Hoe was jouw allereerste buitenrit met je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BianCatjee

Re: Hoe was jouw allereerste buitenrit met je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 19:51

anikabos schreef:
twee weken terug voor het eerst een buitenrit gemaakt op manege Zeisterbos, ging nog rustig aan.. alleen gestapt en gedraaft. Maar vorige week de tweede keer was echt super! lekker in galop over de bospaden.. héérlijk!!

haha en afgelopen week was wel even anders hè Tong uitsteken
lompe fina Bloos! heb haar nog nooit zo gezien Knipoog

mijn eerste bosrit, weet ik niet eens meer wanneer dat was Clown
maar ik weet nog wel dat ik erg zenuwachtig was maar op een hele brave pony zat (mijn lievelingspony daar op de manege..)

Jennyzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 20:10

Haha té gek was 't.
Ik ging meteen met iemand zes uur lang buitenrijden. Een hele zondag lang.
Heel 't dorp door en crossen en langs ons huis pauzeren.
Was misschien wel een van de geweldigste buitenritten hier ooit, omdat alles nog zo nieuw was. Lovers

Jimb0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 13:58

anikabos schreef:
twee weken terug voor het eerst een buitenrit gemaakt op manege Zeisterbos, ging nog rustig aan.. alleen gestapt en gedraaft. Maar vorige week de tweede keer was echt super! lekker in galop over de bospaden.. héérlijk!!

Mijn pony staat op Austerlitz, dus dan rij ik hetzelfde bos, haha Knipoog
Ik ben eerst begonnen met een beetje uitstappen met anderen in het bos, toen was ie heel braaf. De eerste echte rit plakte hij heel erg tegen de andere pony aan, en boomstammen vond ie nogal eng, maar hij heeft geen gekke dingen gedaan. Nu kan die op de hei, in volle galop, nogal eens een bokje geven Vork

JimBeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-07 14:05

Haha! Dat moet toch op Texxel zijn geweest, als kotertje met mn tweelingzus op shetjes, veilig vastgehouden door Paps en Mams Ach gut

De eerste keer met mijn eigen pony was het erg leuk, maar ook wel een beetje spannend, want weet je wel dat alle boomstammetjes eigenlijk enge monsters zijn? En dat je daar flink voor opzij moet springen of hard wegrennen, haha wat heb ik toen gelachen, meteen die keer zijn we trouwens ook verdwaald en kwamen we op een smal paadje tussen spoorbaan en snelweg terecht, is erg aan te bevelen, met langsrazende treinen wist ook meteen dat ie verkeersmak was OK dan!

LunakE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 07:53

Bij mij was het op rex, een verzorgshet van mij ( vroeger) .

Hij vond het echt super leuk ! En ik ook.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 19:36

Op sofie, mn vorige verzorgpony, was mijn eerste buitenrit helemaal alleen. Vond het geweldig Tong uitsteken.
Half jaartje geleden, ging ik voor het eerst met nemo alleen een heel rondje bos, (had 2 keer klein stapritje gemaakt met iemand). Vond het helemaal geweldig dat het zo goed ging omdat ie net dik een maand OHZ was, dus het was zijn eerste buitenrit! Oeh wat was ik trots haha.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 19:38

Mijn allereerste buitenrit kan ik me helemaal niet meer herinneren Bloos

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 18:46

Mijn eerste buitenrit was met de manege. Keurig met z'n allen achter elkaar en volgens mij hebben we bijna alleen maar gestapt en een klein beetje gedraaft. Ik vond het echt superspannend maar tegelijkertijd vond ik het ook wel heel stoer Haha!

Blueke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 09:12

Mijn allereerste buitenrit ooit was ook op de manege. Een draak van een paard...Mickey Mouse genaamd.

Bij Mickey kreeg je in de binnenbak steevast toegeschreeuwd 'zweep erbij! Sla hem maar! Harder! Harder! Goed die hakken erin! Laat hem werken! '
Niet bepaald een paardvriendelijke aanpak.

Met buitenritten bleek Mickey dan weer het tegenovergestelde te zijn... meteen mocht ik beleven hoe snél een paard nu eigenlijk kan zijn.... en hoe hard je kunt vallen als het dan ineens remt en bokt...

Met mijn eigen paarden is het nu toch wel heel anders.
De eerste buitenritten gingen bij ze allemaal heel relaxed. Natuurlijk wel de neusgaten open, alles in de gaten houden, maar al snel ging dit over tot speels briesen.
Zels Shekinah, die vorige maand als volledig groene 4-jarige bij ons is aangekomen (van de wei geplukt in Hongarije) is vorige week al met mijn vriend (die zelf nét begint) naar buiten gegaan. Doodbraaf paard.

En wat we doen als voorbereiding? Wandelen, grondwerk en inrijden Knipoog Vaak loopt er bij de eerste buitenrit iemand extra mee. Geeft het paard een gevoel van zekerheid wat de eerste buitenrit weer prettiger maakt.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 19:36

mijn eerste buitenrit was op een pony op vlieland. Kon nog niet rijden, maar heb me daar wel geod vermaakt als klein meisje dat altijd al droomde van paardrijden!

Lian

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 19:55

Um ergens in de zomer 5 jaar geleden, ik rijd op een manege dicht bij t bos dus. Volgensmij zat ik toen op Caromi ofzo. En ik vond het helemaal te gek. Nu nog steeds trouwens Bloos

gwnashleyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 19:06

mijn eerste buitenrit met mijn nieuwe paard was een hel!
Ik had een best lange tijd hem leren kennen in de bak,een stukje over het erf.

Totdat ik buiten stond,steigeren als een gek!
En nog steeds als ik op buitenrit ga,dan gaat het een tijd goed tot tie het genoeg vind geweest en dan net zolang steigeren tot ik eraf lig,of totdat we teruggaan.
Ik heb vanalles geprobeerd maar ik krijg het er niet uit. Verdrietig
Terwijl ik het geweldig vind om op buitenrit te gaan.

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 19:11

mijn eerste buitenrit maakte ik toen ik 6 jaar was op een shetlander door het bos. Je ouders moeten dan meelopen Tong uitsteken
voor de rest ging er geen begeleiding mee. Het was in frankrijk.
ik kreeg een grappige zwarte shetlander. Mijn zussen waren ook aan het buitenrijden, maar dan met een gevorderde groep.
Ik was net met die shet op een bospaadje, komen mijn zussen en de begeleider in volle galop op ons af! die shet schrok zich helemaal het apelazer Tong uitsteken en sprong met mij in de sloot! whaha.
beetje dikke enkel, maar ik had er geen last van. Ben er meteen weer opgeklommen Vork

mopje19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 17:07

heel eng was in een bos waar ik nooit ben geweest ik kwam daar aan en ze dee heel normaal dus dat dee ik dan ook maar vondt het doodeng echt waar

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 17:12

Mijn allereerste buitenrit weet ik eigelijk ook niet meer Bloos .
De allereerste buitenrit met mijn paard nog wel. Samen met instructrice(op manegepony) naar buiten(strand). Calypso super braaf!! Ging onderweg nog op een plastic fles staan en sjouwde gewoon door(meeste paarden springen meteen 10 meter de lucht in). Op terugweg waren ze bezig met de straat, lag dus allemaal spul. Manegepony schrok vloog heel hard ervandoor, Calypso sprong opzij(meer schrikken van de manegepony) daarna gewoon stilstaan en ben ik maar in een sukkeldrafje achter instructrice aan(was een op een grasveldje, naast die straat). Die zag je op gegeven moment ook zo om kijken van hee, wat draaf je nog rustig Knipoog Haha! . Daarna konden we gewoon rustig weer verder naar stal stappen.

Clairee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 18:00

Mijn eerste buitenrit was ook gelijk een memorabele! Ik was een jaar of 7 en reed op een manege met mijn beste vriendinnetje. Wij reden met zijn 2en achteraan en ik kwam erachter dat het keelriempje los zat, hij zwiepte alle kanten op. Ik meld het mijn vriendinnetje en we stoppen, zonder (lekker dom) de instructeur in te lichten, om het vast te maken. Ondertussen hobbelde de groep lekker verder en zodra ik op wilde stappen om weg rijden spurt het paard van mijn vriendin erachteraan. Mijn ponytje er natuurlijk ook achteraan, met mij half hangend over hem heen.. Er restte mij niets dan goed vast te houden, ogen dicht te doen en het op een gillen te zetten! Gelukkig hebben we het overleefd en nog steeds kunnen wij hard lachen om deze kansloze actie!

Lorri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 04:59

Mijn eerste buitenrit was in de bossen op Texel, samen met me moeder. Helemaal geweldig

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 05:53

De eerste buiten rit voor mij met m'n eigen paardje was (ook) de eerste buitenrit voor hem.
En die ging goed. Lachen

Nicoleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 08:37

De eerste keer dat ik op Winnie (Shetlander) zat, zonder zadel natuurlijk, viel ik in de blub en wou ik gelijk naar huis om een nieuwe broek aan te trekken. Clown

Ynto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 09:00

nou ze zeggen dat een buitenrit lekker ontspannen is. Nou bij mijn verzorgpony niet, die is dan gewoon zo drukl!
Maar altijd wel heel erg gezellig.