Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Kingsley2 schreef:Het is helaas op de meeste plekken in Nederland nog niet verplicht. Ik vind dat, dat wel zou moeten gebeuren.
Want er gebeuren nog steeds te veel ongelukken met paarden en ruiters.
Vooral met ruiters die eigelijk nog te weinig ervaring hebben en die dan gaan buiten rijden.
Kingsley2 schreef:Mijn man zegt ook altijd ik heb hem niet nodig, nou ik hoop dat het gauw verplicht wordt dan zal hij er ook aan moeten geloven. hahahahahaha Gelukkig kan hij goed rijden en weet hij teminste goed de verkeersregels. Ook al zit een ongeluk in een klein hoekje maar dat geld ook als je een ruiterbewijs hebt.
Kingsley2 schreef:Verkeersregels is namelijk ook één van de problemen ruiters (onervaren) weten vaak ook niet goed de regels in het verkeer. maar zo zijn er ook de automobilisten die op het gebied van paarden en ruiters ook nog heel wat te leren hebben.![]()
Want s'ommigen automobilisten zijn erg ascociaal.
Kingsley2 schreef:wij gaan elk jaar naar kootwijk volgens het vvv daar is het verplicht op veel plekken op de veluwe maar ze controleren niet. Dus iedereen kan gewoon nog steeds rijden op de veluwe zonder ruiterbewijs maar als je hem hebt zou ik hem toch zeker meenemen.
Kingsley2 schreef:Dat is precies het zelfde discusie wel of geen cap op!!!!!!!!!!!!!
runningkawa schreef:OP verschillende paarden bij het ruiterrijbewijs rijden....tja...daar raak ik niet van onder de indruk...
Zijn gewoon allemaal manege paarden, en deze wil ik niet afkammen, geen meer geweldige paarden dan manege paarden...maar die vallen gewoon allemaal in de categorie braaf...manege eigenaar kan zich geen ongelukken veroorloven...
Dus 0 meerwaarde naar mijn idee
runningkawa schreef:Ik ken het nivo van het ruiterbesijs...dus ja, daar kun je wel over oordelen
Dat nivo is triest laag bij wat er allemaal slaagt
Daarom heeft het ook geen toegevoegde waarde