Buitenrijmogelijkheid: wat is dat voor jou?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

fojoe

Re: Buitenrijmogelijkheid: wat is dat voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 20:50

ik zit nog erger dan poes, in een driehoekje tussen twee 90km-wegen en een snelweg Clown
niet meteen een droomplaatje, maar we rijden ook lekker buiten.
na een stukje op de ene 90km-weg kan ik zo op de boereweggetjes of op de parallelweg naast de andere 90km-weg, da's een prachtig lang stuk met een brede berm.
gelukkig heb ik een bomproof knollietje ... Haha!

Martiine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 20:54

Ik zet met m'n paardje zo'n 5 minuutjes stappen van het bos vandaan met ge-wel-dig-e ruiterpaden! Super mazzel dus.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 21:03

Leuk topic! Ik zit met de stal midden tussen de huizen aan de enige weg die naar Zandvoort gaat. Kan je dus nagaan dat die weg verschrikkelijk druk is, vooral in de zomer als het mooi weer is en heel Nederland massaal naar het strand verhuist.
Maar ik ga even een boel mensen heel jaloers maken want.... ik heb een eigen uitgang die rechtstreeks naar de duinen gaat via een ruiterpad, langs een fietspad, en je bent dan in ongeveer 15 minuten in de duinen. Het strand ligt op ongeveer 45 minuten en als je een klein "rondje" wil, zijn er div. mogelijkheden. Dan zit ik ook nog eens op 10 min van het wedstrijd terein van de N.H.R.V dus op loop afstand van de wedstrijden!!
Gemeen he???

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 21:07

Kwijl ruilen? Haha!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 21:23

Als ik sommige verhalen zo lees word ik wel een klein beetje jaloers hoor...

Onze stalletjes staan midden in een woonwijk, dus eerst 10 á 20 minuten door de wijk sjouwen of langs de dreven voor ik in de buurt van bosachtige dingetjes kom. We hebben ook wel twee parkjes in de buurt maar die zijn heel klein en echt niet gebouwd op paarden, bovendien schrikt iedereen zich rot als je met zo'n megahond aankomt.
Om bij het ruiter/modderpad te komen moet ik een half uur rijden, helaas zijn de dichtsbijzijnde paden meestal in slechte conditie. Of drassig, of met diepe gaten. Wel is er een heuvel en een zandpad waar we nog wel veel lol kunnen trappen. Andere bossages zijn in principe verboden voor paarden.

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 21:26

bij ons is het ongeveer een half uur draven dan zit je in een redelijk groot bos, dan heb je op 20 minuten stappen een ander klein bos, verder hebben wij wat parkjes en veldjes en weggetjes maar niet bijster veel

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 21:28

Ik voel me steeds rijker!!!! Haha! Haha! Haha!

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 21:31

vind je het gek Clown

jut87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 10:04

Onder een beetje goede buitenrij mogelijkheden versta ik een stuk natuur, bos/heide waar je een redelijk eind kan rijden. Dat zijn ideale omstandigheden natuurlijk. Helaas is Nederland klein en nogal vol en is dat niet overal mogelijk.
Maar langs het fietspad lopen (waar het niet al te druk is) kan ookprima en net zo leuk zijn.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 10:18

aerdenhout1 schreef:
Leuk topic! Ik zit met de stal midden tussen de huizen aan de enige weg die naar Zandvoort gaat. Kan je dus nagaan dat die weg verschrikkelijk druk is, vooral in de zomer als het mooi weer is en heel Nederland massaal naar het strand verhuist.
Maar ik ga even een boel mensen heel jaloers maken want.... ik heb een eigen uitgang die rechtstreeks naar de duinen gaat via een ruiterpad, langs een fietspad, en je bent dan in ongeveer 15 minuten in de duinen. Het strand ligt op ongeveer 45 minuten en als je een klein "rondje" wil, zijn er div. mogelijkheden. Dan zit ik ook nog eens op 10 min van het wedstrijd terein van de N.H.R.V dus op loop afstand van de wedstrijden!!
Gemeen he???

Hee.. dit ken ik. Haha! We zitten bijna in dezelfde situatie... Ware het niet dat wij dan weer eerst een woonwijkje door moeten en daarna die enige weg die naar Zandvoort gaat moeten oversteken bij een behoorlijk druk kruispunt. O ja, en dan moeten we ook nog onder een station door. (En langs een manege waar de paarden nog wel eens érg vrolijk worden als ze ons horen en zien. Tong uitsteken Knipoog )
Maar goed, de pony's zijn erg verkeersmak en braaf, dus qua rijden maakt het voor ons niet zo heel veel uit dat we eerst door een druk stukje moeten om vervolgens te kunnen genieten van de paden die Aerdenhout1 hierboven beschrijft.

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 10:59

Ik ben met 15 minuutjes stappen in de Holterberg. Is echt een super groot natuurgebied. Als je daar 5 uur in rijdt ben je er nog niet doorheen... Haha!

Arlette1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 11:03

buitenrijden kan idd overal maar moet er toch niet aan denken om alleen maar een berm te hebben om buiten te rijden. voor mij is een bos echt een eis om te hebben!

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:07

Aangezien ik een recreatie ruiter ben maakt het voor mij ook niet uit om door een dorp te moeten of grote stukken langs de weg.
Volgens mij kan je altijd buitenrijden als je dat wilt.

Wel heb ik gelukkig het voordeel dat mijn wei midden in een dal van 5 omliggende bergen ligt waar ik uren, zelfs dagen kan rijden zonder over een drukke weg te moeten.
Met vele mooie gangbare paden en zonder verkeer en vooral een fantastish mooie natuur Haha! .

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 13:39

blensink schreef:
Wel heb ik gelukkig het voordeel dat mijn wei midden in een dal van 5 omliggende bergen ligt waar ik uren, zelfs dagen kan rijden zonder over een drukke weg te moeten.
Met vele mooie gangbare paden en zonder verkeer en vooral een fantastish mooie natuur Haha! .

Oeiiiii... nou ben ik van nature niet snel jaloers maareh.... Wow!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-08 16:58

Fojoe: jij bent van dichtbij Lachen

Mereltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 19:42

Citaat:
Gemeen he???

Ja nu word ik inderdaad jaloers hihi...Het lijkt me echt heerlijk om met je paard uit te waaien aan het strand! Haha!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 19:50

vanaf onze wei kun je zo de polder in.
en als je de straat uit rijd (ongeveer 10 min, 60 km weg) zit je in het bos. vanuit dat bos kun je weer door naar een groter bos.

onder uitrijmogelijkheden versta ik wel een stuk natuurgebied.
ga met mijn paard echt niet voor de lol langs allemaal drukke wegen rijden.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 16:28

Ik moet eerst via een rustige weggetje (Zandpad of boerenweggetje )
Dan moet ik over 80km weg. dan pas kom je bij een bos.
Je kan hier leuk buitenrijden maar natijd verveelt het wel!

Madilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 17:37

Waar ik woon kan je alleen dan door een dorp rijden.(Dicht bij Amsterdam)
En daar is het echt niet leuk.
Maar ik ga wel altijd met de trailer naar het Amsterdamse bos Knipoog

Madilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 17:38

Mereltje_ schreef:
Citaat:
Gemeen he???

Ja nu word ik inderdaad jaloers hihi...Het lijkt me echt heerlijk om met je paard uit te waaien aan het strand! Haha!

Lijkt mij ook heerlijk Haha!
Ruilen ?! Bloos

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 17:50

Toen onze haflingers nog bij de manege stonden konden we door de woonwijken rijden en ook nog in een redelijk grot park, maar sinds de bebouwing steeds verder de kop op steekt, werd er steeds meer van het park afgeknabbeld. Dan is er nog de mogelijheid van het strand zo'n 15 min. met de trailer maar dat vind ik teveel werk en dan kies ik wel voor rijden in de omgeving. Ook heet recreatiegebied is een mogelijkheid, alleen jammer dat je die moet delen met heel Nederland op de fiets, in een boot,met Nordicwalkers of rollerskaters, iedereen wil tegelijkertijd van zijn hobby genieten. Nu staan de paarden aan huis en zijn we een paar 100 mtr. van het bos verwijderd, de ultieme wens van iedere ruiter/amazone denk ik, maar raar maar waar toen we die mogelijkheid niet hadden,toen reden we veel vaker op onze paarden buiten en gingen we veel vaker met de marathonwagen op stap dan nu het geval is, lijkt wel zo'n bezit van de zaak is het einde van het vermaak verhaal!

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 19:35

idd, poes Ja Haha!

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-08 19:46

ik rijd overal, onze stal ligt in poldergebied..lekkere brede bermen dat wel...maar heb laatst op zondagmorgen trekkercombinaties geteld (en dat is geen uitzondering),waren er in 1,5 tijd...14 Boos! .....laat mijn pony dat nou supereng vinden.

ik heb stug geprobeerd door te rijden,maar dat is vragen om problemen,kies nu voor de veiligste manier en rijd inhammen van weiland maar in. moet wel zeggen dat er een paar routes zijn(via een spoorbaan kun je een klein natuurreservaat in lopen) waar je heerlijk relaxt kan rijden en laatst stond ik zelfs oog in oog met stel herten...GENIETEN Haha!

ik word er wel soms superchagrijnig van, vooral omdat ik een die-hARD buitenrijder ben en eigenlijk altijd erg verwend ben geweest met bossen om me heen..
gelukkig heb ik sinds kort een trailer en ben ik met 20 minuten in bos..maar ben wel beetje jaloers op mensen die direct aan strand/bos wonen Bloos .

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 08:41

Ik moet 300 meter over een klein weggetje waar nauwelijks auto's wonen, dan ben ik in het bos. Van waaruit ik de hele veluwe over kan en keus heb uit bos, hei en zand

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-08 14:21

Lenneke_ schreef:
een klein weggetje waar nauwelijks auto's wonen

*Ziet het helemaal voor zich* Haha!