Op welke manege een strandrit maken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_xLarax_

Re: Op welke manege een strandrit maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 21:12

1stlady schreef:
Ik ga over 2 weken naar manege poelenburgh (http://www.poelenburgh.nl) het is 32,50 voor 2 uur.. Heb tot nu toe alleen maar goede verhalen gehoord maar als ik heb gereden dan laat ik het weten.. Lachen

Wat jij al zei op manege poelenburgh kan je ook hele leuke strandritten maken!! Ik heb het zelf ook gedaan was echt super leuk!!!!

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 17:54

frankiej schreef:
Ik dacht al dat ik de enige was met deze ervaring. Idd zijn het watjes tegenover hun paarden. Bij een lui paard mag je geen zweepje of een (onderweg zelf afgebroken) takje gebruiken. Een paard wat slaat, krijgt hier geen afstraffing voor. En ja je bent idd niet lang op het strand, de duinen zijn wel mooi. Gastvrijheid kennen ze niet. Wij kwamen helemaal uit Brabant, enkele minuten te laat, nou geen enkel begrip hoor. T was echt smeken om nog mee te mogen. Dit is al wel enkele jaren geleden dat wel. We zijn ook eens naar Monster geweest, alleen wel met westernpaarden. Mooie rit, vriendelijke mensen. Seeruyter in Vlieland is direct aan t strand, en dat gaat (onverantwoord) hard. We hadden een beginner in de groep, snap nog niet dat ie er op bleef zitten.

Nergens problemen mee hoor met poelenburgh! Ik werk er zelf, en we krijgen alleen maar positieve reacties. Dus ik denk dat dat toch echt aan jou zelf ligt Lachen

nati

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 18:11

maaikemuis schreef:
Poelenburg is zo'n baggermanege! De paarden zijn leuk, dat wel, maar er wordt vreselijk gemiept. Ze zijn daar schijnbaar bang dat een paard bij het minste of geringste zijn benen breekt.

Ik ga liever naar manege Groot in Egmond. De accomodatie is misschien niet je-van-het, maar er worden wel lekker pittige ritten gereden. En tuiggage is zeer goed, alle paarden hebben lamsonderleggers op hun rug liggen!

hallo,

sorry hoor, maar Poelenburgh is juist een hele goede manege, met kwaliteit!
En het is echt niet zo dat er vrezelijk gemiept word!
maar ik vind juist dat je wel voorzichtig mag zijn met je paarden, daar kunnen een hoop manege's een voorbeeld aan nemen! (bijv. manege groot).

Dus het is maar net wat voor instelling je zelf hebt! Duivel

dus dat is wel weer duidelijk wat voor instelling jij hebt!!!

noellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 18:19

Ik zou zelf niet naar manege Grol gaan.
Heb pas geleden een duinrit gemaakt, waarvan we misschien 10/15minuten in de duinen waren, en daarna gewoon door woonwijken en klein stukje bos, de rit was 5 kwartier.
Ook kwa begeleiding was het ongeregelt, we zaten met zn alle op de paarden, en toen moesten ze nog begeleiding regelen.
Uiteindelijk 2 meiden van ong 16 jaar mee gegaan, waarvan 1 haar paard niet kon houden.

Kwa veiligheid en organisatie vond ik het tegenvallen.

Maar, dit was mijn ervaring dus ik zeg niet dat het altijd zo gebeurt, ik hoor ook vaak positieve dingen.

NiN_ME

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 18:31

Duinmanege van Poelenburgh is erg leuk!

Ielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 19:42

MaartJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 20:07

Niemand op het idee gekomen van manege 'de Eendracht' in Vrouwenpolder? In de zomer gaat er minstens 1x in de week een rit naar het strand s avonds.. en het ligt aan de groep hoe hard het gaat.. pony's en paarden genoeg en je moet eerst even in de bak stap/draf/galop om te checken of je wel op het juiste paard zit en óf je uberhaupt kan rijden.. en dan hup naar het strand.. heerlijke rit door de duinen en dan ong. half uur 3 kwartier op t strand..

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 20:54

Dan ben ik benieuwd wat voor instelling ik zou mogen hebben...........

Zoals ik in mijn pm naar Nati al schreef, hou ik niet van de paniekerige gemiep met paarden. Half uur in stap door de duinen, paar passen draven, galopperen op het strand en vervolgens dezelfde weg terug noem ik nu niet bepaald een leuke rit. Vandaar mijn eerlijke antwoord op een eerlijke vraag. Voor een leuke buitenrit zou ik persoonlijk niet naar Poelenburgh toegaan.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 21:02

maaikemuis schreef:

Zoals ik in mijn pm naar Nati al schreef, hou ik niet van de paniekerige gemiep met paarden. Half uur in stap door de duinen, paar passen draven, galopperen op het strand en vervolgens dezelfde weg terug noem ik nu niet bepaald een leuke rit. Vandaar mijn eerlijke antwoord op een eerlijke vraag. Voor een leuke buitenrit zou ik persoonlijk niet naar Poelenburgh toegaan.

Als je op je eigen paard zou rijden dan kun je eens een 'pittige rit' maken zoals jij dat omschrijft. Je eigen paard hoeft niet iedere dag die rit te lopen of misschien wel twee keer. Ik vind het pleiten voor die manege dat ze aan het welzijn en behoud van hun paarden denken. Juist omdat die paarden die rit veel zullen moeten maken. Mijn paard gaat ook ieder jaar een week mee naar het strand, maar ik stap best veel de weg er naartoe. Dat zware duinzand is nou niet bepaald bevordelijk voor zijn pezen. En ik galoppeer wel op het strand waar de grond wat harder is. Ik hoef niet de hele tijd te gassen als ik een rit maak hoor. Ik kan prima genieten SAMEN met mijn paard en niet ten koste van omdat ik zo nodig een 'pittige rit' wil rijden. Knipoog

Woplala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 21:06

Maxielover schreef:
Hoi, mijn paard staat gestald op Manege Bakker in Noordwijkerhout (Z-H), in dezelfde straat als Manege Smit maar dan hoef je korter over straat (Smit 10 min. Bakker 5 min. naar het bos). Pling Ze hebben allerlei paarden, vooral KWPN-ers in verschillende hoogtes en ook een aantal pony's, o.a 2 Haflingers, 2 Fjorden, 2 Shetten, een half Arabiertje en een vuilnisbak (klein paard). Er zijn rustige paarden en ook een aantal wat drukkere, dus voor ieder wat wils. Ja De buitenritten zijn onder deskundige begeleiding en er is keuze uit 1 of 2 uurs en eens in de zoveel tijd is er een dagtocht naar Meyendel (Wassenaar) of de Amsterdamse Waterleidingduinen, tijdens de rit is er een stop voor de lunch en waar de paarden kunnen rusten. Meer info is te vinden op http://www.manege.nl, hier staan (als het goed is) de prijzen en ook een routebeschrijving en contactinformatie. Knipoog

Ik heb hier ook eens een rit gemaakt Lachen Was best leuk en mooi Lachen Alleen het paard waar ik op zat was wat saggo en wilde er op het strand vandoor spurten (Iwando)..
Goede en gezellige begeleiding idd Lachen Gaf steeds duidelijk aan wat we moesten als er een tegenligger aan kwam oid Lachen
Ga er waarschijnlijk binnekort weerheen met een paar collega's Lachen

nati

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 21:16

WiDri schreef:
frankiej schreef:
Ik dacht al dat ik de enige was met deze ervaring. Idd zijn het watjes tegenover hun paarden. Bij een lui paard mag je geen zweepje of een (onderweg zelf afgebroken) takje gebruiken. Een paard wat slaat, krijgt hier geen afstraffing voor. En ja je bent idd niet lang op het strand, de duinen zijn wel mooi. Gastvrijheid kennen ze niet. Wij kwamen helemaal uit Brabant, enkele minuten te laat, nou geen enkel begrip hoor. T was echt smeken om nog mee te mogen. Dit is al wel enkele jaren geleden dat wel. We zijn ook eens naar Monster geweest, alleen wel met westernpaarden. Mooie rit, vriendelijke mensen. Seeruyter in Vlieland is direct aan t strand, en dat gaat (onverantwoord) hard. We hadden een beginner in de groep, snap nog niet dat ie er op bleef zitten.

Nergens problemen mee hoor met poelenburgh! Ik werk er zelf, en we krijgen alleen maar positieve reacties. Dus ik denk dat dat toch echt aan jou zelf ligt Lachen

Haha! JA, hier ben ik het nou helemaal mee eens!
Poelenburgh is gewoon een top manege met klasse,
het strand is hier heel mooi,
als je langer op het strand wil blijven, moeten jullie een drie uur rit rijden, die rit is helemaal top,
dan laat je je paard helemaal gaan, en dan is er nog genoeg tijd over om te stappen en rustig te draven!

de paarden zien er ook allemaal stuk voor stuk verzorgt uit,
het tuig is 300%in orde (nog mooi/duur tuig ook).

de mensen zijn er leuk, en ja soms komt het iets wat druk over, maar als ik het zo bekijk is het wel een manege die super veel organiseerd, en mega veel paarden heb staan, waardoor er ook veel werk is en hierdoor vind ik de klantvriendelijkheid echt niet slecht!

Ja top zo poelenburgh, zo doorgaan!!

nati

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:59

maikeltje schreef:
maaikemuis schreef:

Als je op je eigen paard zou rijden dan kun je eens een 'pittige rit' maken zoals jij dat omschrijft. Je eigen paard hoeft niet iedere dag die rit te lopen of misschien wel twee keer. Ik vind het pleiten voor die manege dat ze aan het welzijn en behoud van hun paarden denken. Juist omdat die paarden die rit veel zullen moeten maken. Mijn paard gaat ook ieder jaar een week mee naar het strand, maar ik stap best veel de weg er naartoe. Dat zware duinzand is nou niet bepaald bevordelijk voor zijn pezen. En ik galoppeer wel op het strand waar de grond wat harder is. Ik hoef niet de hele tijd te gassen als ik een rit maak hoor. Ik kan prima genieten SAMEN met mijn paard en niet ten koste van omdat ik zo nodig een 'pittige rit' wil rijden. Knipoog

top maikeltje! eindelijk iemand die het met me eens is! OK dan! .
Het is in schoorl niet bepaald licht lopen voor die paarden......
ik vind het trouwens wel dat dan heel veel lef hebt om in dat stuk duin zo'n ''pittige'' rit te rijden.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 11:53

Ik was laatst ook bij een manege geweest in Noordwijk, de Stal geloof ik.
Dit was erg relaxed, maar ze doen geen rengalop omdat dat slecht voor de paardenbenen schijnt te zijn.
In ieder geval ga ik 1 juli een strandrit maken bij Lisiduna, dat is echt zo gaaf!
Ik hoop wel dat alle mensen die meegaan ervaring hebben want heb een paar keer daar gereden en die durfden niet eens in rengalop niet eens in gewone galop, wat doe je dan op een strandrit?? Boos!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 11:56

Ontbijt- en Maanritten van manege Smit lijken me ook wel leuk, denk dat ik dat ook een keer ga doen!

Rachellcover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 14:44

Ik was een langs het strand gaan rijden
dat was echt heel erg leuk
totdat het paard op hol sloeg en de zee inrende
haha ik lach in het water met paard enal
maar het was wel lachen
we ehbben daarna nog gezwommen met paard enal in de zee Lachen
dit was in zeeland..
zeelanderhoeve.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 15:12

In ieder geval ga ik 1 juli een strandrit maken bij Lisiduna, dat is echt zo gaaf!
Ik hoop wel dat alle mensen die meegaan ervaring hebben want heb een paar keer daar gereden en die durfden niet eens in rengalop niet eens in gewone galop, wat doe je dan op een strandrit?? Boos![/quote]

Als ik jou was, zou ik even contact opnemen met Lisiduna, ik wilde vanochtend het strand opgaan, maar ze zijn het strand aan het opspuiten, allerlei buizen over het strand en grote kans op drijfzand, ik ben omgedraaid en weet niet wanneer het opspuiten klaar is, beetje banketstaaf als je voor een strandrit komt................

nati

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 18:18

LiNdA1986 schreef:
Ik was laatst ook bij een manege geweest in Noordwijk, de Stal geloof ik.
Dit was erg relaxed, maar ze doen geen rengalop omdat dat slecht voor de paardenbenen schijnt te zijn.
Ik hoop wel dat alle mensen die meegaan ervaring hebben want heb een paar keer daar gereden en die durfden niet eens in rengalop niet eens in gewone galop, wat doe je dan op een strandrit?? Boos!

hallo,

Knipoog niet om bijdehand te zijn, maar als dat al een paar keer is gebeurd, dan is de kans voor nog een keer toch net zo groot Tong uitsteken ??
Het is toch niet zulke mooie reclame als dat gebeurd....
Pling probeer het gewoon een keer op poelenburgh dat is echt gaaf Wow! !!!
daar zijn de paarden ook super!!! ze heben daar van alles Ja , net wat jij wilt: grote paarden, kleine paarden, snelle paarden, rustige paarden, snelle pony's, rustige pony's........en allemaal erg goed verzorgt Pling ......

altijd het proberen waard toch Knipoog .

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 19:46

Ik zeg niets, ik zeg niets, ik zeg niets, ik zeg niets. Maar 3 keer hetzelfde rondje heen en weer........

B.t.w. in het centrum van Noordwijk zit een heel klein stalletje. Ga daar vaak rijden bij een kennisje, verhuurt haar paarden ook. Leuke ritten, max 6 mensen en koffie met koekje toe!

G_inaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 20:01

Manege Groot in Egmond is echt een aanrader. Al mijn familie woont in Egmond, en daar ga ik 's zomers altijd een week te slapen. Ik ben nu 3 keer bij hun op buitenrit geweest, en dat was heel erg leuk. Echt een aanrader dus!! We hebben veel gegaloppeert op het strand, een mooi stuk door de duinen. Echt een aanrader!! http://www.manegegroot.nl/

nati

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 21:47

maaikemuis schreef:
Ik zeg niets, ik zeg niets, ik zeg niets, ik zeg niets. Maar 3 keer hetzelfde rondje heen en weer........

B.t.w. in het centrum van Noordwijk zit een heel klein stalletje. Ga daar vaak rijden bij een kennisje, verhuurt haar paarden ook. Leuke ritten, max 6 mensen en koffie met koekje toe!

sorry hooor?????

wat loop jij die manege nou zwart te maken????

knap voor en meisje die de paard lekker wilt verkloten, door de ''pittige ritjes van jou''!!

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 09:43

maaikemuis schreef:

Wees blij dat wij zuinig zijn op de paarden.. Dan vraag ik me af hoe vernaggeld joun paard al is.. Je bent de enige die het schijnbaar niet leuk vind, bij ons komen mensen bijna iedere zomer weer terug, omdat ze het zo leuk vonden.. Clown Dus ik deeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeenk dat het aan jou licht!

Ambiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 09:46

maikeltje schreef:
maaikemuis schreef:

You rock! Cool

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 11:37

mammaslammas schreef:
LiNdA1986 schreef:

Als ik jou was, zou ik even contact opnemen met Lisiduna, ik wilde vanochtend het strand opgaan, maar ze zijn het strand aan het opspuiten, allerlei buizen over het strand en grote kans op drijfzand, ik ben omgedraaid en weet niet wanneer het opspuiten klaar is, beetje banketstaaf als je voor een strandrit komt................

Ik heb ook al contact gehad met de manege en die zijn wezen informeren daar, als het goed is is het op 1 juli weer toegankelijk. In ieder geval bedankt voor je waarschuwing.

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 11:40

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 22:49

WiDri schreef:
frankiej schreef:

hm, het zal dan wel aan mij en dus ook aan maaikemuis liggen. Feit is wel dat we destijds een superluie rit maakten, vervolgens kreeg mijn vriendin toen we zo goed als terug waren een stevige knal op d'r bovenbeen van een paard terwijl ze nog op haar paard zat. De enige reactie van poelenburg was: zet de paarden maar snel op stal dan kunnen ze ook niet meer slaan. Nee, zo'n k*tbeest wat onverwachts uithaalt even duidelijk afstraffen daar was geen denken aan. Tevens werd er totaal geen aandacht aan m'n vriendin geschonken die bijna niet meer kon lopen van de pijn. Dit zegt in mijn ogen toch zeker wel wat over de mentaliteit die daar heerst.... De hoefafdruk staat overigens nu nog op haar been en ze heeft er nog veel last van gehad.
Overigens vind ik ook niet dat je met een duin of strandrit je paard helemaal gaar moet rijden, maar gewoon voorwaarts rijden en af en toe stevig doorrennen moet kunnen. Ik rij met m'n eigen paard tegenwoordig ook zo af en toe een duinrit en die vind het ronduit geweldig. Ze zijn echt niet van suiker hoor.