Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jeaulijn schreef:0Whisper0 schreef:Toevallig heb ik hem net verlengt. Ik heb hem 10 jaar geleden gehaald ( toen ik 9 jaar was hihi) En heb hem echt nog nooit nodig gehad. Maargoed ik blijf hem wel steeds verlengen. Maar die foto die erop staatdie mag best wel vervangen worden. Ik lijk er niet eens meer op hihi
Met 9 jaar? Ik dacht dat je 12 moest zijn om op te mogen..
Dat met die foto heb ik ook, maar iedereen heeft het over een pasje, is het net als een rijbewijs tegenwoordig ter grootte van een pinpas of is het nog steeds dat niet handige formaat?
Nadya schreef:Hahaha, ja, dat van die aftekeningen snap ik ook niet. Leuk om te weten, maar wat heeft het in godsnaam te maken met veilig buiten rijden?????![]()
Ik heb overigens een paar jaar geleden een aanvaring via email gehad met iemand van de SRR. Ik had ze gevraagd of ik bitloos met mijn paard het examen kon doen. Aangezien ik tegenwoordig alleen met hem buiten rij. Nou, ik kreeg me een onzinargumenten terug waarom dat niet kon, blablabla. Dus toen vroeg ik wat de meerwaarde is om het op een manegepaard te halen, als ik alleen met mijn eigen paardje bitloos buiten ga rijden.
Had ze geen antwoord op en ik moest zelf maar weten wat ik deed in mijn vrije tijd.![]()
Tja, dan ben ik uitgepraat, hoor.![]()
Inmiddels schijnt het wel te mogen met een medische verklaring van je DA.![]()
Dus er zit schot in de zaak.![]()
Jeevan schreef:Jeetje wat een onzin idd... Ik rijd ook bitloos en waarom zou dat niet mogen? Omdat er dan geen rem of stuur op zit? kom op...
Snel een DA vinden die vóór bitloos is dan als je het wilt halen
Miran schreef:Ik heb hem nu een jaar of 12 en verleng hem alleen maar om de kans dat ik nog eens in een gebied wil rijden waar het verplicht is, of de kans dat ze het toch ooit op grotere schaal gaan verplichten. Maar in al die tijd heb ik hem nog nooit gebruikt, die verzekering geloof ik ook niet in. Ik vind het alleen zonde om hem te laten verlopen...
Citaat:vind het nog niet eens zó gek, een ruiterbewijs, als ik zie hoe weinig mensen op Bokt al weten dat je wandelaars en andere ruiters en aanspanningen in stap hoort te passeren. Dat regeltje staat notabene op het ruiter/koetsiersbewijs zelf...
Sjolvir schreef:Vond toen wel grappig dat er in het theorie gedeelte vragen zaten,
met antwoorden die niet klopten..
Wij hebben uiteraard gewoon de niet kloppende antwoorden uit
ons hoofd geleerd en ingevuld... (zodat we slaagden)
Sjolvir schreef:Overigens vind ik het zo gek nog niet dat je bij het ruiterbewijs ook
iets moet weten van het exterieur... Blijf me vaak verbazen over hoe
weinig paarden eigenaren soms zelfs weten over paarden...
exterieur... ziekte .. (zelfs sommingen nog nooit van koliek gehoord..)
toch handig om daar minstens iets... van te weten..
Bij het koetsiersbewijs moest je ook allerlei typen rijtuigen kunnen herkennen..
Nuttig??? geen idee..... maar als je dan toch ment.. misschien wel passend
dat je ongeveer weet wat je tegenkomt.... dus in ieder geval intressant..
Caribe schreef:Ik heb me ruiterbewijs een maand geleden gehaald. Bij ons in het bos heb je een
ruiterpas nodig. Die krijg je alleen als je een ruiterbewijs hebt. Dus voor mij was
het wel nodig... heb geen zin in een boete.
http://www.gnr.nl//index.cfm?vid=8DFFD6 ... C6C843347A
ikke schreef:Miran schreef:Ik heb hem nu een jaar of 12 en verleng hem alleen maar om de kans dat ik nog eens in een gebied wil rijden waar het verplicht is, of de kans dat ze het toch ooit op grotere schaal gaan verplichten. Maar in al die tijd heb ik hem nog nooit gebruikt, die verzekering geloof ik ook niet in. Ik vind het alleen zonde om hem te laten verlopen...
Dat op grote(re) schaal invoeren zal wel loslopen, maar als je wat aktiever wordt bij de NVVRloop je een zeker risico, hoewel ik in al die twintig jaar NVVR nog nooit in een gebied ben geweest waar het verplicht is.