Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Zoolgangster schreef:Ik neem altijd een zweep mee, al was het alleen maar vanwege de dazen...verder om alle al eerder genoemde redenen. Zo'n ding is gewoon handig om bij de hand te hebben.
Alleen als een paard echt knetter wordt van een zweep neem ik hem natuurlijk niet mee.
beantsje schreef:Ik heb altijd een zweepje mee maar in de bak rijd ik met een dressuurzweep en buiten met een korte zweep (karwats) met een lusje om de pols.
Apple schreef:Altijd een zweep bij je hebben. Is het niet voor je paard dan is het wel voor honden, enge mannen, vliegen wegjagen etc. etc. etc..
Visconti schreef:Ik rij sinds kort ook met een springzweepje, wel even wennen want ik rij normaal echt nooit met zweep. Maar soms is het wbt de dazen zo erg dat een arm verlenger (om de dazen dood te slaan) wel handig is, maar dat is ook het enige waar ik hem voor gebruik.
.Glaesir schreef:dazen zijn idd superirritant, maar dazen gaan minder snel op lichtere dingen zitten dus witte kleding schijnt te helpen
en mijn ruin laat zich om het verrekken niet vol sproeien met een-of-ander (vliegen)middeltje
.
(vliegmasker van gaas met een soort dunne neopreenstof) en een zweepje meenemen
.
. darkmoona schreef:ik heb hem altijd mee..
meestal voor dat ene zetje als ze niet wil doorlopen..
of wat hier ook al gezegd werd: voor spul op de grond..
de helft van de tijd gebruik ik hem niet en heb ik hem in mijn laars gestoken
kan evengoed gewoon onzin zijn hoor , maar omdat het je been een beetje spalkt...darkmoona schreef:ik heb hem altijd mee..
meestal voor dat ene zetje als ze niet wil doorlopen..
of wat hier ook al gezegd werd: voor spul op de grond..
de helft van de tijd gebruik ik hem niet en heb ik hem in mijn laars gestoken
absoluut anders ben ik gewoon bezig met een zelfmoordpoging.

En bij mn pony ( die ik nu sinds een weekje weer actief aan het rijden ben na een gigantische blessure
) rijd ik nu zonder sporen met springzweepje, maar dit is eigenlijk meer om hem goed aan mn been te maken, want ik ben het zat dat ie niet op kuitdruk reageert
Normaal rijd ik hem wel met spoor en zweep. ( Aan mn been gaat nu goed, dus binnenkort ga ik over op alleen sporen ). Bij ons zijn er geen enge dingen, nouja, die zijn er wel, alleen mijn paarden geven er niets om, en met stemhulp en been/spoor kom ik er eigenlijk altijd langs. En als het echt niet lukt wacht ik tot er een fietser langskomt. Daar lopen ze zo achteraan omdat ik vroeger altijd met vader/moeder op de fiets buitenreed, dus ze zien fietser als vertrouwd )