Jolliegirl schreef:blensink schreef:Hoe zit dat dan met andere dieren zoals honden bv, ik heb altijd honden gewoon over zien steken zonder dat ze een evt klap kregen of een meter de lucht insprongen.
Kan zijn dat alleen paarden met ijzers er last van hebben maar ik hoorde ook mensen met paarden zonder ijzers.
Ik heb echt geen idee of het waar is heeft misschien iemand een foto.
honden hebben een kleiner oppervalk aan de poten?
ik denk dat de schok pas is als je 2 sporen aanraakt...
komt bij paarden sneller voor dan bij honden lijtk me
de ijzers versterken de klap alleen maar
Dat is dus gezwam van de bovenste plank. Evenals dat kleinere oppervlak van de poten van de hond.
Wanneer heb jij eigenlijk natuurkunde uit je pakket geschrapt?
SannevdM schreef:@ Ikke: Ik snap het niet helemaal. Kan je het even uitleggen?!
Wij hebben een manegepaard echt een mak schaap, doet nooit geen pas opzij.
Alleen die heeft dus echt een keer iets van een opdonder gekregen op het spoor.
Waardoor dat paard nu best bang is voor spoorwegovergangen...
Nu wil ik wel een weten wat dat geweest is dan?! Aangezien jij nogal zeker van je zaak bent, dat een spoor geen kwaad kan.
Nee, ik heb geen flauw idee wat het geweest kan zijn. Kwam het wel door de spoorwegovergang? Paarden knopen de gekste dingen aan elkaar als er iets fout gaat.
piecon schreef:Nee hoor! De NS heeft dit probleem zo'n 4 jaar geleden verholpen. Alleen aan geleidestroom kunnen ze niets doen (dat is wrijving), maar dat verdwijnt als de trein zo'n 150 meter weg is.
Puk en muk en de elektriciteitsleer.
geleidestroom = wrijving
Mijn vak wordt hier met de post gekker. Geweldig vak heb ik toch. Je kunt er eindeloze onzin over verkondigen en iedereen slikt het voor zoete koek.
Degene die mij uit kan leggen wat zwerfstromen zijn, mag door voor de breedbeeld TV.........