Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Babeth schreef:Rijden met een handpaard valt reuze mee, mits de paarden getraind zijn. Ik reed in IJsland regelmatig met 2 handpaarden, zelfs een keer met 3 handpaarden. Maar dat werkt alleen als ze getraind zijn, anders word je zo van je paard getrokken.
josien_m_ schreef:Als je trekt, lopend of te paard, vermijd je uiteraard die wegen! Je zoekt de rust en hebt geen haast. De weg is toch lang.
connie64 schreef:wow dat is een lang antwoord van je brann maar ook vele vragen en veronderstellingen.
Zoals je in het topic kan lezen gaat de ts de komende jaren deze reis niet maken!
Ze zijn de komende (zeker 5)jaren bezig met allerlei info te verzamelen.....
Danielleeee_ schreef:Mooie post van Brann, helemaal omdat daar ook een stuk ervaring in zit en het dus laat zien hoe het echt is in Mongolië. En daarbuiten ben ik het nog steeds eens dat ik het niet eerlijk vind om dieren mee te nemen in zo'n dodemanstocht uit eigen belang, terwijl het niet nodig is.
Inderdaad, eerst een kortere trektocht naar een land als Polen (waar je nog wel leven tegenkomt onderweg) lijkt me een verstandiger plan om zo te leren wat een paard al dan niet allemaal nodig heeft onderweg.
er is daar geen technologie, geen elektriciteit, geen bebouwing, geen wegen, geen mensen (dorpen, steden).