Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Het hoeft niet eens een lange rit van 3 uur te zijn, of met veel galopperen, hij vind het gewoon heel leuk om buiten te zijn en nieuwe dingen te zien. Maar hij is dan ook 100% verkeersmak (ok bloempotten zijn zeer verdacht) maar ik kan me ook wel voorstellen dat als je een paard hebt die veel schrikt, je tegen buitenritten bent.

kleinelinda schreef:ik vind ook dat je zeker moet weten of een paard echt verkeersmak is. Ik vind het toch nog gevaarlijk. Maar goed dat is mijn mening. Inderdaad in de bak kan ook wat gebeuren maar daar rijden geen auto's en kan hij / zij niet alle kanten op rennen. Vroeger maakte ik ook wel buitenritten maar nu niet meer wie weet den kk ik er straks wel anders over als mijn friesje wat ouder is
Urielle schreef:Ik ben op zich hartstikke voor buitenrijden. Ben met dit paard alleen heel onzeker om er voor de eerste keer opuit te gaan. Vrijwel de hele route stapt hij (aan de hand) aan een loshangend lijntje mee. Rolstoelers, wielrenners, trekkers, langsrazende auto's, passerende vrachtwagens, grasmaaiers, ze interesseren hem helemaal niks. Maar bijv. een wei met meegalopperende koeien dan gaat hij vanuit het niets helemaal over de emmer, in een keer steil overeind, zo hoog dat hij zichzelf nog maar net kan houden om niet om te slaan, met trillende achterbeentjes van inspanning en stress. Dat vind ik echt doodeng, want als ik erop zit zitten we aan het asfalt vastgeplakt met tweeen.
Als ik het voor de eerste keer heb aangedurft open ik een heel groot glorietopic op Bokt

daantjuhhh schreef:Ja maar das toch anders denk ik.
Die van mij kent koeien en schapen super goed.
Staan overal om haar heen.
maar als wij over de weg rijden en er komt z'n kudde koeien aan rennen word die van mij ook maf.
Niet zo erg als die va Urielle!
_lOnnie_ schreef:Ongelukken zitten in een klein hoekje. Paardrijden is niet zonder gevaar, er kan ook wat gebeuren in de bak, zoals je zegt: het blijven dieren.
Je moet niet naar buiten gaan als je weet dat je je paard niet aan kan of als je paard niet verkeersmak is. Als je weet waar je mee bezig bent en je gewoon aan de regels houdt, ben ik zeker voor buitenrijden.
Maar zoals je zelf zegt, als het met jouw paard niet kan, dan moet je het ook vooral niet doen.