ik durf niet op buitenrit, maar wil het zo graag.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nyah

Re: ik durf niet op buitenrit, maar wil het zo graag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 20:52

is dat een soort van kalmerings middel oid?

boytjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 09:29

Ik ben vorige week 2 keer buitenwezen rijden met me paard.Ik was wel een beetje gespannen in het begin was de eerste keer.
Ging met iemand mee die vaker buiten rijd die pony is al meer gewend het ging goed.Ik denk dat je gewoon er overheen moet zetten.Van uitstel kom afstel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 20:41

ik vind niet dat van uitstel, afstel komt, ik ben iemand die vooral lekker relaxed wil rijden en als ik gepusht wordt gaat het al helemaal fout omdat ik dan heel erg zenuwachtig wordt!

ga oefenen met je paard, eerst lekker wandelen en neem iemand mee op buitenrit in stap maar doe geen dingen waar je nog niet klaar voor bent

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 17:46

Ik ken je probleem. Nadat ik met een andere pony een ongeluk buiten had gehad. Durfde ik met de nieuwe makke pony ook niet naar buiten.
Ik heb een super lieve en relaxte vriendin die is denk ik de eerste drie maanden met me mee gegaan. Eerst lopend naast imke aan het touw. Toen ging ze op de fiets mee. Imke weer aan het touw, gewoon voor mijn gevoel vond ik dit fijner.
Wat vooral scheelde was dat deze vriendin heel goed aan mij zag wanneer ik gespannen werd. Zij wees mij hier dan op. En zei mij rustig door te ademen. Zij stelde me echt op me gemak.
daarna ben ik alleen op pad gegaan. Als ik het niet vertrouwde dacht ik altijd aan wat mijn vriendin zei. En als ik het niet meer onder controle heb stap ik even af en loop ik een stukje mee.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 17:58

Heel herkenbaar.. Ik ben op schriktraining geweest dat was al super. Ik merk dat ik ook vaak innelijke onrust heb en gebruik dan idd de spray van de Bach Bloesem Therapie Rescue Remedie... Werkt super en je wordt er lekker relax van.. Alle beren blijven in het Berenbos en alle koeien tijgers en bakspoken op stal.

En vooral met iemand naar buiten gaan die je voor 200% vertrouwd. Dan komt het wel goed.