russel schreef:HC ik heb een keer heeeel erg lang moeten wachten totdat er iemand eindelijk de moeite nam mij te helpen.Jammer dat er kennelijk meer zijn die zo denken als jij.
Ik geloof dat jij beter moet lezen
Over strafbaar schreef ik ook al...
Wat je doet is stoppen, kijken, bepalen wat je kan doen. Dat verschilt sterk afhankelijk van hoe je op pad bent.
Ik heb het met de motorfiets meermalen meegemaakt dat ik als eerste of 1 van de eersten bij een verkeersongeval was en daar kan je zelden meer aan doen dan kontaktsleutel uitzetten en via een noodpaal of het dichtstbijzijnde huis/wegstation melding maken.
Als je even serieus nadenkt is er lang niet alrijd iets wat je kán doen en dan ben je beter niet in de weg.
Stel dat er een ruiter van het paard dendert.
Een niet paardkenner kan vaak beter het paard NIET proberen te ´vangen´.
Ben je zelf te paard, dan is je eígen paard jouw EERSTE verantwoordelijkheid. Ik heb geen teugels oid om het ergens vast te zetten en doorgaans niet veel meer kunnen doen dan proberen te voorkomen dat het eventueel loslopende paard niet meer veroorzaakt.
Als ik mijn mobiel nu bij me heb bel ik hier 1-1-2.
hc
Jammer dat er kennelijk meer zijn die zo denken als jij.
en is de bungee-jumper reactie van toepassing....
). Er waren mensen die het gezien hadden en die vroegen hoe het ging (nouja, riepen vanaf de fiets). Dus ik roep terug: "wacht even totdat ik m'n paard gevangen heb" (hij liep in een afgezet weiland in paniek rond). Ik was bang dat als ik m'n paard zou hebben, de adrenaline weg zou zijn en ik flauw zou vallen.