Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lien2 schreef:Ikzelf ga altijd alleen naar buiten, heerlijk! Wel neem ik altijd mijn mobiel mee met daarin de nummers van stal, veearts en de beheerder van het gebied voorgeprogrammeerd. Ook meld ik altijd op stal waar ik heen ga en wanneer ik verwacht terug te komen.
! Insigne schreef:Als ik het goed begrijp, zouden mensen die niet op buitenrit durfen, niet eens meer mogen paardrijden?
Huertecilla schreef:Insigne schreef:Als ik het goed begrijp, zouden mensen die niet op buitenrit durfen, niet eens meer mogen paardrijden?
Nee, dat begrijp je niet goed.
Mensen die een paard geen weidegang geven én niet buiten de bak komen zouden geen paard moeten houden.
Mensen die bang zijn op een paard, zouden geen paard moeten rijden.
De combinatie is helemaal een![]()
Lijkt míj vrij logisch.
hc
. Kun je als je er naast ligt nog naar je paard roepen dat hij zelf even de stal belt dat hij eraan komt
. Insigne schreef:Nadya, ik zeg niet dat mensen die niet naar buiten gaan zich wel bewust zijn van de gevaren en mensen die wel gaan, zich er niet van bewust zijn. Maar ik vind het wel heel onverantwoord om alleen weg te gaan en dan zonder cap of mobiel. Bij die mensen vraag ik me af of die er dan wel de gevaren van inzien. En als ze dat doen, mooi! Dan weten ze wat er kan gebeuren als ze er afvallen en met niemand contact op kunnen nemen, dat is dan hun keuze. Daar zal je mij dan ook niet over horen.
En wat betreft jou verhaal ben ik het er helemaal mee eens. Je hebt er niet alleen jezelf mee als er onderweg iets gebeurt, maar ook je gezin.
Nou mogen veel mensen mij een zeur vinden, omdat ik niet meer op buitenrit durf. Maar ik ben ondertussen 3 jaar geleden gevallen en ik ondervind er nog steeds de gevolgen van. En daar zal ik waarschijnlijk mijn hele leven last van blijven houden. Ben ik dan echt een zeur, omdat ik zelf heb ondervonden wat er kan gebeuren als je alleen bent op buitenrit?
Ik blijf erbij dat het ieder z'n eigen keus is, maar ik ben niet van plan het gevaar nog op te zoeken. Want hoe betrouwbaar je paard ook is, het zijn en blijven beesten, geen machines!
. Maar ik weet dat zijn basis, zijn karakter en onze manier van communiceren goed is en ja, in de toekomst ga ik zeker met hem naar buiten. Ik was niet van plan continu in de bak te rijden (in het weiland mag niet bij ons en terecht), daar vind ik persoonlijk niets aan. Paarden zijn inderdaad dieren en geen machines. Dat heb ik ook nooit gedacht gelukkig. Verre van zelfs.
, ik ben al een grote meid en kan goed op mezelf letten
Nadya schreef:Maar zijn er hier echt mensen die zonder cap, mobieltje en/of zonder te zeggen wat ze gaan doen een buitenrit gaan maken in hun eentje?
Huertecilla schreef:Nadya schreef:Maar zijn er hier echt mensen die zonder cap, mobieltje en/of zonder te zeggen wat ze gaan doen een buitenrit gaan maken in hun eentje?
Ja, ik, dagelijks . Zonder optoming ook nog![]()
Zeg meestal wel dat ik op pad ga, maar wélk pad? Weet ik zelf meestal niet. Hangt van erg veel af, zoals de bui van mijn paard.
Oh, 's nachts wel met achterlicht.
Mijn lief en zoon houden op het moment siësta. Ik ga zo klussen, maar vaak ook roep ik een paard. Zadel erop en gaan.
Nachtritten idem. Ligt mijn vrouw al te knorren voor ik een paard roep. Kan haar moeilijk wakker maken om te zeggen dat ik ga. Tegen de tijd dat de wekker gaat ben ik wel terug en indien niet is er geen haast meer bij![]()
hc
Nadya schreef:Maar zijn er hier echt mensen die zonder cap, mobieltje en/of zonder te zeggen wat ze gaan doen een buitenrit gaan maken in hun eentje? Ik ken ze in het dagelijks leven niet, hoor. En gelukkig maar.
Huertecilla schreef:Insigne schreef:Als ik het goed begrijp, zouden mensen die niet op buitenrit durfen, niet eens meer mogen paardrijden?
Nee, dat begrijp je niet goed.
Mensen die een paard geen weidegang geven én niet buiten de bak komen zouden geen paard moeten houden.
Mensen die bang zijn op een paard, zouden geen paard moeten rijden.
De combinatie is helemaal een![]()
Lijkt míj vrij logisch.
hc
Nadya schreef:Of zie ik dat verkeerd?
Flitssie schreef:Ik vind aleen buitenrijden echt een van de domste dingen met paarden die je kan doen. Als je paard schrikt, jij eraf valt en ervandoor gaat is hij alleen, rent paniekerig de straat op ga maar door. Als je met 2 of meer paarden bent blijven ze bij elkaar, worden rustiger door de andere enz.
Ik rij altijd met mn moeder, maar omdat die niet in galop durft zoek ik iemand die met mij wil rijden in het Liesbos op een van onze paarden:)
Ik rij verder altijd met cap in het bos, in de rijbaan vergeet ik het gewoon. Ik neem altijd een mobieltje mee, je kunt het wel avontuur noemen zonder, maar ik vind het geen verantwoord avontuur.
ELpatcho schreef:Flitssie schreef:Ik vind aleen buitenrijden echt een van de domste dingen met paarden die je kan doen. Als je paard schrikt, jij eraf valt en ervandoor gaat is hij alleen, rent paniekerig de straat op ga maar door. Als je met 2 of meer paarden bent blijven ze bij elkaar, worden rustiger door de andere enz.
Ik rij altijd met mn moeder, maar omdat die niet in galop durft zoek ik iemand die met mij wil rijden in het Liesbos op een van onze paarden:)
Ik rij verder altijd met cap in het bos, in de rijbaan vergeet ik het gewoon. Ik neem altijd een mobieltje mee, je kunt het wel avontuur noemen zonder, maar ik vind het geen verantwoord avontuur.
owjah want in het bos val je altijd op je hoofd en in de bak altijd zachtjes!
Flitssie schreef:Ik vind aleen buitenrijden echt een van de domste dingen met paarden die je kan doen. Als je paard schrikt, jij eraf valt en ervandoor gaat is hij alleen, rent paniekerig de straat op ga maar door. Als je met 2 of meer paarden bent blijven ze bij elkaar, worden rustiger door de andere enz.
Nadya schreef:Flitssie schreef:Ik vind aleen buitenrijden echt een van de domste dingen met paarden die je kan doen. Als je paard schrikt, jij eraf valt en ervandoor gaat is hij alleen, rent paniekerig de straat op ga maar door. Als je met 2 of meer paarden bent blijven ze bij elkaar, worden rustiger door de andere enz.
Nou, dan ben ik maar dom in jouw ogen, omdat ik graag alleen buiten rij. Vind het nogal kortzichtig, maar ja.![]()
Ik draag altijd een cap en heb een mobieltje bij me trouwens. Buiten en in de bak.