begroet je de mensen die je tegen komt op straat?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suomi
Berichten: 3789
Geregistreerd: 29-06-04

Re: begroet je de mensen die je tegen komt op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 21:13

Ik zeg ook bijna altijd hoi als ik te paard ben.

Girlgamer
Berichten: 4971
Geregistreerd: 12-01-06

Re: begroet je de mensen die je tegen komt op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 21:15

Meestal zeggen ze zelf al goeiedag. Vooral fietsers en joggers enzo. Ik zeg meestal wel iets.

Sandy1103

Berichten: 185
Geregistreerd: 11-08-07
Woonplaats: Eemnes

Re: begroet je de mensen die je tegen komt op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 21:58

Ik zeg ook heelvaak wat tegen de mensen die ik tegenkom. Ben vorige keer zelfs nog een heel gesprek begonnen met een vrouw die achter mij fietste en die vanaf 10 m afstand riep (wel beschaafd) of ze er langs mocht. Toen ze dichterbij was vertelde ze me dat ze niet durfte te bellen omdat ze bang was dat het paard ervan zou schrikken. Ik heb haar een super compliment geven en daarna verteld dat niemand zo veel rekening houd met paarden. Was daarna helemaal blij zo'n aardige mevrou was iedereen maar zo. Zeker die aso wielrenners die rijden nog het liefst tegen je paard aan dan dat ze ff wat afremmen stelltje sukkels

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Re: begroet je de mensen die je tegen komt op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 12:42

Sandy1103 schreef:
Ik zeg ook heelvaak wat tegen de mensen die ik tegenkom. Ben vorige keer zelfs nog een heel gesprek begonnen met een vrouw die achter mij fietste en die vanaf 10 m afstand riep (wel beschaafd) of ze er langs mocht. Toen ze dichterbij was vertelde ze me dat ze niet durfte te bellen omdat ze bang was dat het paard ervan zou schrikken. Ik heb haar een super compliment geven en daarna verteld dat niemand zo veel rekening houd met paarden.



Was daarna helemaal blij zo'n aardige mevrouw, was iedereen maar zo. Zeker die aso wielrenners die rijden nog het liefst tegen je paard aan dan dat ze ff wat afremmen stelltje sukkels


En hier ben IK het weer helemaal mee eens; je komt weinig mensen tegen die weten hoe een paard reageert en daarop anticipeert.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Re: begroet je de mensen die je tegen komt op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 21:32

Ik zeg meestal niets, kom zeker in het weekend zoveel mensen tegen in het bos dat ik bezig blijf. Ruiters groet ik wel altijd.

SplashIsLief

Berichten: 33033
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: begroet je de mensen die je tegen komt op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 21:35

Ja meestal wel Ja

Iinge_

Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-07-07

Re: begroet je de mensen die je tegen komt op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 21:38

ik zeg het bijna altijd tegen mensen, alleen soms zie je al aan mensen dat ze toch niks terug zeggen en soms kijken ze je alleen maar stom aan Clown maar ik zeg eigenlijk altijd hallo

behalve in de stad ofzo alshet heel druk is Knipoog

Bodin_Tom

Berichten: 47
Geregistreerd: 25-09-07

Re: begroet je de mensen die je tegen komt op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 22:35

ik ben juist altijd heel melig te paard omdat ik me dan helemaal lekker in m'n element voel
dus ik zeg altijd heel vrolijk gedag
en dat werkt aanstekelijk

Renza

Berichten: 4113
Geregistreerd: 30-05-01

Re: begroet je de mensen die je tegen komt op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 22:41

Zal wel zwaar asociaal zijn dan Clown maar ik zeg geen gedag, behalve als mensen zelf wat zeggen dan zeg ik wel wat terug en naar andere ruiters ook.
Als ik fiets zeg ik mensen ook geen gedag, behalve als ik ze ken Clown .

racheltjj

Berichten: 1879
Geregistreerd: 24-05-06
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: begroet je de mensen die je tegen komt op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 22:46

Vaak zeg ik wel hallo, maar ik heb ook al een standaard-zeg-hallo-tegen-iedereen gezicht, dus mensen zijn mij zowat altijd voor met hallo oid zeggen.
Ik doe ook mensen altijd begroeten ( auto's ) dmv mijn hand opsteken, als ze ( ook al is het maar eventjes ) hebben gewacht.
Vriendelijkheid mag best wel en het kost mij geen energie extra Pling

IceEva

Berichten: 5849
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Oud Gastel

Re: begroet je de mensen die je tegen komt op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 16:53

Ik begroet ze meestal ook wel, de meeste kijken je toch al altijd aan als je op je paard zegt dus waarom dan geen hallo zeggen. Lachen
Als er een auto even moet wachten om het een of het ander steek ik ook altijd mijn hand op!

T3mptati0n

Berichten: 2864
Geregistreerd: 21-05-06
Woonplaats: Best place on earth :)

Re: begroet je de mensen die je tegen komt op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 17:01

Jongeren die zichzelf stoer vinden gaan nogwel eens luid toeterend voorbij hier, om je paard te laten schrikken. Gelukkig heb ik tot nu toe altijd nog een bom-proof paard onder me kont gehad Nagelbijten / Gniffelen. Maar voor de rest, ik begroet mensen ook altijd, en blijf een praatje met ze maken als zij beginnen of als ik ze ken Clown. Als auto's, scooters, brommers rekening met mij en mijn paard houden steek ik me hand op en glimlach ik breed, werkt altijd Vork

Als ik zelf ergens fiets en er wandelt een paard voor mij rem ik altijd af totdat de ruiter mij heeft gezien/gehoord en aan de kant gaat. Zelf bel ik dan ook nooit, maar kijk zo nu en dan naar de ruiter of ze weet dat ik ga passeren.

LiNdA1986
Berichten: 12826
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: begroet je de mensen die je tegen komt op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 19:23

De meeste mensen begroet ik wel...

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Re: begroet je de mensen die je tegen komt op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 22:15

Mensen die ik ken zeg ik altijd wel hoi. En andere ruiters eigenlijk ook. En mensen die me aankijken zeggen ook altijd hoi. Volgens mij heb ik ook een hoihoofd ha ha Haha!.

Debortje_
Berichten: 4104
Geregistreerd: 06-05-05

Re: begroet je de mensen die je tegen komt op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 21:59

Te paard wel, fiets niet. Clown

De meeste mensen vinden het ook leuk als je langs rijdt en dan groeten ze ook,
en zeg gewoon hallo terug.

TigerBD

Berichten: 847
Geregistreerd: 17-01-07

Re: begroet je de mensen die je tegen komt op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 22:52

Ik zeg ook altijd gedag, precies wat de tser verteld, daarom doe ik het ook en ook vanuit aardigheid. Bij ons in het dorp zeg je trouwens sowieso gauw hoi tegen iemand die je niet eens ken. Maar te paard zeg ik het bijna tegen iedereen, en de meeste zeggen vrolijk wat terug. Ook ga ik in stap voorbij, en loop bijna altijd in de berm als dat kan.

Miss_m

Berichten: 1837
Geregistreerd: 24-06-06

Re: begroet je de mensen die je tegen komt op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 22:54

Meestal wel .
Ligt eraan hoe het paard is en waar ik ben Knipoog
ik vind het altijd wel grappig de reacties die je terug krijgt..

Aradis

Berichten: 6183
Geregistreerd: 14-08-06

Re: begroet je de mensen die je tegen komt op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 22:57

Ik groet ook eigenlijk altijd..
Alleen als ik op zondag buitenrijd niet meer iedereen Bloos je hebt dan van die typische zondagsmensen die verwachten dat alles voor hun aan kant gaan .. Daar word ik ook nooit door gegroet Knipoog

Ann_l0ves_fe

Berichten: 2070
Geregistreerd: 18-07-06
Woonplaats: Schagen

Re: begroet je de mensen die je tegen komt op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 22:59

Hangt er vanaf, als ze naar je kijken ofzo wel.
En vreemd genoeg, als je met een paard langs de weg gaat (of het nou lopend, fietsend of erop is) zeggen mensen bijna altijd hoi tegen je, terwijl je elke dag die weg fietst en er dan bijna nooit hoi word gezegd. Of is dat alleen hier zo?

Softijs

Berichten: 1273
Geregistreerd: 20-03-06
Woonplaats: Waalre

Re: begroet je de mensen die je tegen komt op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 22:26

Ik zeg altijd hoi tegen voorbijgangers. Vind het dan ook altijd véél gezelliger in het bos, de sfeer is er, iedereen begroet elkaar. Zoiets heb je dus absoluut niet als je in de stad loopt oid.

Feminsky

Berichten: 300
Geregistreerd: 25-08-07
Woonplaats: in dit kikkerlandje

Re: begroet je de mensen die je tegen komt op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 14:37

ik loop meestel in de woonwijken of er langs..mensen zien niet zo vaak een zwart witte vlek voorbij gaan dus kijken altijd(de keren dat ik al naar buiten ben geweest) en als ze vriendelijk kijken zeg ik gedag, meestal reageren ze met vriendelijk teruggroeten.....
idd wat Ann_l0ves_fe zegt, met n paard zijn mensen 9 vd 10 x geneigd hoi te zeggen en zit je op de fiets of lopend ergens kun je neervallen en dan nog stappen ze over je heen.. Knipoog

Liesje_Lover

Berichten: 6861
Geregistreerd: 03-11-02
Woonplaats: Den Bosch

Re: begroet je de mensen die je tegen komt op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 14:45

Ik zeg zelf ook nooit iets tegen iemand als ik op de fiets zit hoor Knipoog meestal luister ik ook nog eens muziek en dat vind ik niet echt boeiend. Te paard geniet ik ook van de omgeving enzo en het is natuurlijk nooit verkeerd voor het imago van ons ruiters Knipoog.

heidiLOVER

Berichten: 9186
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Opperdoes

Re: begroet je de mensen die je tegen komt op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 22:43

Ik kom best veel mensen tegen die ik ken en heel erg veel mensen zeggen hier uit zichzelf al hoi dus meestal zeg ik wel wat Lachen

Flew

Berichten: 19853
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Op Zanzibar.

Re: begroet je de mensen die je tegen komt op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 22:46

Hier in het dorp sowieso, zijn veel oudere mensen en die vinden dat gewoon leuk. Onder de boertjes zijn wij ook bekend als 'Blondie en de Zwartkop'. Nagelbijten / Gniffelen

Eejj

Berichten: 3733
Geregistreerd: 18-12-05

Re: begroet je de mensen die je tegen komt op straat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-07 22:49

Ik doe het ook ( ook op de fiets trouwens ) , vooral tegen oudere mensen .. die vind ik altijd lief Clown

Tegen mensen die hard langsfietsen oid doe ik het niet , meestal alleen tegen mensen die me aankijken ..