Ben jij wel eens (hard) gevallen tijdens een buitenrit?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

joketje

Re: Ben jij wel eens (hard) gevallen tijdens een buitenrit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 22:43

Ik ben in bijna 10 jaar tijd nog nooit af een paard gevallen op wandeling. Puur geluk waarschijnlijk, als ik die verhalen van jullie hier zo lees Haha!. Ik heb nochtans een pony die van het minste ritselende blaadje behoorlijk kan schrikken.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 08:27

Een paar maanden geleden.
We reden met z'n tweeën (ik op mn verzorgpony, zij op haar pony met een drachtige merrie aan het halster+touw mee). Mijn verzorgpony was behoorlijk druk aan het doen, vooral om dat het een heel gedoe was met die pony die aan het halstertouw meeliep, die liep niet door, ineens heel hard, stilstaan en eten enz.
Toen ging ik voorop, en gingen we op een lang pad draven, en hij stoof er vandoor in galop.
Die andere 2 pony's bleven wel gewoon doordraven, en mijne wilt niet alleen lopen dus hij maakte een halve draai en een sliding-stop Haha!
En aangezien ik geen staartriem om had gedaan werd ik gelanceerd, bijna met mn hoofd tegen een boom aan, en mijn arm en hand klapte dubbel bij de landing.
Eerst leek het erop dat ik een middenhandsbeentje gebroken had, maar dat was gelukkig niet zo.

renske1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 11:12

Ja!, miujn paard sloeg op hol op het strand en rende voor de groep uit, zo tegen het duin op, toen ben ik eraf gevallen, wel een enge ervaring. dat was 2 jaar gelden, toen was ik net 11. (en het was in FRankrijk, dus ik kende het paard niet en verstonde niemand) Bloos Vanaf toen durfde ik alleen nog maar op hetzelfde paard, maar nog steeds ben ik een beetje bang...
Maar ik durf denkik volgend jaar wel weer! Haha! Haha!

coco84

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 12:39

ehm... ja ponykamp was er vandoor gegaan en mijn pony dacht dat hij heel goed kon springen en sprong over een sloot van 1 m breed we redden het net maar de landing was niet echt mooi dus vielen we allebei het paard viel over mij heen en ik had blauwe plekken en mijn pols gebroken.

Kapi_DustJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 13:22

Naaltje schreef:
wat ik me afvraag, zijn de mensen die hier al eens goed hard gevallen zijn ook wat angstig geworden buiten?

Ik ben 2002 van een paard gevallen (die ik had gehuurd op een manege, ging met een georganiseerde buitenrit mee). Het begin ging goed en iedereen zei dat ik erg netjes reed op de nogal frisse paard.
Echter op de buitenrit, we moesten gaan galopperen, het paard ging daardoor stijgeren en bokken.
De eerste 3 keer dat ik eraf viel (omdat rodeo niet mijn sterkste kant was) steeg ik gewoon weer op, maar de 4e keer, kwam ik gemeen op mijn rug neer.

Toen ik op de grond zat, wilde de baas, zijn paard bij mij laten (om later op te halen) en hij zou die gek (het paard dus) wel even leren, hij zat er nog geen 2 tellen op, of ook hij vloog eraf.

Dus het paard (waar ik op reed) en ik bleven bij elkaar en de groep ging verder.
Ik ben met het paard naar de manege terug gelopen.Bleek het paard een schoftwond te hebben. (Doordat ze het paard daar voor je zadelen, wist ik dat niet).

Die middag reed ik naar huis (in mijn auto) en had veel pijn, mijn moeder bracht me naar het ziekenhuis en het bleek dat een paar ruggenwervels en heupen kapot waren, eind van het liedje 2 jaar in rolstoel om heupen en rug te laten genezen.

Sinds minder dan 1 jaar heb ik mijn eigen paard, durfde niet naar buiten. Maar de manege heeft me er over heen gekregen en nu rij ik eens per week buiten.
Angst: ja dat heb ik nog wel,maar het houd me nu alleen nog allert.

ankJJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 09:12

ja bij mijn vriendin op ameland we gingen op het strand rijden en toen ging ze (mijn paard) der vandoor en toen lag ik dus in het water Boos!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 09:26

Ik ben eigenlijk nog nooit hard gevallen in deze 8 jaar, wel vaak Haha!. Maar de laatste jaren niet zo heel vaak meer. Alleen de grappigste keer was dat ik op een mol viel Nagelbijten / Gniffelen.
Wat denk ja .. die was gelijk dood Huilen van het lachen Aaah best sneu eigenlijk....

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 15:42

Hier een die heel hard viel op haar buitenrit Lachen

ik was 10 jaar ofzo, zelf ingereden shetlandponytje helemaal trots (beestje was 80 cm ondeugend ruintje ging altijd onder de bakrand door en hong ik weer aan de paal *LOL* maargoed, nergens bang van,

Ging met 2 andere meiden buitenrijden, net thuis geweest paardje aan mama laten zien op de foto je kent het wel, steek weer over rijd weer weg, over het fietspad komt er een vuilniswagen aan maarja hij schrok noooit, wel wat strakker de teugels gepakt enz. en toen net achter hem gingen ze de containers oprapen en er viel er een, hoppa aan de kletter kei en kei hard naar huis

Komt er een man in zon invalidewagentje op me af rijden, ik eraf springen midden op een net bestraat deel van de weg, gleed weg in het zand en hoppa daar lag ik, pony nog vast aan de teugel, wang open arm open been open maar trots opgestapt en alleen terug gereden naar de stal

Heel verhaal:P

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 18:59

Ja, mijn paard viel tijdens de galop, dus toen zat ik ineens voor het zadel. Voordat ik iets kon doen sprong hij weer op en galopeerde achter de rest aan terwijl ik mezelf weer in het zadel aan het wurmen was. Paard had niks, ik alleen zere knieen.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 19:00

Ik heb nog steeds last van mijn heup en ben er in mei ofzo afgevallen...

Rachelle302

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 19:04

ik ging een keer op een pony op buitenrit die voor de eerste keer mee ging.. maar we gingen met ze 3e.. dus ik ging in t midden.. t ging hartstikke goed dus ging ff aan iets langer teugeltje stappen.. en toen was die achter mij reed een stukje achter ons en toen kwam die ineens aangegalopeerd.. en toen schrok mijn pony er dus van en toen vloog ik in 1 keer naar voren.. en toen lag ik dus op de grond en me pony stond te eten.. ben weer opgestapt en ben verder gereden.. heb geen pijn gehad!

o0Michelle0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 19:06

nee wel bijna, de pony waar ik op zat had ruim 3 weken op de wei gestaan dus ze was erg fris en bokte heel vaak.

x_Ilse_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 19:08

Nee, ik heb wel eens op een pony gereden (van de manege zelf) die de hele dag in het weiland had gestaan en nogal fris was. Tijdens de bosrit ben ik voorop gaan rijden en heb elke heuvel op gegallopeerd, daarna is hij rustiger geworden en liep hij weer braaf mee Vork

kejen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 19:11

ja, met een strandrit op op een onbekende manege op een onbekent paard.
Ze zeiden van te voren al dat hij een beetje klierig was en dat ie opdringerig is.. ik dacht dat het wel mee zou vallen maar hij doet ales om voorop te komen.
Hij ging dus schijnbewegingen maen van links naar rechts in galop en ja.. daar was ik niet op voorbereid.
Dus is viel er met een salto aan de linkerkant vanaf maar ik lag met me hoofd naar de richting op waar we naartoe gingen.. had zand in me ogen oren en mond en in me neus.. me hoofd kwam heeel hard op de grond maar gelukkig had ik een cap op.
Deed eigenlijk geen pijn meer de schrik maar ben wel hard gevallen.

_Daisy14_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 19:18

ja 1 keer.
dat was denk ik anderhalve maand geleden.
ik ging dus en buitenrit maken met nog een meisje van stal, me pony was al vervelend maar niet opgeven en gewoon doorgaan.
dus wij langs de snelweg bij een stuk gras ( wij hebben geen bos )
me pony wou niet meer verder alleen nog maar steigeren en opdraaien.
dat deed die dus de hele tijd toen kwam die omhoog en draaide heel snel om en bokken dus ik viel eraf, hield me pony nog wel vast ben een stuk mee gesleurd.
ben toen bewusteloos geraakt en heb hem losgelaten.
me pony rende richting de snelweg en voor de snelweg kon iemand hem vangen die uit de auto kwam
hij is toen naar zijn stal gebracht.
zelf lag ik daar nog bewusteloos en dat meisje die mee was snel iemand gebeld en kwam eraan.
na 10 minuten kwam ik weer bij en raakte ik weer in paniek ik wist helemaal niks meer het leek gewoon een droom.
dat had ik schijnbaar ook tegen mij moeder gezegt
ik was heel bang dat ik nooit meer op m pony mocht rijden omdat ik hem uitbreng voor andere mensen.
toen ik weer op stal kwam had ik gelijk gekeken of me pony niks had en gelukkig mocht ik hem nog rijden.
bleek wel dat ik een hersenschudding had zelf weet ik helemaal niks meer van wat er is gebeurd die dag kan het na vertellen omdat dat meisje die mee was het me heeft vertelt.

o0Michelle0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 19:25

_Daisy14_ schreef:
ja 1 keer.
dat was denk ik anderhalve maand geleden.
ik ging dus en buitenrit maken met nog een meisje van stal, me pony was al vervelend maar niet opgeven en gewoon doorgaan.
dus wij langs de snelweg bij een stuk gras ( wij hebben geen bos )
me pony wou niet meer verder alleen nog maar steigeren en opdraaien.
dat deed die dus de hele tijd toen kwam die omhoog en draaide heel snel om en bokken dus ik viel eraf, hield me pony nog wel vast ben een stuk mee gesleurd.
ben toen bewusteloos geraakt en heb hem losgelaten.
me pony rende richting de snelweg en voor de snelweg kon iemand hem vangen die uit de auto kwam
hij is toen naar zijn stal gebracht.
zelf lag ik daar nog bewusteloos en dat meisje die mee was snel iemand gebeld en kwam eraan.
na 10 minuten kwam ik weer bij en raakte ik weer in paniek ik wist helemaal niks meer het leek gewoon een droom.
dat had ik schijnbaar ook tegen mij moeder gezegt
ik was heel bang dat ik nooit meer op m pony mocht rijden omdat ik hem uitbreng voor andere mensen.
toen ik weer op stal kwam had ik gelijk gekeken of me pony niks had en gelukkig mocht ik hem nog rijden.
bleek wel dat ik een hersenschudding had zelf weet ik helemaal niks meer van wat er is gebeurd die dag kan het na vertellen omdat dat meisje die mee was het me heeft vertelt.

woow wat een heftig verhaal Wow!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 22:41

Wel eens gevallen, maar gelukkig nooit hard. Hoop dat ook zo te houden. Nagelbijten / Gniffelen

De 'val' van mij op buitenrit was eigenlijk heel grappig, pony zat in rengalop maar zag iets en stopte in één keer. Dusja daar was ik met m'n verlichte zit niet op voorbereid en stond er opeens naast. Clown Nouja heb heel hard gelachen en ben daarna weer vrolijk verder gegaan. Lachen Dat is nog eens een 'leuke' val Knipoog

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 15:45

In de meivakantie.. was op ponykamp. Zat op een paardje dat verkeerd is ingereden. Vond alles een beetje eng enzo. Maargoed, het was de laatste dag... we gingen bijna rusten (de laatste rust) en ik zat een beetje met diegene die voor mij reed te praten en niet op te letten. Ineens schiet mijn paard naar rechts, en ik werd er dus afgeslingerd... viel keihard op mn rug, met mn onderrrug op een tak...
Heb ongeveer 3 dagen mn rug neit kunnen bewegen...

Maar het grappige was.. hij schrok van 2 naakte mensen die achter een heuveltje lagen en even overeind kwamen ROFL Nagelbijten / Gniffelen

yentlstyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 15:46

Nee ik ben nog nooit echt loeihard gevallen.. Wel een keer eraf geschoven toen ik zonder zadel aan het rijden was. Maar ja dat gaat ook niet erg hard zeg maar. Verder ben ik echt nog nooit van men paard gevallen of iets dergelijks..

Iris_Wendy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 20:36

haha JA! Stuk of 25 keer haha. Ik rij bijna alleen maar buiten omdat ik midden in het bos woon. Ik ben een keer met mn hoofd tegen een paaltje aangevallen omdat mn pony een noodrem maakte. Ik ben een keer onder het paard gevallen waarna hij op mn rug stond (dat was de pijnlijkste keer denk ik) en een keer plat op mn gezicht (terwijl ik een zonnebril op had) en toen ging mn lijf over mn hoofd terwijl mn hoofd bleef liggen... Een keer op mn hoofd in de braamstruiken zonder cap. (oeps) een keer in een meer helemaal koppie onder omdat mn paard door de takken ging (watervrees ¬¬). En een keer omdat mn paard schrok van een tractor en opeens stil stond, terwijl we 2 sec. geleden nog in galop zaten. En een keer op een muildier (kruising tussen ezel en fjord) Die begon onwijs te bokken heel onverwachts en daarna kon ik er ook niet meer op komen omdat ze flipte. En ik ben een keer met pony en al over de kop gevlogen in galop op een zandvlakte. Ik had niks maar vond het zo zielig voor de pony. Overal zand enzo ook op zijn gezicht, maar we waren allebei ook vooral flink geschrokken. En mn laatste verhaal Tong uitsteken Bloos Ik ging over een greppeltje heen en mn paard stapte erin en tilde haar been niet hoog genoeg. Ik dacht dat ze omhoog zou gaan dus leunde naar voren maar toen viel ze dus kiepte ik er zo voorover af Tong uitsteken Ik had haar teugel nog vast maar ze trok me mee (ze liep altijd gelijk weg als ik eraf viel heel irritant) toen liet ik haar los maar mn vriendin was gelukkig nog op tijd. Anders was mn paard naar de weg gelopen.

Dit waren trouwens allemaal andere paarden haha En dit was in 12 jaar tijd.
Tegenwoordig beleer ik ook neit echt meer paarden want het is heel erg lastig om mee in de groep te rijden als ze nog geen stuur hebben En ik ben ook niet zo'n held eigenlijk

Op zich wel grappig als je alles terug leest maar als ik sommige andere verhalen lees :| pff ik heb echt nog mazzel gehad!

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 20:50

in het verleden ben ik totaal 3x tijdens een buitenrit gevallen,
1e keer bokpartij in galop, pols gebroken, wel rit helemaal uitgereden Afgod
2ex niks aan over gehouden, was noodstop terwijl we in galop waren
3e keer ook tijdens het galoperen, bokpartij en schouder gekneusd.
nou ja het valt dus wel mee, gezien het feit dat dit tussen m'n 13 en 21 was

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 09:23

Gelukkig val ik buiten bijna nooit van m´n paard (je wil niet weten hoe vaak ik er in de bak vanaf ben gekukeld), de laatste keer dat ik tijdens een buitenrit eraf stuiterde is een jaar of 14 geleden. Ik had toen een verzorgpony die als ze ergens van schrok een paar meter opzij sprong. Als je daar nog niet op ingesteld bent, lig je er naast. Nu is dat niet zo erg (ik had me niet bezeerd) maar het is minder leuk als je pony de benen neemt en keihard naar stal terugracet. Mag je in je rijkleding het halve bos terug naar stal wandelen. De pony stond lekker in de wei te grazen toen ik na een halfuur ook eindelijk terug bij stal was.
Met diezelfde pony reed ik af en toe ook aangespannen. Ook voor de kar kon ze wel eens schrikken en opzij springen, de berm in. Onder het zadel ging het al vrij snel goed (na 2 keer er vanaf gevallen te zijn en terug naar stal hebben moeten lopen leer je vrij vlot dat je beter kan blijven zitten) maar met de kar heb je veel minder te vertellen als je pony schrikt. We reden op een holle weg langs een huis, en ik wist dat daar regelmatig honden in de tuin liepen. Net toen wij langs reden kwamen de honden blaffend naar het hek gerend, pony schrikt en springt opzij. Kar kan de schuine helling niet maken en kiepert om. Ik zat op de bok en tijdens de val verdraait mijn voet en blijft achter een houten rand steken. gevolg, verdraaid been en ik lig met uitzicht op een paar trappelende paardenvoetjes die angstig dicht bij mijn gezicht in de buurt komen. Gelukkig waren er ook passagiers mee, zij waren ongedeerd en konden de kar optillen en mij en de pony bevrijden. Ik heb een paar dagen last van mijn been gehad en ben er nu nog steeds niet happig op om met een rijtuig mee te gaan.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-07 09:31

ja 1x was met de haflinger van een vriendin naar bos.. (vriendin was mee op de fiets)
en beesie was voor eerst mee rijdend in bos.. dus ik op ruiterpad lekker beetje draven en wou dr is voluit laten gaan.. dus ik eerst stukje flinke galop en weer terug genomen om te kijken of ze niet te druk ervan zou worden.. dat 3x gedaan en ging perfect dus ik d8 dit gaat wel..
dus we gaan en nog gaan 25 m vederop begint ze een rodeo te geven.. waarbij mijn teugel dus brak..
wat ik nog niet doorhad.. (en maar gek vinden dat ik dr niet terug kreeg Vork )
en vervolgens bedacht ik me dat mischien slim was om eraf te springen en er dan om te trekken..
ik eraf .. beland in de brandnetels ja goede plek uitgekozen...
en paard rend door en ik stond met losse teugel in me hand...
wij gelijk erachter aan dr sporen gevolgt politie erbij endie hebben dr terug gevonden..

Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 19:02

Ben er nog nooit buiten afgevallen gelukkig *even afkloppen dan maar*
Lijkt me ook niet bepaald prettig, zou ook als de dood zijn dat mijn paard wegrent.

Roverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 19:04

Ik ben 1x in het bos gevallen.
Van een klein wit monstertje! Tong uitsteken
Die gaat zonder waarschuwing vanuitgalop stilstaan.
Ik had de week daarna nog rugpijn enzo.
maar het viel wel mee. (Ik zat de rest van de rit met de slappe lach)
En toen ik thuiskwam vroeg m'n moeder zichaf hoe het toch kwam dat
ik helemaal onder de modder zat.