Buitenrijden: altijd zweep mee?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sim0ne

Re: Buitenrijden: altijd zweep mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 11:00

Ik heb altijd een flinke zweep bij me. Ook handig voor honden en enge mannen Haha!

Six

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 20:52

Jup, ik neem hem ook altijd mee.
Je weet maar nooit..

Glaesir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 21:03

Ik neem eigelijk vrijwel altijd een zweepje mee, maar voor mij is dat anders, want ik rij een ijslander en ook beetje dressuur dus ik gebruik de zweep wel vaker.
Maar als jij in jou training gewend bent zonder zweep te rijden en het zonder zweep rijden hoort bij western rijden, zie ik geen rede waarom je perse een zweep zou moeten meenemen.
Het lijkt me sterk dat je buiten in situaties komt waarbij je je paard alleen nog maar met een zweep vooruit zou kunnen krijgen. Zeker als je normaal nooit met een zweep rijdt, dus ik zou gewoon doen wat je gewend bent.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 17:34

Ik heb ook altijd een zweep bij me. Je weet het maar nooit. Heb hem alleen zelden nodig.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-07 20:52

Ik heb vandaag een zweep meegenomen (mijn oude dressuurzweep van 1 meter lang, ik had niks anders), gewoon ook om te kijken hoe ze er op reageert, want veel van bovengenoemde reden vind ik toch wel heel goed.
Nou, ik kon hem goed gebruiken, want ze wilde eerst om alle plassen heen lopen, ondanks dat ik haar flink aan het been probeerde te houden, waardoor ik regelmatig met mijn benen in de struiken langs de kant terecht kwam. Op een gegeven moment heb ik haar aan de zijkant bijgetikt zodat ze niet door mijn been heen zou lopen. Ze schoot even in draf vooruit, de keer daarop zelfde verhaal, daarna liep ze keurig recht door de (diepe) plassen.
Reden dat ik toch maar besloten heb om de zweep erbij te houden. Ik ga niet zomaar zitten meppen, maar vind het wel belangrijk dat ik mijn paard buiten op paden precies kan sturen waar ik wil, dat is ook veiliger.

PiieterLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 20:58

Neem je Zweep ook mee voor als je paard ( OPEENS ! ) een zijl eng vind en de sloot in loopt , Dan kun je hem er zo uit tikken ! * Ervaring * Vork

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 21:04

zweep mee?

nee nooit..alhoewel dat ding wel erg handig is om alle vliegen mee te verjagen Knipoog

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 21:14

Ik neem altijd een zweep mee, al was het alleen maar vanwege de dazen...verder om alle al eerder genoemde redenen. Zo'n ding is gewoon handig om bij de hand te hebben.

Alleen als een paard echt knetter wordt van een zweep neem ik hem natuurlijk niet mee.

Glaesir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 23:02

Zoolgangster schreef:
Ik neem altijd een zweep mee, al was het alleen maar vanwege de dazen...verder om alle al eerder genoemde redenen. Zo'n ding is gewoon handig om bij de hand te hebben.

Alleen als een paard echt knetter wordt van een zweep neem ik hem natuurlijk niet mee.

dazen zijn idd superirritant, maar dazen gaan minder snel op lichtere dingen zitten dus witte kleding schijnt te helpen

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 23:04

Ik heb altijd een zweepje mee maar in de bak rijd ik met een dressuurzweep en buiten met een korte zweep (karwats) met een lusje om de pols.

Glaesir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 23:09

beantsje schreef:
Ik heb altijd een zweepje mee maar in de bak rijd ik met een dressuurzweep en buiten met een korte zweep (karwats) met een lusje om de pols.

ik heb een keer gehoord dat iemand zijn pols had gebroken door zo'n zweepje met lus, het was ergens achter blijven hangen. Miss niet zo'n goed idee...

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 23:17

Apple schreef:
Altijd een zweep bij je hebben. Is het niet voor je paard dan is het wel voor honden, enge mannen, vliegen wegjagen etc. etc. etc..

Ik heb ook altijd een zweepje bij me, niet zo zeer omdat ik het nodig heb met rijden maar vind het
op de een of andere manier altijd veilig dat ik iets bij me heb om eventueel wat weg te kunnen houden.. Lachen

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 23:18

Visconti schreef:
Ik rij sinds kort ook met een springzweepje, wel even wennen want ik rij normaal echt nooit met zweep. Maar soms is het wbt de dazen zo erg dat een arm verlenger (om de dazen dood te slaan) wel handig is, maar dat is ook het enige waar ik hem voor gebruik.

Dat is ook de enige reden waarom ik (alleen) zomers een zweepje mee neem Lachen .
Glaesir schreef:
dazen zijn idd superirritant, maar dazen gaan minder snel op lichtere dingen zitten dus witte kleding schijnt te helpen

Mijn paarden zijn zwart Knipoog en mijn ruin laat zich om het verrekken niet vol sproeien met een-of-ander (vliegen)middeltje Lips are sealed .
Het is dus óf niet naar buiten gaan in de zomer, óf een hoofdcondoom opdoen Tong uitsteken (vliegmasker van gaas met een soort dunne neopreenstof) en een zweepje meenemen Lachen .

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 23:24

ik heb hem altijd mee..
meestal voor dat ene zetje als ze niet wil doorlopen..
of wat hier ook al gezegd werd: voor spul op de grond..
de helft van de tijd gebruik ik hem niet en heb ik hem in mijn laars gestoken

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 23:26

Ik neem eigenlijk altijd een zweep mee. Alleen soms voor hele korte ritjes niet.
Maar voor 't geval hij ergens niet langs wil en niet voldoende op mn been reageert.
De andere wil niet altijd op mn gewone been reageren, dus dan neem ik ook altijd 'n zweepje mee.
En je hebt gewoon iets achter de hand zeg maar Lachen.

Glaesir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 23:29

darkmoona schreef:
ik heb hem altijd mee..

heb k geen ervaring mee , maar ze zeggen dat het ook gevaarlijk is als je je zweep in je laars steekt Tong uitsteken kan evengoed gewoon onzin zijn hoor , maar omdat het je been een beetje spalkt...
kweet niet

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 08:00

darkmoona schreef:
ik heb hem altijd mee..

dat mag dus inderdaad niet, en is heel gevaarlijk,als jij valt kun je zo je been doorboren met die zweep Knipoog

gewoon vasthouden dus, en als je hem toch niet gebruikt gewoon thuislaten

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 08:09

Ik heb nooit een zweep bij, mijn pony is er bang van en ik heb hem ook totaal niet nodig Lachen
Met aanmoedigen krijg ik hem wel vooruit Lachen

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 08:13

Zweep mee Ja absoluut anders ben ik gewoon bezig met een zelfmoordpoging.

Als Draak iets niet zint kan ie achterwaarts gaan en belanden we wel eens ergens waar het nat is.

Verder voor auto's die te dichtbij rijden en geloof me als ik met mijn zweep een auto kan rijden dan rijdt ie echt te dicht naast me.

Honden en vervelende mensen vooral mannen.
Vroeger moest ik altijd langs een asielzoekerscentrum en stukkie verder was een hangjongerplek dan voelde ik me altijd veilig door mijn zweep Verward Haha!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 14:20

Zweep in je laars steken is inderdaad bijzonder onveilig. Als je van je paard valt kun je jezelf zo inwendig letsel bezorgen door je zweep.

debsterr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 19:48

Ik heb ook altijd een zweepje mee.. ook op wedstrijd en als ik naar buiten ga, hij vindt weinig eng... maar het blijven paarden ze hoeven maar een klein dingetje te zien en sommige kunnen al over de rooie gaan.. Clown

Lauren_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 20:17

Jaa ik had altijd een zweep mee Lachen

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 20:24

Ik heb m bijna altijd mee.. Alleen op mn paard niet, die gaat dan zooooo hard lopen, niet fijn meer. Maar die kan ik wel doordrukken met spoor als ze niet wil Knipoog En bij mn pony ( die ik nu sinds een weekje weer actief aan het rijden ben na een gigantische blessure Boos! ) rijd ik nu zonder sporen met springzweepje, maar dit is eigenlijk meer om hem goed aan mn been te maken, want ik ben het zat dat ie niet op kuitdruk reageert Tong uitsteken Normaal rijd ik hem wel met spoor en zweep. ( Aan mn been gaat nu goed, dus binnenkort ga ik over op alleen sporen ). Bij ons zijn er geen enge dingen, nouja, die zijn er wel, alleen mijn paarden geven er niets om, en met stemhulp en been/spoor kom ik er eigenlijk altijd langs. En als het echt niet lukt wacht ik tot er een fietser langskomt. Daar lopen ze zo achteraan omdat ik vroeger altijd met vader/moeder op de fiets buitenreed, dus ze zien fietser als vertrouwd )

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 20:32

altijd zweep mee, heb er zelfs een speciaal voor buiten, van 1 m want mijn dressuur zweep is langer.
pony heeft het niet nodig is zeer zeker voorwaarts genoeg, maar heb al eens gehad dat ze na oversteken opeens een witte streep eng vond en achteruit de straat op wilde, been reageerde ze niet op dus dan een tik. verder gebruik ik heb als verbreeder en slagwapen ja!

horse_adorer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 20:34

Ik heb het altijd bij me. Als hij iets engs vind, zijn mijn benen niet genoeg. Gebruik het ook voor vliegen