Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
runningkawa schreef:Als het verplicht word, ga ik het nog wel halen.
Maar heb nu al meer dan 20 jaar zonder gereden, wat me dat al niet bespaart heeft
Overigens hoop ik dat er dan uitsluiting is voor mensen die een bepaalde klasse hebben gesprongen of zo
Jolliegirl, moet jij dan in 1 van die bepaalde gebiedjes rijden?
allegro schreef:Absoluut niet nuttig. Alleen moet ik hem wel hebben omdat ik aan de Amsterdamse waterleiding (heel mooi en helaas r.b.w. verplilcht) sta met mijn haffie.
Jolliegirl schreef:hier controleren ze wel hoor !
Hobby schreef:@ CCCCorine: Ik weet niet hoe lang jouw ruiterbewijs al is verlopen, maar binnen twee jaar na datum kun je het ruiterbewijs alsnog verlengen. Ik heb het een jaar geleden eens nagevreegd bij SRR. Helaas had ik de mijne al 8 jaar laten verlopen. Destijds (13 jaar geleden) was het examen een lachertje. Alleen stap, draf, galop en twee sprongetjes kwamen aan bod en zelfs na een valpartij op het sprongetje kon je nog slagen. Tegenwoordig gaan ze in ieder geval nog een stukje langs de weg.

ikke schreef:Jolliegirl schreef:hier controleren ze wel hoor !
Waarop dan?
Ik ken een van de boswachters daar en daar valt weinig te controleren, behalve dat je je gewoon aan de regels moet houden, zodat het bos voor iedereen leuk blijft.........
Faelivrin schreef:allegro schreef:Absoluut niet nuttig. Alleen moet ik hem wel hebben omdat ik aan de Amsterdamse waterleiding (heel mooi en helaas r.b.w. verplilcht) sta met mijn haffie.
Controleren ze daar dan ook streng op ?
SOET schreef:Ik heb even een ruiterboek bekeken die ik vorig jaar heb gekregen. En voor praktijk moeten we hier (België) dus gewoon een dressuur proef afleggen,en een spring proef. Dus geen buitenrit. Dat klopt volgens mij helemaal niet, zoals het bij jullie (nu nog ??) is(?)/was zou er beter ook een buitenrit komen. Met het wegrijden en terug komen van een groep..

ikke schreef:SOET schreef:Ik heb even een ruiterboek bekeken die ik vorig jaar heb gekregen. En voor praktijk moeten we hier (België) dus gewoon een dressuur proef afleggen,en een spring proef. Dus geen buitenrit. Dat klopt volgens mij helemaal niet, zoals het bij jullie (nu nog ??) is(?)/was zou er beter ook een buitenrit komen. Met het wegrijden en terug komen van een groep..
België is niet helemaal vergelijkbaar met Nederland (understatement) Je moet in België zelfs een opleiding hebben om groepen te begeleiden op buitenritten en die is pittig, daar is ons ruiterbewijs een kleuterklasje bij..........