Jolliegirl schreef:in gevaarlijke situaties zoals hier de 80!! weg, hoef ik niét op de weg te rijden.
tevens zegt mijn buurvrouw(politieagente) dit ook.
..de 'tenzij'.
hc
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Jolliegirl schreef:in gevaarlijke situaties zoals hier de 80!! weg, hoef ik niét op de weg te rijden.
Huertecilla schreef:Jolliegirl schreef:in gevaarlijke situaties zoals hier de 80!! weg, hoef ik niét op de weg te rijden.
..de 'tenzij'.
hc
in mijn geval zeker. TurdusMerula schreef:Sorry, ben het niet met je eens...
Huertecilla schreef:TurdusMerula schreef:Sorry, ben het niet met je eens...
Dan ben je het niet eens met uitgebreid wenetschappeliijk onderzoek. Lees het hesjestopic ook maar.
Rij dan gerust zelf als kerstboom, raadt het echter liever niet anderen aan. Zie ook de relativeiligheidstheorie van hc![]()
hc

Jolliegirl schreef:''Als het uit oogpunt van de verkeersveiligheid is vereist, kan het op 80km wegen buiten de bebouwde kom voor zowel ruiters als geleiders van een paard veiliger zijn om naar het fiets/bromfietspad uit te wijken.
in die gevallen laat u fietsers en bromfietsers natuurlijk altijd voorgaan''
Bron : ruiterbewijs
Dus HC het mág welin mijn geval zeker.

(of de berm naast het fietspad lopend, ligt eraan)

kan ik zeker wat mee Jolliegirl schreef:nou dan blijf k lekker eigewijs, veiligheid voor mezelf én het paard : ik rij op onze weg, op het fietspad
dan is't licht, maar dan zijn dr heus nogwle herten te zien enzo.

Jolliegirl schreef:verlichting is er wel, en anders ga k half uurtje later van staldan is't licht, maar dan zijn dr heus nogwle herten te zien enzo.
.
ik weet het mag ook niet, maar om die horens te vermijden...
Huertecilla schreef:TurdusMerula schreef:Fietspad is niet verboden, hoor.
In principe wel, tenzij. Net als voor brommers.
Ken de verkeersregels. Op zijn minst om te wéten wat je zou moeten en wat je eigenlijk fout doet![]()
Helm is niet verplicht, hesje ook niet, bit niet, optoming niet, verlichting wel![]()
Beetje slordig als dat bij het ruiterbwijs vergeten zou zijn. Dat is, samen met dat je op de WEG hoort (en de ander algemene verkeersregels), zo'n beetje het enige wat inhoudelijk echt essentieel is.... De rest van dat ruiterbewijs is![]()
hc
Stérker nog: mensen die in de bak zijn weten gewoon bepaalde dingen niet. En in het boek dat ik had was alles erg nétjes uitgelegd ook mét de reden er bij. Ook op een manier, waarbij je alles best goed onthoud.
Verder mag je het fietspad wél gebruiken als je door het gebruik van de rijbaan gevaar kan lopen, door bv. een dwaas die gevaarlijk dicht bij je paard wil paseeren, een hooikar die héél de weg inneemt,en ga zo maar door. Maar dat zijn uiteraard uitzonderingen. Of iig hier staat zéker dat het mag... en volgens mij is het BLOSO boek wel met de wet samen gesteld? Ja toch? Of ben ik zo fout?
Diegene die het van plan zijn, het doen, of het in de toekomst zullen doen: Véél succes en plezier!
tessacheyenne schreef:Ik moet overigens wel melden dat ik het idee heb dat mijn paard juist minder schrikkerig is in het donker.

). En eigelijk wil ik nog een reflecterende uitrijdeken aanschaffen. Oja mijn paard is een schimmel dus dat valt ook weer meer op dan een donker paard.