Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Wie is er dan het voordeligste uit?
Citaat:maar het is nog niet verplicht maar dat gaat het wel worden
(week daarvoor nog op een bok van 1.80 gesprongen, no problem), was een beetje zenuwachtig.
Miss_Mustang schreef:Ik heb m..
alleen nog nooit gebruik van gemaakt, we gaan soms in de les op buitenrit, maar dat weet je niet van te voren, dus ik neem m nooit mee. Maar je leert er wel heel veel van, dus het is zowiezo verstandig om 'm te halen.
Je moet eigenlijk van alles wat weten. Hulpen, verkeersregels, een klein stukje ruiter etiquete, gedrag van het paard, en je moet een klein sprongetje kunnen maken, doorzitten met en zonder beugels, dat werk.
fritas schreef:nee.. maar ik persoonlijk heb mijn ruiterbewijs voor de manege gehaald.. maar ik vind het persoonlijk wel heel goed om te weten.. als je veel met paarden werkt vind ik het toch wel prettig als ik iets herken.. veel kende ik er wel.. maar niet wat er omheen nog zat.. vandaar dat ik dat noemde..
Huertecilla schreef:Het is vooral geneuzel over bijzaken die niets met het rijden op de openbare weg van doen hebben en wat daar wel over líjkt te gaan is meer wat een setje mensen ´vindt´ dan wat in de werkelijke wereld geldt.
hc
Huertecilla schreef:Laat het ruiterbewijs nu net níet een paar voor ruiters cruciale verkeersregels vermelden?!
hc
JimBeer schreef:Ik heb er geen, maar rijd toch regelmatig in het bos met mijn pony, heel soms in mijn eentje, maar vaak met anderen, volgens mij ben ik wel gewoon verzekerd, maar is het echt verplicht, want volgens mij heeft niemand van onze stal een ruiterbewijs, valt dit niet onder eigen verantwoordelijkheid?
ikke schreef:JimBeer schreef:Ik heb er geen, maar rijd toch regelmatig in het bos met mijn pony, heel soms in mijn eentje, maar vaak met anderen, volgens mij ben ik wel gewoon verzekerd, maar is het echt verplicht, want volgens mij heeft niemand van onze stal een ruiterbewijs, valt dit niet onder eigen verantwoordelijkheid?
relax, er is helemaal niks verplicht en ja, je bent gewoon verzekerd als je paard schade aanricht.
ikke schreef:JimBeer schreef:Ik heb er geen, maar rijd toch regelmatig in het bos met mijn pony, heel soms in mijn eentje, maar vaak met anderen, volgens mij ben ik wel gewoon verzekerd, maar is het echt verplicht, want volgens mij heeft niemand van onze stal een ruiterbewijs, valt dit niet onder eigen verantwoordelijkheid?
relax, er is helemaal niks verplicht en ja, je bent gewoon verzekerd als je paard schade aanricht.

) Maar Praktijk was supersimpel...
Citaat:...voor een maximum van F 1.500,- per gebeurtenis...
Alleen daarvoor zou je t al doen he?!
(ben trouwens wel erg geneigd om juist daar te gaan rijden waar ie verplicht is!
Waar is dat en wat is de sanctie wanneer ik 'betrapt' word?