Je wordt nageroepen: Paardje, paardje aaien! Wat doe jij?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Re: Je wordt nageroepen: Paardje, paardje aaien! Wat doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 21:17

Normaal vragen vind ik ook iets anders als er op af rennen of gewoon ongevraagd aan je paard zitten (en dan reageer ik ook anders Knipoog )

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 21:20

Als het inderdaad normaal gevraagd word, en op dat moment kan het laat ik het zeker toe! Haha!
Maar als er een traktor oid aankomt niet, dan zeg ik van sorry maar hij kan niet zo goed stilstaan en er komt een tractor oid aan!
Ik vind het nogal ongepast dat sommige mensen zeggen dat hij bijt.. Zo schrik je de kinderen bij de volgende keren ook af..

honolulu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 21:21

Ow jaah hoor.. ze mogen Bren wel aaien, geen punt!
ook wel als ik aan het rijden ben.. ze mogen er ook wel even op zitten als ze willen!

ik zou het ook hardstikke leuk vinden als ik hun was,
maar ben nog nooit van die 'aso' mensen tegen gekomen in het bos..
de mensen die vragen of ze Bren mogen aaien, vragen dit gewoon normaal en dan
heb ik er geen problemen mee!

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 21:27

branco schreef:
van mij mogen ze ook best aaien, leuk toch als ze je paard zo leuk vinden...

gister werd ik ipv door kinderen door bouwvakers nageroepen, waarop mijn paard stil ging staan en recht voor het huis waar ze aan het werk waren ging staan poepen... ROFL

Dit heb ik dus ook ooit gehad maar dan met een stel hardlopers. Ze stonden bij de auto wat te drinken en eentje dacht leuk te zijn en riep: hé mag ik een stukje achterop? Mijn paard mestte nooit tijdens het rijden maar dumpte toen een flinke hoop pal voor hun neus. Daarna waren ze niet zo vriendelijk meer. Dit was meer dan 15 jaar geleden maar zie nog steeds die verontwaardigde koppen voor me Haha!

Ik laat nooit mijn paard aaien als ik bv. in het bos aan het rijden ben. Straks loopt mijn paard zo'n kind omver. Ik zeg inderdaad ook weleens dat hij bijt, schijnt een veel voorkomend smoesje te zijn zo te lezen. *LOL*

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 21:30

Van mij mag het niet, ik rijd gewoon door en zeg zoiets als een ander keertje. Paard heeft een hekel aan stil staan tijdens een buitenritje en gaat lekker staan dribbelen. En als je in een groep rijdt is er vaak geen tijd voor om lekker uitgebreid stil te staan en je paard te laten aaien. Bij onze stal is een camping in de buurt en soms staan wel de kindjes te zwaaien vanachter het raam of tuinhek, dan zwaai ik vrolijk terug. Er is ook een gezin met 2 kids en die vragen altijd of ze mogen aaien. Ook komen ze hard op je afgerend. Niet zo leuk, sommige paarden vinden dat niet zo geweldig.
ooh, afgelopen woensdag een buitenrit gemaakt. Rijden we terug , zijn er onderweg kinderen aan het voetballen op straat. Niet zo erg, gingen aan de kant. Maar toen wij daarna verder gingen draven, kwamen ze achter ons aangehold. Dat vond mijn paard niet zo leuk. Die werd helemaal nerveus van dat geren achter haar aan. Ooh super-irritant!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 21:30

Als ze het netjes vragen mag het wel, maar als ze er meteen op afrennen heb ik het niet zo graag.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 08:16

Ligt er bij mij ook maar net aan.. Eerst als ik naar de ponyclub moest rijden moest ik de halve stad door en als een kind het dan netjes vroeg en Yonker rustig was dan wel maar als die wel eens niet rustig was (dus niet stilstaan zoals zo vaak Tong uitsteken ) dan liever niet want wil natuurlijk niet dat zo'n kind een kopstoot krijgt Knipoog

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 08:20

Ligt aan de kinderen en de manier waarop het gevraagd word.

Heb zelfs een keer gehad dat er kindjes stonden te aaien (paardje was lekker aanb het soezen in de zon en werd heerlijk vertroeteld). Opeens zegt er een vrouw tegen haar kleinzoon: Wil je even op het paardje zitten?
Dus het jongetje: JA JA JA
En voordat ik het wist zat hij voor me op het zadel.
Heb hem er vrij hardhandig afgeduwd en ben weggestapt met de mededeling dat ik hier niet van gediend was.

De brutaliteit!!

ikbenfilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 08:23

LilianR schreef:
Je kent het vast wel, kinderen die uitermate enthousiast tijdens je buitenrit/wandelritje 'Paardje, paardje!', 'Paardje! Ik wil paardje aaien!', 'Paard, paard! Mag ik hem aaien?!' roepen.
Wat doe jij? Stop je en laat je ze aaien of rijd je door?

Bij mezelf verschilt het erg, als ze dicht bij zijn laat ik ze wel even aaien, zijn ze verder weg rijd ik door.

Gr. Lilian

ik draai om en laat ze aaien en knuffelen soms kijk ik het even aan
als ouders en kind zo enthousiast zijn wil ik er wel is afspringen en de kids er even op laten zitten
die gezichtjes dan die stralen Pling prachtig

ikbenfilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 08:24

magriet schreef:
Ppl van mij mag het niet. Maar dat komt meer omdat mijn paard een hekel aan kleine mensjes heeft

dan blijf ik bij jou paard uit de buurt hoor LOL

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 08:36

Ja hoor, ze mogen best even paardje aaien. Eén van mijn paardjes is erg onrustig en kan moeilijk stilstaan, maar dan stap ik wel even af. Ik vond het als kind ook leuk, was dan ook blij dat de ruiters vriendelijk tegen mij waren.....

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 08:37

als ik op tessa rij mogen ze aaien! maar op een ander paard is dat meestal geen goed idee, en dat vertel ik dan ff

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 08:49

als ik met me paard naar buiten ga zeg ik altijd dat hij niet van stil staan houd...
maar met me shet licht het er aan als er al 1000 kindjes geweest zijn dan bijt schopt en trapt hij altijd zomaar op eens Duivel doet hij niet maar goed dan wil ik toch wel even door

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 08:53

Ik zou gewoon doorijden en doe lekker alsof ik doof ben...
Als ze perse een "paardtie" willen aaien gaan ze maar lekker naar de kinderboerderij!!! Af en toe laat ik het wel toe hoor maar anders nooit!!!

Avienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 08:59

Dat ik net mijn pony had mochten mochten kinderen haar aaien als ik aan het rijden was. Maar na een tijdje ging mijn pony uit zich zelf stilstaan als kinderen tijdens het buitenrijden naar ons riepen. Clown Dus nu zeg ik meestal dat het paard even door moet lopen of dat ie naar stal moet om uit te rusten. Haha!
Laatst bijgewerkt door Avienna op 30-07-07 08:59, in het totaal 1 keer bewerkt

rossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 08:59

Ligt er aan welk paard ik rijd, de fjord is kids gewend en die vind die aandacht alleen maar geweldig. Mijn andere paard vind het minder prettig die zwaaiende en kloppende handjes op haar paardenkoppie.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 10:00

als kindjes (en volwassenen) gaan kloppen op mijn paard, krijgen ze meteen een preek van me die ze hun leven lang niet vergeten en ze zullen nooit meer een paard bekloppen de rest van hun leven..... alleen nog maar aaien Haha!

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 10:07

Bij mij mogen ze altijd aaien. Maar Mandour zal ook nooit een klein kind ook maar iets aandoen, hij is helemaal gek op alles wat klein is.. Honden enzo vind ie ook helemaal geweldig.. Stond ooit een kinderwagen met een baby'tje er in naast hem toen ie in de stand bij de vereniging stond ( na de les ) en toen ging ie heel voorzichtig naar die kinderwagen toe met zn neusje, af en toe om zich heen kijkend zo van; zou dit mogen? Zo ontzettend lief Tong uitsteken En als er opa's & oma's met kleinkinderen zijn, kijkt ie heel lief als het kleine kinderhandje naar hem toekomt, maar zodra de grote mensenhand komt trekt ie zn hoofd weg Tong uitsteken Dan wil ie gewoon alleen geaaid worden door het kleine kindje.. En Samorette mogen ze ook wel een aai over haar hoofd geven, maar daarna snel weer weg ( stap ik vaak even een pasje opzij ) want daarna wil ze schuren Tong uitsteken

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 10:07

Ik rijd dus een aantal paarden op een kinderboerderij. Als ik aan het rijden ben, mogen ze van mij niet aaien, paard is aan het werk. Als ik aan het borstelen ben wel, het is ten slotte een kinderboerderij.
Bij mn eigen paard ligt het er een beetje aan waar ik ben, maar meestal doe ik gewoon of ik doof ben Haha!

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 10:08

Mijn merrie mocht iedereen wel aaien,lag er alleen aan wat voor bui ze had.Ze kan nog wel eens vervelend zijn en dan heb ik liever niet dat iemand haar aait.
Mijn pony heb ik pas net en ken ik nu nog niet goed genoeg.Mensen mogen die onderweg pas aaien als ik hem zelf wat beter ken.

nanette_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 10:10

Als het paardje braaf is Mogen ze wel aaien hoor,
Ik had eerst nog een meisje die was jarig,, Die mocht even een klein rondje meerijden..
Maar Dat doe ik dan alleen omdat ze jarig is hoor Tong uitsteken
Maar aaien mag meestal wel, Als het paardje Niet zo lief is dan mag het dus niet van My...
Xxx

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 10:12

Verschilt bij mij nogal eens. Ben ik op een rustig stuk, is m'n pony rustig en ik in een goede bui, dan mogen ze meestal wel even aaien. Lachen En anders zwaai of knik ik even vriendelijk en rijd dan gewoon door.

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 10:14

Als ik langs ze rijdt mogen ze best aaien, maar ik ga niet naar ze toe lopen of op ze staan wachten. Ze mogen Babiche ook altijd alleen maar op haar hals en op haar schouder aaien, omdat ze tegenover vreemden nog welles een beetje geirriteerd kan overkomen als ze aan der hoofd zitten Nagelbijten / Gniffelen Kennis van de eigenaar heeft ook al een keer een hap gehad, zou ik zo zielig vinden voor van die Penny meisjes Vork

blacklight

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 10:17

Ligt er aan welke ik bij heb. Vooral als ik met mijn zusje ben en haar A-pony laat ik die kinderen wel even met de pony "spelen". Met mijn hengst kijk ik liever uit want die wil nog wel eens happen. En mijn ruin vind het wel prima zolang de kinderen een beetje rustig doen

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-07 10:20

Tja de ene keer laat ik ze wel aaien en de andere keer niet, het ligt ook een beetje aan mijn stemming op dat moment.

Als de ouders mij op een nette manier vragen of de kids mogen aaien laat ik het meestal wel een paar minuutjes toe.

Helaas heb ik het ook wel eens meegemaakt dat één ouder het netjes vroeg en vervolgens mijn paard werd omringd door volwassenen en hun kids, zo van kom maar aaien want dat mag van die mevrouw.
Waar ik wel een hekel aan heb zijn van die (wat oudere) kinderen of volwassenen die van die subtiele hints gaan geven als: leuk he zo'n paardje, wat zou het leuk zijn als je daar even op mag zitten. Dan zeg ik meestal wel van als uw kind wilt rijden gaat u maar naar de manege.

Hier in de buurt laat ik de wat oudere kinderen niet meer aaien, aangezien ze dan direct menen dat ik toestemming geef om mee te lopen naar stal, ik heb dit 1x toegestaan en vervolgens heb ik ruim 1 maand last gehad van kinderen die ongevraagd bij mijn stal speelde en met mijn spullen aan het sjouwen waren.

Ik kijk gewoon altijd een beetje naar de personen die het vragen en naar mijn( en mijn paard zijn) stemming.