Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Naaltje schreef:wielrenners horen toch alleen op de tour de france route??![]()
Ilsje_ schreef:oeh wielrenners zijn bij ons juist irritant, die schreeuwen van een meter of 20 al! of die gaan domme dingen zeggen, dan zeg ik altijd dat ze hun fiets moeten poetsen.

al heb ik het ook wel eens meegemaakt dat we in de berm reden, er een stuk of 4 wielrenners aankwamen, waarvan de voorste ineens keihad PAARD VOOR!!! schreeuwde
dus ik kon het niet laten op het moment dat ze passeerden net zo hard PAARD NAAST!!! te roepen... hahaha en toen waren we er voorbij, en toen kon mijn vriendin er ook nog een PAARD ACHTER!!! achteraan schreeuwen hahaha dat was best grappig 
) of afremmen is niet altijd leuk.
maar is nog niet voorgekomen).
, paard schrok zich het apelazerus waardoor de man nog sorry zei ook!
Of ik kom net telkens die enkele aardige personen tegen, dat kan ook...
Als ik de bocht om ben hoort alleen het paardje nog wat ik er werkelijk van vind. Die proest dan altijd nog eens, alsof ze zegt 'ben 't er roerend mee eens'.
).
) van: "we gaan weer draven! " netjes aandraafde. Dan ben je best trots op je meiden!
Kunnen sommigen nog een voorbeeld aan nemen
J0sef1entje schreef:Ik kwam laatst in het bos een ijslander in tölt tegen, een prachtig gezicht! Maar mijn jongste dochter vroeg zich bezorgd af waarom dat paard zo raar liep![]()
dondertje schreef:Hier in de buurt lopen best veel paarden gewoon door de wijk maar echt netjes zijn ze niet. Bijna altijd tot het laatste moment wachten met aan de kant gaan ook hang ik er soms al een tijdje met me scooter achter voor dat ze eindelijk met veel pijn en moeite aan de kant gaan alsof het fiestpad van hun is en me toeter durf ik dan niet te gebruiken.
Of over een drukke weg rijden terwijl er overal fietspaden zijn....

diam0nd schreef:maarja van die kleine kindjes kan je het ze ook niet kwalijk nemen, vind het alleen maar grappig hoe ze dan reageren.

[/quote]
.. ik heb netjes een reflecterend hesje aan, mijn paard gedraagt zich, en op dat moment is het gewoon beter..
) dus dat ik niet vind dat je op de mensen die de regels naleven moet gaan zeuren eigenlijk..
Pluizebolpum schreef:Als ik ga buitenrijden ben ik altijd vreselijk netjes en correct...Maar daar krijg je idd ook veel voor terug! Mensen die vriendelijk groeten, verkeer dat rekening met je houdt, scooterjeugd die gas terug neemt, honden die aangelijnd worden (al sorry zeggend zelfs!) en soms hele leuke gesprekken zelfs (de paarden zijn daar al aan gewend en gaan rustig staan doezelen).
Wat honden betreft ben ik heel erg makkelijk, scheelt ook dat ik een 100% hondproof paard rij. Tijdje terug kwam ik tijdens een ritje een Viszla tegen die helemaal over de rooie ging; dan stop ik en wacht tot de hond gekalmeerd is en uit de buurt voor ik verder ga. Werd overigens erg vriendelijk bedankt door de eigenaar, net zoals met een jonge herder die niet wist wat ie met het fenomeen paard aanmoest. Ach, ik kan er de lol wel van inzien...Soms blijf ik ook wel eens stilstaan gewoon omdat een hond zo uberschattig is (jonge herders met van die flaporen owww...).
Tegenliggers worden altijd in stap gepasseerd en drollen worden netjes weggewerkt (scheelt hier ook weer dat paard gewoon netjes blijft staan in doezelstand). Over dat laatste krijg ik ook regelmatig positief commentaar; vooral van niethonden(drollen)liefhebbers...
Verder gaat er ook geen rit voorbij zonder een opmerking over mijn paardje, dat ze mooi, lief, braaf of apart is (of een combinatie van dit alles). En als kindjes even willen aaien mag dat (vind paard ook leuk, is een echte kinderfreak).
Ook heb ik een bijzondere relatie met sporters en cementwagens...Om de een of andere duistere reden kom ik daar niet langs zonder gegroet of gezwaai (doe dan ook wel net zo hard terug).
Ach, weet je wat het is...Als ik bij de paardjes ben (erop of ernaast) ben ik gewoon altijd in een goed humeur, dat straal je uit en dus reageren mensen eerder positief, denk ik...
Ik denk ook wel dat het ook aan je karakter/opvoeding ligt. Ik ben zelf ook grootgebracht met dat je tenminste een beetje rekening moet houden met anderen en als iemand iets voor je doet dat je dan even dankjewel zegt. Ben je niet zo ingesteld denk ik dat je op een paard ook minder vriendelijk reageert, denk ik...
zipje71 schreef:Je bent een persoon naar mijn hart. Als iedereen maar de helft van jou had zou het een stuk leuker zijn op deze wereld ( heb een heel slecht wereldbeeld, ik woon in Amsterdam waar iedereen haast schijnt te hebben en je raar aankijkt als je goedemorgen zegt)