Paard mee op vakantie, hoelang in de trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Joltsje

Re: Paard mee op vakantie, hoelang in de trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 13:03

wij gaan in oktober ook een weekendje weg met de paarden. 3 a 4 uur rijden denk ik..

vorig jaar 2 uur onderweg geweest. was geen probleem. eenmaal op de snelweg, dachtik dat er geen paarden meer in zaten haha.

persoonlijk ga ik liever zonder reisbandages.. ik heb wel eens het gevoel of hebben ze er echt een hekel aan. (heb meestal strijklappen en peesbeschermers bij een lange rit.)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:45

Olster4ever schreef:
Hilde_q schreef:
fijn topic is dit Lachen
Ik ga over 5 weekjes op vakantie met paardlief Lachen

Dat is 3-4 uur rijden, mij hebben ze ook de tip gegeven om ze er niet uit te halen want de paarden worden er alleen maar onrustiger van Ja

Wij stoppen een keer om te eten en de rest rijden we zo veel mogelijk Knipoog
Ik hang een hooinet in de trailer en neem een emmer mee met 1.5 liter waterfles maar ervaring is dat de paarden niet veel drinken op de trailer Knipoog

Ikke: moet ik nog iets meenemen of iets zeker niet vergeten ? Lachen

Doe je wel bescherming om anders heb je een bont paard als hij zij de trailer uit komt

Hoezo?? Ik heb nog nooit een bont paard gekregen van reizen zonder bescherming.

@Hilde_q: Volgens mij ga je goed voorbereid op reis (of ben je ondertussen al?).

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:56

nee over 2 weekjes Lachen
bescherming gaat voor de zekerheid mee maar als het 30 graden is kan het meer kwaad dan goed doen denk ik Knipoog

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 15:57

In dat geval zou ik zeker geen bescherming omdoen. Veel te warm.

Mijn paard draagt uberhaupt hooguit springschoenen op de trailer (omdat hij nog wel eens lomp op zijn kroonrand wil gaan staan). Maar nooit iets om zijn benen. Zit vaak alleen maar in de weg en gaat broeien, zeker als het warm is en/of op langere afstanden.

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 22:07

juist daarom, ik heb peesjes bij + strijklappen wil ze heel druk zijn maar lieste gaat er niks om, ze moet maar leren om op eigen benen te lopen Nagelbijten / Gniffelen

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 22:43

ik ben met mijn paard naar frankrijk toe geweest.
heenweg was 10 uur rijden en de terug weg 12 uur rijden.
ik had een baal hooi mee en een jerycan water
hooi heeft ze veel gegeten maar water wilde ze niet drinken.
we zijn om de 2 uur gestopt.
paard ging dan plassen omdat ze dan niet kunnen in een rijdende trailer.
ik had wel trailer beschermers om.
als je paard erg onrustig is kun je bij de drogist rescue spray van bach halen. ik sprayde het in de mond toen ze er net in stond en onderweg als ze druk werd, en vlak voor we er haar der uit haalde . heeft erg goed gewerkt.

hier de website misschien heb je er wat aan.
http://www.careforpets.nl/rescue%20spray.html

ik zelf sprayde 2x in de mond. dat is voldoende.
(ik heb dit op advies van mijn ostheopaat gedaan.)

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 10:56

Twee weken geleden was ik op vakantie met paard op de Veluwe.
Woon zelf in Zeeland (onderste deel), dus ruim 3 uur met de trailer.
Helaas wat files, maar ik heb een vader die super anticipeert daarop. We reden dus constant in principe.
Paard kwam na zowel heen als terugreis enorm fit van de trailer af. Viel me eigenlijk veel mee Lachen

Anneeet4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 22:14

meestal willen paarden geen water drinken als ze in de trailer staan. ik heb gehoord dat als je er dan een klein scheutje siroop bij doet dat ze het dan sneller drinken. ik ga over 2 dagen op vakantie met mijn pony en we gaan het maar gewoon proberen Haha!
en over de bescherming hoe warm het ook is je kan toch altijd maar beter transportbeschermers om doen denk ik.. paarden moeten zich vaak goed staande houden in een trailer en als ze dan een keer een stapje verkeert zetten is het maar beter als ze bescherming om hebben denk ik.. Knipoog

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 22:36

Anneeet4 schreef:
meestal willen paarden geen water drinken als ze in de trailer staan. ik heb gehoord dat als je er dan een klein scheutje siroop bij doet dat ze het dan sneller drinken. ik ga over 2 dagen op vakantie met mijn pony en we gaan het maar gewoon proberen Haha!
en over de bescherming hoe warm het ook is je kan toch altijd maar beter transportbeschermers om doen denk ik.. paarden moeten zich vaak goed staande houden in een trailer en als ze dan een keer een stapje verkeert zetten is het maar beter als ze bescherming om hebben denk ik.. Knipoog

Kwestie van kunnen sturen? Als jouw paard moet "werken" om zich staande te houden in de trailer, dan moet je in een hoekje gaan zitten en je heel erg diep gaan zitten schamen!

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 08:14

ikke schreef:
Anneeet4 schreef:

Kwestie van kunnen sturen? Als jouw paard moet "werken" om zich staande te houden in de trailer, dan moet je in een hoekje gaan zitten en je heel erg diep gaan zitten schamen!

juist vind ik ook Knipoog
Gisteren is nienke ge-ent en de eigenaar had per ongeluk het schot uit het 2 paards trailer gehaald, mijn chauffeur reed daarmate goed dat ik nienke niet een keer heb horen schuiven en nee ik had geen transportbeschermers omgedaan * wel peesjes voor het op en af laden* Ik vind dat met dit weer niks of ben ik dan zo naïef ? Bloos

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 08:17

wij zijn met de vrachtwagen naar spanje gereden je kan beter in 1 x door rijden behalve als je moet plasse natuurlijk ..

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 14:20

Hilde_q schreef:
juist vind ik ook Knipoog
Gisteren is nienke ge-ent en de eigenaar had per ongeluk het schot uit het 2 paards trailer gehaald, mijn chauffeur reed daarmate goed dat ik nienke niet een keer heb horen schuiven en nee ik had geen transportbeschermers omgedaan * wel peesjes voor het op en af laden* Ik vind dat met dit weer niks of ben ik dan zo naïef ? Bloos

Nee, je bent hierin niet naief maar juist heel verstandig Knipoog
(met name met de keuze van je chauffeur OK dan! )

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 00:13

okee gelukkig Lachen
natuurlijk zijn die dingen uber chique maar heb het idee als ik mijn dikke winterboots aan doe dat mijn benen eraf broeien Knipoog dus lijkt me niet fijn voor nienke Lachen

Mijn chauffeur vertrouw ik honderd procent, die rijdt liever een uur te lang dan te snel Lachen