Sinelia schreef:Ik heb gisteren ook een reflecterende uitrijdeken gekocht. Deze valt heel erg op.
Bij daglicht wel, ja en ook als je een pony tot ongeveer 1.40 hebt.
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Sinelia schreef:Ik heb gisteren ook een reflecterende uitrijdeken gekocht. Deze valt heel erg op.
sandratien schreef:[Oh HC, kom nu alstjeblieft niet weer met onzin als: Je moet dermate getraind zijn dat je nooit van je paard valt,....
).
idefix4 schreef:Mijn veiligheid zijn een mede-ruiter, een mobiele telefoon en mijn cap. (Bijna niemand noemt die hier en de bodyprotector wel. Vreemd!) Mijn paardje krijgt altijd een martingaal om, omdat hij nog wel eens het bit wil vastpakken. Maar ja, ik kom nauwelijks op de openbare weg, wel in de bossen.
Wanneer iemand mij daarmee op een bosweg achterop komt ziet die reflexmatig iets incorrects
Zal ook reflexmatig naar de verkeerde kant uitwijken. 
Huertecilla schreef:Wanneer iemand mij daarmee op een bosweg achterop komt ziet die reflexmatig iets incorrectsZal ook reflexmatig naar de verkeerde kant uitwijken.
Ik heb zelf met mijn terreinmotorfiets hierdoor al eens rechts in een greppel gelegen. Met de auto had ik achterop de ruiter gezeten.
hc
mawaikee schreef:Dus als je rechts een rood licht ziet wijk je uit naar links, maar als je rechts een wit licht ziet wijk je uit naar rechts?
Citaat:Daarnaast is er een duidelijk verschil tussen het licht wat van reflectie materiaal afkomt, en licht van een lamp, wat iedere weggebruiker zal herkennen.

Bandida schreef:Maar groene lichtjes op de benen zijn ook in strijd met de verkeersregels, in feite mag je alleen maar niet-knipperend wit vanvoor, en niet-knipperend rood vanachter hebben als licht.
lichtjeBandida schreef:Voor ruiters zouden ze eens wat moeten uitvinden dat binnen die beperkingen licht draagbaar en makkelijk is, en gewoon goed veel licht maakt.