Adreskokertjes/ naamkaartjes

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

"Name tag" met buitenrijden?

Ja
32 (56%)
Nee
25 (43%)

Totaal aantal stemmen: 57


Tancreda4

Berichten: 24210
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-07 11:29

@ Oomens;
Jij kan nog zo mooi die veilige plek bij jezelf kunnen creeeren, stel dat je eraf donderd bij de plek waar het 'enge gevaarlijke' of iig hetgeen waar het dier van is geschrokken ligt, dan gaat die echt niet naar je toe komen. En wat heeft een paard aan een leider dat bewusteloos op de grond ligt? Noppes toch?

Het vluchten naar stal, de veilige haven, moet je volgens mij niet zo letterlijk nemen. Ik zie mijn paard idd niet het erf oprennen, en zijn stal inrennen. WEL kan ik me heel goed voorstellen dat ze naar huis raced en BIJ de stallen gaat staaan. Iig op het vertrouwde erf, en bij haar maatjes die wel nog in stal staan. Want thuis is het veilig

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 11:09

Tancreda4 schreef:
Een paard dat schrikt, kan er nu eenmaal van door gaan. Stel datr het door een vrachtwagen gebeurd dat verder rijdt en het dier achtervolgt, of een of andere rot hond die je tegen komt. Dan kan ik mijn paard nog zo goed hebben ingefluisterd dat ze me niet moet verlaten, maar dat doet ze dan wel mooi Doei!

Om te beginnen moet je je toch afvragen wat je (alleen?) op de weg doet met een paard dat schrikt van een vrachtwagen. Ten tweede is een vrachtwagenchauffeur die een paard "achtervolgd" volstrekt strafbaar bezig en als zijn baas daarover hoort wordt hij op staande voet ontslagen. (En dan hebben we het nog niet over wat de rechter gaat vinden.......)
En ook als je je paard niet onder controle kunt houden als je een hond tegenkomt, denk ik niet dat je alleen op pad kunt met dat paard. Het is de verantwoording van de ruiter om te zorgen dat het paard in normale omstandigheden (vrachtwagens en honden zijn volstrekt normaal om tegen te komen) onder controle is en blijft.

Liseef

Berichten: 524
Geregistreerd: 21-10-07

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 14:56

Nooit met zo'n ding gereden, en om heel eerlijk te zijn was het ook nooit in me opgekomen Tong uitsteken

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 22:40

@Waratje:

Citaat:
Om te beginnen moet je je toch afvragen wat je (alleen?) op de weg doet met een paard dat schrikt van een vrachtwagen


Een paard kan er altijd van schrikken. Hij kan er altijd zonder problemen langs lopen, maar als je dan zo´n leuke chauffeur hebt, die het leuk vind om te toeteren of zijn remmen te laten sissen als hij voorbij rijd, heb je dat niet altijd in de hand.

Citaat:
En ook als je je paard niet onder controle kunt houden als je een hond tegenkomt, denk ik niet dat je alleen op pad kunt met dat paard


Ook dit vind ik niet kloppen. Ik heb een paardje die nooit iets doet bij honden, maar ik weet niet wat hij zou doen als we een keer een hond tegen kwamen die zich uit zou leven op hem.


Ik vind dat je te snel oordeeld. Er kunnen altijd situaties voorkomen die je niet in de hand hebt en waar het altijd fout kan gaan.

_00_0
Berichten: 3262
Geregistreerd: 01-12-07

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 22:51

Nooit over na gedacht ik heb wel een erg pittig paard meesten mensen hier in het bos kennen mij wel van gezicht.Daar hebben ze niks aan als ze mijn adres niet weten natuurlijk.Ik ga er eens werk van maken . Bedankt iig misschien red het ons nog wel eens.

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 22:52

Laat het even weten, mochten we je ooit op deze manier kunnen redden.
Knipoog
Kunnen we altijd denken, aan dit topic.....dat zelfs levens heeft gered.. Clown

ikke

Berichten: 37735
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 22:54

Silence schreef:
@Waratje:

Citaat:
Om te beginnen moet je je toch afvragen wat je (alleen?) op de weg doet met een paard dat schrikt van een vrachtwagen


Een paard kan er altijd van schrikken. Hij kan er altijd zonder problemen langs lopen, maar als je dan zo´n leuke chauffeur hebt, die het leuk vind om te toeteren of zijn remmen te laten sissen als hij voorbij rijd, heb je dat niet altijd in de hand.

Citaat:
En ook als je je paard niet onder controle kunt houden als je een hond tegenkomt, denk ik niet dat je alleen op pad kunt met dat paard


Ook dit vind ik niet kloppen. Ik heb een paardje die nooit iets doet bij honden, maar ik weet niet wat hij zou doen als we een keer een hond tegen kwamen die zich uit zou leven op hem.


Ik vind dat je te snel oordeeld. Er kunnen altijd situaties voorkomen die je niet in de hand hebt en waar het altijd fout kan gaan.

Probleem is alleen dat de rechter daar geen rekening mee houdt!
Sissende remmen is iets wat buiten de invloedsfeer van de chauffeur ligt. En ja, ik BEN chauffeur, dus ik WEET dat!
Je paard dient dit soort dingen gewoon te kennen als je alleen buiten gaat rijden. Zolang je paard dat niet (voldoende) kent, dien je ervoor te zorgen dat er paarden bij zijn voor begeleiding, zodat je paard kan leren dat dit soort dingen niet eng zijn. Dit heet OPVOEDING EN OPLEIDING; maar ja, dat kost tijd en inzet en daar hebben we kennelijk weinig zin in om dat te investeren.........

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 22:59

Ik investeer er maar zat ik. Ben er nu bijna 2 jaar mee bezig met alles aanleren van buiten en ga ook pas sinds kort echt de weg op.
Dus zeg niet dat we dat niet willen.

Deels ben ik het wel met je eens, maar mijn standpunt over een eventueel aanvallende hond blijft staan.
Jij wilt ook weg als word aangevallen door een (voor jouw) roofdier, dus je paard zal dat ook doen.

ikke

Berichten: 37735
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 23:30

Silence schreef:
Ik investeer er maar zat ik. Ben er nu bijna 2 jaar mee bezig met alles aanleren van buiten en ga ook pas sinds kort echt de weg op.
Dus zeg niet dat we dat niet willen.

Deels ben ik het wel met je eens, maar mijn standpunt over een eventueel aanvallende hond blijft staan.
Jij wilt ook weg als word aangevallen door een (voor jouw) roofdier, dus je paard zal dat ook doen.

JIJ bent degene die op moet komen voor het paard op dit soort momenten.
Waarom denk je dat ik zoveel tijd besteed aan het trainen van mijn paarden op honden. Honden gaan voor een paard op de loop, LEER JE PAARD DAT!!! Voor die anderhalve hond die dat niet doet, leer je je paard de eigenaar te overlopen!
Voor een hond ga je niet op de loop NOOIT!! DAN ben je een prooi, zolang je stilstaat niet!!!

En om heel eerlijk te zijn, ik ben nog nooit in al die 20 jaar een hond tegengekomen die het gore lef had om door te komen terwijl ik daar stond. Dat vereist wel dat je overtuigend bent naar je paard! Dat leer je niet in twee jaar, niemand leert dat in twee jaar. Dat kost je meer tijd, veeeeel meer tijd.

Het gaat er niet om dat je offensief bent, het gaat erom dat je de mogelijkheden hebt om te handelen voor het geval dat... In twintig jaar paardenbezit is het mij hooguit drie keer overkomen dat ik dit middel in moest zetten om een situatie het hoofd te bieden. Maar voor die drie keer was het noodzaak. Regiseer de situatie, dan ben je machtig. ALs je het je laat overkomen ben je slachtoffer en gebeuren er ongelukken. DAAR ligt je verantwoording!

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 00:17

Silence schreef:
...maar als je dan zo´n leuke chauffeur hebt, die het leuk vind om te toeteren of zijn remmen te laten sissen als hij voorbij rijdt...

Dat is ook een veelgehoord misverstand. Dat sissen van de remmen, wordt niet bewust door de chauffeur gedaan, maar ontstaat "vanzelf" door het zogenaamde "EG-Volluchtremsysteem" (zie http://www.truckpage.nl/Techniek_Remsysteem.htm, m.n. punt 14/15 onder het kopje "Het EG-Volluchtremsysteem", voor meer info), een van de remsystemen die o.a. op vrachtwagens en bussen gebruikt worden. Wanneer het rempedaal na het remmen wordt losgelaten, verdwijnt een deel van de lucht (die onder hoge druk stond in het remsysteem) met een sissend geluid naar buiten.

Als een vrachtwagenchauffeur netjes afremt wanneer hij een paard nadert, dan kan het dus gebeuren dat dit sissen precies naast het paard gebeurt. Hier op bokt worden die chauffeurs die netjes rekening houden met paarden, hiervoor als "beloning" dan voor van alles uitgescholden.

Toeteren gebeurt wel bewust, en is dus iets heel anders dan het sissen van de remmen.

edit: Ik lees net de post van ikke, waarin hij ongeveer hetzelfde zegt over het sissen van de remmen.

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 11:49

Silence schreef:
Ik vind dat je te snel oordeeld. Er kunnen altijd situaties voorkomen die je niet in de hand hebt en waar het altijd fout kan gaan.

Het punt is dat je vantevoren kunt weten dat je "situaties" niet in de hand hebt, DAAROM moet je je paard WEL in de hand kunnen houden, zeker onder omstandigheden waarvan je weet dat ze kunnen voorkomen. En ja, claxonerende automobilisten komen voor, rotjongetjes op brommers komen voor, blaffende en springende honden komen voor, skeelers komen voor, kinderfietsjes met vlaggetjes komen voor, sissende remsystemen komen heel veel voor, etc. Als je niet zeker bent dat jij en je paard daarmee om kunnen gaan, dan moet je niet alleen op pad gaan, maar alleen met een ervaren combinatie erbij. Zoals HC ook al zegt, het is JOUW verantwoording dat je paard en de omstanders veilig blijven als JIJ besluit buiten te gaan rijden. Neem die verantwoording dan ook!

Tancreda4

Berichten: 24210
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 11:59

ikke schreef:
JIJ bent degene die op moet komen voor het paard op dit soort momenten.
Waarom denk je dat ik zoveel tijd besteed aan het trainen van mijn paarden op honden. Honden gaan voor een paard op de loop, LEER JE PAARD DAT!!! Voor die anderhalve hond die dat niet doet, leer je je paard de eigenaar te overlopen!
Voor een hond ga je niet op de loop NOOIT!! DAN ben je een prooi, zolang je stilstaat niet!!!

Das waar, maar ik heb ooit een situatie gehad dat de paarden toch echt een stukje gingen rennen. NIeuwe omgeving, maar honden vonden ze prima. Tot we rustig een bosje langs stapte en daar blijkbaar een hond zat met een of andere plastic fles. Op het moment dat we daar langs komen, vliegt diehond de bosjes uit, bijtend in een fles. Nou, dan schrik je als paard je de pleurus en hup ging de merrie richting verder in een rotvaart, en de ruin richting huis. Niet zo ver hoor, paar meter, maar toch. Het kán gebeuren.

Citaat:
En om heel eerlijk te zijn, ik ben nog nooit in al die 20 jaar een hond tegengekomen die het gore lef had om door te komen terwijl ik daar stond. Dat vereist wel dat je overtuigend bent naar je paard! Dat leer je niet in twee jaar, niemand leert dat in twee jaar. Dat kost je meer tijd, veeeeel meer tijd.


Kom eens een rondje dorp heir doen Ja Mijn paard had nog nooit een hond gezien, en dacht dat die mega blaffer ons wel zou helpen dat ze eraan zou wennen. Dus dat rondje deed ik wel regelmatig zodat ze iig aan dat achterlijke geblaf kon wennen. Wist ik veel dat het een vals soort hond bedroeg die het niet bji blaffen hield, maar op een dag opeens de weg over vloog met ontblote tanden richting achterbenen?? Mijn paard trapte om zich heen, helemaal in paniek (wel bij mij blijvend overigens, was aan de hand), en ondanks dat hij uiteindelijk haar niet heeft geraakt met de tanden, heeft het weer eeuwen geduurd dat ze weer wat hond vertrouwen had.

Waratje schreef:
Om te beginnen moet je je toch afvragen wat je (alleen?) op de weg doet met een paard dat schrikt van een vrachtwagen. Ten tweede is een vrachtwagenchauffeur die een paard "achtervolgd" volstrekt strafbaar bezig en als zijn baas daarover hoort wordt hij op staande voet ontslagen. (En dan hebben we het nog niet over wat de rechter gaat vinden.......)
En ook als je je paard niet onder controle kunt houden als je een hond tegenkomt, denk ik niet dat je alleen op pad kunt met dat paard. Het is de verantwoording van de ruiter om te zorgen dat het paard in normale omstandigheden (vrachtwagens en honden zijn volstrekt normaal om tegen te komen) onder controle is en blijft.


Een paard kan nog zo braaf en verkeersmak zijn, samenloop van omstandigheden kan zorgen voor schrik situaties. Mijn paard is helemaal verkeersmak, maar laatst vond ze een groepje wielrenners (die we wel vaker tegenkomen in alle keluren van de regenboog) dé reden om helemaal in paniek te schieten. Ik ben er toen af gegaan omdat ze helemaal stond te rillen zo eng had ze dat groepje opeens gevonden. En dat terwijl ze daar normaal never nooit problemen mee heeft (had haar zelfs nog nooit zo in paniek gezien, om wat dan ook). Een vrachtwagen met een mega aanhang heeft ons een keer verrast door om een hoek vandaan te komen (en dat ding was serieus echt té hoog en vol beladen). Zulke dingen doen soms de meest brave paardjes schrikken. Evenals honden. En dan hoeven ze er niet eens echt vandoor te gaan. Als je er niet op berekend bent, en het paard springt even schrikachtig opzij omdat ze liep te dromen en opeens een eend naast je weg vliegt, je niet zo'n vaste zit hebt, kun je eraf donderen. In zulke situaties denk ik dat min paard gewoon in de buurt blijft of gaat eten, maar ik kan me ook indenken dat ze zoiets heeft van; he, ik ben los, toedels naar huis (al hoop ik nooit dat zoiets in haar hoofd opkomt in zo'n geval).

Allemaal onvoorziene gebeurtenissen lijkt mij. tuurlijk ben je achterlijk bezig om het gevaar op te zoeken, maar paarden moeten ook ooit eens verkeers mak gemaakt worden. In het begin zal alles wel spannend zijn. Om het helemaal alleen dan te gaan doen vind ik ook niet echt slim (ik heb dat overigens wel gedaan, waarbij ze eerst 100% verkeersmak was aan de hand voordat ik er op ging klimmen. Momenteel ben ik ook weer bezig haar te herscholen na het 'vrachtwagenavondtuur' om ons beiden (!) weer vertrouwen in vrachtwagens te geven. Dat gebeurd overigens momenteel wél met een maatje of aan de hand.

Maar wat dat betreft adt kaartje. Je weet maar nooit. Misschien heb je het never nooti nodig. Misschien zal het een keer echt super uitkomen en ben je er maar wat blij om dat het aan je paard zat.

ikke

Berichten: 37735
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 13:08

Tancreda4 schreef:
ikke schreef:
JIJ bent degene die op moet komen voor het paard op dit soort momenten.
Waarom denk je dat ik zoveel tijd besteed aan het trainen van mijn paarden op honden. Honden gaan voor een paard op de loop, LEER JE PAARD DAT!!! Voor die anderhalve hond die dat niet doet, leer je je paard de eigenaar te overlopen!
Voor een hond ga je niet op de loop NOOIT!! DAN ben je een prooi, zolang je stilstaat niet!!!

Das waar, maar ik heb ooit een situatie gehad dat de paarden toch echt een stukje gingen rennen. NIeuwe omgeving, maar honden vonden ze prima. Tot we rustig een bosje langs stapte en daar blijkbaar een hond zat met een of andere plastic fles. Op het moment dat we daar langs komen, vliegt diehond de bosjes uit, bijtend in een fles. Nou, dan schrik je als paard je de pleurus en hup ging de merrie richting verder in een rotvaart, en de ruin richting huis. Niet zo ver hoor, paar meter, maar toch. Het kán gebeuren.

Als een paard een paar meter wegsprint en dat zit je als ruiter niet uit, wat doe je dan buiten op een paard?
Natuurlijk kan een paard wegspringen; natuurlijk kan een paard er op een holletje vandoor gaan, maar als dat verder is dan pakweg 50mtr, dan heb je in de opvoeding/africhting iets heel grondig vergeten!
En helaas voor alle ja-maar-als mensen, de wet is heel simpel: als geleider van rij- en trekdieren ben je verantwoordelijk voor hun gedrag en dient dat gedrag het overige verkeer niet in gevaar te brengen.
Tancreda4 schreef:
ikke schreef:
En om heel eerlijk te zijn, ik ben nog nooit in al die 20 jaar een hond tegengekomen die het gore lef had om door te komen terwijl ik daar stond. Dat vereist wel dat je overtuigend bent naar je paard! Dat leer je niet in twee jaar, niemand leert dat in twee jaar. Dat kost je meer tijd, veeeeel meer tijd.


Kom eens een rondje dorp heir doen Ja Mijn paard had nog nooit een hond gezien, en dacht dat die mega blaffer ons wel zou helpen dat ze eraan zou wennen. Dus dat rondje deed ik wel regelmatig zodat ze iig aan dat achterlijke geblaf kon wennen. Wist ik veel dat het een vals soort hond bedroeg die het niet bji blaffen hield, maar op een dag opeens de weg over vloog met ontblote tanden richting achterbenen?? Mijn paard trapte om zich heen, helemaal in paniek (wel bij mij blijvend overigens, was aan de hand), en ondanks dat hij uiteindelijk haar niet heeft geraakt met de tanden, heeft het weer eeuwen geduurd dat ze weer wat hond vertrouwen had.

Dat zal ik maar niet doen, de mijne grijpt zelfs de stalhond, als ie de kans krijgt.
Die blaffer wil ik wel een lesje komen leren, al geef ik geen garantie dat ie daarna nog blaft........
Daarbij is de eigenaar van die hond op dat moment verantwoordelijk en kun je hem dus op laten draaien voor alle kosten; tenzij het jouw te verwijten valt dat je die hond (onnodig) hebt uitgedaagd, bijvoorbeeld door te blijven staan! Kijk daar dus voor uit!

fojoe

Berichten: 2791
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Roelselare

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 19:06

en voor als het toch gebeurt dat paard en ruiter gescheiden raken: Knipoog
adreskokertjes en naamkaartjes kunnen handig zijn, maar ga nou niet panikeren als je er geen hebt.
het belangrijkste wat je bij je moet hebben (in je broekzak ofzo) is je ID kaart.
lig je bewusteloos op de grond, dan hoop ik dat degene die jou vindt niet eerst naar een adres begint te zoeken, maar meteen de hulpdiensten belt.
aan de hand van je ID kaart vindt de politie in 1-2-3 je thuisadres en familieleden.

en voor je paard:
als je een paard kwijtraakt, bel je de politie.
als je een paard vindt, bel je de politie.
1 + 1 = 2 is een rekensommetje dat de politie vast wel kan maken Clown

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 20:32

fojoe schreef:
als je een paard kwijtraakt, bel je de politie.
als je een paard vindt, bel je de politie.
1 + 1 = 2 is een rekensommetje dat de politie vast wel kan maken Clown

Uhm, ik heb een verhaal gehoord waarbij de politie dat rekensommetje kennelijk te moeilijk vond. Pony was uit eigen weiland verdwenen (ben kwijt hoe dat gebeurde, maar het was een shetlander, dus je weet maar nooit Clown ) en was door een boer aan de andere kant van het dorp opgevangen en in een weitje gezet. Beide partijen hebben de politie ingelicht, er ging daar helaas geen lichtje branden.
Pas nadat de eigenaren (gezin met kindertjes) wat postertjes in het dorp verspreiden, kwamen beide partijen tot elkaar........

Maar op zich heb je gelijk, hoor, dit is in principe gewoon de weg om te volgen en het zal over het algemeen WEL werken Knipoog

fojoe

Berichten: 2791
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Roelselare

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:08

Waratje schreef:
Uhm, ik heb een verhaal gehoord waarbij de politie dat rekensommetje kennelijk te moeilijk vond.

dat meen je niet No Cheer

Waratje
Berichten: 10177
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Bennekom

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-07 22:35

fojoe schreef:
Waratje schreef:
Uhm, ik heb een verhaal gehoord waarbij de politie dat rekensommetje kennelijk te moeilijk vond.

dat meen je niet No Cheer

Helaas wel en uit betrouwbare bron.......

beautylin

Berichten: 949
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Haaren

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 13:31

Ik heb er niets voor. Maar ik ga ook nooit alleen.
Mijn vader gaat altijd met zijn fiets mee Knipoog

Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 23:34

fojoe schreef:
Uhm, ik heb een verhaal gehoord waarbij de politie dat rekensommetje kennelijk te moeilijk vond.


Hier helaas persoonlijk iets soortgelijks ook meegemaakt, 2 van mijn paarden uit weiland ontsnapt, politie gebeld, die inderdaad een melding hadden gekregen dat er 2 paarden gevonden waren en op een bepaald adres in een weiland waren gezet. Ik naar het bewuste adres; geen paarden, omwonenden wisten ook van niets. Ik lichtelijk in paniek opnieuw de politie gebeld : o sorry, verkeerde adres doorgegeven Koe

Ik rijd overigens zonder enige vorm van ID, heb altijd alleen mijn telefoon bij me, staan wel de 'ice'nummers in. Denk dat ik inderdaad toch maar wat aan mijn zadel ga hangen, rijd in erg onbewoond gebied en ben vaak ver van huis. Mijn paardjes zijn op zich bomproof, maar een ongeluk kan altijd gebeuren natuurlijk.

pol013

Berichten: 9042
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 16:02

ik heb al zeker 10 jaar zo'n poezen kokertje aan mijn hoofdstel zitten.

ik ben het op zich wel eens met oa ikke maar toch heb je niet altijd de regie van het leven in handen.

kler

Berichten: 1078
Geregistreerd: 06-03-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 17:10

Hier misschien nog een leuke link: http://www.goods4sale.eu/catalog/index. ... 80d4b7225e

edit: misschien dan wel niet voor paarden maar ik vind het voor mezelf ook wel een prettig idee dat als ik ergens bewusteloos lig ze weten wie ik ben.
heb wel al ICE in m'n telefoon maar die kan altijd stukgaan natuurlijk

Sies

Berichten: 3257
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Overasselt

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 17:17

Ik ben zondag in het bos van mijn paard gestuiterd (goed hard ik lag op de grond paard galopeert over me heen.
Zit hier nu met hersenschudding en gekneusde ribben en enkel.
Het mooie is: mijn paard liep naar me terug en ging daar mos staan vreten!
Klinkt heel erg penny maar het was zo.
Door mijn voortuig/martingaal zijn de teugels niet over het hoofd geslagen en is wat dat betreft alles goed gegaan.
Wil nu toch iets van ID aan zadel en hoofdstel. stel dat ze niet was blijven staan.

Wiesje

Berichten: 2920
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 18:29

Marlies, vervelend voor je zeg!!
Was Jentel zo stout?

Ik heb aan mijn zadel EN hoofdstel zo'n labelding hangen. Die kun je voor weinig geld kopen en blijven goed hangen. Heb daar dan gewoon Dorothea's naam en telefoonnummer instaan (want ja, mij kunnen ze wel bellen, maar ik neem dan misschien niet op Haha! )

Sies

Berichten: 3257
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Overasselt

Re: Adreskokertjes/ naamkaartjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-08 10:48

Wiesje schreef:
Marlies, vervelend voor je zeg!!
Was Jentel zo stout?

Ik heb aan mijn zadel EN hoofdstel zo'n labelding hangen. Die kun je voor weinig geld kopen en blijven goed hangen. Heb daar dan gewoon Dorothea's naam en telefoonnummer instaan (want ja, mij kunnen ze wel bellen, maar ik neem dan misschien niet op Haha! )


Jentel was niet stout (voor de verandering Knipoog )
We waren in het ijsselsteynse crossbos
Bij een sprong knalde ze voor de sprong tegen mijn hoofd, ik bewusteloos, paard springt toch, na een meter of 40 val ik er af paard loopt over me heen.
Teminste dat zegt Jos, het lampje was bij mij al uit.