ik erachter dat ik in de vakantie natuurlijk ook heb paardgereden (in Polen) maar toen had ik mijn GPS horloge niet bij en niet aan gedacht dat dat ook zou kunnen meetellen in de challenge natuurlijk -O- . Maar nu begint het dus echt voor mij!

Ik heb een Garmin Forerunner 210 (voor degene die dat heel lang geleden heeft gevraagd) en hij geeft om de km de 'rondetijd' aan. Ik ben nog aan het zoeken hoe ik die uitzet maar kan het niet vinden (ook niet met de eerder gegeven tip).
Ook doe ik de gegevens uploaden via de garmin site, maar daar staat alles in miles.. dat is natuurlijk ook stom..

Ik sta nu ergens op plaats 73 ofzo maar deze week komen er nog km bij! Ik hoop dat ik uiteindelijk in de top 10 terecht kan komen!

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 19:03

Vandaag was het (een beetje) droog! En ik had tijd.
Dus gelijk de kans gepakt en een heerlijk ritje naar de duinen gemaakt. Echt super genoten weer :)

Afbeelding

Afbeelding
Mooie paarse heide! (valt beetje weg door het roze oornetje)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 19:06

Wat gaaf dat je dichtbij de LDD staat! Echt een gaaf gebied om te rijden :))
Hoe krijg jij die maximale snelheid erbij? Dat wil ik ook maar ik krijg dat steeds niet..

Ik heb iets van 6 km door de regen gestuitert vandaag, Mel schrok overal van omdat alles bewoog door de regen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 19:10

Dat is bij iPhone alleen volgens mij.

Ldd is ook maar FF bijzonder hoor, die paden zijn nu echt drama. Vind het juist nu fijn bij ons dat de paden zo goed blijven :)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 19:14

Ohh is dat daar slecht ja? Dat had ik bij zo'n plek dan weer niet verwacht..
Hier kun je ook altijd rijden, oisterwijkse bossen zit in de rondjes die ik rij één stuk waar altijd modder is bij regen maar dat stelt weinig voor, de zandpaden zijn met een beetje zigzaggen ook prima te doen :+

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 19:23

ik heb geen iphone. In dit geval via mijn laptop op endomondo een screen shot gemaakt :)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 19:28

Kun je Endomondo aan je laptop koppelen en zie je dan meer? Dan moet ik dat ook eens doen, ik wil weten hoe hard Mel kan :) In rengalop voelt het soms echt alsof je er bijna af waait :')

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 19:44

Je kunt ook gewoon naar de site van endomondo gaan, www.endomondo.com en dan inloggen :) Kun je dat soort dingen precies zien :)

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 19:47

Dankje! Super leuk om dat zo te zien :D

Bij de 20e staat dat ze 70 km per uur heeft gehaald, dat kan nooit _O-

Gisteren 30 km/h, dat klinkt al aannemelijker :P

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 20:16

@mooney Geniet van je vakantie! en maakt toch helemaal niet uit als je later pas weer gaat toevoegen. Wat je getrackt hebt vanaf augustus telt toch gewoon mee ook al worden ze pas later toegevoegd. Moeten ze alleen ff iets meer geduld hebben voor ze zichzelf zien in t lijstje, da's toch niet zo erg?!

Gewoon aangeven dat je op vakantie bent en je vanaf ... datum weer mensen toe gaat voegen :)

Verder hier trouwens ook een gewone recreatieruiter /3 die zo'n 2-4x in de week in t bos gaat rijden e.e.a. afhankelijk van drukte op werk/ tijd die ik heb en tot hoe laat t nog licht is enzo :7
Meestal zijn het maar ritjes van zo'n 6-8km en af en toe er een keertje zo'n 3-4u op uit en dan meestal 1 of 2x per jaar een weekend met meerdere ritten en/ of een trektochtweekend :z 8-)

Ik zie de challenge verder trouwens niet echt als wedstrijd :o meer om gewoon te zien "waar we staan" tussen alle buitenrijdende bokkers :D 8-) maar ga er echt niet anders voor rijden of zo :+
Endurance-ruiters in de hogere klasses zullen inderdaad wel bovenaan uitkomen (mits geen blessures e.d.) want die rijden in 1 weekend waar ik denk gemiddeld zo'n 2mnd over doe :=
Verder dan ook nog ruiters die met meerdere paarden rijden, maar dat maakt me helemaal niet uit :)
Juist leuk om te zien dat ik dan alsnog bijna in Top 40 zat en nu rond 30 met voor en erna allemaal maar paar km's verschil :D
en ik ben dan wel een jaar-rond-buitenrij ruiter :D helaas vorig jaar door omstandigheden op stal bijna 3mnd niet buiten mogen rijden, maar hopelijk dit jaar dus wel gewoon =:) dus wie weet haal ik dan wel de Top 30 := 8-)

Heb er trouwens zelf voor gekozen om mijn wandel-kms met mijn jonkie niet mee te tellen ;) want ik vind het leuker om te zien waar ik sta met alleen het buitenrijden :)

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:03

gaaf die heide! ik wil snel ook weer de hei op kijken hoe de kleur nu is haha

70 km per uur?? die is vast vergeten dr ding uit te zetten inde auto ...

in mijn profiel staan wel hei foto's denk ik haha

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:09

Hahaha nee mn gps deed het de eerste dag niet denk ik, zaten ook erg vreemde hoeken in die niet klopte bij de route :+

Met 'ze' bedoelde ik de pony, die rijd geen auto :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 23:02

jojoni schreef:
Ik heb een Garmin Forerunner 210 (voor degene die dat heel lang geleden heeft gevraagd) en hij geeft om de km de 'rondetijd' aan. Ik ben nog aan het zoeken hoe ik die uitzet maar kan het niet vinden (ook niet met de eerder gegeven tip).
Ook doe ik de gegevens uploaden via de garmin site, maar daar staat alles in miles.. dat is natuurlijk ook stom..

Raar, ik heb die ook dacht ik (zou moeten kijken voor de zekerheid maar ben momenteel op vakantie :P ) en had dat eerst ook volgens mij, maar heb dit toch kunnen afzetten. Herinner het mij al niet meer goed :')

Dat van Garmin ga ik ook eens moeten bekijken, dacht dat ik wel gewoon in km's had maar zie nu dat heel die site is verandert dus dat ga ik thuis even rustig eens opnieuw moeten ontdekken :')

_HS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 20:22

Ik zal me ook eens komen voorstellen.
Lees al mee vanaf december (niet met de eerste challenge meegedaan) en heb me voor de tweede challenge aangemeld.

Ik ben een recreatieruiter/menner en probeer elke week 1-2 keer buiten te rijden. Op een Haflinger van mijn werk of een bonte D-pony van mijn vriendin.
Zelf heb ik 2 Welsh A ponies die komend voorjaar 3 jaar worden en dan beleerd worden voor de wagen.

Afgelopen week met 3 vriendinnen een trektocht over de Veluwe (groot gedeelte van de Veluwetrail) gemaakt met een tweespan Haflingers en een huifkar, dus aardig wat kilometers erbij kunnen rijden.